tomek3216 Opublikowano 3 Maja 2018 #1 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam drogich forumowiczów, Proszę o ocenę mojego schematu instalacji c.o. UKŁAD ZAMKNIĘTY. Zaznaczam, że nie jestem doświadczonym hydraulikiem, instalatorem c.o. Starałem się go uprościć by na tą chwilę nie ponosić astronomicznych kosztów. Sorki z góry za słabą jakość (mistrzem Painta to to nie jestem ;) ) Jestem tylko ciekawy, czy konieczne jest zamontowanie siłownika na zaworze 3d do podłogówki? Czy nie wystarczy sam zawór? Jeśli tak to w jaki sposób będę mógł nastawiać temperaturę ogrzewania podłogowego (przez sterownik kotła ecotouch 850p, lub inny sposób np.zawór RTL, chodzi oczywiście o koszty). Ogrzewaniem grzejnikowym chcę sterować z poziomu panela pokojowego (ecoster touch), gdzie będzie zawór 4d z siłownikiem. Jeszcze jedno czy zabezpieczenie kotła, które pokazałem na schemacie jest odpowiednie do kotła na pellet? Czy musi być zawór schładzający ? Np. ten - https://kotly.com.pl/produkt-zawor-schladzajacy-dwufunkcyjny-syr-5067-3-4-z-reduktorem-cisnienia-z-kapilara-1-3-m-1182.html?l=pl Wolałbym oczywiście wężownicę, ze względu na cenę. Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam ;)
krisb Opublikowano 3 Maja 2018 #2 Opublikowano 3 Maja 2018 A kocioł jest przystosowany do układu zamkniętego?Źle wpięta podłogówka!Wywal zawór różnicowy na kaloryfery, brak siłownika, brak regulacji ze sterownika, ale tego sie pewnie domyślasz....Dlaczego zawór 4D?A tak w ogóle, to schemat czysto teoretyczna dywagacja, czy na poważnie? ;-)A tak na poważnie, to na stronie producenta sterownika masz gotowce....