Skocz do zawartości
lukas87

Kolektor Solarny- Swojego Pomysłu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was :)

Jakoś mnie wzięło na kolektorek a że jest zima czasu więcej to zacząłem rzeźbić. Trochę o budowie płyta  osb 15mm + 5cm wełny + ekran (taki co się daje za grzejniki z podbiciem styropianowym) boki to deski 15cmx2cm jedynie co mi brakuje to szyby hartowanej :( ale się zamówi) to coś ma grzać 120l dwupłaszczowy bojler, grzejniki 3szt i tu ciekawostka są nowe!! jeszcze plastykowe korki były zakupił je śp ojciec i przeleżały na strychu. Wymiary kolektora zewnętrzne to 209cmx174xm połączenia pex 20 z wyjśćiem na 1/2. Zobaczymy co z tego wyjdzie.....

post-45184-0-80935100-1519680790_thumb.jpeg

post-45184-0-88969200-1519680806_thumb.jpeg

post-45184-0-99920900-1519680820_thumb.jpeg

post-45184-0-73389900-1519680833_thumb.jpeg

post-45184-0-22443400-1519680842_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Budowa zakończona jedynie co zmieniłem to połączenie krzyżowe paneli

http://youtu.be/9f3GiCd5Hsg

Edytowane przez lukas87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swietna robota

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super jakby tak każdy się wysilił choć trochę i zabudował jaki kolwiek kolektor do podgrzewania wody w bojlerze to znikło by kopcenie w lato na grzanie wody   :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie jestem tu nowy przepraszam jeśli napisze coś mało fachowo. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z kolektorem. tyle tytułem wstępu a teraz do rzeczy. Zbudowałem kolektor do podgrzania wody z grzejnika który dał mi dwa panele 220 x 90 wykonałem obudowę z izolacją 10 styropianu i podłączyłem do istniejącego układu o wymuszonym obiegu wszystko to przykryłem oknem. Niestety temperatura jaka osiągnąłem to 45 c. Gdzieś na forum przeczytałem że nie należy używać okien zintegrowanych a niestety ja takie wykorzystałem. Bardzo proszę o opinie fachowców- teraz pracuje terma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie musi być wina okien. Być może z takiego metrażu kolektora na taki litraż baniaka po prostu tyle wyjdzie i koniec. Jeśli chcesz zweryfikować wpływ okien, możesz je zdjąć i zastąpić tymczasowo np. przezroczystą folią stretch. U mnie sprawowało się takie coś swego czasu podobnie jak pojedyncza szyba okienna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz racje ale z tego co obserwuję w sieci nie widziałem kolektora z podwójną szybą a mi już brak pomysłów co można poprawić. Zmniejszyłem kont pochylenia, zmniejszyłem dystans paneli do okna i dalej nic. Zastanawiam się czy jeżeli okno jest plastikowe z dwiema szybami nie ma to wpływu na przenikliwość promieni słonecznych. Pomysł na zdjęcie jest dobry  ale nie jestem w stanie tego zrobić sam - duża masa i rozmiary. Zastanawiam się czy może po prostu wyciąć jedną szybę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parametry to 2,1 m paneli do ogrzania baniaka 120l ilość wody w układzie około 30-40l wedle wszystkich informacji uzyskanych w sieci powinno hulać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy jest 120, czy 220 litrów nie ma większego znaczenia. Liczy się to ile wody zużywasz, i jakie są straty ciepła. Co do okien dwuszybowych, to raczej są napylane czymś co odbija promieniowanie, więc nie są one raczej dobre przy kolektorach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z moich obliczeń wynika że jeżeli udało by się uzyskać temperaturę 60-65 w w kolektorze przez 3-4 godziny to pokryje 80-90 procent potrzeb domowników a resztę załatwi grzałka. Dziś pozbawiłem jedno skrzydło jednej szyby, jutro rano montaż i zobaczymy co to da.

 

 

straty ograniczyłem jak mogłem, izolacja układu, odległość od budynku 2 m zbiornik w łazience nie dalej jak 3 metry od ściany budynku też izolacja rurek w całości poza ścianami.

Edytowane przez Ryszard
Połączenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój kolektorek działa już dłuższy czas i nigdy nie narzekam na brak ciepłej wody, moj 3,5m2 kolektor z baniakiem 300l ogrzewa wodę do 65C w słoneczny dzień, przeważnie oscyluje koło 50C i tyle wystarcza mi :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez waldkas
      Dzień dobry :)
      Kupiliśmy działke z altanka murowana i jest tam taki system wodociągowy:
      Jedna rura w łazience na 1/2 cala ocynk wystająca z posadzki i podlaczone do niej sa rury plastikowe białe doprowadzjące tylko wodę do umywalki i zlewozmywaka..w czym rzecz,otoż kupiłem podgrzewacz solarny 150L ciśnieniowy galwanizowany jest to system dla 3 osób pod prysznic,umywalkę i zlewozmywak
      o ten
      https://sanko.com.pl/pl/p/Podgrzewacz-150L-cisnieniowy-galwanizowany/85 ma on złącze 3/4 cala.proszę powiedzcie mi jak podlaczyc rurę z zimna woda do tej ocynk?
      Czy wystarczy zrobić to reduktorem?Czy to nie będzie coś żle działać np ciśnienie w natrysku?
      Odległość do łazienki w lini prostej to około 7-8 metrów,solar bedzie stał na ziemi w dość bardzo słonecznym miejscu-bezwietrznym.
      Napisałem i opisałem prosto i chyba po chłopsku
      Nigdy tego nie robiłem..kucharz okrętowy z zawodu całe życie..
      Proszę o podpowiedż-Dziękuję i pozdrawiam
      PS.Acha zrezygnowalem z elektrycznego,bo kupilem podgrzewacz 4.5 KW i jak go włączę to wywala korki,za slaba instalacja chyba.
    • Przez Tomaniu
      Witam,
       
      Proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu. Instalacja solarna ze zbiornikiem kombinowanym powinna być wykonana jak w załączniku . Firma wykonująca "uprościła" sobie trochę temat i postanowiła zaoszczędzić i nie montować kilku jej elementów. Choć instalacja oczywiście działa, skutkiem niedoróbek nie daje pełni możliwości. Na czerwono zaznaczyłem braki. Próbowałem już różnych porad, ale każda z osób która przychodzi głosi inne teorie...
       
      Mam do dyspozycji hydraulika, sam również orientuję się nieco w temacie. Wystarczy mi informacja co mam kupić i jak zamontować.
       
      Ja mam takie uwagi i spostrzeżenia co do działania układu:
       
      - w przypadku okresu zimowego gdzie są dni słoneczne , nie wykorzystywany jest solar, ponieważ woda powracająca z układu C.O. ma wyższą temperaturę niż jest w stanie zagrzać kolektor. Uruchomiona "ręcznie" instalacja (piec ustawiony w grzaniu C.O. na minimium) daje na grzejniki 40C  -szału nie ma , ale to ze słoneczka...
      Z kolei kiedy jest brak słońca pominięcie zasobnika powoduje studzenie się wodny również w  zasobniku C.W.U. W jaki sposób "zamknąć" wodę w zasobniku w określonej temperaturze np. zawór otwierający poniżej 30C (dogrzanie zasobnika z CO) ,a otwarty powyżej 45 (zasilenie instalacji ). Czy to coś da? Można to jakoś ogarnąć z czujnikiem słońca?
       
      - zimą, temperatura wody sieci którą zmierzyłem (2-3C) powoduje że czujnik temperatury reaguje bardzo szybko na dopuszczenie wody do zasobnika C.W.U., z kolei podniesiony do góry reaguje z opóźnieniem co kończy się ... zimnym prysznicem. Temperatura w pomieszczeniu, to 15C. W jaki sposób przekazać ją na zasilanie C.W.U. - wymiennik ciepła?
       
      - sterownik który mam w domu po poprzednim kotle (euroster 2000) choć jest prosty w obsłdze nie daje np. możliwości uruchomionia grzania kiedy chcielibyśmy dogrzać a temperatura zadana jest osiągnięta. Poza tym są tylko dwie nastawy temperatury: dzień i noc. Brakuje mi pośredniej lub też np. komfortowej kiedy jesteśmy w domu. Chodzi mo żeby w ciągu dnia dało się nastawić dwie temperatury kiedy jest się w domu, a kiedy nie , i mieć możlwiość włączenia grzania kiedy się chce
       
      Będę wdzięczny za porady,
       
      pozdrawiam
       
      Tomek
    • Przez Czestochova
      Opis produktu:
       
      TacoSetter Bypass 185 DN 20 8-30 l/min
       
      TACONOVA GROUP
       
      NOWY ROTAMETR.
       
      Nr Katalogowy : 223.2383.0000
       

       
      FUNKCJA
      Zawór regulująco – odcinający Hydrauliczne równoważenie i kontrola przepływu w instalacjach solarnych Wersja solarna 185: dedykowana do równoważenia instalacji solarnych montowanych na dachach budynków, także w trudnych warunkach zewnętrznych ZALETY
      Bezpośrednia wizualna kontrola przepływu (wziernik) Do wysokich temperatur do 185 oC Potrzebne ilości wody zostają szybko, dokładnie, wygodnie i bezstopniowo nastawione Bez konieczności użycia diagramów, tabel lub drogich urządzeń pomiarowych Bez dodatkowego zaworu odcinającego Niski spadek ciśnienia Kontrola przepływu lub wymiana bypassu na zestaw zamykający, przy pełnym obciążeniu instalacji SPOSÓB DZIAŁANIA
      Przy wersji odpornej na podwyższoną temperaturę (185) bypass po wyregulowaniu instalacji jest zastępowany zestawem zamykającym, co gwarantuje pełną funkcjonalność do 195 oC (chwilowo) DANE TECHNICZNE
      Temperatura robocza:- Wersja Bypass Solar 185 z zestawem zamykającym: TB185 oC, chwilowo 195 oC
      Ciśnienie robocze:- Wersja Bypass Solar 185 z zestawem zamykającym: PB16 bar
      Dokładność pomiaru: ±10 % wartości końcowej Gwint wewnętrzny Rp (cylindryczny) zgodnie z DIN 2999/ISO 7 Pozycja montażu: w kierunku przepływu, dowolna (360o) MATERIAŁ
      Korpus: Mosiądz Element pomiarowy: Tworzywo sztuczne Części wewnętrzne: Stal nierdzewna, mosiądz i tworzywo sztuczne PRZEPŁYWAJĄCE MEDIUM
      Woda zawierająca powszechnie stosowane środki antykorozyjne i chroniące przed zamarzaniem ( glikol propylenowy ) Woda grzewcza 
       
       
       
       
       
      Odbiór osobisty - 0 zł / po wpłacie na konto - 15 zł / wysyłka za pobraniem - 22 zł .
      Cena katalogowa : ponad 550 zł
       
      Moja cena : 299 zł
       
       
       

    • Przez funnyman
      Proszę o odpowiedz na nurtujące mnie pytanie.
      Mam zamiar wymienić grzejniki z żeliwa na ALU w sumie 8 grzejników na chwile obecną.
      Po spędzonych kilku godzinach w google i pomacaniu w sklepie skłaniam się ku firmie FONDIAL ewentualnie KFM.
      Ale ww firma by "utrudnić" życie klientowi wypuściła kilka modeli grzejników.
       
      Oto kilka z nich:
      FONDIAL SERIR
      http://www.fondital....iowo/serir.html
      FONDIAL VISION
      http://www.fondital....owo/vision.html
      FONDIAL CALIDOR
      http://www.fondital....wo/calidor.html
      FONDIAL MASTER
      http://www.fondital....owo/master.html
      FONDIAL ASTOR
      http://www.fondital....iowo/astor.html
      FONDIAL SOLAR
      http://www.fondital....iowo/solar.html
      FONDIAL EXTRATHERM („100% made in Italy”)
      http://www.fondital....extratherm.html
      FONDIAL ONDAL
      http://www.fondital....iowo/ondal.html
       
      Chciałbym wiedzieć który model wybrać.
      Najbardziej zależy mi na bezawaryjności przez długie lata użytkowania, dokładności wykonania i zdolności oddawania ciepła.
       
      Dom jest parterowy więc na ciśnienie 16 bar nie patrze.
      Obecny stan to kocioł Moderator Unica Sensor 20kW, grawitacja z możliwością włączenia pompy 3 biegowej, piwnica 6 grzejników żeliwnych o łącznej liczbie żeberek 69, parter 9 grzejników żeliwnych o łącznej liczbie żeberek 115 (i tu będzie wymiana na ALU), grube rury stalowe 2" doprowadzają wodę do wszystkich pionów, od pionów na całym parterze do grzejników chce dojechać miedzią (dotychczas były rurki stalowe) w ścianach bez zmiany średnicy rur.
      Proszę o porady gdyż dzień zakupu zbliża się nieubłaganie...
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.