Hermogenes Opublikowano 8 Stycznia 2018 #26 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Na autostradach można zrobić punkty wymiany baterii tak jak drzewiej wymieniałeś konie w zajazdach . poz Hermogenes
szari Opublikowano 9 Stycznia 2018 #27 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Myślisz że nieautoryzowany serwis, będzie wymieniał baterie które też nie są autoryzowane przez producenta? czy chcesz aby na tym "zajeździe" były serwisy wszystkich możliwych producentów i wszystkie typy stosowanych w nich akumulatorów? Równie dobrze można do każdego samochodu montować hak i dawać dodatkowe baterie na przyczepce ;)
Hermogenes Opublikowano 9 Stycznia 2018 #28 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Nie dajmy się zwariować że niby co elektrony od RWE popsują baterię od SONY .Myślisz że jakiś Dacia otworzy fabrykę ogniw . Butlę z gazem zamienisz niezależnie co jest napisane na facjacie , napiszesz że auto to nie kuchenka do gotowania; dla mnie niestety niczym się nie różną, może większą ilością pokręteł . Bateria na przyczepce to strata energii w to miejsce możesz zabrać drugą kobietę jeśli potrafi dogadać się z pierwszą w kwestii obierana ziemniaków poz Hermogenes
szari Opublikowano 9 Stycznia 2018 #29 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Pamiętaj że każda bateria jest inna jeśli chodzi o gabaryty, formę, wagę i np. Akumulatora od Tesli nie wsadzisz do Toyoty a tym samym do Dacia więc jak chcesz wymieniać akumulatory? Dodatkowo czy wymiany jakiegokolwiek elementu z Tesli możesz wykonać w ASO Dacia, bez utraty gwarancji? Chyba nie no więc jak widzisz kwestię wymiany baterii chcesz ogniwa 18650 wylitować i wlutować nowe? Ale to też nieautoryzowana naprawa u Hermogenes`a w warsztacie ;) Aby jeszcze bardziej uprościć czy baterię w nowym Iphone 8 możesz wymienić samodzielnie - NIE, a czy możesz to zrobić u Zenka - TAK ale tracisz gwarancję.
HarryH Opublikowano 9 Stycznia 2018 #30 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Hermogenes ma rację,to dziala w Austrii i Szwajcarii... w rowerach.
szari Opublikowano 9 Stycznia 2018 #31 Opublikowano 9 Stycznia 2018 O ile w rowerze wypięcie akumulatora ważącego około 5kg trwa powiedzmy 3 minuty, w samochodzie sam akumulator waży pewnie około 300kg więc analogicznie 60 razy więcej 180 minut 3h prawie jak ładowanie auta. A co w przypadku Priusa który aku ma pod podłogą?
Hermogenes Opublikowano 9 Stycznia 2018 #32 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Ja już mam lekką sklerozę ale z tego co pamiętam założenia były, że baterie nie są własnością kierowcy tylko koncernu produkującego ogniwa . Wszyscy mieli się dostosować do jakiegoś standardu ogólnoświatowego co z tego wyszło zobaczymy w praniu . Jak na razie rynek jest w powijakach a my sobie tutaj gdybamy. Chyba że badasz rynek i chcesz odłączyć apolla od sojuza ( chcieli więc potrafili ). poz Hermogenes
szari Opublikowano 9 Stycznia 2018 #33 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Jak pisałem samochód elektryczny dla mnie to bardzo odległa przyszłość. Aby nie powiedzieć nie biorę nawet takiego zakupu pod uwagę, wyjazd na wakacje do dowolnego kraju europy pd. wiązał by się z 3 dniami oczekiwania po drodze a same kosztu hoteli po drodze przewyższą koszt paliwa w jedną stronę. Mam swojego diesla i jestem z niego zadowolony. PV na razie w 100% pokrywają roczne tzw. bytowe + 2-3 miesiące grzania klimą więc tragedii nie ma.
piop Opublikowano 9 Stycznia 2018 #34 Opublikowano 9 Stycznia 2018 ........nie wiem co by miało sie w elektrycznym popsuć skoro w całym aucie jest kilka elementów mechanicznych........... z tego co widziałem na tubie bo się rozglądałem w aucie na T popularne są: -psujące się klamki, są jakieś dziwne, klamka elektrycznie się wysuwa z drzwi wtedy możesz ją chwycić, no i klamka się zepsuje to drzwi nie możesz otworzyć ... albo zamknąć, całkiem osobno było że drzwi się nie ryglują, drzwi opadają na zawiasach i są nie spasowane z budą, szyby w drzwiach nie mają ramki i po zamknięciu szyba nie trafia w swoje miejsce i przy dachu jest szpara, Takie plotki docierały, oczywiście nie wiem na ile to prawda ani jak często. Trochę się boję ale kupię jak uzbieram :D
HarryH Opublikowano 9 Stycznia 2018 #35 Opublikowano 9 Stycznia 2018 W Renault baterie wymienia sie chwilę i podpisuje na nie specjalną umowę. A Prius to taki samochód elektryczne, że tankuje się go na stacji benzynowej - słaby argument. Zobaczcie sobie w jakimś magazynie ile trwa wymiana 2t akumulatora w duzym wózku - kilkadziesiąt sekund.
szari Opublikowano 9 Stycznia 2018 #36 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Panowie od skrajności w postaci wymiany akumulatora w rowerze - po skrajność o wymianie 2t akumulatora. Ja się pytam ile trwa wymiana akumulatora w samochodzie ile w Tesli a ile w dowolnie innym wybranym samochodzie ( z innej stajni ) a później 2 zdjęcia że można te akumulatory stosować zamiennie do obu samochodów.
form Opublikowano 9 Stycznia 2018 #37 Opublikowano 9 Stycznia 2018 No to można na wszelki wypadek za samochodem puścić konie z akumulatorami i przyczepką owsa naprowadzane GPS'em... ps. to żart, proszę się nie spierać o to jak ma wyglądać rzeczywista realizacja tego pomysłu i czy ma sens ;)
HarryH Opublikowano 9 Stycznia 2018 #38 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Ale o co ty pytasz szari,przecież w Tesli się nie wymienia akumulatorów.
wojtkow Opublikowano 9 Stycznia 2018 #39 Opublikowano 9 Stycznia 2018 No właśnie o to chodzi, żaden producent aut elektrycznych nie przewiduje na razie możliwości wymiany akumulatorów "na trasie". W większości aut są one albo wbudowane w konstrukcję (w przypadku samochodów projektowanych od początku jako elektryczne - tak jest w Tesli), albo podzielone na części i upchnięte np trochę pod siedzenie, trochę w bagażniku itd. Można je wymienić ale w ASO. Faktycznie Renault ma taki patent w sprzedaży, że kupuje się auto bez akumulatorów a te dzierżawi (za potężne pieniądze zresztą) ale nie oznacza to możliwości ich szybkiej wymiany (szybkiej czyli w czasie zbliżonym do tankowania). Jedyną firmą, która dla prawdziwych aut elektrycznych (sorry, Prius to hybryda a nie auto elektryczne, nawet w wersji plug-in) rozwiązała częściowo problem zasięgu i ładowania jest Tesla. Ich auta w ich stacjach SuperCharger ładują 80% pojemności w 30 minut. Niestety jest tu kilka problemów: - SuperChargery są dwa w Polsce, w tym roku będzie 10 kolejnych, ale to jest 12 stacji na terenie całego kraju. - ładowanie nadal trwa 30 minut, poszczególne stacje mają po kilka stanowisk i za granicą zdarza się, że są zajęte, jest do nich kolejka etc - ładowanie bez superchargera trwa od kilku godzin (w stacjach szybkiego ładowania innych firm) po ponad 24 godziny (z instalacji 230V). BTW - marzyciele piszą tutaj o wymianie akumulatorów, a producenci aut i stacji ładujących nie dogadali się ciągle nawet co do standardu gniazd szybkiego ładowania, w efekcie żeby z nich korzystać musisz jeździć z większym kompletem przejściówek niż posiadacz iPhone 8.
szari Opublikowano 9 Stycznia 2018 #40 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Hergamenos wyskoczył z takim pomysłem więc pociągnąłem temat jak to ma wyglądać ;) Swoją drogą ciekawe kiedy auta te będą dostępne ile taki prąd do ładowania będzie kosztował? Bo przecież kiedyś przestanie być darmowy
elfuczi Opublikowano 9 Stycznia 2018 #41 Opublikowano 9 Stycznia 2018 No i jeszcze jeden problem 1 kwh w 2 taryfie 0,33zl a na stacji prądowej ile 1zl z usluga?
Hermogenes Opublikowano 9 Stycznia 2018 #42 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Hermogenes wyskoczył. Kiedyś dawno temu miałem zaszczyt uczestniczyć w takim panelu na temat przyszłości rozwoju motoryzacji . Była tam prezentacja ogólna różnych modeli stosowania dystrybucji energii w pojazdach przyszłości elektrycznych / wodorowych / żyro-busów . Była koncepcja wymiany ,lub umieszczenia pod nawierzchnią pętli indukcyjnych żeby baterii używać tylko na drogach bocznych . Śmiałkowie proponowali pojazdy bez kierowców podobno już sztuczna inteligencja w tej dziedzinie przewyższa zdolność reakcji niejednego amatora . Ja tu sobie siedzę w lesie i już miałem kupić auto elektryczne. Nawet jedno znalazłem w przystępnej cenie. Jeśli jednak jest tak jak piszecie to nawet nie jadę oglądać bo za wcześnie jeszcze jest . poz Hermogenes
PioBin Opublikowano 9 Stycznia 2018 #43 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Nawet by się nie zastanawiał czy warto, ile "spala" czytaj zasięg i gdzie będę "tankował" gdyby nie... cena tego auta :(
piop Opublikowano 10 Stycznia 2018 #44 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Wymiana baterii w tesli https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
Hermogenes Opublikowano 10 Stycznia 2018 #45 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Przecież napisałem chcieli potrafili dzięki za wyszukanie namacalnych dowodów. Sceptycy napiszą że ziemia jest płaska tak jak księżyc bo przecież nie widać boków. poz Hermogenes
form Opublikowano 10 Stycznia 2018 #46 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Wymiana baterii w tesli https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY "Supercharging is and will always be free" Free as in speech or free as in beer? ;)
wojtkow Opublikowano 10 Stycznia 2018 #47 Opublikowano 10 Stycznia 2018 To, że potrafili, to nie znaczy, że tak robią. W Tesli nie wymienia się akumulatorów (nie ma takich stacji itd). W ogóle taka infrastruktura nie istnieje dla żadnego sprzedawanego samochodu elektrycznego. Hermogenes możesz wracać do lasu ;) (BTW też mieszkam w lesie daaleko od cywilizacji). Z tym darmowym ładowaniem Tesli to też już przeszłość, te które sprzedano z usługą darmowego ładowania mają je darmowe, ale dla nowych nie jest już tak różowo. Co oczywiście dla nas nie jest zbyt wielkim problemem skoro mamy 2 takie stacje w PL :D Z innymi słupkami też bywa różnie, część należy do koncernów energetycznych i jest aktualnie darmowa, bo to dobrze wygląda, ale są też komercyjne - płatne, np Greenway jest darmowy tylko do marca, cen w Polsce jeszcze nie podano, ale w ich sieci na Słowacji tanio nie jest (za http://elektrowoz.pl/auta/ile-bedzie-kosztowalo-ladowanie-na-stacjach-greenway-1-godzina-dc-za-76-zl/) cena za dostęp do ładowarki stałoprądowej (DC) – 5 euro (równowartość 21,27 zł) za każde rozpoczęte 45 minut ładowania, opłata za każdą minutę ładowania – 0,13 euro (0,55 zł), cena za dostęp do ładowarki zmiennoprądowej (AC) – 1 euro (4,25 zł) za każde rozpoczęte 90 minut ładowania, opłata za każdą minutę ładowania dla mocy mniejszej lub równej 11 kW – 0,04 euro (0,17 zł) opłata za każdą minutę ładowania dla mocy większej niż 11 kW – 0,08 euro (0,34 zł)
Hermogenes Opublikowano 10 Stycznia 2018 #48 Opublikowano 10 Stycznia 2018 To już należy Ich ...... . .... gdyż używali tego jako elementu przetargowego nad wyższością napędu elektrycznego nad spalinowym co widać na załączonym przez kolegę Piop filmie. Tym bardziej upewnia mnie że za wcześnie jeszcze jest a gość chce się dorobić na modnym temacie. poz Hermogenes ps Tego posta miało nie być jednak moja wrodzona grzeczność kazała odpisać. :)
elfuczi Opublikowano 11 Stycznia 2018 #49 Opublikowano 11 Stycznia 2018 TATA air car to alternatywa dla T i z gniazdka sie załaduje
szakallo Opublikowano 11 Stycznia 2018 #50 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Takie cudo sprzedają u mnie w Siedlach Kilka razy widziałem na mieście i zapierdziela jak wściekłe. Więc jak cena nowego będzie znośna to przyznam że sam się skuszę nawet na chińczyka. https://www.otomoto.pl/oferta/samochod-elektryczny-romet-4e-okazja-ID6yZXRH.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.