Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bojler Cwu - Jaki Czas Nagrzewania ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam bojler 250litrów. Wewnątrz i zewnątrz ocynkowany, produkcji rzemieślniczej. Wykonany z blachy 6mm, ocieplony 7cm wełną mineralną (10cm ściśnięte). Nagrzewnice kolektorowe.

Nagrzewnica to 4 rury 5/4 po 90cm każda. Są dwie nagrzewnice.

Czytam na forum, ze fabryczne bojlery nagrzewają wodę w pół godziny, ale od jakiej do jakiej temperatury?

Jeżeli zamknę CO i zostawię tylko CWU to paląc 60 stopni na piecu (ok 20kw piec) nagrzewam bojler od 25st do 45st około godzinę, jeszcze pół godziny potrzebuję by osiągnąć 50 stopni. (czujnik temp. umieszczony w połowie bojlera)

 

Podłączoną mam jedną wężownicę, druga ma być podłączona do Solarów. Tylko zastanawiam się czy w ogóle ten mój bojler jest ekonomiczny, czy nie za wolny? Czy zda egzamin ze solarami. Bo jak wolno ogrzewa wodę to czy będzie dobry do solarów. Zaoszczędził bym trochę na zestawie solarnym kupując go bez zbiornika. (ten dostałem od znajomego rzemieślnika).

 

Czy mój bojler za wolno nagrzewa? Wężownica spiralna jest szybsza?

 

Rysunek bojlera poglądowy, by było widać dwie wężownice. Wężownice są umieszczone tak, jak na przekroju.

post-5955-1236244078_thumb.jpg

Opublikowano

nie da sie jednoznacznie okreslic jaki czas bedzie potrzebny ,jak masz zbirnik orgimnalmy 250 czy tez 300l zwezownica to od 8st do 55 st ro w 20min nagrzejesz na na kociołku polecis na 100st bez wzenia ,normalnie przyjmuje sie ze w 30min powinien byc zasobnik zagrzany do 55st przy 65-70 na kociołku i tak sie dobiera a tu trzeba by policzyc jaka masz powierchnie wymiany w metrach kwadratowych to wtedy da sie oszacowac poleci cipła pwoda a po jakim bedzie w saobniku ciepła

Opublikowano

Tak jak to opisał Automatyk, wszystko zależy od parametrów czynnika grzewczego i powierzchni wymiany, jak w grzejniku. Jeśli chcesz bardzo szybko nagrzać wodę (na bieżąco), to trzeba zastosować wymiennik płytowy wraz z instalacją przynależną. Jednak do tego potrzeba kotła o dużej mocy, dlatego dalej nie będę tej technologii opisywał. Stosuje się ją w ciepłownictwie zawodowym, przy dużych obiektach. PrZy naszych potrzebach wystarcza podgrzewacz pojemnościowy (bojler).

Opublikowano

Odnośnie czasu nagrzewania to rozumiem. Czyli będzie tak jak pisałem mój bojler jest trochę nieefektywny. Te fabryczne z wężownicą spiralną są efektywniejsze.

 

Co sądzicie (według w/w danych) w temacie Solarów, kupić zestaw z bojlerem fabrycznym, czy podłączyć Solary do drugiej wężownicy w tym bojlerze co mam.

Opublikowano

zdecydowanie do solaru orginalny zbironki kup bo tam wezownica ma powierzchnie wymieny min 2m przy 250l co gwarantuje jakas sprawnoc

Opublikowano

A do tego każda wężownica jest na innej wysokości i gdy instalacja solarna dostarcza ciepła to odcina inne źródło. W momencie gdy brakuje ciepłej wody to pozwala na prace np. kotła węglowego. Dlatego solar powinien być podłączony do dolnej wężownicy.

Opublikowano

Krótkie pytanie. Czy do bojlera wpiętego na krotkim obiegu CO lepiej zastosowac zawór termostatyczny plus glowica z kapilarą czy zawór elektromagnetyczny.

Opublikowano

to zalezy co chcesz osiagnąc jesli masz mały kociołek i chcesz jednoczesnie grzac i wode i CO to glowica ,jeslimasz kociolek ok 25kW i chceszmic pelen komfort to zawór albo dodatkowa pompa

Opublikowano

Kociołek jest mały i wszystko pracuje na jednej pompie dlatego zastanawiam się własnie nad głowicą która pracuje płynnie, a zawór zamknij/otwórz.  A jeszcze jedno zawor termostatyczny zwykły czy może lepszy byłby o zwiększonym przepływie to i grawitacyjnie by poszło- niewiem czy dobrze kombinuje.

 

Automatyk dzięki za odzew, krótki i na temat bez zbędnych filozofii.

Opublikowano

Zawór bezpośredniego działania ma dość duże opory a ponieważ i tak masz zamontowana pompę, więc grawitacyjnie nie bardzo to pójdzie. Zawór elektromagnetyczny działa na zasadzie otwórz zamknij a więc wprowadza uderzenia hydrauliczne, ale może pracować w małej histerezie w zależności od sterownika. Zawory bezpośredniego działania mają histerezę znacznie większą (ok. 10 st. C). Ale zamykają i otwierają się płynnie. Właściwie tylko od Ciebie zależy co zastosujesz, w zależności od tego jaki ma być czas reakcji na zmiany temperatury c.w.u.

Opublikowano

Pisząc grawitacyjnie mialem na mysli jak pompa stoi tzn. latem na krótkim obiegu lub gdy kociol nie osiagnie tem. zadanej.

A jak to jest z tymi zaworami term. o zwiększonym przeplywie.

Opublikowano

Wtedy najlepiej zrobić bajpas (obejście) zaworem kulowym. Zasobnik będzie wtedy odbierał nadmiar ciepła z kotła. Warunek, pomiędzy wylotem kotła a wlotem do zbiornika c.w.u. (wyżej niż kocioł) musi być ok. 0,6 m różnicy poziomu (w celu wymuszenia grawitacji).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.