Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Wkład Kominowy Wybrać?


radziuszkaa

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich czytających post,

 

Cytując klasyka "wiążę się z takim problemem"...

po dwóch latach palenia pelletem w kotłe Defro Duo Uni, wyszła smoła z komina (komin z cegły), postanowiłem wstawić w kład kominowy,

 

-pytanie pierwsze czy żaroodporny czy kwasoodporny?

-pytanie drugie jaki rozmiar wkładu?

 

Zbiłem z płyty OSB metrowy "słup" który przepuściłem przez komin i stwierdzam że wymiar otworu dymowego w świetle to 16x28cm.

Może pokusić się o jakiś ocieplony wkład? - 2cm po obwodzie?

Czy przewidzieć montaż RCK nad czopuchem? - dodam że domek usytuowany jest na górce więc jesień i wiosna są bardzo wietrze.

 

Komin ma wysokość od czopucha do zwieńczenia ok 9m, kocioł 25kw - mocno przewymiarowany.

 

Może są jeszcze jakieś rozwiązania, z którymi mieliście doświadczenie przy montażu wkładu kominowego, a o których nie jestem świadomy?

 

spokojnej niedzieli.

radziuszka

 

 

Opublikowano

Witam

Wkład kwasoodporny gat. 1.4404 1mm grubosci ja bym wstawił 16cm średnicy, oczywiście rck też ale np w wyczystce a przestrzeń między wkładem a kominem wypełnić keramzytem.

 

Pozdrawiam RedEd

Opublikowano

Z tym keramzytem to świetny pomysł, co do RCK, rozważałem montaż w wyczystce,

Może ktoś ma jeszcze ochote wyrazić swój pogląd?

DZięki reded za zainteresowanie tematem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przerabiałem podobny temat kilka lat temu (ok. 9).

Też testowałem drożność za pomocą ok. 1m "słupa".

Moje spostrzeżenia:

1. Komin 11 mb okazał się prosty przy teście 1m, natomiast przy osadzaniu wkładów w 2 miejscach rozbierałem część komina, żeby połączyć elementy (wkładane z dołu i z góry).

Komin o przekroju prostokątnym był zrobiony z odcinków o bardzo dokładnym pasowaniu, stąd trzeba było precyzyjnie trafiać element w element.

2. Błąd jaki popełniłem to nitowanie elementów (nity z nierdzewki), a wkład musi pracować swobodnie. Początkowo używałem go do pieca miałowego gdzie temp. na wylocie była wysoka i metal się rozszerza i słychać było jak wkład początkowo "pracuje". Pewnego bardzo wietrznego dnia zapaliły się resztki sadzy zgromadzone po rogach wkładu i po tym rozszerzeniu tak już został.

3. W tym roku odcinki na nieogrzewanym strychu i niestety (moja wina) w nieocieplonym kominie praktycznie "zniknęły". Zostały tylko narożne skrawki. WNIOSEK. Komin w przestrzeniach nieogrzewanych powinien być bezwzględnie ocieplony.

Przez ostatnie 4 lata pale w piecu z podajnikiem, gdzie optymalne spalanie generuje w czopuchu temperaturę 100 - 150 oC. To zapewne było gwoździem do trumny. Ciekawe było tylko to, że podczas przedostatniego czyszczenia nic nie zauważyłem, a po ostatnim wyszarpywałem resztki wkładu z komina.

 

Podsumowując:

Ideałem byłoby, żeby wkład miał niewielki luz w kominie, według mnie uszczelniony wełną tylko przy wylocie, i z blachy kwasoodpornej.

 

Opublikowano

Cześć kolego mariuszss,

Sprecyzuj proszę swoje poczynania sprzed 9 lat. Z jakiego materiału wstawiałeś wkład, jaki producent, gdzie kupiłeś, po co nigowałeś, dlaczego rozbierałeś komin od góry?

 

Jakim paliwem palisz?

Czy ponownie wstawiasz wkład kominowy?

 

Zamierzam ocieplić keramzytem na całej wysokości wkład ponieważ będę miał luz.

Opublikowano

Cześć radziuszkaa.

1. Wkład był z blachy żaroodpornej (grubość ok. 2 mm). Był robiony pod zamówienie, ale ktoś zmienił zdanie co do montażu i sprzedał na wiadomym portalu.

Wkład był prostokątny 3 odcinki po 2 mb. Z racji tego, że potrzebowałem 11 mb reszta była dorobiona z tego samego typu blachy, ale o grubości 1 mm.

2. Pasowanie odcinków było bardzo dokładne, dlatego przy tej długości komina i jego krzywiźnie nie udało mi się wsunąć wkładu od góry.

Część wsunąłem od dołu- kotłowni (tu musiałem rozebrać ściankę komina, aby wsuwać odcinki), a część od góry. W miejscu spotkania elementów znowu rozbiórka ścianki, aby połączyć części.

Nitowałem, aby odcinki się nie rozlatywały - błąd z mojej strony.

3. Paliłem na początku miałem w typowym "śmieciuchu", przez ostatnie 5 lat ekogroszkiem.

4. Przewiduje wstawić tylko brakujące odcinki - te 3 mb z cienkiej blachy, które skorodowały.

 

Wracając do twojego przypadku - zastanów się nad zasypywaniem czegokolwiek między wkład a pierwotny komin.

Jakby zaszła potrzeba za ileś lat wymiany wkładu, będzie to pewnie mocno utrudnione. Uszczelniając wełną końcowy odcinek można zabezpieczyć przed wnikaniem wody, a będzie łatwiej usunąć.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

Sprawdziłem w dtr kotła jaki posiadam jaki przekrój komina jest zalecany, postanowiłem zbić z płyty taki klocek i przepuścić przez komin, poniżej filmik z relacji z komina

PS

Wkład zamówiłem jednak inny niż w pierwszym poście, zdecydowałem się na 11,5x22.

 

Opublikowano

Witam

Pamiętaj o kołnierzach, są większe.

 

Pozdrawiam RedEd 

Opublikowano

Podczas napraw  przewodów dymowych proszę Panów trzeba pamiętać, że powinny tego dokonywać osoby lub firmy posiadające do tego branżowe uprawnienia. Jest to ujęte w przepisach prawa regulujących warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki mieszkalne. Taka ingerencja musi być odebrana przez kominiarza, na co ma być sporządzony protokół dopuszczenia do użytkowania. W przeciwnym razie można sobie niechcący narobić dużo kłopotów a jeszcze więcej kosztów. Samodzielny montaż najlepszego wkładu nie wypełnia warunków gwarancji na ten wkład wydawanej przez producenta. No i my jako klienci indywidualni nigdy nie kupimy wkładu w tak zrabatowanej cenie jak firmy montujące je w setkach kompletów rocznie. Piszę o tym bo czekam na zamontowanie wkładu i zgłębiałem temat dość wnikliwie. Oczywiście Panowie zrobicie według uznania. Jednakże jeżeli ubezpieczacie swoje domy to ..........

Opublikowano

Lorlen, Przedstaw w jakiej cenie i jaki wkład będzie firma wstawiała u Ciebie, porównamy te rabaty z tym co jest na rynku detalicznym. Warto porównać.

Piona!

Opublikowano

Mam ofertę na frezowanie komina i montaż wkładu z przyłączeniem kotła za 4 tyś. Wkład fi 160 ze stali 1.4404 1mm marki Jeremias. Gwarancja 5 lat. W przypadku podpisania umowy na obsługę kominiarską gwarancja na 10 lat.

Opublikowano

Jaki wkład zamówiłeś? Jeśli kwaso-żaroodporny to jest on o d...e rozbić. Wkłady owalne w większości to ściema - produkowane z blach no name.

Polecam się zapoznać:

http://kominiarze.pl/?site=aktualnosci&more=84

Kwaso-żaroodporne - czyli wyczystka z kwasówki, reszta z żaroodpornej która się sprawdza powyżej 500 stopni gdzie wypaliło cały syf, a w piecu kondensuje Ci się max do 200...
Do tego wkład owalny jak przegrzejesz to się rozejdzie i po ptokach...

 

Opublikowano

Napisałem że wkład fi 160 czyli okrągły, nie owal i ze stali 1.4404 grubości 1mm , produkcji Jeremias. Cztery tysiące złotych to sporo pieniędzy, zgadzam się, tylko za robotę i materiał dobrej jakości płaci się więcej niż za sam materiał no name.  

Opublikowano

Chodziło mi o użytkownika radziuszkaa - co on zamówił.

 

Co do kominów - Izostatyk zawsze będzie lepszy od wkładu z blachy jeśli nie mamy do czynienia z wysoką temp. i wybuchami. Ten z blachy 1.4404 też prędzej czy później przeżre (ostanie 1-2 metry). Jeremias - dobra firemka, ale są w Polsce 2, nawet 3 firmy które zrobią ten wkład dużo taniej z certyfikowanej blachy o tej grubości (jedna chyba robi w 0,8). Tylko jak frezujesz komin to firma wstawia to z kim ma umowe. A samo frezowanie i wstawianie tańszego wkładu osobno może wyjść na to samo - więc lepiej firma i mieć to z głowy. Co nie zmienia faktu że za 2500 - 3500 masz cały komin izostatyczny. To czy da się go wybudować i ile jest wokół tego przeróbek to już inna sprawa...

Opublikowano

zamówiłem wkład z blachy 1.4044 grubości 1mm, jak będę wstawiał to nakręcę filmik.

Jeden już wstawiłem ciotce 4 lata temu i chyba wszystko jest ok... chyba bo nic nie wskazuje na to żeby było źle

Opublikowano

wkład ze stali 1.14044 gr. 1mm

wymiar 11,5x22cm - owalny

cena 2300pln -  wyższa niż standardowo ze względu na modyfikacje, które wprowadziłem do trójnika i montażu rck,

montaż samodzielny

 

więcej info w połowie listopada jak będę montował wkład

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich czytających post,

 

Cytując klasyka "wiążę się z takim problemem"...

po dwóch latach palenia pelletem w kotłe Defro Duo Uni, wyszła smoła z komina (komin z cegły), postanowiłem wstawić w kład kominowy,

Witam

a jaką to temperaturą  kolega palił ze  wyszła smoła z pelletu?

komin ocieplony ? , zawór mieszający jest?

Przy tej wysokości komina 9m powinien być okrągły fi 180 ale jak dasz 160 też będzie , do temperatury 150 stop lepiej dać 1.4404 316 L jest to stal kwaso-odporna z dodatkiem molibdenu , żaroodporna molibdenu nie posiada ponieważ w wysokich temperaturach wyparowuje . Bardzo ważne jest by podczas palenia utrzymywać temperaturę taką aby w wkładzie było sucho ,gwarancja na wkłady chromoniklowe jasno o tym mówi, wtedy żywotność takiego wkładu jest barrrrrdzdzo długa . Bardzo ważne jest by przy rozwierceniu przewodu kominowego zastosować delatację między wkładem a starym szachtem kominowym , po to by wkład mógł się swobodnie pracować czyli jeżeli wkład ma fi 160 wiercimy ok 200. Delatacja to powietrzna otulina ciepła taki kanał wentylacyjny . Owalu nie polecam ponieważ włożony w brudny przewód może odpalić starą zalegającą sadzę po za tym gorzej go się czyści. Obsypanie keramzytem mieliśmy stosować ale uznałem że delatacja wystarczy ewentualnie ocieplenie komina z zewnątrz. Im więcej ciepła i suchości wokół wkładu większa jego żywotność. Więc obniżanie temperatury na kotle do granic możliwości i przesadna ekonomia to nie tylko zniszczenie wkładu ale również i kotła. Chcecie zimny komin załóżcie gaz pzd

Opublikowano

Witam

a jaką to temperaturą  kolega palił ze  wyszła smoła z pelletu?

komin ocieplony ? , zawór mieszający jest?

Dzięki za odpowiedź. O molibdenie nie słyszałem, niestety już zamówiłem wkład, ale info przyda się innym osobom szukającym wiadomości i porad o wkładach kominowych.

 

Mam najgorszy kocioł na świecie Defro Duo Uni R 25kw - przewymiarowany w wuj!

 

Na kotle temperatura zadana to 65*, zawór 4d jest, sterowany automatycznie, w chwili obecnej na grzejniki mam puszone 31*, przy takich ustawieniach temp. spalin oscyluje w granicach 90-110*.

Komin nie był ocieplony nad poddaszem użytkowym - jak zwykle, mądry po szkodzie.

 

No nic, abym zdążył włożyć wkład przed zbliżającą się zimą...

Opublikowano

Ja mam zadaną na kotle 65, na grzejniki 45, a temperatura spalin przez większość doby wynosi pomiędzy 67 a 100 stopni. Frezowanie komina i instalacja wkładu wyznaczona na 23 listopada. Zastanawiam się nad zainstalowaniem RCK?

Opublikowano

 Zastanawiam się nad zainstalowaniem RCK?

Jest na forum kilka pobocznych wątków na temat RCK. Osobiście po przeanalizowaniu ich względem warunków wietrznych panujących w mojej lokalizacji zdecydowałem się na wstawienie regulatora. Zamontowany będzie w drzwiach wyczystki. Zasadniczo, wspawała to firma u której zamówiłem wkład, wygląda profeska.

W dtr kotła który posiadam wymagany ciąg spalin wynosi 28Pa.

Opublikowano

U mnie w DTR kotła ciąg spalin oznaczono od 20 do 25 Pa. Komin od czopucha ma wysokość 9 m do wylotu. Jak powieje, to złoże się zapada a temperatura podajnika rośnie. Tak że jestem chyba za tym RCK i muszę zadzwonić do firmy żeby zabrali ze sobą jak będą przyjeżdżać na montaż wkładu.

Opublikowano

A przy wentylatorze masz przepustnicę ? Jak nie masz to przy większych podmuchach może dostawać się lewe powietrze i dlatego opał na palniku zaczyna się palić, efektem jest zapadanie się tego jak to nazwałeś złoża . Druga sprawa to może masz za dużą ilość przedmuchów w nadzorze które wypalają złoże a nie podaje po to by podtrzymać

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.