tytusmm Opublikowano 5 Września 2017 Autor #26 Opublikowano 5 Września 2017 A skąd wziąłeś te 114kg? Liczyłeś co do kg? Moim zdaniem to moc netto czyli w instalację, inaczej nie miałoby to sensu. Przez część okresu grzewczego notowałem zużycie paliwa na dobę. Waga 114 kg to przybliżone zużycie dobowe w tamtym czasie (ilość węglarek * waga węglarki z zawartością) Czyli zakładając, że mój obecny kocił osiągnął w tym czasie sprawność 80% moc oddawana do instalacji to 35,6kW*0,8 = 28,48kW. Uwzględniając powyższe czy można by przyjąć, że kocioł o mocy nominalnej 32kW byłby wystarczający?
krisgie Opublikowano 5 Września 2017 #27 Opublikowano 5 Września 2017 Tak wychodzi. Odnośnie tego co napisałem o mocy netto mialem na myśli Twoje pytanie o to co oznacza moc kotła z tabliczki znamionowej. Edit. Co by było jasne nie doradzam nt doboru mocy kotła :)
tytusmm Opublikowano 5 Września 2017 Autor #28 Opublikowano 5 Września 2017 To może doradzicie jaka sytuacja będzie dla mnie gorsza: 1) niedoszacuję moc kotła (zamiast 38kW zainstaluję 32kW i będzie zima stulecia) 2) przeszacuję (zamiast 32kW będzie 38kW) ? :)
shogunzlasa Opublikowano 5 Września 2017 #29 Opublikowano 5 Września 2017 1) Wrzucisz lepsze paliwo, dmuchniesz mocniej, spaliny pójdą w górę - dorzucisz jakiś zawirowywacz. W najgorszym przypadku na mrozach w domu będzie ze 2-3 stopnie mniej - zgroza...2. Jeśli jest to takie przeszacowanie - to pół biedy, jeśli to przeszacowanie z 25 na 38 - to już kicha.Jeśli zapotrzebowanie wyszło 20 - wziąłbym piec max 25 i palnik 25 i dokupił czapkę 32 do ardeo jak już tak się boisz...Kocioł 25 podciągnie więcej z ARDEO-32 - ale wg tego nie będzie to potrzebne...
tytusmm Opublikowano 5 Września 2017 Autor #30 Opublikowano 5 Września 2017 Jeszcze jedna kwestia - ruszt wodny czy żeliwny ? Co polecacie?
shogunzlasa Opublikowano 5 Września 2017 #31 Opublikowano 5 Września 2017 Tutaj wodnego raczej chyba nikt nie poleci :)Jak jest wybór to żeliwny.
tytusmm Opublikowano 6 Września 2017 Autor #32 Opublikowano 6 Września 2017 Nawet jak ruszt wodny znajduje się nad deflektorem ? Czy rezygnacja z rusztu wodnego może skutkować zmniejszeniem nominalnej mocy grzewczej kotła?
papasmurfek Opublikowano 6 Września 2017 #33 Opublikowano 6 Września 2017 Powierzchnia rusztu również wlicza się do powierzchni wymiennika. Ale wadą rusztu jest zbytnie ochładzanie spalin po opuszczeniu palnika. Zobacz sobie konstrukcję kotłów V klasowych. W żadnym rusztu wodnego nie uświadczysz. Swojego czasu była moda na ruszt wodny w kotłach i jeszcze gdzieś tam w świadomości niektórych pozostało i wmawiają sobie i innym, że to zaleta. Jeśli zależy Ci na czystym spalaniu to omijaj konstrukcję wyposażone w ruszt wodny. Tak samo daruj sobie pomysł palenia drewna na ruszcie dodatkowym. Takie ekscesy to tylko dla sadomasochistów. Nie rozumiem ludzi którzy kupują kocioł podajnikowy z myślą o "ręcznym" paleniu, tfu! ręcznej utylizacji opału. Jak nie możesz, żyć bez codziennego zaglądania do kotła to kup sobie jakiegoś zasypowca, domontuj do niego bufor i heja. PS. A do patrzenia na ogień lepiej nadaje się kominek....
SUSPENSER Opublikowano 7 Września 2017 #34 Opublikowano 7 Września 2017 Parametry kotła znajdują się na stronie: http://mgspaw.pl/kopia-tauron-duo-pro.html Jednak będę celował w moc 38kW, zatem powierzchnia kotła 4m2. Na przekroju kotła widać gdzie jest umiejscowiony powót zimnej wody. Grubość blach wymiennika: wewnątrz blacha kotłowa 6mm; na zewnątrz zwykła 4mm. Sterownik SPPv2. Niestety Ardeo Iron jest do mocy 32kW, zatem pozostanie mi Ardeo AZP (38kW) z rusztem obrotowym. Będzie to dobry wybór do miału? Cena zestawu 8k PLN. Warto coś takiego kupić? Ok powrót jest w porządku, Sterownik KARAKAL :-D to SPPv2L, palnik Technix to Batory. Jak z Ardeo Iron R + SPPv2L za 38 kW liczą 8k z VAT 23% to nie jest źle - chyba, że to z VAT 8% tyle wychodzi. "To może doradzicie jaka sytuacja będzie dla mnie gorsza: 1) niedoszacuję moc kotła (zamiast 38kW zainstaluję 32kW i będzie zima stulecia) 2) przeszacuję (zamiast 32kW będzie 38kW)" 1) Kocioł pójdzie na wyższej niż nominalna mocy z wyższą temperaturą spalin [ograniczeniem będzie moc dmuchawy i spiekanie się węgla] 2) Przez 80% sezonu zapotrzebowanie jest poniżej 30% maksymalnego więc będzie niska temp. spalin co powoduje szybszą korozję wymiennika kotła a czasem uszkodzenie komina [kondensat]
karoka65 Opublikowano 7 Września 2017 #35 Opublikowano 7 Września 2017 Na dom 400m nie można zamontować kotła na 8%. Kolega oczywiście zrobi jak zechce tylko nie rozumiem dlaczego pyta na forum skoro wie ile potrzebuje?Ja dałbym tam 25kW tylko nie jakieś badziewie z alledrogo za 5 tysi, jesień, wiosna i cieplejsze dni suchy miał a na mrozisko dobrego groszku ze dwie tony ale, to ja :) Pisząc miał mam na myśli prawdziwy miał a nie piasek węglowy który pozostał po odsianiu przez handlarza z miału groszku i eko groszku, takim miałem to można dziury równać po "kulawej" drodze a nie sypać do kotła :)
shogunzlasa Opublikowano 8 Września 2017 #36 Opublikowano 8 Września 2017 Ok powrót jest w porządku, Sterownik KARAKAL :-D to SPPv2L, palnik Technix to Batory. Zamówiłem właśnie Technixa żeliwnego oznaczonego jako MINI z racji że to taki Batory. Wg producenta jak dzwoniłem na dobrym paliwie pójdzie 22 kW - Jarecki określa moc na 12kW (max 15). Batory 10 mógłby być za mały. Ma ktoś ten palnik Technixa w jakimś kotle i może coś o nim powiedzieć?
Pieklorz Opublikowano 8 Września 2017 #37 Opublikowano 8 Września 2017 on ma podobne wyjście wymiarowo jak batory, uszczelniasz jak każdy inny żeliwny stały, dobierasz paliwo i palisz Do kotłów ja się jednak przekonałem do batorego, tam w technixie patrze jednak na sv-100, 2dmuchawki, 2kanały powietrzne, odpowiedni soft i prawdziwie będzie można powalczyć o cos, tyle,że dla mocy znamionowej 23-26kW, bo niżej to ni ma szans rzetelnie na paliwach rynkowych cos zrobić. (kombinacją wszystko idzie, ale to wg mnie tworzenie fikcji, czego ja robić nie chcę)
shogunzlasa Opublikowano 8 Września 2017 #38 Opublikowano 8 Września 2017 Jeszcze jedno - czy w takich palnikach żeliwnych na wielkich mrozach lepiej jest sypnąć bardziej kaloryczne paliwo (28-30) czy podać więcej węgla o mniejszej kaloryczności (24-26)?Nie wiem w co się zaopatrzyć na zimę :)
broda1301 Opublikowano 9 Września 2017 #39 Opublikowano 9 Września 2017 Mniej kaloryczne jest mniej kłopotliwe, przy dużych morzach spali trochę więcej i tyle.
SUSPENSER Opublikowano 11 Września 2017 #40 Opublikowano 11 Września 2017 Jeszcze jedno - czy w takich palnikach żeliwnych na wielkich mrozach lepiej jest sypnąć bardziej kaloryczne paliwo (28-30) czy podać więcej węgla o mniejszej kaloryczności (24-26)? Nie wiem w co się zaopatrzyć na zimę :) Tu nie o kaloryczność idzie a o szybkość spalania choć zwykle te bardziej kaloryczne spalają się wolniej i dłużej, a jak podgonisz dmuchawą to koksu naprodukujesz bo mają spiekalność RI. Tak więc taki 24-26 na duże mrozy powinien być lepszy niż 28-30 ale to nie reguła - podaj konkretne węgle do wyboru to będzie można podpowiedzieć co wybrać.
shogunzlasa Opublikowano 11 Września 2017 #41 Opublikowano 11 Września 2017 Wybrałem Jaret Plusa - zakupiłem na 2 lokalnych składach. Jeden przed ulewami zjechał suchy jak pieprz, z drugiego składu taniej i więcej i też nie jest źle. Worki jutowe, więc o suchość się nie boję. W kategorii koło 25 kkJ z lokalnych składów znajomym ten sprawiał najmniej problemów. Tak to mamy jeszcze Jareta standard, coś z Kazimierza 27 kkJ, i coś takiego co mi do niczego nie pasuje i podobno się spieka: http://gluc.com.pl/wegiel/179-ekogroszek-carbon-24tys-kj.html
tytusmm Opublikowano 28 Września 2017 Autor #42 Opublikowano 28 Września 2017 Dziękuję wszystkim za pomoc w wyborze kotła :) ...w przyszłym tygodniu nastąpi instalacja.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.