PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #101 Opublikowano 8 Lutego 2017 Przerwy w ogrzewaniu kiedy temperatura spadnie o 0.5 st nawet przy mrozach to jest kilka godzin. Jak słońce świeci to kiedyś w niedziele jak obserwowałem to 6h kocioł nie pracował. To za duże przerwy żeby faktycznie dogrzać. BTW zastanawiałaś sie dlaczego przy zasilaniu 40* i powrocie 32* podłoga ma tylko 24* Chyba że była tak wychłodzona że potrzebuje teraz kilkunastu godzin na nagrzanie teraz się chyba nie dziwisz że chcę zwiększyć przepływ. ja wcześniej wspomniałem o sypialni to teraz mam tam 2 kaloryfery (2 okna) ale pierwszą zimę była tylko podłogówka i temperaturę utrzymywałem tam około 20 st mimo desek na podłodze. U mnie problem nie dotyczy wszystkich obwodów tylko właśnie salonu. Wracając do płytek to moje były klejone h40 flex z kerakola. Jak pisałem, klej się rozwarstwił ale to co zostało odchodziło z wylewką. Sam osobiście gruntowałem dzień przed klejeniem. Co krzywizny to spadek na ślepaku był około 1,5 cm. Różnica wyszła podczas wyznaczania laserem poziomu pierwszej warstwy pustaków. Teoretycznie o tyle mogła być grubsza wylewka. czyli w salonie ma w tej części około 8 cm. Przez 6 miesięcy wylewka stała. Wygrzewanie było temperaturą max 32 st na zasilaniu. Przez 2 zimy nie poszło nigdy więcej niż 45 st bo prawie mrozów nie było pogodówka sterowała niskie temperatury. Nie wiem co mogłem zepsuć bo nie sądzę żeby od tych temperatur odkleiła się rurka od betonu
ameno25 Opublikowano 8 Lutego 2017 #102 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie wiem , ale według mojej pustej łepetyny jeśli masz na powrocie 32* to podłoga powinna być dużo cieplejsza , zwiększenie przepływu nic Ci nie da . Ja mam temp zasilania niższą niz u Ciebie temp.powrotu a temp podłogi > 24* Mierzyłeś temp powrotu tylko z petli salonu ?
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #103 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie mam możliwości zmierzyć każdej pętli osobno. Dlaczego walczę z tymi przepływami? Jak rozdzielacz pracował z pompą w zestawie różnica powrotu była max 5 st a czasami jak długo się kocioł nie wyłączył praktycznie się zrównała nieraz.
ameno25 Opublikowano 8 Lutego 2017 #104 Opublikowano 8 Lutego 2017 Jak nie ma możliwości, przecież masz powrotu na rozdzielacz, i tam możesz zmierzyć ile wraca z danej pętli Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Griszah Opublikowano 8 Lutego 2017 #105 Opublikowano 8 Lutego 2017 PaWoS, tylko nie mów, że nie masz termometru jak poniżej, do mierzenia temp. dzieciakom. W pierwszej kolejności musisz zdiagnozować dobrze problem a potem dopiero szukać rozwiązań.
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #106 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie mam małego dziecka. Mam 18 letniego smoka. :) Tylko powiedzcie jak jest ze sprawnością kotła kondensacyjnego, przecież taka różnica jaką mam wpływa raczej na zwiększenie sprawności. Tutaj przyznam się że się naczytałem po forach i każdy co innego pisze. Generalnie chciałbym osiągnąć w granicach 26 st podłogi.
papasmurfek Opublikowano 8 Lutego 2017 #107 Opublikowano 8 Lutego 2017 Dziwna sprawa tam u Ciebie z tą instalacją. Ja OP robiłem samodzielnie wg. panujących standardów. Rozstaw rur co 15cm, zagęszczenie i meandr w strefach przyokiennych. Na 20mkw mam dwie sekcje po ok. 45mb. Temp. zasilania przy -10 to ok. 31st w pomieszczeniu 23-24 st. Przepływ mam poniżej 1 l/s. W łazienkach 2 l/s. Pomieszczenie wysokie na 2.3m. Ogrzewanie sterowane jest pogodowo. Coś masz u Siebie spaprane... Te sterowanie On/Off OP to nie najlepsze rozwiązanie.
Griszah Opublikowano 8 Lutego 2017 #108 Opublikowano 8 Lutego 2017 Te sterowanie On/Off OP to nie najlepsze rozwiązanie. Potwierdzam, choć jak się zrobi to z głową to nawet działa całkiem całkiem, i to bezobsługowo.
ameno25 Opublikowano 8 Lutego 2017 #109 Opublikowano 8 Lutego 2017 Jasne ze tak byle nie dopuścić do zbytniego wychlodzenia podłogi , off - on często i krótko Próbowałem autorowi zwrócić uwagę na inne przyczyny jego problemu, bo dziwne ze przepływy powyżej 1l/min a podłoga nie grzeje, ale autor uparł się właśnie w przepłynąć i tam upatruje problemu Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #110 Opublikowano 8 Lutego 2017 Zakupiłem termometr temperatura zasilania 40 st temperatura powrotu 32 st salon podłoga w 1,5 mb od drzwi tarasowych, 1,5 mb od okna 25,4 st -------- tutaj wczoraj było 24 st rotametr 2,4 l/min podłoga 1,5 mb od rozdzielacza 28 st - tutaj są zasilania i powroty z 3 pomieszczeń podłoga łazienka 26,5 st - rotametr 1,5 l/min pokój deska 25 st - rotametr 1,5 l/min O ile uda mi się nakłonić mojego hydraulika do wymiany rur w kotłowni to jak sambor pisał dojdzie około 100l/h przepływu to będą sterowalne obwody. Tam gdzie mam deski to są pomieszczenia typu sypialnie więc tam mogę podłogę trzymać w granicach 24 st, w łazience delikatnie mogę podnieść i przede wszystkim w salonie jak bym złapał 26 st to zapraszam wszystkich którzy wypowiedzieli się w tym temacie na dobrą wódkę ;)
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #111 Opublikowano 8 Lutego 2017 Dziwna sprawa tam u Ciebie z tą instalacją. Ja OP robiłem samodzielnie wg. panujących standardów. Rozstaw rur co 15cm, zagęszczenie i meandr w strefach przyokiennych. Na 20mkw mam dwie sekcje po ok. 45mb. Temp. zasilania przy -10 to ok. 31st w pomieszczeniu 23-24 st. Przepływ mam poniżej 1 l/s. W łazienkach 2 l/s. Pomieszczenie wysokie na 2.3m. Ogrzewanie sterowane jest pogodowo. Coś masz u Siebie spaprane... Te sterowanie On/Off OP to nie najlepsze rozwiązanie. Nie wiem co masz na myśli On/off. Mam regulator pokojowy z pogodówką i ustawiony jest na 24h grzanie czyli stała temperatura. Podczas pisania postów dwukrotnie wyłączyłem kocioł podczas prac bo trochę wody spuściłem z układu. W tym momencie widzę że muszę krzywą obniżyć bo za szybko kocioł się wyłącza. To efekt cieplejszej podłogi. Dzielenie pomieszczenia na kilka obiegów to tez pochwalam. Mi gość na 36 m2 90 mb rurki rozwinął i teraz mam problem. Wysokość pomieszczenia ma bardzo duży wpływ, ja mam 2,73 Jak to jakoś ogarnę to w tym roku dokładam rekuperację to przyszła zima będzie spokojna już.
ameno25 Opublikowano 8 Lutego 2017 #112 Opublikowano 8 Lutego 2017 36m2 i tylko 90mb rury ? to co ile ta rura jest ?
kiminero Opublikowano 8 Lutego 2017 #113 Opublikowano 8 Lutego 2017 Mi gość na 36 m2 90 mb rurki rozwinął i teraz mam problem. To na poważnie? Nie przestajesz zaskakiwać... 2,5 m rury na 1 m2 to by musiało być co 40 cm rozstaw. Nie pomyliłeś się?
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #114 Opublikowano 8 Lutego 2017 2x90 mb rury :) Przepraszam za szybko wysłałem post. Kuchnia jadalnia - 90 mb , Salon 90 mb to jest jedna otwarta przeszczeń
ameno25 Opublikowano 8 Lutego 2017 #115 Opublikowano 8 Lutego 2017 wychodzi 5mb/m2 ,ja układałem 7mb/m2 , łazienki 10mb/m2
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #116 Opublikowano 8 Lutego 2017 Wychodzi tak bo musisz odliczyć w każdym obwodzie drogę do rozdzielacza a tutaj z tego co pamiętam to nie zawsze puszczał prosto tylko trochę po korytarzu zawijał. Dlatego nie szukam winy w samym rostawie W zasadzie to w kuchni pod meblami nie dawał rur to jest 4,5 m2 i na miejscu kominka 0,85 m2 to daje 30,65 m2 czyli 5.7 mb na m2 w przybliżeniu
Griszah Opublikowano 8 Lutego 2017 #117 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie wiem co masz na myśli On/off. Tzn że pompa staje. Optymalnie rozwiązanie to takie gdzie pompa podłogowa pracuje w trybie ciągłym, a utrzymanie odpowiedniej temp. w pomieszczeniu realizowane jest poprzez zmianę temp. zasilania np. przy pomocy odpowiednio wysterowanego zaworu mieszającego. PS. wygląda to trochę tak, że główny problem u Ciebie nie stanowi przepływ, a praca pompy on/off i brak cierpliwości operatora - podłoga to nie grzejnik.
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #118 Opublikowano 8 Lutego 2017 Czy mi brakuje cierpliwości? Nie sądzę Mój problem to z tego co widzę masę niby mało ważnych i małym wpływem błędów z czego wyszedł niezły bałagan. rozstaw rur, klej pod płytkami, opory instalacji. Wygląda jak by to odpowietrznik napisał że wszystkie okna otwarte w domu :) Ja to ogarnę wszystko to zabiorę się za ustawienia kotła i sterownik zaworu 3D. Zawór 3D zamówiony na allegro przyjedzie w piątek, hydraulik przyjdzie po niedzieli czyli pewno koło czwartku . Za ten czas zima się skończy :D
PaWoS Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #119 Opublikowano 8 Lutego 2017 Dziwna sprawa tam u Ciebie z tą instalacją. Ja OP robiłem samodzielnie wg. panujących standardów. Rozstaw rur co 15cm, zagęszczenie i meandr w strefach przyokiennych. Na 20mkw mam dwie sekcje po ok. 45mb. Temp. zasilania przy -10 to ok. 31st w pomieszczeniu 23-24 st. Przepływ mam poniżej 1 l/s. W łazienkach 2 l/s. Pomieszczenie wysokie na 2.3m. Ogrzewanie sterowane jest pogodowo. Coś masz u Siebie spaprane... Te sterowanie On/Off OP to nie najlepsze rozwiązanie. Z przepływami przesadziłeś, rotametry tyle nie puszczą
Hadziajluk Opublikowano 8 Lutego 2017 #120 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie jestem inżynierem ale podłoga powinna być cały czas grzana długo stygnie i dług i się grzeje
ameno25 Opublikowano 8 Lutego 2017 #121 Opublikowano 8 Lutego 2017 Czy mi brakuje cierpliwości? Nie sądzę Mój problem to z tego co widzę masę niby mało ważnych i małym wpływem błędów z czego wyszedł niezły bałagan. rozstaw rur, klej pod płytkami, opory instalacji. Wygląda jak by to odpowietrznik napisał że wszystkie okna otwarte w domu :) Ja to ogarnę wszystko to zabiorę się za ustawienia kotła i sterownik zaworu 3D. Zawór 3D zamówiony na allegro przyjedzie w piątek, hydraulik przyjdzie po niedzieli czyli pewno koło czwartku . Za ten czas zima się skończy :D O wreszcie Pan zaczyna brać pod uwagę inne przyczyny, a jeszcze 2 strony do tylu było inaczej. Jestem pewny na 99% ze wszystko masz wporzadku, a jest tak jak pisze Grisza zresztą też o tym wspominałem na początku tego tematu. Moja propozycja mniejsza temp zasilania a ciągłość pracy Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
PaWoS Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor #122 Opublikowano 9 Lutego 2017 Każdy post biorę pod uwagę ale też ustaliłem sobie że zaczynam od tego co doradził mi sambor, on tez pisał żeby na razie zostawił np. rotametry w spokoju. Więc trzymam się jego wytycznych. Do przyszłego tygodnia do póki nie przyjdzie hydraulik nic innego nie będę rozgrzebywał. Jeszcze raz tłumaczę i objaśniam Ci. Mam kocioł włączony 24 godziny na dobę na grzanie, na kaloryferach mam ustawioną teraz na głowicach temperaturę około 20 st żeby grzała głównie podłogówka. Wczoraj obniżyłem delikatnie krzywą żeby wydłużyć ciągłość pracy kotła. Fakt u Ciebie instalacja ma super wydajność i próbujesz mi pomóc. Ale podłogówka to nie jest samochód że ściągniesz nogę z gazu i ona zwolni. Ustawienie krzywej to jest kilka dni korekt ale korekty robi się nie co godzinę tylko minimum co 24h. Jeszcze raz wyjaśniam, obraziłeś się na mnie w którymś momencie ale nie masz o co bo najpierw chcę wyeliminować jak najwięcej przyczyn a dopiero zająć się skutkami. Proste i logiczne. Ty masz zrobioną instalację wzorcowo, ja nie. Dlatego założyłem temat. Z wylewki rur nie wyrwę, jak widziałem jak były położone to patrząc na kratki na foli większość była co 15 cm, nie ma zagęszczenia pod ścianami. Jedynie mogę zmieć ustalone z kolegą sambor odcinki instalacji. Wyjdzie mi to i tak taniej niż zakładanie mocniejszej pompki
papasmurfek Opublikowano 9 Lutego 2017 #123 Opublikowano 9 Lutego 2017 Z przepływami przesadziłeś, rotametry tyle nie puszcząMasz rację, czeski błąd ;)
PaWoS Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor #124 Opublikowano 9 Lutego 2017 Nic nie szkodzi. Ja co chwilę coś tu walnę i dopiero za chwilę doczytam. Średnio rozmawiam około 5h dziennie przez telefon więc nie jednego byka zrobiłem :)
ameno25 Opublikowano 9 Lutego 2017 #125 Opublikowano 9 Lutego 2017 Papasmerfie :) 90mb rury na 20m2 , i masz co 15cm rozstaw ? <_< coś chyba z tym tez pomyliłeś bo mi wychodziło na 13m2 90mb rury :) czyli 7mb/m2
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.