jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #126 Opublikowano 25 Stycznia 2016 No dobra w domu za ciepło czym zmniejszyć bieg pompy czy obniżyć przesunięcie krzywej z powrotem na zero? Bo raczej kominek nie trzymał 5h bo jak szedłem spać to się wygaszalo.....
jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #127 Opublikowano 25 Stycznia 2016 A jeszcze tylko uwaga dla potomnych wypitolilem wszystko z podłogi w sypialni nad garażem jestem zadowolony bo to znak że się da....podnieść tak temp. A już się bałem...i to w sumie nie dużym kosztem bo pompa na 4 to jakiś 30zl na miesiąc za prąd i krzywa o 1℃ Dzięki za pomoc
kiminero Opublikowano 25 Stycznia 2016 #128 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Sprawdź jaki przepływ pokazuje ci w tym ustawieniu rotametr tego chłodnego pokoju i zmniejsz przepływ na 0,75 na pozostałych pętlach. Jak dalej będzie za ciepło, to korekta biegu pompy o stopień w dół i kolejna doba przerwy. Niestety problemem jest ta kotłownia salonowa... Powinna być wydzielona odrębna strefa grzewcza z powierzchni, do której dociera ciepło z kominka z niezależnym sterowaniem. Trochę przesadziłeś z tymi 30 zł/msc. Zakładając wzrost zużycia o 20 W, to masz z grubsza: [20W*(30*24h)/1000]*0,7zł = 14,4 kWh * 0,7zł = 10,08 zł
jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #129 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Cześć dzięki za odp. Dziś nie było palone w kominku temp w chacie 22,4℃ rano 19℃ w sypialni bieg pompy zmieniłem przed wyjściem do pracy z 4 na 3 po powrocie z pracy w sypialni jest dalej 19℃ i na dole i u góry 22,4℃ stabilnie, więc bieg pompy czy 4 czy 3 nie ma chyba wpływu na temp w sypialni nad garażem... Rotometry nie wszędzie już się da skręcić bo odrazu jak wkręcam rotometr to ten tloczek idzie do góry znakiem tego że przepływu brak... Wzrost to 40 W bo minimum jest 5W a max 45W zobacz nas pompkę zdjęcie w załączniku chyba że źle patrzę no to tak policzylem: [40W*(31*24h)/1000]*0,75zł= 22.32 zł 7 zł się pitolnąlem......
kiminero Opublikowano 25 Stycznia 2016 #130 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Spróbuj doregulować przepływy zaworami powrotów na rozdzielaczu.
jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #131 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Zawory powrotu? To te czarne kapturki na dolnej listwie? To co nas zdjęciu? Mój super hydraulik mówił że służą do zakrecenia całkowitego przepływu jak np odpowietrzam pętlę to nimi mogę te pozostałe szybko zakręcić.... Można tym regulować tylko jak? PS. Na dole już wszystko mam albo na 0.7 albo na 0.5 zakrecil bym całkiem garaz, wiatrolap i mały pokój ale boję się żeby nie zamarzła po podniesieniu temp nawet we wiatrolapie jest ciepło podłoga odczuwalnie ciepła ale niżej nie zejdę.... Zadana była 23 ℃ a zasilanie na 24 ℃ jak wszedłem do kotłowni....aż by się chciało zmniejszyć tą temp bo na dworze +2℃ teraz dopiero dobiło do zera...i dalej 23℃ zadane ale temp zasilania 21,5℃ W kotłowni też cieplej niż zwykle bo 16.2℃
jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #132 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Dodatkowo to już wcześniej zauważyłem że jak z chodzę z biegami pompy w dół to niektóre tloczki rotometrow idą w górę znakiem braku przepływu a pozostałe trzeba przeregulowywac....na nowo....
nex1983 Opublikowano 25 Stycznia 2016 #133 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Zrób tak ze wszystkie rotametry porozkrecaj na Full i dlaw przepływy które potrzebujesz zaworami tymi czarnymi.
jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #134 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Nie wiem może u Was to działa inaczej bo u mnie to te czarne to kręcisz nic się nie dzieje i nagle zamyka całkiem te u góry z tloczkamiw menzurjach mają większą precyzję regulacji albo czegoś nie kumam.... No ale Panowie w sypialni jest już 20℃ w kominku dziś nie palę Te 20℃ w sypialni to by mi starczyło pompa na 3 okienku CP1 od rana ciekawe czy się utrzyma bo przez chwilę miałem tam otwarte drzwi... super..... ZOBACZYMY CO BĘDZIE RANO NO I POTEM JAK BĘDZIE MRÓZ....
nex1983 Opublikowano 25 Stycznia 2016 #135 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Bo te czarne przy końcu dopiero reagują na minimalny ruch, przy końcu trzeba robić minimalne ruchy
jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #136 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Nex Kiminero Ale co osiągnę lepiej tymi czarnymi?
nex1983 Opublikowano 25 Stycznia 2016 #137 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Nic, po prostu łatwiej się kręci zaworem niż rotametrem.
jackjj Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor #138 Opublikowano 25 Stycznia 2016 No właśnie jeden przekrecilem ten czarny za łatwo szło teraz wylata, chyba zostanę jednak przy rotometrach.... ;)
DoradcaKAN Opublikowano 25 Stycznia 2016 #139 Opublikowano 25 Stycznia 2016 W przypadku rozdzielaczy OP jedna belka zawsze wyposażona jest w zawory regulacyjne lub przepływomierze służące do regulacji przepływu przez pętle grzewcze, druga zaś belka może zostać "goła" albo wyposażona w termostatyczne zawory odcinające pod siłownik lub zawór ręczny - służą do max. zamknięcia lub całkowitego otwarcia przepływu przez pętle grzewcze. W przypadku użytkownika jackjj prawdopodobna jest opcja druga - ten zawór nie służy do regulacji hydraulicznej układu tylko do jego całkowitego zamknięcia lub otwarcia (oczywiście w niektórych przypadkach użytkownicy potrafią poprzez regulację ręczną osiągnąć stany pośrednie, nie jest to jednak funkcja podstawowa tego elementu).
jackjj Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor #140 Opublikowano 26 Stycznia 2016 [quote name="kiminero" post="243933" timestamp="1453739156 Powinna być wydzielona odrębna strefa grzewcza z powierzchni, do której dociera ciepło z kominka z niezależnym sterowaniem. Chodzi Ci żeby jednak tam gdzie rozchodzi się ciepło od kominka to podłogówka przestawała grzać? No ale to kłóci się z filozofia ze podłogówka ma chodzić non stop...może w tych pomieszczeniach gdzie jest ciepło okna po prostu nie oddaje ciepła czy to złudne bo w sumie powietrze jest nagrzane od kominka ale podłoga to chyba nie za bardzo.....? Generalnie jak grzeje w kominku to jest ciepło wszędzie oprócz sypialni nad garażem bo ona jest oddalona od centrum domu najbardziej. Oczywiście najcieplej jest w salonie gdzie jest kominek potem w pokojach dzieciaków nad salonem i nad małym pokojem gdzie mam prowadzone 2 kanały od kominka z ciepłym powietrzem. Z pokoi dzieciaków przeważnie ciepło zapitala przez drzwi do otwartej pracowni z klatką schodową jak również ciepło zapitala z salonu do góry klatką schodową....do pracowni.... Ciepło najmniej dociera do górnej łazienki gdzie są przeważnie zamknięte drzwi ze względu na obawę przed wilgocią oraz małego nie używanego pokoju na dole gdzie też są przeważnie zamykane drzwi.....otwieram je dopiero kiedy już w salonie nie można wytrzymać z gorącą od kominka, więc praktycznie nic od kominka nie dociera TYLKO do sypialni nad garażem....i tu się zastanawiam ze fajnie by było jak żona pali w kominku to mieć możliwość zmniejszenia podłogówki w całym domu oprócz sypialni nad garażem ale teraz to pewnie już się nie da bez kucia i dużego bałaganu zrobić takiego sterowania.....?
sambor Opublikowano 26 Stycznia 2016 #141 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Wszystko da się zrobić, :) Tylko trzeba chcieć. Co to za sypialnia , jak z niej wyniosłeś łóżko?
jackjj Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor #142 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Sambor łóżka nie wyniosłem na nóżki, chodzi ze miałem trochę kartonów worków gemeli na podłodze no a ktoś pytał czy zagracona więc pomyślałem i nóżki dorobilem do tego....
jackjj Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor #143 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Sambor Kiedyś napisał że przy ogrzewaniu podłogowej podłoga pod stopą powinna być chłodna po przejściu na samą krzywa tak u mnie jest ale zadana przy 0℃ jest 23℃ i to jeszcze po korekcie +1℃ jak to jest u was kiedy grzejecie dużo wyższymi temp.?
nex1983 Opublikowano 26 Stycznia 2016 #144 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Powiedzcie mi teraz, dlaczego w jednym pokoju stale mam 1 stopień więcej od innych. Pokój 12.5m2 dwie pętle przepływy 2.5l/min temp 21 stopni, pokój 16m2 dwie pętle przepływy stlumione do 0.25l/min i w tym pokoju mam zawsze 1 stopień więcej. Nawet gdybym podniósł krzywą i w pierwszym osiągnął 22 to w tym drugim będę miał 23. Wytlumaczcie mi teraz co przepływy mają do temp skoro stlumilem je jak się da a mimo to temp rośnie tak samo jak przy dużych przeplywach w innych pokojach. Fotki pętli obu pokoi:
DoradcaKAN Opublikowano 26 Stycznia 2016 #145 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Wniosek z tego taki że jest to chyba pomieszczenie o najmniejszych stratach/zapotrzebowaniu na ciepło + zyski ciepła od pomieszczeń sąsiadujących + za gęsto ułożona podłogówka chodząca przy min. przepływach i efekt jest. Skoro masz dwie pętle to jedną zakręć, drugą puść na min. przepływie - "zatrzymaj" tę część podłogi pomieszczenia która jest używana najmniej aby nadal cieszyć się efektem ciepłej podłogi.
nex1983 Opublikowano 26 Stycznia 2016 #146 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Ja z tym jak najbardziej sobie poradzę, tylko chciałem udowodnić przedmowcą jak już pisałem wcześniej, że regulacja przeplywami nie zawsze daje efekt.
jackjj Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor #147 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Nex Niestety nie znam się - dlatego wciąż tu piszę..... w mojej ocenie w moim domu ktoś nie zrobił swojej roboty lub nie zrobił jej do końca....i mnie zostawił - fajnie że jesteście ale to nie tak powinno wyglądać....że dochodzę krok po kroku motam się a koleś wziął kasę i ma wywalone.... Mam kumpla - za hydraulika zapłacił 4 razy tyle co ja...ma pompę ciepła (sama pompa+2 odwierty po 100m to 50kPLN WIĘCEJ prócz instalacji w chacie) w dupie ma gdzie co płynie jak coś go pytam to ma oczy jak 5zl....jak coś nie działa dzwoni i kolo przyjeżdża i reguluje może był 2 razy...żadnego palenia, zasypywania pelletu, czyszczenie kotła, wynoszenia popiolu czy ustawienia mocy, nieczulosci mieszczą, dawki paliwa dawki powietrza, spalania czy przepływów na rotometrach wszystko to ma ale nie wie co jak się nazywa i gdzie to jest....wciska guzik i grzeje chatę 170m2 użytkowej po podłodze grubo PONAD 200m2 i jeszcze ogrzewany garaż 53m2- 2 sezon grzania pompą a mieszka 1 zimę i wodę też grzeje samo, a on może sobie skoczyć do Austrii na 2 tygodnie na narty i wie że nic nie zamarznie....płaci za prąd niecałe 430pln ze wszystkim....widziałem wszystkie faktury, taka subtelna różnica....ale nie o tym chciałem... trochę mnie poniosło.... Otóż byłem u niego w chacie (często jestem) również na etapie układania rurek podłogówki i chłop miał projekt ogrzewania otóż niektóre pomieszczenia w centrum domu i od południa miały ułożone rurki tak że można było swobodnie chodzić między rurkami, a te od północy tak gęsto że nie było jak postawić nogi....u mnie wszędzie rurki były jednakowo ułożone....co ok 12cm.... U niego przepływy załatwione są projektem tam gdzie jest mniejszy zysk ciepła ma gęściej a gdzie większy rzadziej wszystko odkrecone na maksa i samo się reguluje sterowanie jednym pokretlem....z ciepłej sypialni, dlatego pytałem kiedyś czy robicie projekty.... A u mnie wszystkie przepływy w całej chacie skręcone na 0.5litra, pompa na 4-ce, w sypialni prawie 2,5 litra i mam max 19.6℃ super że w tym pokoju zrobiłem sypialnię a nie pracownię bo było by w dechę....... Jak myślisz kto więcej ma kupionych rurek podlogowych i kto części z nich nie potrzebuje s tylko wywalił kasę? W mojej ocenie ten wyższy bieg pompy daje możliwość w ogóle poslania większej ilości wody do sypialni bo jak bym nie podniósł biegu to by przy tym dlawieniu co teraz w innych pomieszczeniach już dawno by nie było przepływu tłoczki poszly by do góry a tak pompa trzyma je na dole....
jackjj Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor #148 Opublikowano 26 Stycznia 2016 A tak w ogóle to chciałem Wam wszystkim podziękować bo mam 19.6 a nie 16 czy 17 ℃ w sypialni nad garażem... Dzięki i spokojnej nocy....
jackjj Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor #149 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Pompa na 4 i na 3 temp w sypialni ok. 19℃ chyba że na 4-ce jakby podchodził z 2-3 dni to może jeszcze by poszło do góry, w tej chwili zmniejszylem na noc dla testu na 2 zobaczymy czy temp w sypialni 19℃ się utrzyma - niestety rotometry po zmianie biegu pompy były do przeregulowania....brak przepływu w pętlach na dole... Z tym 19℃ idzie żyć a spać to już w ogóle ciekawe czy w mrozy się utrzyma....17℃ się utrzymywało bez względu na temp na zewnątrz.... Temp zadana na podłogę dalej 23℃ (na zewnątrz +2℃) z pomocą serwisu i kolegi z forum daspell zmieniłem 4 poniższe parametry w sterowniku dot.mieszacza zaworu 4d czy jak on tam się nazywa i zasilanie teraz różni się 0.1℃ od zadanej... Zakres proporcjonalności Stała czasu całkowania Czas otwarcia zaworu Nieczułość mieszacza
jackjj Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor #150 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Panowie a można wstępnie ustawić tymi górnym rotometrami a potem jeszcze ustawić precyzyjnie - doregulować tymi czarnymi na dole czy to się kłóci z jakość zasada? Bo mi łatwiej tak zrobić.... Na 2 biegu ładnie trzyma temp.w sypialni 20,2℃ od wczoraj wieczór do dziś popołudniu 18:15 na 1 biegu za mały przepływ nie jestem w stanie wyregulowac żeby każde pomieszczenie skręcić oprócz sypialni i tak żeby wszędzie był jakiś minimalny przepływ - dziwne wcześniej było można.... Tak zostawiam.... W domu 21,8℃ zadana 23℃ nas zewnątrz +6℃ w sypialnię 20.2℃ SUPER!!!!!! No tak to teraz jak będzie za ciepło to pozostaje mi tylko zmniejszyć temp zadaną tylko na 22℃ jak było....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.