Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie Zaworu 4D


hajtaler428

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po cholerę ?  hmm, bo znam przykład z własnej kotłowni!!

Opublikowano
16 godzin temu, Oldek napisał:

Jak rury mają odpowiedni przekrój, zrób 4D 5/4" i pompa kotłowa

Jakby rury miały odpowiedni przekrój to nie potrzeba by było pompy kotłowej.

A zaw 4-D 1" + rury Cu28 + pompa kotłowa bez problemu obsłużą kocioł do 25kW przy delcie We- Wy=15C

Opublikowano

W rzeczywistości delta wynosiła 19°C, co mi nie przeszkadzało do czasu aż zakupiłem sterownik z PID i wówczas okazało się że dla płynnej pracy kotła potrzebna jest wyższa temp. powrotu. Hydraulik w czasie montażu mówił dokładnie to co piszecie, jakbyście z jednej książki się uczyli :-). I zrobił na 5/4" bez pompy kotłowej. W następnym sezonie dodałem pompę kotłową, a hydraulik za jej podłączenie wziął 300 zł. a gdyby ją podłączył od razy, zaoszczędziłbym te 300 zł, stracone pół dnia, kilkakrotne przekładanie czasu usługi, spuszczanie wody z CO. Ze spuszczaniem wody przesadziłem, bo 4D trzymał :)

Opublikowano

Wszystko zależy od mocy kotła, dla 10-12 kW wystarczy dobrze wykonany obieg Cu28 (lub stal 1") dla większych trzeba większe średnice rur i zaworów

Ja dla kotła 25kw polecam nie 5/4" a 6/4", z resztą dla takich mocy są wyjścia z kotła 6/4".

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie instalacja gotowa i pracuje już dwa tygodnie. Jestem w końcu zadowolony. Zrobiłem tak jak na zdjęciu było omawiane, zawór 4D 1~calowy połączony rurą 28. Do tego na powrocie między zaworem z piecem pompa kotłowa Grundfoss Alfa II (dzięki Sambor). Ale z zaworu zdjąłem siłownik. Ja i tak nie korzystam z ogrzewania pogodowego, a przy założonym siłowniku po dogrzaniu pomieszczeń do 23 stopni, od razu zamykało zawór na krótki obieg i grzejniki stygły po czym jak temperatura spadła o 0,5 stopnia z powrotem piec się odpalał. Teraz po ustawieniu ręcznym zaworu 4D po dogrzaniu pomieszczeń piec się wyłącza, ale pompa nadal pompuje mi ciepłą wodę na grzejniki póki woda nie ostygnie do 43 stopni. Wtedy się wyłącza pompa CO, co skutkuje tym że piec rzadziej się załącza. Wiem, że wtedy temperatura rośnie do ok 23,9 ale mi nie zależy na tym by było równo 23 stopnie tylko minimum 23. 

Temperatura pieca zadana - 65 stopni 

Temperatura zasilania - 45/50 stopni 

Temperatura powrotu - 41/46 stopnie

I teraz z pieca Kostrzewa Twin Bio Luxury 12 kW jestem zadowolony , z serwisu nadal nie ... za drogo wychodzi. 

Dzięki za pomoc . 

Pozdrawiam 

Opublikowano
16 minut temu, grosiu24 napisał:

Ale z zaworu zdjąłem siłownik. Ja i tak nie korzystam z ogrzewania pogodowego, a przy założonym siłowniku po dogrzaniu pomieszczeń do 23 stopni, od razu zamykało zawór na krótki obieg i grzejniki stygły po czym jak temperatura spadła o 0,5 stopnia z powrotem piec się odpalał.

Bo sterujesz pozycją zaworu pokojówką. Lepiej byłoby pogodówką. 

 Niektóre sterowniki po osiągnięciu temperatury pomieszczenia, mają opcję obniżenia temperatury za zaworem bez wyłączenia pompy ( pogodówka + pokojówka )

Opublikowano

Najpierw wyjaśnij, dlaczego do 4D masz wpięte dwa powroty, skoro z 4D wychodzi jeden obieg?

Oczywiście za pompą CO dajemy ZZ.

922381246_obiegic.o..png.e488fa861105a740f1f6c72d9ddf6620.png

Opublikowano

W takim razie opisz to dokładnie albo zaznacz na zdjęciu, która rura od czego.  Zwłaszcza te dwie poziome z niebieskimi strzałkami.

Opublikowano

To w takim razie gdzie jest rozgałęzienie zasilania łazienek od rury z czerwoną strzałką? Daj może jeszcze zdjęcie rur na prawo od pomp.

Opublikowano

Teraz to co innego :) Jest OK. Jeśli przy takim ustawieniu siłownika masz gorący obieg kotłowy (grube rury stalowe), to też jest w porządku. Siłownik otwierając zawór ma kręcić w prawo.

Należy zakręcić odpowietrznik automatyczny przed pompą CO, na lewo od czerwonej strzałki. Masz już jeden za pompą, a ten przed nią jest po stronie ssawnej.

Bez zaworu zwrotnego pompy będą "walczyć" o wodę pracując równolegle. Można dać priorytet CWU, wtedy pompa CO sie wyłączy i najprawdopodobniej zamknie mieszacz. Latem też nie będzie Pompa CWU ładować w grzejniki.

Miejsce na ZZ masz pod dostatkiem.

 

Opublikowano

a ten odpowietrznik może zostawić do odpowietrzenia kotla?Wiem,jest naczynie...ale zawsze cos tam pomoze?A czemu jak robię mieszacz 4D na lato czyli mi sie zamyka na dom i zostaje tylko krotki obieg kotłowy to i tak ta rura zasilajaca co narysowałeś czerwona strzałkę do pompy jest mocno ciepla a poza pompa już letnia ma ok 35 stopni wg termometru. Wcześniej mialem zasilanie i pompe w górę,pompe zaraz za zaworem 4D i ja zamykałem zawór to temp spadała po chwila na np niecałe 30 stopni i pompa zimna była a tera do pompy i może z 2 metry za nią jest rura zasilajaca ciepla?

Opublikowano

 A jeszcze jak chce wlaczyc obieg na dom i zawór 4D pomału sie otwiera to ta rura zasilajaca robi sie zimna dopiero jak otworzy sie na 5 czyli srodek to pomału ale to bardzo pomału robią sie cieple rury.?

Opublikowano

Najpierw odpowiedz na poprzednie pytania: czy mieszacz otwiera się w prawo i wtedy rura z czerwoną strzałka robi sie gorąca?

I czy lewym skrajnym położeniu siłownika obieg kotłowy jest gorący?

Opublikowano

Kolego...odpisuj precyzyjnie!! W lewym skrajnym położeniu którego obiegu rura robi się gorąca?? Grzejnikowego czy kotłowego??

Inaczej: czy jak chcesz puścić ciepło na grzejniki siłownik kręci w prawo i rura z czerwoną strzałką jest gorąca??

PS: To przynajmniej jednego się dowiedzieliśmy po wpisie #26

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.