MarcinoK Opublikowano 21 Października 2015 #26 Opublikowano 21 Października 2015 Ja bym spróbował ustawić żeby piec sobie lekko pykał, powolutku na małej mocy ale ciągle. Daj tem 45st, i podawaj małe porcje, niech będzie w ciągłej pracy. Jak bedzie w ciągłej pracy to ma ciągle powietrze i dobrze się spala,. Normalnie jak jest w podtrzymaniu to brak powietrza i węgiel się nie spala, a jak masz podaną dużą porcję, jest dużo żaru to mimo że dmuchawa stanie, to ten żar podbiją temp pieca w górę, żar w środku się wypala i się kopczyk zapada.... Druga sprawa to oddzielił bym układ CO i CWU, Trzeba dac 2 pompki, sterownik to obsłuży.
Animus Opublikowano 21 Października 2015 #27 Opublikowano 21 Października 2015 No ale czy taki zawór da rade obniżyć temperature na kaloryferach. Czyli np puszczam 40 stopni na instalacje kaloryfery a reszta na cwu lub powrót? Jestem umówiony na wizytę instalatora na założenie tego zaworu ale dopiero za tydzien:/ Na piecu nie chce obniżać poniżej 50 bo sprzedający piec mówił,że nie powinno się poniżej 52. W dodatku teraz gdy otwieram zasobnik dymi się w jak w lokomotywie i cały zasobnik od góry jest cały mokry woda płynie po ściankach:( Wegiel niby suchy trzymany w kotłowni w workach przepuszczających powietrze ze składu spod dachu. Wykończę się przy tym piecu same problemy:/ Obniży do tego jest , jak zainstalujesz to na kotle możesz mieć nawet 70*C a na grzejnikach 40* ,zasobnika nie zasypuj cały tylko połowę to roszenie się zmniejszy ,a masz dosuszanie do zasobnika doprowadzone ?
tablo888 Opublikowano 21 Października 2015 Autor #28 Opublikowano 21 Października 2015 Nie mam żadnego dosuszania worki lezą w kotłowni jest tam ciepło i wentylacja również dobra. Co do ustawienia temperatury na 45 stopni jakoś wytrzymam ten tydzień zawory mam przykręcone na 3/4 zastanawiające jest to, ze niektóre kaloryfery są gorące a niektóre letnie. Te żeliwne grzeją pełna parą a parę nowych już nie. Po instalacji zaworu 4d może skraplanie ustanie będzie wyższa temperatura zadana i piec nie będzie się kisił. Dlaczego lepiej jest oddzielić obieg cwu dwie pompy Pozdrawiam
MarcinoK Opublikowano 21 Października 2015 #29 Opublikowano 21 Października 2015 Po to dwa obiegi Żeby niezależnie od temp CO nastawiać żądana temp CWU. Wykreślanie w zasobniku będzie niezależnie od temp pieca to zależy od węgla. Tak samo jak dym pojawiający sie po otwarciu klapy gdy pracuje dmuchawa.
Animus Opublikowano 22 Października 2015 #30 Opublikowano 22 Października 2015 Nie mam żadnego dosuszania worki lezą w kotłowni jest tam ciepło i wentylacja również dobra. Co do ustawienia temperatury na 45 stopni jakoś wytrzymam ten tydzień zawory mam przykręcone na 3/4 zastanawiające jest to, ze niektóre kaloryfery są gorące a niektóre letnie. Te żeliwne grzeją pełna parą a parę nowych już nie. Po instalacji zaworu 4d może skraplanie ustanie będzie wyższa temperatura zadana i piec nie będzie się kisił. Dlaczego lepiej jest oddzielić obieg cwu dwie pompy Pozdrawiam Jak przyjdzie hydraulik to mu powiedz żeby po kryzował te żeliwne grzejniki ,kiedyś je się kryzowało wsadzając nawierconą odpowiednią średnicą wiertla monetę zdaje się 50 groszówkę aluminiową, rozkręcało się śrubunek na powrocie przy grzejniku i wsadzało się tam i zakręcało . Teraz robi się to inaczej .
MarcinoK Opublikowano 22 Października 2015 #31 Opublikowano 22 Października 2015 Zamiast kryzować nawiercaną monetą napewno można prosty zakręcany zawór zamontować.
tablo888 Opublikowano 26 Października 2015 Autor #32 Opublikowano 26 Października 2015 Witam Dzisiaj był instalator co do zaworu 4droznego to stwierdził,że szkoda pieniędzy. W tej chwili zmienił ustawienia z PID1 na PID0 temperaturę na kotle ustawił na 45 stopni i PP1 Ni.1. Nie było Mnie przy tym ale sytuacja wygląda tak,ze piec dochodzi do 50stopni przechodzi w podtrzymanie temperatura spada do 46 załącza się podajnik węgiel się przesypuje nie spalony do popielnika i tak w kółko dodam ze groszek 900zł tona który ląduje w popielniku.W instrukcji pisze ze ten PID0 jest do spalania gorszej jakości paliwa.Gdy piec chodził cały czas z włączonym pidem NI.3 PP-3 węgiel spalał się elegancko. Sam już nie wiem ale wydaje Mi się,że ten instalator źle zrobił wyłączył pida po to jest sterownik z takim czymś aby go używać. On tłumaczył żonie,że ten zawór nie będzie działał bo na powrocie leci gorąca woda i nie da się jej obniżyć na 40stopni. Ja rozumuje ten zawór 4drozny w ten sposób ustawiam jakas wartosc na nim np 2 woda na kaloryfery leci np 40 reszta leci na bojler i wraca do kotła gdy chce aby grzejniki były cieplejsze przełączam np na 3 i leci 50stopni reszta leci na obieg cwu. Czy ja to dobrze rozumuje dodam,że jest 1pompa i 3 zawory którymi odcinam całkowicie kaloryfery jest wtedy obieg na bojler. Czy po montażu takiego zaworu będzie to działać w ten sposób jak myślę?W tej chwili jestem zależny od temperatury na sterowniku i ewentualnie przymknąć te 3 zawory aby pełna para nie szło na kaloryfery. Proszę o pomoc
Animus Opublikowano 26 Października 2015 #33 Opublikowano 26 Października 2015 Zadzwoń po innego hydraulika tego już nie wołaj to go przerosło. .
tablo888 Opublikowano 26 Października 2015 Autor #34 Opublikowano 26 Października 2015 Dziękuje za pocieszenie:) Juz dzwoniłem jutro ma się zjawić... Mam pytanie czy taki zawór 4 drogowy będzie dobrze działał w starej instalacji grube rury. Z pieca wychodzi wszystko w miedzi później są grube rury którymi jest rozprowadzona woda po domu. Teraz np wróciłem do tych ustawień na których ładnie się wypalało jednak zawory przymknięte aby w domu nie było za gorąco tak chodzi dobrze. Jednak grzejnik po jednej stronie domu są gorące a z drugiej strony letnie mówię o pietrze. Na dole sytuacja jest odwrotna co do góry. Wydaje Mi się,że tam gdzie są gorące dobrze by było zamontować zwykłe zawory kulowe na grzejnikach. Czy taki zawór 4 drogowy będzie grzał równo wszystkie pomimo rożnych przekrojów rur oraz od odległości od kotła??. Nie wiem sam już co Myślec chyba zmienię branżę na Hydraulikę bo teraz to wszyscy w domu patrzą na Mnie jak na wariata jak latam ustawiam a z tego i tak nic nie wychodzi. Najprościej to było by wywalić cała instalacje z lat 70 położyć miedz nowe grzejniki wszędzie i powinno działać jednak to spory wydatek na który Mnie nie stać w tej chwili:/
Dayan Opublikowano 27 Października 2015 #35 Opublikowano 27 Października 2015 Zawór 4d puści ci wode w układ o temperaturze jaką chcesz. Miesza gorącą wode z pieca z zimną, która wraca z grzejników. To jedyne co robi. Jeśli gdzieś ci niedogrzewało to nic się nie zmieni. To już urok twojej instalacji niestety.
TIMON120777 Opublikowano 27 Października 2015 #36 Opublikowano 27 Października 2015 tablo twoja instalacja wymaga regulacji przepływów, powinno się zmniejszyć przepływy w kalafiorach które są najcieplejsze aby część wody popłynęła w stronę chłodniejszych. ta woda zwyczajnie jest leniwa i wędruje sobie tam gdzie nic jej nie stawia oporu czyli do tych pomieszczeń które masz najcieplejsze i bliżej kotła lub z mniejszą ilością "zakrętów" i przez rury o większych przekrojach. tam gdzie napotyka opór zwyczajnie dociera jej mniej. Ty musisz poprzez regulację zmusić ją by popłynęła tam gdzie jest potrzebna a nie gdzie jej łatwiej :) wtedy możesz wykorzystać dopiero zawór 4d do wyregulowania temperatury wody idacej na dom aby go nie przegrzewać. zadbaj o to aby zoatsł zamontowany zawór o odpowiedniej średnicy i żebyś miał termometr przynajmniej za nim by wiedzieć jaką puszczasz na dom temperaturę- łatwiej wtedy określić dla jakich temperatur będzie komfort cieplny w domu
Animus Opublikowano 27 Października 2015 #37 Opublikowano 27 Października 2015 Dziękuje za pocieszenie:) Juz dzwoniłem jutro ma się zjawić... Mam pytanie czy taki zawór 4 drogowy będzie dobrze działał w starej instalacji grube rury. Z pieca wychodzi wszystko w miedzi później są grube rury którymi jest rozprowadzona woda po domu. Teraz np wróciłem do tych ustawień na których ładnie się wypalało jednak zawory przymknięte aby w domu nie było za gorąco tak chodzi dobrze. Jednak grzejnik po jednej stronie domu są gorące a z drugiej strony letnie mówię o pietrze. Na dole sytuacja jest odwrotna co do góry. Wydaje Mi się,że tam gdzie są gorące dobrze by było zamontować zwykłe zawory kulowe na grzejnikach. Czy taki zawór 4 drogowy będzie grzał równo wszystkie pomimo rożnych przekrojów rur oraz od odległości od kotła??. Nie wiem sam już co Myślec chyba zmienię branżę na Hydraulikę bo teraz to wszyscy w domu patrzą na Mnie jak na wariata jak latam ustawiam a z tego i tak nic nie wychodzi. Najprościej to było by wywalić cała instalacje z lat 70 położyć miedz nowe grzejniki wszędzie i powinno działać jednak to spory wydatek na który Mnie nie stać w tej chwili:/ Zawór 4-D bedzie dobrze działać ,już to wałkowaliśmy ,do twojej instalacji to 5/4 może być za mały może 6/4 hydraulik zastosuje ,ale jak masz zamiar szybko przerabiać instalację to zakładaj 5/4 . Co do grzejników ,które niedogrzewaną pisałem o kryzowaniu ale to może być też wina przymykania zaworów (wcześniej Ci to poleciłem) ,które pewnie przymykasz nieumiejętnie może trzeba by przymykać je w różnym stopniu żeby wyrównać ciśnienie na rozgałęzieniach. Do kryzowania nie nadają się zwykłe zawory kulowe przy grzejnikach ,ponieważ każdy bedzie miał dostęp do nich i jak pokręci to zniweczy regulację przeprowadzoną przez hydraulika . Jeżeli chcesz kryzować zaworami to są specjalne zawory które się montuje przy grzejniku na powrocie i nimi można po kryzować każdy grzejnik oddzielnie to zawór grzejnikowy powrotny ,wewnątrz jest pokrętło na imbus do dławienia przepływu. Poszukaj w okolicy prawdziwego hydraulika ,który wyreguluje i uporządkuje twoją instalację.
tablo888 Opublikowano 27 Października 2015 Autor #38 Opublikowano 27 Października 2015 Witam dzisiaj był hydraulik:) Jak zobaczył kotłownie to się za głowę chwycił. Mówił,ze takiej rzeźby artystycznej dawno nie widział troszkę tak jak 30lat temu. Co do zaworu to powiedział,że jak najbardziej jest to do zrobienia tylko terminy napiete:/ Co do nie grzania wszystkich kaloryferów to gdy są te zawory otwarte na Maxa to grzeją wszystkie gdy są przymknięte zapewne nie umiejętnie przeze Mnie to wtedy niektóre są letnie.Co do zaworu to ja nie wiem jaki będzie. W tej chwili z pieca wychodzą rurki takie cienkie miedziane a ten instalator mówił coś o przekrojach 28 bodajże. Koszt zaworu mówił około250zł. Cała robocizna i materiał zamkną się w 1000. Mówił,ze szkoda bo teraz to co jest podłączone to pieniądze wywalone w błoto.:/ Tak wyglądają te rury teraz. Z tego co zapamiętałem to latem ma grzać grawitacyjnie bez pompki. I te 3 zawory będą usunięte co są teraz będzie tylko 4drogowy Pozdrawiam
sambor Opublikowano 27 Października 2015 #39 Opublikowano 27 Października 2015 Do zaworu 4-D rura Cu28 to za mało, potrzebna jest Cu35 + zaw 4-D 5/4"
tablo888 Opublikowano 27 Października 2015 Autor #40 Opublikowano 27 Października 2015 Dobrze wiedzieć i tak będzie demontowane to zasugeruje taki przekrój. To co jest teraz to nawet nie jest Cu28.A tak z czystej ciekawości taki przekrój Cu28 nie będzie działa prawidłowo czy lepiej jak jest większy. Następne rury są 2calowe te stare na fotce za tym zaworem kulowym.
Animus Opublikowano 28 Października 2015 #41 Opublikowano 28 Października 2015 Witam dzisiaj był hydraulik:) Jak zobaczył kotłownie to się za głowę chwycił. Mówił,ze takiej rzeźby artystycznej dawno nie widział troszkę tak jak 30lat temu. Co do zaworu to powiedział,że jak najbardziej jest to do zrobienia tylko terminy napiete:/ Co do nie grzania wszystkich kaloryferów to gdy są te zawory otwarte na Maxa to grzeją wszystkie gdy są przymknięte zapewne nie umiejętnie przeze Mnie to wtedy niektóre są letnie.Co do zaworu to ja nie wiem jaki będzie. W tej chwili z pieca wychodzą rurki takie cienkie miedziane a ten instalator mówił coś o przekrojach 28 bodajże. Koszt zaworu mówił około250zł. Cała robocizna i materiał zamkną się w 1000. Mówił,ze szkoda bo teraz to co jest podłączone to pieniądze wywalone w błoto.:/ Tak wyglądają te rury teraz. Z tego co zapamiętałem to latem ma grzać grawitacyjnie bez pompki. I te 3 zawory będą usunięte co są teraz będzie tylko 4drogowy Pozdrawiam Faktycznie ten co przerobił twoją instalację na te rureczki miedziane trzeba by go mocno w doopę kopnąć . :D
Animus Opublikowano 28 Października 2015 #42 Opublikowano 28 Października 2015 Dobrze wiedzieć i tak będzie demontowane to zasugeruje taki przekrój. To co jest teraz to nawet nie jest Cu28.A tak z czystej ciekawości taki przekrój Cu28 nie będzie działa prawidłowo czy lepiej jak jest większy. Następne rury są 2calowe te stare na fotce za tym zaworem kulowym. Cu 28 to do zaworu 4-D 1" by mogło być ,patrząc na twoją instalację to niewiele tej rury pójdzie kilka trójników i kolanek ,a materiał bierz na 8% VAT-u z montażem wyjdzie taniej .
TIMON120777 Opublikowano 28 Października 2015 #43 Opublikowano 28 Października 2015 Witam dzisiaj był hydraulik:) Jak zobaczył kotłownie to się za głowę chwycił. Mówił,ze takiej rzeźby artystycznej dawno nie widział troszkę tak jak 30lat temu. Co do zaworu to powiedział,że jak najbardziej jest to do zrobienia tylko terminy napiete:/ Co do nie grzania wszystkich kaloryferów to gdy są te zawory otwarte na Maxa to grzeją wszystkie gdy są przymknięte zapewne nie umiejętnie przeze Mnie to wtedy niektóre są letnie.Co do zaworu to ja nie wiem jaki będzie. W tej chwili z pieca wychodzą rurki takie cienkie miedziane a ten instalator mówił coś o przekrojach 28 bodajże. Koszt zaworu mówił około250zł. Cała robocizna i materiał zamkną się w 1000. Mówił,ze szkoda bo teraz to co jest podłączone to pieniądze wywalone w błoto.:/ Tak wyglądają te rury teraz. Z tego co zapamiętałem to latem ma grzać grawitacyjnie bez pompki. I te 3 zawory będą usunięte co są teraz będzie tylko 4drogowy Pozdrawiam czyli odpada konieczność regulacji przepływów i ewentualnej wymiany zaworów co sugerował Animuss a to dobrze bo koszt by był wiekszy sporo myślę tez że cena 1000zł za poprawienie tego bałaganu jest odrobinę zawyżona. ale nie znam lokalnych kosztów z Twojego rejonu więc nie będę sugerował ile być powinno
Animus Opublikowano 28 Października 2015 #44 Opublikowano 28 Października 2015 myślę tez że cena 1000zł za poprawienie tego bałaganu jest odrobinę zawyżona. ale nie znam lokalnych kosztów z Twojego rejonu więc nie będę sugerował ile być powinno Możliwe że trochę przesadził ale widzimy tylko jedno zdjęcie instalacji , a rury i kształtki powyżej średnicy 28 w Cu to już kosztują sporo . Sąsiad za zawór AFRISO 5/4 DN 32 zapłacił 180 zł na 8 % kupił u tego gościa co mu kocioł sprzedał kupił też pompę u niego a na przykład na aledrogo z przesyłką kosztuje już 230zł http://allegro.pl/zawor-4-drogowy-afriso-czterodrozny-5-4-1-1-4-cala-i5457401456.html Tu przy okazji też można by wymienić pompę na energooszczędną bo wody jest sporo do pompowania ta stara pewnie jedzie na 3 biegu ,więc szybko by się nowa pompa spłaciła.
tablo888 Opublikowano 28 Października 2015 Autor #45 Opublikowano 28 Października 2015 W lipcu był zakładany piec i pompa była kupiona nowa lfp epco. Mam nadzieje,że wszystko się uda i będzie to jakoś ogarnięte tak jak powinno.
tablo888 Opublikowano 28 Października 2015 Autor #46 Opublikowano 28 Października 2015 Czy wszystkie rury muszą być wymienione na te Cu 35? Te co są teraz to Cu22:/ Hydraulik naszkicował schemat jak to ma wyglądać. Troszkę boje się kosztów ceny tych Cu35 są bardzo drogie w porównaniu do Cu28:/ Plus wszystkie złączki kolanka trójniki masakra... Załączam zdjęcia jak to wygląda teraz:/
sambor Opublikowano 28 Października 2015 #47 Opublikowano 28 Października 2015 Cu35 musi być z kotła do zaworu 4-D i z zaw do kotła - raptem niecałe 2m rury, za zaw 4-D powinna być rura Cu28 Do naczynia przelewowego też Cu28 lub stal 1"
Animus Opublikowano 29 Października 2015 #48 Opublikowano 29 Października 2015 W lipcu był zakładany piec i pompa była kupiona nowa lfp epco. Mam nadzieje,że wszystko się uda i będzie to jakoś ogarnięte tak jak powinno. Niestety to nie jest pompa energooszczędna tylko zwykła pompa sterowana elektronicznie to wina hydraulika że założył takiego gniota,pompa energooszczędna pobiera o połowę mniej prądu. .
Animus Opublikowano 29 Października 2015 #49 Opublikowano 29 Października 2015 Czy wszystkie rury muszą być wymienione na te Cu 35? Te co są teraz to Cu22:/ Hydraulik naszkicował schemat jak to ma wyglądać. Troszkę boje się kosztów ceny tych Cu35 są bardzo drogie w porównaniu do Cu28:/ Plus wszystkie złączki kolanka trójniki masakra... Załączam zdjęcia jak to wygląda teraz:/ To już napisał Sambor. Nie bój się kosztów tylko tego hydraulika ,który założył zawór kulowy nad zaworem różnicowym , przecież możesz zrobić wszystkie rury ze stali a schemat uproszczony jak ma to być jest w poście [19]
SUSPENSER Opublikowano 30 Października 2015 #50 Opublikowano 30 Października 2015 Niestety to nie jest pompa energooszczędna tylko zwykła pompa sterowana elektronicznie to wina hydraulika że założył takiego gniota,pompa energooszczędna pobiera o połowę mniej prądu. . Poczytaj zanim napiszesz - ePCO to pompa energooszczędna - link: http://www.lfp.com.pl/epco
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.