purflux Opublikowano 8 Lipca 2015 #1 Opublikowano 8 Lipca 2015 Posiadam piec CO, który zastałem po kupnie mieszkania w kamienicy. Prawdopodobnie jest to piec DIY ( samorobka ). Piec stoi w kuchni i został zabudowany 3 lata temu sciankami z regipsu. Zaboduwa miała na celu uchronienie dziecka od poparzenia i "schowanie go" bo pomimo że stał w rogu to bardzo rzucał się w oczy. Po zabudowie okazało się, że lepiej trzyma ciepło. Zabudowa posiada drzei charmonijkowe które można zasunąć. Ze względu na to iż kamienica nie jest ocieplona , dodatkowo mieszkanie jest nad nieogrzewana piwnicą ( w jednym pokoju wymieniłem już szlakę pod podłogą na 15cm wełny i planuję zrobić to samo w drugim pokoju ) , zastanawam się nad ociepleniem pieca/kotła. Ciężko utrzymać 20 stopni w mieszkaniu, mając 70 stopni na kaloryferach. Ciepło które oddaje piec mogłoby "zostać" i "pójść" na kaloryfery. Pytanie jaka wełna i jaka blacha?, 3cm wełny wystarczy ? Blacha 0,5 bedzie ok ? Blachę myślałem dociąć, pozaginać, kątówką wygładzić ostre krawędzie i skręcic blachowkrętami - tak jak się ociepla rury ( wełna i blacha na wkręty ). Zamieszczam zdjęcie pieca i link do zdjęcia izolacji ( konstrukcji )o jakiej myślę. http://www.thermal-tech.eu/zdjecia/DSC_0100.jpg Z góry dziękuję za pomoc.
sambor Opublikowano 8 Lipca 2015 #2 Opublikowano 8 Lipca 2015 Na ocieplenie kotła najlepsza jest twarda wełna w płytach, może być z folią Alu na iwerzchu, taka jak do ocieplenia kominka. Grubość to ok 5cm, 3cm to mało.
purflux Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor #3 Opublikowano 9 Lipca 2015 a czy ktos moze podpowiedzieć jak uszczelnić rurę idącą z pieca do komina oraz jak uszczelnić drzwiczki? Naczytałem się że drzwiczki powinny być szczelne to samo polaczenie pieca z kominem. Na wyjściu z pieca mam niby uszczelnione sznurem/wełną ale wiszą kawałki tego sznurka i nie dądzę aby było to szczelne. przy wejściu w ścianę do komina jest pokruszona pewnie zaprawa szamotowa. Drzwiczki od popiołu pewnie mogę uszczelnić silikonem temperaturowym ( tam nie ma wysokiej temp ). Ale problem jest z drzewiczkami srodkowymi ( tam gdzie palenisko - nei te gdzie sie dokłada opału ). One potrafią się mocno nagrzac i nie sądze że da się je czymś uszczelnić - chyba ze ma ktoś jakiś pomysł ?
mac65 Opublikowano 9 Lipca 2015 #4 Opublikowano 9 Lipca 2015 Żeby dobrze osadzić czopuch w kominie trzeba najpierw wmurować w otwór komina metalową rozetę . Rozeta musi być nieznacznie większa od czopucha tak aby zmiany wymiaru na wskutek zmian temperatury nie przenosiły się bezpośrednio na rozetę i komin i nie powodowały wykruszania zaprawy . Po wsunięciu czopucha w rozetę pozostałą szczelinę należy uszczelnić w miarę potrzeb sznurem odpowiedniej grubości i silikonem do 350 C lub samym silikonem . Drzwiczki paleniska trzeba od wewnętrznej strony zaopatrzyć w ekran zapobiegający nagrzewaniu ( szamot lub wernikulit ) http://bauwer.com.pl/index.php?route=product/category&path=2 http://www.fenixus.pl/plyty-szamotowe.html do tego przydał by się ruszt przedpaleniskowy jeśli takowego nie ma no i przeróbka samych drzwiczek i zawiasów tak by zmieścić sznur uszczelniający ( sam silikon to rozwiązanie na krótką metę )Bez cięcia i spawania raczej się nie obejdzie . Mam wrażenie że cała konstrukcja dolnych drzwiczek ma możliwość demontażu . Jeśli Ci się to uda to dobry ślusarz jest to w stanie przerobić bez większych problemów .
Pilus Opublikowano 15 Sierpnia 2015 #5 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Jesli chodzi o firme Bauwer to mam zle doswiadczenie najpierw nie dostalem plyt a teraz nie moge odzyskac pieniedzy nie polecam.
purflux Opublikowano 9 Września 2015 Autor #6 Opublikowano 9 Września 2015 Rura została uszczelniona - przy wejsciu rury do komina zaprawą szamotową , przy wyjsciu z pieca sznurem. Obłożyłem piec 30mm wełną z warstwą alu oraz na to blacha 0,5mm. Został jeden problem. W piecy szybko wygasa. np rozpalę o 18 a o 20-21 juz nawet żaru nie ma :/ Teraz jak nie ma mrozów to nie ma tragedii ale w zimie musze non stop dorzucac , utrzymywac ogien itp. Pali się ok ale jak zamkne drzwo od popielnika to wygasa a jak otworze to szybko się wypala węgiel ( chwałowice orzech 27kj ). Jedyne co pozostało nie tak to lekka szczelina na klapce rewizyjnej rury z pieca do komina ( uzupełnie to sznurem bo mi trochę zostało ). i drobne nieszczelności na drzwiczkach. Te też postaram się uszczelnić sznurem ale cienszym niz mam bo szczeliny w drzwiczkach sa małe. Jakies pomysły/porady co do szybkiego wypalania się wegla przy otwartych drzwiach popielnika i wygasaniu przy zamkniętych ? Możliwe że za jakiś czas będę wymieniał kocioł. Na co zwracac uwagę ? Jaka moc ? producent ? Ceny są zróżnicowane od kilkuset zł do 2-3tys za piec 7-9KW - bo o takim myślałem. Kamienica mieszkanie parterowe , podpiwniczone, szczytowe,bardzo zimne. 60m.2. 4 kaloryfery , zbiornik na wodę ok 70-80L fabrycznie ocieplony xps'em ( cos takiego: http://instalacjebudowlane.pl/obrazki2/wymiennik_cieplej_wody_uzytkowej_iryd_altech_tadmar_020114.jpg )
spioch Opublikowano 9 Września 2015 #7 Opublikowano 9 Września 2015 Rozpalasz węgiel od góry czy od dołu? Piecyk ten to chyba górnego spalania. Nasyp węgla, na górę drewno + rozpałka i sprawdz stałopalność na takim paleniu. W linku kompendium wiedzy na ten temat: http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/
spidoman Opublikowano 9 Września 2015 #8 Opublikowano 9 Września 2015 Przecież tam widać że masz miarkownik, zamocuj odpowiednio łancuszek na nim, a jak nie jest sprawny to wymienić i masz sterowanie temperaturą.
purflux Opublikowano 9 Września 2015 Autor #9 Opublikowano 9 Września 2015 Rozpalam od dołu. Miarkownik jest ale do końca nie wiem jak działa i jak go używać. O rozpalaniu od góry coś czytałem ale na razie nie praktykowałem. Czy przy rozpalaniu od góry, ogień spokojnie sobie "weźmie" powietrze, przez warstwę usypanego węgla, jak przy rozpalaniu od dołu?
spioch Opublikowano 10 Września 2015 #10 Opublikowano 10 Września 2015 Miarkownik w miare spadania temperatury na piecu stopniowo otwiera dolną klapę, im wyższa temperatura klapka się przymyka. Ustaw miarkownik, rozpal od góry i napisz jak stałopalność. ps: NIE PRZYMYKAJ SZYBRA NA CZOPUCHU ! Poczytaj lekturkę czysteogrzewanie.pl
purflux Opublikowano 10 Września 2015 Autor #11 Opublikowano 10 Września 2015 Co do miarkownika zauważyłem odwrotne zachowanie. tzn jak osiagnie temp to przymyka dolną klapke a jak temp spadnie to juz jej nie otwiera ( chyba ze juz nie ma wystarczająco żaru do osiagniecia temp ). Dzisiaj postaram się przetestować palenie od góry ... Szybra nigdy nie przymykam. Dziekuje za porady
spidoman Opublikowano 10 Września 2015 #12 Opublikowano 10 Września 2015 Sprawdź dlaczego nie podnosi klapki, może być uszkodzony, ewentualnie dorób taką przeciwwagę na ramieniu miarkownika, poszukaj tu na forum powinny być zdjęcia. http://zielonestrony.pl/miarkownik-ciagu-regulus/
purflux Opublikowano 10 Września 2015 Autor #13 Opublikowano 10 Września 2015 Dzisiaj postaram się przetestować palenie od góry ... Działa! A juz na pewno jest lepiej niż wcześniej paląc od dołu. Gorzej się tylko rozpala ( dłużej ). Rozpalałem przed 17tą Dalej o 21 mam żar i prawie 70 stopni na piecu :)
Gość Opublikowano 10 Września 2015 #14 Opublikowano 10 Września 2015 Pamiętaj o podawaniu PW nad zasyp. Po rozpaleniu jak najwięcej,a w fazie koksu jak żar zejdzie do rusztu minimalnie,za to więcej pow. pod ruszt. Mam nadzieję,że ta rozeta w drzwiczkach zasypowych jest sprawna? Powodzenia.
spioch Opublikowano 11 Września 2015 #15 Opublikowano 11 Września 2015 a rano zimno czy ciepło było :)?
spidoman Opublikowano 11 Września 2015 #16 Opublikowano 11 Września 2015 Napisz czy miarkownik działa bo od tego też zależy czas wypalenia wsadu.
purflux Opublikowano 12 Września 2015 Autor #17 Opublikowano 12 Września 2015 pw nad zasyp ??? powietrze nad zasyp drzwiczkami zasypowymi? rozeta na drzwiczkach zasypowych to to kółeczko? chodzi ciężko ale można to ruszyć zeby puscic powietrze drzwiczkami zasypowymi. Miarkownik działa chyba ... tzn zamyka klapke dolna jak osiagnie temp ale chyba nie otwiera jak temp spadnie.
Gość Opublikowano 12 Września 2015 #18 Opublikowano 12 Września 2015 PW nad zasyp? Tak Pow. nad zasyp drzwiczkami zasypowymi? Tak Rozeta to to kółeczko? Tak :) Nie wykluczone,że Twój miarkownik nie działa prawidłowo i będziesz musiał wymienić to b. ważne. O ekonomicznym i czystym paleniu od góry przeczytasz tu: http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/ Owocnej lektury.
SebekKry Opublikowano 20 Września 2015 #19 Opublikowano 20 Września 2015 Co sądzicie o izolacji kotła Ogniwo S6WC? Ostatnio jak ściągnąłem blachy to okazało się że pod nimi jest "wełenka" 2cm. Normalna kpina. Tym bardziej że kocioł u mnie stoi w nieogrzewanej piwnicy gdzie straty są olbrzymie. Spokojnie dołożyłem jeszcze do tego 5cm twardej wełny. Mam tam teraz 7cm. Zobaczymy czy będą jakieś korzyści w stałopalności.
Hermogenes Opublikowano 20 Września 2015 #20 Opublikowano 20 Września 2015 Tak w pamięci licząc traciłeś około 300 W na ogrzanie piwnicy teraz będziesz tracił około 100 W ale w piwnicy będzie zimniej .poz Hermogenes
Pilus Opublikowano 20 Września 2015 #21 Opublikowano 20 Września 2015 Ja ostatnio tez rozbieralem obudowe mojego ogniwka i tez bylem w lekkim szoku jak zobaczylem ta welenke 2cm,z braku czasu zlozylem ponownie z ta sama welna ale tez myslalem zeby dolozyc nawet pod obudowe troche wiecej.Z drugiej strony nie pamietam zeby obudowa byla jakos nadmiernie goraca.
energotop Opublikowano 20 Września 2015 #22 Opublikowano 20 Września 2015 W moim Eko Plus tez jest taka "welenka". Także widać "spółdzielnia" nie przyjmuje znaczącej uwagi do izolacji swoich kotłów ;).
sambor Opublikowano 20 Września 2015 #23 Opublikowano 20 Września 2015 Izolacja kotła to pięta achillesowa nie tylko kotłów polskiej produkcji np Wolf starsze modele kotłów i zasobników na CWU izoluje miękką wełną skalną iwijaną podczas montażu kotła przez instalatora. Całe szczęście , że można do tej pseudo izolacji dołożyć wełnę 8-10cm - wtedy jest spoko.
Andrzej_M_ Opublikowano 20 Września 2015 #24 Opublikowano 20 Września 2015 W moim Eko Plus tez jest taka "welenka". Także widać "spółdzielnia" nie przyjmuje znaczącej uwagi do izolacji swoich kotłów ;). Energotop jeżeli zajrzysz do popularnego poradnika, to przeczytasz tam, że : "Strata przez promieniowanie, konwekcję i przewodzenie przyjmuje najczęściej wartości w zakresie 1-1,5%, w zależności od jakości izolacji cieplnej kotła. " Porównaj tą utratę ciepła z stratą kominową spowodowaną nadmiarem powietrza w spalinach. ps. Na dodatek te utracone ciepło przez promieniowanie, konwekcję i przewodzenie pozostaje w obiekcie ogrzewanym.
energotop Opublikowano 20 Września 2015 #25 Opublikowano 20 Września 2015 Z calym szacunkiem Panie Andrzeju "izolacja" termiczna w moim kotle wygląda jak odpady wełny szklanej znalezione na śmietniku, a za odpady poprodukcyjne przecież nie płaciłem ;). No ale tu jest Polska :].
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.