Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Nwg A Palenie Drzewem…


koyot

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może gdybyś od tego zaczął nie było by 4 stron o paleniu drewnem w kotle do tego palenia zupełnie nieprzystosowanym?  Gdy drewno spalisz czysto, to w spalinach będzisz miał więcej pary wodnej lżejszej od powietrza i jest szansa, że komin da sobie radę.

Jak tylko wypalę drewno, które okazyjnie nabyłem, przechodzę na palenie tylko weglem, tak jak było w poprzednich sezonach grzewczych. W chwili obecnej też po rozpaleniu drzewem dodaję węgla. Mimo zapewnień sprzedawcy, ten piec niezbyt nadaje się do palenia drzewem... Nie dość, ze do kotłowni trzeba o wiele częściej ganiać, to jeszcze takie problemy. No ale już nie dużo go zostało.

Opublikowano

To pogratulowac wykonawcy wsadu. Ja bym go wezwał i niech wyjmuje i robi poprawnie albo podać sprawę do odpowiedniej instytucji. Ucinac nie ucinaj, jak juz to kup kawałek blaszanej rury większej średnicy, owiń kamionke nad dachem wełną i na to nałóz rurę blaszaną. A od góry zabezpiecz wełnę przed zamakaniem np. wywinięciem blachy na izolację. W sumie to 2 rury by sie przydały, najpierw jedna nakładasz na kamionke, na nia wełna, na to nasuwasz duża rurę i potem wywijasz ta pierwszą przy kamionce by wełna nie zamokła.

Opublikowano

 

Słuszne spostrzeżenie. Też się nad tym zastanawiałem. A tak w ogóle to wkład kamionkowy założony jest odwrotnie niżeli powinien - Kielichami w dół… :-(

Może odcięć to wyszczerbienie w tej kamionce?

 

 

 

A jak stwierdziłeś, że wkład jest kielichem w dół. Masz dostęp do wkładu. Może kielich jest odcięty.

Opublikowano

Są gotowe zestawy. np.http://www.swiatkominow.pl/sklep/produkt/rura-spalinowa-spiroflex-fi-150-z-ociepleniem-500-mm-dwuscienna-podcisnienie-sx-kz-150-250-rdz-0-5.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2014-08&utm_content=0

Trochę kosztuje. I nie wsunie się do kamionki bo średnica wew.kamionki jest poniżej 150mm. Czyli trzeba by rzeźbić, ewentualnie zamówić na wymiar.

Dzięki za sugestię. Przy kosztach jakie poniosłem w tym sezonie to niewielki wydatek , ale póki co muszę przystopować, bo jednak modernizacja instalacji CO to dość kosztowna inwestycja.

 

A jak stwierdziłeś, że wkład jest kielichem w dół. Masz dostęp do wkładu. Może kielich jest odcięty.

W sumie, to 100% pewności nie mam. Sugerowałem sie też końcówką nad kominem i spostrzeżeniami mojego znajomego. Podczas kolejnego czyszczenia sprawdzę od dołu powyżej czopucha, albo najzwyczajniej w świecie zapytam człowieka który to wykonał...

Opublikowano

średnica jak najbardziej  ok - u mnie jakiś czas 23kw SAS NWG szedl na kominie o srednicy połówki cegły czyli chyba 14x14 i ciag przy drewnei jest zawsze lepszy niz weglu bo drewno spala sie intensywnie przy rozpalaniu zwlaszcza...  musi pobierać skądś lewe powietrze

 

a masz drzwiczki rewizyjne do komina tam gdzie ci spada sadza z komina ? czuć jakiś ciąg

 

ja bym zrobil metr "rury" z blachy na zamowienie - i miedzy zewnętrzną a wewnętrzną cześć wełna czy jakiś inny materiał izolacyjny. Koszt nie duzy a ciag powinien się znacząco polepszyc

 

U mnie komin byl z dwoch kanałów 14x14 nie zlączonych na gorze tzw. "portkami" i oporny na przewiew SAS NWG powodował trik ze komin jednym kanalem wypuszczał dym a drugi wciagał powietrze zamiast przez piec.... objaw był taki ze na weglu ciezlo bylo 45'C osiagnąć. KOminiarz kazał zaślepić  prowizorycznie drugi kanał nawet szmatami i do czasu modernizacji tak chyba jeden sezon paliliśmy calkiem spoko. Po małej modernizacji (pozdwyzszenei komina o 1m i zlaczenie 2 kanałów "portkami"  oraz ocieplenie komina styropianem_ ciąg jest zajebisty zwłaszcza przy minusowych temperaturach. powodzenia!

Opublikowano

      Nithak

Kanał 14x14=196 cm2

Kamionka fi 150 to niecałe 177cm2

A dla tego kotła minimum to 18x18 =324 cm2 lub fi 210 to niecałe 347 cm2 i 8m wysokości

Różnice chyba widać

Opublikowano

średnica jak najbardziej  ok - u mnie jakiś czas 23kw SAS NWG szedl na kominie o srednicy połówki cegły czyli chyba 14x14 i ciag przy drewnei jest zawsze lepszy niz weglu bo drewno spala sie intensywnie przy rozpalaniu zwlaszcza...  musi pobierać skądś lewe powietrze

 

a masz drzwiczki rewizyjne do komina tam gdzie ci spada sadza z komina ? czuć jakiś ciąg

U mnie są drzwiczki rewizyjne trochę stare. Są dodatkowo „zaryglowane”, ale nie mam gwarancji że są b. szczelne.

Mogę Ci tylko pozazdrościć ciągu.

      Nithak

Kanał 14x14=196 cm2

Kamionka fi 150 to niecałe 177cm2

A dla tego kotła minimum to 18x18 =324 cm2 lub fi 210 to niecałe 347 cm2 i 8m wysokości

Różnice chyba widać

Tak się składa, że wczoraj dzwoniłem do serwisu SaSa i to samo mi powiedzieli. Minimum Fi 210 lub 18x18.

Natomiast co do rdzy, to stwierdzili, że mam dużą wilgotność w piwnicy (nie będąc na miejscu… :- () i zabezpieczenie kotła to już w gestii użytkownika…. Zatem czeka mnie jazda ze szczotą i kortaninem….

Opublikowano

Jakbyś miał porządna wentylacje kotłowni to i wilgotność by sie zmieniła. Jkaie masz tam okna? Jak plastiki to poszukaj nawiewników, samemu zamontujesz. A wylot - dziura w ścienie przeciwległej i nawietrzak ścienny, koszt ok. 70 zł. Drzwiczki rewizyjne nie sa jakos specjalnie drogie, jak masz nieszczelne to wymień sam. A tą przestrzeń na dole pod kamionką wypełniłeś? Ja bym też tu szukał problemu, spróbuj ja zabudować i zostawić tylko taki kanał niewiele większy od kamionki, może wtedy inaczej wyjdą drzwiczki rewizyjne no ale przecież tam się nie zagląda co 2 dni. Poprowadź go do samego spodu, komin nie może się kończyć zaraz pod czopuchem. Sznurek uszczelniający wyczystke górną tez nie zawadzi, u mnie jest taki średnicy 20 mm i chyba taki sam w nwg jest, potrzeba cos ok. 1 mb, koszt 5 - 10 zł.

Opublikowano

Pierdoły z tym rozmiarem komina wciskają i tyle.  U mnie Logano 28kW na drewnie działał z kominem 15x15, który ostatnie kilka metrów ma domurowane 14x14.  Drzwiczki wyczystki trzeba umyć porządnie z sadzy, wysuszyć, obciągnąć folią spożywczą , doszczelnić silikonem 300 stopni z tuby i zamknąć. Dać silikonowi na stwardnienie kilka dni, odkleić folię od drzwiczek, otworzyć, oddzielić folię od silikonu i szczelna wyczystka gotowa.

Opublikowano

U mnie są drzwiczki rewizyjne trochę stare. Są dodatkowo „zaryglowane”, ale nie mam gwarancji że są b. szczelne.

Mogę Ci tylko pozazdrościć ciągu.

Tak się składa, że wczoraj dzwoniłem do serwisu SaSa i to samo mi powiedzieli. Minimum Fi 210 lub 18x18.

Natomiast co do rdzy, to stwierdzili, że mam dużą wilgotność w piwnicy (nie będąc na miejscu… :- () i zabezpieczenie kotła to już w gestii użytkownika…. Zatem czeka mnie jazda ze szczotą i kortaninem….

Musisz powalczyć z każdą nieszczelnością pomiędzy paleniskiem a wyjściem komina . Martwi tylko że na drewnie masz kłopoty z osiągnięciem wymaganej mocy bo na węglu  teoretycznie powinno być gorzej . Korozje oczywiście warto zabezpieczyć ale jak kocioł będzie pracował ciągle to ta tylna wyczystka w końcu się wysuszy . No i jeszcze zostaje powrót wody do kotła akurat w tym kotle w bardzo złym miejscu , tam już spaliny maja niską temperaturę po drugim zakręcie a tu jeszcze zimny powrót wody z instalacji .  

Kotły z tego typu wymiennikami musza mieć ochronę powrotu bo zazwyczaj gniją w tylnej wyczystce . Trzeba tam zaglądać i wybierać popiół przy czyszczeniu żeby nie gromadziła się w nim wilgoć . Można pod kocioł w tylnej części wcisnąć trochę wełny mineralnej żeby ta goła blacha podłogi nie stygła i nie wykraplały się spaliny . Uszczelnienie wyczystek i samego czopucha to już koledzy pisali i warto posprawdzać .

      gondolierzy

Ten rozmiar komina to akurat nie argument bo ważne jest z jaką mocą Twój kocioł pracował a i sam ciąg to często kwestia lokalnych warunków zabudowy . U jednego będzie dobrze na rurce od kozy a inny musi mieć komin jak Batory .

Ciepełka .

Opublikowano

Jakbyś miał porządna wentylacje kotłowni to i wilgotność by sie zmieniła. Jkaie masz tam okna? Jak plastiki to poszukaj nawiewników, samemu zamontujesz. A wylot - dziura w ścienie przeciwległej i nawietrzak ścienny, koszt ok. 70 zł. Drzwiczki rewizyjne nie sa jakos specjalnie drogie, jak masz nieszczelne to wymień sam. A tą przestrzeń na dole pod kamionką wypełniłeś? Ja bym też tu szukał problemu, spróbuj ja zabudować i zostawić tylko taki kanał niewiele większy od kamionki, może wtedy inaczej wyjdą drzwiczki rewizyjne no ale przecież tam się nie zagląda co 2 dni..

Z pewnością tak by było jak piszesz, natomiast z dostępem powietrza jest już lepiej. W piwnicy gdzie znajduje się piec są tylko drzwiczki wielkości ok. 1,5mx1m a zaraz za drzwiczkami jest podest z małym okienkiem 56x21cm, które jest otwarte cały czas. Natomiast czekają rury do zamontowania w/w „zetki”, które dodatkowo zaopatrzą piec w dostęp powietrza.

Drzwiczki rewizyjne kupię, bo te obecne faktycznie są stare i pewnie niezbyt szczelne.

Przestrzeń pod kamionką wypełniłem cegłami.

Opublikowano

Spaliny muszą się odbić od dna komina. Mam nadzieję, że te cegły nie są tuż pod czopuchem. Drzwiczki rewizyjne jak i połączenie kotła i czopucha muszą być szczelne. Nadal dla mnie niezrozumiałe jest dlaczego jest tak słaby ciąg.  Chyba, że mieszkach w niecce otoczonej górami lub wysokimi budynkami. Czy w tej kotłowni pracują inne urządzenia mające zapotrzebowanie na powietrze. Z własnego doświadczenia zauważyłem, że ten kocioł potrzebuje dużo powietrza. U mnie jest nawiew regulowany Fi130. Jeśli otworzę drzwiczki popielnika przy szybkim rozgrzewaniu zauważyłem, że nawiew jest niewystarczający i kocioł zasysa powietrze jednym z kanałów wentylacyjnych. W moim 23KW i kamionce fi150 czasem przymykam czopuch przy silnym wietrze.

Jeśli kamionka jest zamontowana do "góry nogami" kielichami  w dół,  tak jak  napisałeś wcześniej, zastanawiam się jak jest ona sklejona. Czy przypadkiem nie jest nieszczelna na każdym połączeniu. Kamionka jest ocieplona czy tylko otynkowana , obmurowana?

Opublikowano

No właśnie odnośnie urządzeń w domu czy nie masz gdzies wentylatora wyciągowego w pomieszczeniu które miało by fizyczne połączenie z kotłownia bo jeśli tak to może być przyczyna słabego  ciągu .

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam i wracam po roku z moim problemem mego pieca SASa. Pewnie mnie zlinczujecie, ale przez rok nie wiele mogłem w tej sprawie zrobić...

W tym sezonie grzewczym wymieniłem drzwiczki rewizyjne do kanału kominowego, gdyż stare były nieszczelne i pewnie przyczyniały się do pogorszenia ciągu.

Oczywiście dbam o czyszczenie zarówno pieca jak i kanału kominowego, jednak z rozpalaniem w tym piecu dalej mam poważny problem.

Bywa i tak, że już się rozpali, po czym po jakimś czasie całkowicie wygaśnie, jednak jak już uda mi się rozpalić, to później jest już całkiem dobrze i bez problemu osiągam temperaturę 80 - 90 stopni na picu, aczkolwiek trochę to trwa... Pomaga mi w tym wentylator zewnętrzny, akcesoria typu szczypy, tektura, rozpałki, gazety ect.

Natomiast chcę poruszyć problem samego ciągu i skupić się na kanale kominowy. Pozwolę sobie zamieścić kilka zdjęc poglądowych.

post-50250-0-37879200-1449259321_thumb.jpgpost-50250-0-63460300-1449259324_thumb.jpgpost-50250-0-91482900-1449259326_thumb.jpg

Na zamieszonym zdjęciu nr 3 widać, że od wylotu czopucha z pieca jest spora odległość do kamionki. Dokładnie nie wiem, ale się dowiem. Czy w związku z tym powinienem zaopatrzyc się w tzw. "trójnik" i dodatkowo od trójnika wstawić rurę do samej kamionki?

To, że średnica samej kamionki jest zbyt mała to juz wiem. Co możecie Szanowni Panowie mi podpowiedzieć jeszcze...

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.