kupfer Opublikowano 23 Sierpnia 2014 #76 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 kup sobie i zamontuj a pozniej pogadamy ok? tak stałopalnosć 10-12 godzin przy dużych mrozach czyli -15-20st około 6-7 godzin potrafi tak twój dolniak ??? aciekawości podam że jakbys nie kombinował rekordowa stałopalnośc 14 godzin więcej na drewnie nie wyciągniesz i to jest mój rekord Walnij jeszcze setę i idż spać.Dobranoc.
automatyk Opublikowano 23 Sierpnia 2014 #77 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 a to nie masz już nikogo kto się napije czy co ??? napisz proszę jaki masz kocioł (oczywiście HG) i ile lat w nim palisz podziel sie bo widzę że się palisz żeby coś mądrego napisać tylko widać alkohol ci przeszkadza PS na co dzień nie piję
fanbiomasy Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #78 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Żeby ,załagodzić napiętą sytuację Panowie zerknjicie na to forum jest tam temat kotłów hg i ds trochę zdięć i linków może komuść się przyda http://forumdacasa.com/discussion/29127/caldeiras-a-lenha-de-gasificacao/
kupfer Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #79 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Automatyk,rozpalasz 4 razy w roku i to jest twoje wieloletnie doświadczenie?Co masz 4 kotły? Pytam się grzecznie jaki kocioł posiadasz a ty robisz tajemnicę,nie błaznuj.Nawet jeśli masz to cudo 38 kw. to ma on tylko 138 l. komorę załadunkową to niestety masz maleńką tę komorę,bo widzisz Przemek zrobił mi maleńki kociołek 8-12 kw. który ma 120 l. Jak ty palisz 10-12 godz. to musiałbym 48 godz. wyciągnąć :D .Kotły z najwyższej półki 40 kw.mają komory zał. od 220 do ponad 300 l. i tu się teoretycznie ma palić 6-10 godz.a praktycznie 2 godz. mniej,oczywiście na twardym liściastym na iglastym co najmniej 30% mniej,a o szczegóły mojego kotła pytaj Przemka on ma porobione zdjęcia i filmy,co prawda nie są dobrej jakości robione komórką ale są.Na zimę mam już przygotowaną kamerę to coś się nakręci,no ale wiesz to tylko parę blaszek i szamotek choć waży więcej niż twój 38 kw.Na co dzień nie pijesz?I słusznie,bo mamy weekend :P .
automatyk Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #80 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 ponawiam ,post 73 czytaj dokłądnie ze zrozumieniem no chyba że nie widzisz pdf pod spodem który jest i jakie 4 kotły ? pytałem wyraźnie jaki masz kocioł na HG że tak ochoczo chcesz pogrążyć mój kocioł ile lat w w nim palisz ? a nie mogę pojąc twojego zdziwienia jesli do kotła wkłądam 60-70kg drewna i pale nim około 7 godzin przy mrozach takich -15-20st a pprzy temp plusowych do 12 godzin to czym jesteś zdziwiony ??? co ci nie pasuje bo tak myslę ze najbardziej to że nie masz takiego kotła bo innego uzasadnienia takich pustych ataków z twojej strony nie potrafię wyjaśnić
gondoljerzy Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #81 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Się kłócicie jak stare przekupy na rynku. Moja prawda jest najmojsza! A nie, to moja jest najprawdziwsza! Tymczasem ona pewnie leży pośrodku.Automatyk pokazał dane techniczne: kociołki mają przez producenta wpisany zakres modulacji mocy. Zużycie przy mocy nominalnej jest określone, pojemność komory załadowczej też. Proste przeliczenie dla gęstości przestrzennej twardego drewna i jazdy z mocą na pół gwizdka powinna dać stałopalność na poziomie kilkunastu godzin. Tyle mówi papierowa teoria. Tylko czy to spalanie na pół gwizdka jest ekonomiczne? Czy kocioł da radę podgrzać sobie dyszę i komorę dopalania? Możę tak, a może nie? Kilka lat temu pytałem o stałopalność na forum muratora, w wątku o kotłach zgazowujących. Jedyna odpowiedź jaką otrzymałem była taka: lepiej palić z pełną mocą , bo kocioł pracuje wtedy lepiej. Gdy moc dla instalacji jest za duża - dodać do układu bufor. Rada była od użytkownika kociołka zgazowującego.
automatyk Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #82 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 podpowiem jeszcze jedno temp optymalna dla kotła to 75-80st wtedy jest w fazie gazowania ale opału idzie najmniej paląc już na 85-90st stałopanośc skraca się o około godzinę przy takim samym rozbiorze ciepła
sambor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #83 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Jak palisz z pełną mocą to oprócz największych mrozów potrzebny jest bufor, inaczej palenie kończy się kiszeniem kotła lub jego zagotowaniem. Nowe instalacje mają ok 150 - 250l wody w zładzie, stare nawet 3x więcej np na rurach 2" lub 6/4" z żeliwnymi grzejnikami. Instalacja z buforem ma rzadko kiedy pojemność mniej niż 1000 - 1200l, nawet ta nowoczesna.
kupfer Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #84 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 ty to nawet czytac nie umiesz i sam sie zaplatałes i krew człowieka zalewa bo zaden z was dnia nie spedził przy kotle HG a wszyscy sa ekspertami ,napisałem że dla mocy znamionowej jest około 7godzin a maks co da sie wyciagnąc (nie piszac o mocy znamionowej )12 godzin ty człowieku to do podstawówki i uczyc sie czytania ze zrozumieniem albo do mnie do domu jak bedzie -15st i sobie palić w kotle udostępnię z przyjemnością . przestanicie się wrescie wypowiadac na temat którego nie znacie nie palisliscie zapewne nigdy a nie wiem czy który kolwiek z wypowiadających sie w ogóle zamontował i odpalił taki kocioł a juz wypowiadanie się że podgrzewanie powietrza poprzez odzysk ciepła ze spalin jest głupotą to zobaczcie przecietną kotłownie wiekszej mocy w ciepłowniach czy tez elektrowniach i tam przecietny operator bez większego wykształcenia wam powie co sie dzije jak powietrze do spalania nie jest podgrzane ,zresztą miałem to na studiach z profesorem kilkanascie lat temu i pamiętam jak sprawność(na papierze ) kotłą leciała jak sie podawało zimne powietrze, tu producent pomyślał zrobił odzysk i wg mnie jest super ja wam sie nie wpierdzialam w wasze sprawnosci wynalazków z blaszkami szamotkami i innymi wynalazkami biorę to na smiech bo nie paliłęm w taim kotle i nie chce palić wiec wara od mojego kotła i wogóle od kotła HG jakiego kolwiek nawet takiego bez odzysku ciepła ze spalin a niech od dziś sie wypowie ktoś kto ma kocioł i przynajmniej jeden sezon przepalił .filozofów mamy dużo na forum jak widać ale ostatnio jak sie to czyta to tak jakby sie słuchało ludzi z PIS byle kręcić byle była zadyma i wszytko jest złe ale żaden się nie zna jak zrobić czy doradzić dobrze Ta miniatura pod spodem co pokazuje?Nie twój kocioł?Trzeżwy jesteś?Obudż się.
Fidel24 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #85 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Widać, że sezon ogórkowy w pełni ;) , a ja dodam od siebie, że w moim dolniaku pali się każdy mozliwy rodzaj drewna nie koniecznie suchego ale ani smoły ani wody w kociołku nie ma, ale za to jest zlad wody prawie 1000l do ogrzania... Automatyku w myśl zasady jeden obrazek zastępuje sto słów zrób ze dwa zdjęcia kotła, ja bym poprosił szczególnie o fotkę wymiennika myślę, że w dobie powszechności fotografii cyfrowej nie będzie to problemem.
automatyk Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #86 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 bez rozkręcenia kotła co zobaczysz kawałek puszki z wentylatorem ???a żeby rozkręcić to trzeba odciąć silikon na łączeniu i 4 śruby odkręcić ale spróbuje opisać z kotła z komory spalania gazów na samym dole z tyłu kotła jest otwór fi 100 za tym otworem jest ten wymienik z wentylatorem spaliny z tego otworu ida do góry z jednej strony oddając ciepło do wymiennika kotła a z drugiej do wymiennika powietrze u góry tego wymiennika" powietrze " jest otwór fi 100 ktory jest skierowany do wentylatora i z wentylatora wąskim kanałem do czopucha powietrze wtórne jest zasysane na samym dole z tyłu i jest kierowane do góry i na samej górze sa dwie rurki którymi jest doprowadzone do dyszy grubość wymiennika około 15cm szerokosć kanału powietrza 5cm (w nim kierownica spalin od wentylatora ) szerokość kanału spalinowego około 9cm troszkę mnie zastanawia dlaczego wymiennik nie jest w przeciw prądzie ale może nie chcieli tak mocno wychładzać spalin
Gość lysy1l Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #87 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Widać, że sezon ogórkowy w pełni ;) Czy ja wiem? Powoli zabieram się w przyszłym tygodniu do montażu sterownika, dmuchawy i oprzyrządowania. Dzisiaj zamawiam do zasilania awaryjnego aku 52Ah. Mam też już koncepcję podawania powietrza z popielnika nad zasyp, ale muszę wyciągnąć kątówkę i spawarkę. Zakładam, że za jakieś dwa tygodnie trzeba będzie już wieczorami przepalać.
SONY23 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #88 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Jaki aku zamawiasz ? A co do sezonu ogórkowego, to przy okazji pogawędki z automatykiem :P trafiłem na cos takiego http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/kotly-na-paliwa-stale/z-zaladunkiem-recznym/logano-s112.html . I co panowie na to ?
Smyro Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor #89 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Widziałem ten kocioł na żywo, wygląda dobrze ale czy to całe sterowane i wentylator jest potrzebny? Ma chyba powiększoną komorę zasypową i drzwiczki zasypowe po skosie i myślę że są mniej wygodne od załadunku od góry z s111. Cena jest jednak dość wysoka ale w cenie mamy sterownik i wężownice schładzającą.
Gość lysy1l Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #90 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Jaki aku zamawiasz ? Zwykły samochodowy Autocraft Dublet 52Ah. To już kupiłem: karta-katalogowa-963002.pdf Mam tylko sterownik i dmuchawę, razem max ok. 45W, więc kilkanaście godzin powinno pociągnąć bez problemu.
SONY23 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #91 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Może niewłaściwe miejsce ale wydaje mi się, że aku samochodowe nie bardzo się jednak do tego nadaje. Ostatnio jak wymieniałem aku w aucie to przeczytałem sobie warunki gwarancji i stało tam, że prąd ładowania na poziomie 13,8 V jest zbyt mały i powoduje upłynnianie się płyt, czy jakoś tak i w przypadku stwierdzenia tego gwarancja nie będzie uwzględniona. Nie wiem czy dotyczy to Twojej przetwornicy ale może sprawdź zanim kupisz aku...
Gość lysy1l Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #92 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Nie ma znaczenia jaki: http://www.volton.pl/pl/p/Awaryjny-zasilacz-pomp-CO-PowerInverter-300W-PELNY-SINUS-/142 "Urządzenie posiada wtyczkę do napięcia 230V prądu zmiennego , gniazda wyjściowe 230V oraz zaciski do podłączenia akumulatora 12V ( samochodowego lub AGM pojemności od 20Ah do 65Ah ) który będzie magazynem energii" "Po naładowaniu akumulatora ładowarka przełączy się w tryb konserwacji ( obniżenie napięcia do około 13,7V ) uniemożliwiając jego przeładowanie "
automatyk Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #93 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 A wracając do tematu czy nikogo nie zastanowiło że kocioł S121 /38 ma lepsze parametry niż nowy S121-2/38 bo mnie to zmartwiło
SONY23 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #94 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Właśnie szukałem na stronie buderusa instrukcji do starszego modelu bo ze swojej kolekcji chyba ją wywaliłem ale nie mogłem znaleźć, żeby porównać różnice. Z tego co pamiętam to starszy model miał 2 klasę czystości spalin ( zapewne z powodu niższej temp. spalin). W nowszym wlot PW jest wyżej niż opisałeś to u siebie i zapewne oprócz rury nie ma żadnego dodatkowego wymiennika ale co do samego meritum nadal podtrzymuję swoje poprzednie zdanie :angry: .
automatyk Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #95 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 no tak zapewne tak jest że powietrze idzie na ostro i sprawność ma niższa a temp spalin wyższą ten nowy model
SONY23 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #96 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Widziałem ten kocioł na żywo, wygląda dobrze ale czy to całe sterowane i wentylator jest potrzebny? Ma chyba powiększoną komorę zasypową i drzwiczki zasypowe po skosie i myślę że są mniej wygodne od załadunku od góry z s111. Cena jest jednak dość wysoka ale w cenie mamy sterownik i wężownice schładzającą. Znalazłem taką ofertę http://sklep.jarbud.opole.pl/pl_PL/p/s/14416 . No teraz kto pierwszy ten lepszy... Oczywiście fotki i opis wrażeń po uruchomieniu mile widziane.
HAN Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #97 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Czy ja wiem? Powoli zabieram się w przyszłym tygodniu do montażu sterownika, dmuchawy i oprzyrządowania. Dzisiaj zamawiam do zasilania awaryjnego aku 52Ah. Mam też już koncepcję podawania powietrza z popielnika nad zasyp, ale muszę wyciągnąć kątówkę i spawarkę. Zakładam, że za jakieś dwa tygodnie trzeba będzie już wieczorami przepalać. A fuj... bój się Boga łysy - dmuchawa? u Ciebie? hehe PS. Ale jak się upierasz mam dmuchawę z miałowca (bodajże WPA-150 czy jakoś tak) nawet sterownik mogę tanio oddać bo w komplecie- będzie ci wało aż gwizdać będzie.... hehe (pozdrawiam co ty kombinujesz? a kombinujesz już ja Ciebie dobrze znam...) A propo bolączki kotłów typu SAS NWT i miałowców przerobionych na DS chyba znalazłem remedium na ten górny "nieszczęsny" przelot nad pierwszą przegrodą a zadymianiem kotłowni podczas dokładania... koszt około 12zł+ stara klamka do drzwi-niedługo zdjęcia w moim temacie o miałowcu.
Gość lysy1l Opublikowano 24 Sierpnia 2014 #98 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 A fuj... bój się Boga łysy - dmuchawa? u Ciebie? hehe PS. Ale jak się upierasz mam dmuchawę z miałowca (bodajże WPA-150 czy jakoś tak) nawet sterownik mogę tanio oddać bo w komplecie- będzie ci wało aż gwizdać będzie.... Już mam ;) ....https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/17413-można-tanio-wyrwać-różne-ciekawostki/?p=183127
SONY23 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 #99 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Dla wytrwałych i normalnych inaczej ;) , do których i siebie zaliczam s121.pdf . Instrukcja obsługi Buderusa S-121/1. Chyba dokładnie takiego jak kol. automatyka. Rodzynek, szukałem w necie ale nie znalazłem. Warto poczytać, szczególnie "praktyczne porady".
automatyk Opublikowano 28 Sierpnia 2014 #100 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 no to jest kocioł pierwsza wersja w niej jest tylko mały wymiennik ciepła do sięgający do połowy ,później były z większym wymiennikiem od 2003 roku i az do teraz gdzie weszła nowa wersja bez wymiennika
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.