mirojet Opublikowano 30 Marca 2014 #1 Opublikowano 30 Marca 2014 Witam, Panowie mam dwa budynki oddzielnie wybudowane, czyli dom i obok 5 metrów dalej budynek gospodarczy, dom opalam węglem, grzejniki panelowe, powierzchnia, 200m2, chciałbym poprowadzić przewody do ogrzewania, do budynku gospodarczego, od domu z kotłowni, ze względu na to że mam plac, do brukowania i będzie okazja, te inwestycje wykonać. Moje pytanie od domu do garażu potrzebuję także przewody, wodne na wodę zimną oraz ciepłą oraz przewody jak wcześniej wspomniałem od kotłowni domu do bud. gosp. także dwa wlot i wylot wody, do pieca, jakie powinny być przewody, do ogrzewania a jakie do wody, czy to są te same przewody jakie zastosować, czy muszą być w otulinie, oraz czy wszystkie przewody, puścić w jakiejś rurze odpływowej co będą osłonięte, czy nie ma takiej potrzeby, jeżeli będą zakopane ok. 80 cm pod ziemią. Z góry dzięki za odpowiedz.
automatyk Opublikowano 30 Marca 2014 #2 Opublikowano 30 Marca 2014 proponuje do CO rurę tece flex 25 lub 32 jesli bedziesz tam potrzebował duzo ciepła albo szykuje sie rozbudowa ,to wszytko w izolację 28/30 i rura arota 110 do kazdej rury a co do wody to tez rura 25 tece flex i otulina jak wuzej i tez w rure arota i to masz narawde spokój na dłuuugie lata ,a jesli bedzie w gospodarczym miał tylko jeden grzjenik to mozesz dac ruce mniejszą np 20 co CO ale to juz twój wybór
staran Opublikowano 30 Marca 2014 #3 Opublikowano 30 Marca 2014 jeżeli będą zakopane ok. 80 cm pod ziemią masz mapke przemarzania,powinno się zakopywać 1,5 razy głębiej
sambor Opublikowano 30 Marca 2014 #4 Opublikowano 30 Marca 2014 Proponowałbym wykonanie z gotowych rur preizolowanych , ułozonych na gł ponad 1m - 1,2-1,5m tu jest taka rura https://kotly.com.pl/produkt-rura-preizolowana-podwojna-hd-2x25-90---gwint-1-cal-2911.html?l=pl
automatyk Opublikowano 30 Marca 2014 #5 Opublikowano 30 Marca 2014 kolego nie szalej jesli ma tam grzac to wystraczy 60cm ,boo wczesniej mu buda zamarznie niz rury w ziemi ,ja tak mam na 50cm i jeszcze sie nie zdazyło
sambor Opublikowano 30 Marca 2014 #6 Opublikowano 30 Marca 2014 Tu nie rozchodzi się o zamarzniecie ale o straty ciepła. W załączniku zalecenia jednego z producentów takich rur, wraz podaniem ew strat ciepła. Więc po co grzać glebę jak można trochę głębiej i jest spokojniej. Pozdr. PS Raz awaryjnie taką rurę trzymałem na zewnątrz całą zimę , gdyż babka nie zgodziła się na kopanie i oczywiście rura nie zamarzła, ale różnica przy 10m była ponad 10C. pomimo prawie 0,5m wełny i drewnianych stojaków na rurę. systemy_gietkie.pdf
automatyk Opublikowano 30 Marca 2014 #7 Opublikowano 30 Marca 2014 tu nie rozchodzi się o zamarzniecie ale o straty ciepła no im głebiej tym gorzej bo wilgoć zobacz na jakich głębokościach się węzły kładzie na 70cm max ,jedynie wodę zimna kładziesz poniżej przemarzania
sambor Opublikowano 30 Marca 2014 #8 Opublikowano 30 Marca 2014 teoretycznie można od 40cm , a z wilgocią w glebie to różnie bywa, przeważnie taka rura dodatkowa osusza otoczenie swoim ciepłem
automatyk Opublikowano 30 Marca 2014 #9 Opublikowano 30 Marca 2014 to ciepłą nie zobaczysz ani nie zmierzysz bo to niemozliwe przy takiej izolacji jak zaproponowałem
staran Opublikowano 30 Marca 2014 #10 Opublikowano 30 Marca 2014 Panowie kolega w pierwszym poście pisze też o doprowadzenie zimnej wody,powinien więc to zrobić na odpowiedniej głębokości.Skoro wywali dół na 1,2 czy 1,5 to połozy wszysko razem na zdrowy rozum.
automatyk Opublikowano 30 Marca 2014 #11 Opublikowano 30 Marca 2014 jesli bedzie grzał to moze wszytko dac na 60cm i napwno bedzie dobrze wszytkie rury obik siebie ,ale jak chce kopac to nie robi jak uwaza ,jesli tego budynku nie bedzie grzał w zimie to musi zakopac na 1m przynajmniej jesli bezie grzał to 60cm więcej bym sie nie pastwił, ja mam na 60cm a że prowadzone ze spadkiem to przy budynku mam 50cm i zawsze jak przestawałem grzać to szybciej mi w budynku zamarzło niż w ziemi a w ziemi jeszcze nigdy
mirojet Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor #12 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Panowie mam już wykopany dół na głębokość metra, pomiędzy budynkami dodam że ogrzewany ma być budynek gospodarczy powierzchnia 40 m2, który miał służyć jako garaż, itp. natomiast chcę zrobić aktualnie tam pokój. Budynek murowany 35 lat temu na jeden pustak ocieplony od środka watą i na to płytka K-G. Zakupiłem rury PCV w których puszczę, przewody wodne i do ogrzewania, moje pytanie tych do ogrzewania ile muszę mieć u góry gdzie chcę zrobić pokój mieszkalny myślałem o dwóch grzejnikach, 3m długie i metr wysokie na powierzchnię 40m2 natomiast w dolnej części powierzchnia ok. 25 m2 dwa mniejsze grzejniki, czy wystarczy położyć jeden przewód wlotowy i wylotowy, do tych czterech grzejników czy muszę na jedno piętro mieć wlot i wylot oraz na drugie piętro kolejny na następne te dwa grzejniki wlot wylot, po przemyśleniu zakupię rury pex 25 w otulinie i moje pytanie czy są te rury pex 25 różne modele chodzi o firmę, itd. czy po prostu pex to pex każda ma to samo zadanie nie zależnie od firmy dodam że nie chcę przepłacać a zrobić to w rozsądnych pieniądzach.
automatyk Opublikowano 1 Kwietnia 2014 #13 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 myślę ze wszystko zostało napisane tece flex każde inne rozwiązanie robisz na własną rękę
sambor Opublikowano 1 Kwietnia 2014 #14 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Każdy producent jest dobry,- Wavin, Uponor, Tece to jedna półka jakościowa, tylko tu trzeba zaznaczyć że warto kupić tak aby nie łączyć w ziemi - standardowo sztanga ma 5m długości , a ty masz ponoć 5 m pomiędzy budynkami. Czyli może z kręgu 25m wywinąć 2x CO , CWU i ZW co razem powinno wydać na taki odcinek. Ew niektórzy sprzedają na metry takie rury.
automatyk Opublikowano 1 Kwietnia 2014 #15 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 no mysle że tece na dzień dzisiejszy jest najlepszy na kładzenie w ziemię ale tece flex rury zwijane sa do 32mm a później sztangi ,
sambor Opublikowano 1 Kwietnia 2014 #16 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Tece ostatnio jakieś nagrody zebrało - czyli są modni ;) A w kręgach to mają wszyscy do min 25 i takie powinny wystarczyć, bez praski mechanicznej trudno większe średnice zarobić.
automatyk Opublikowano 1 Kwietnia 2014 #17 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 a znasz technologie tece flex czy tylko drwisz??? sprawdź zobacz zapoznaj się ,bo pex to każdy jest dobry aż się nie rozleci nie ważne jakiej firmy a zapoznaj się z produktem ... może wtedy się ockniesz o czym pisze
sambor Opublikowano 1 Kwietnia 2014 #18 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Na co dzień stosuję od lat Uponora MCL i spoko.
automatyk Opublikowano 1 Kwietnia 2014 #19 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 a ja stosuje wavin i tez ok ale to co w ziemie i liczy się niezawodność to tece flex
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.