tdj Opublikowano 17 Listopada 2013 #1 Opublikowano 17 Listopada 2013 Witam Serdecznie, Zdążyłem już przeczytać na forum, zawory Danfossa tak mają, że szumią. Trochę mnie to podbudowało, że problem w miare znany. Moja historia wygląda tak, że przy okazji wymiany grzejników na aluminiowe wymieniłem sobie również zawory ( poprzednie potrafiły piszczeć), lokalny hydraulik sprzedał/polecił właśnie Danfossa. Efekt jest taki, że zawory ( szczególnie jeden ) przy nastawieniu innym niż 5 -całkowicie otwarty, tryb przepływu N ( w inny opcjach hałasują cały czas ) strasznie szumią. Szum słychać w całym mieszkaniu, wieczorem jest najgorzej. Z tego wynika, ze jak zawór blokuje dopływ wody do kaloryfera to hałasuje - nie rozumiem tego ale tak jest. Zawór taki jak w załączniku, mam też zwykły zawór powrotny. Hydraulicy ( teraz kolejny) nie potrafią sobie z tym poradzić. Mam ogromną prośbę o pomoc w przede wszystkim we wskazaniu takich zaworów które nie będą hałasować ( szumieć, piszczeć etc..) i będą odporne na różne ustawienia na które nie mam wpływu takie jak temperatura i ciśnienie. Spróbuje poprosić o spuszczenie wody i wymianę jeszcze w tym sezonie. Miałem wcześniej taki pomysł, żeby zamontować zwykły zawór motylkowy przed zaworem właściwym, rozwiązanie bardziej inwazyjne niż wymiana zaworów na co wpadłem po poczytaniu forum, ma to sens? Ogromna prośba o pomoc.
sambor Opublikowano 17 Listopada 2013 #2 Opublikowano 17 Listopada 2013 Pod głowicą termostatyczną powinny być nastawy wstępne dla zaworu - poeksperymentuj z nimi , Zmiany nastaw powinny pomóc. Pozdr.
tdj Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor #3 Opublikowano 17 Listopada 2013 Jeżeli to jest to pokretło z cyferkami to tak jak pisałem ustawilem na 'N' wtedy bez glowicy/z glowica na 5 hałas jest minimalny. Jednak z taką konfiguracja mam po chwili tropiki w mieszkaniu.
sambor Opublikowano 17 Listopada 2013 #4 Opublikowano 17 Listopada 2013 Nie - masz zdjąć głowicę , pod nią będzie ( lub nie) Coś takiego, służy to do ustawienia przepływu przez grzejnik- cyfry w zależności od modelu mogą być od 1-6 lub do 10 najmniejsza cyfra to najmniejszy przepływ przez grzejnik, największa to największy, ustaw na 2 , załóż głowicę i zobacz co będzie
tdj Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor #5 Opublikowano 17 Listopada 2013 Ja właśnie o tym pisałem, jak ustawie na 2 lub inna wartość niż N szum jest głośniejsze.
sambor Opublikowano 17 Listopada 2013 #6 Opublikowano 17 Listopada 2013 Jak ustawiasz te wartości to czym? Plastikowym pokrętłem? Masz go zdemontować i regulować pod nim!
emus Opublikowano 18 Listopada 2013 #7 Opublikowano 18 Listopada 2013 Spróbuje poprosić o spuszczenie wodyNa początek poproś o zmniejszenie przepływu wody grzewczej w całej instalacji CO poprzez 1. Zmniejszenie obrotów pompy jeżeli się to da zrobić. lub 2. Częściowe otwarcie bypassu na pompie o ile bypass jest. lub 3. Wymianę pompy na pompę o mniejszej wydajności. Nie piszesz na którym piętrze mieszkasz. Problem może być związany z regulacją hydrauliczną instalacji w całym domu. Na przykład: Twoje mieszkanie jest blisko kotła (wymiennika), czyli małe opory przepływu, duża prędkość przepływu, duży hałas na zdławionych zaworach przy grzejnikach np. sąsiedzi z ostatniego piętra skarżyli się na niedogrzane mieszkanie i administracja ustawiła na pompie dużą wydajność (prędkość obrotową pompy).
tdj Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor #8 Opublikowano 18 Listopada 2013 Dzięki za sugestie, spróbuje przekonać hydraulika do testowego zmniejszenia obrotów pompy. Mieszkam na 9/10, wiec jest to wszystko dla mnie dosyć dziwne i skłaniam się jednak do stwierdzenia, że to faktycznie wina danfossa.
tdj Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor #9 Opublikowano 18 Listopada 2013 Jak ustawiasz te wartości to czym? Plastikowym pokrętłem? Masz go zdemontować i regulować pod nim! Ten zawór można regulować gołą ręką, wygląda jak poniżej.
sambor Opublikowano 18 Listopada 2013 #10 Opublikowano 18 Listopada 2013 Ustaw na 1 lub 2 i załóż głowicę termostatyczną. Więcej na temat zaworów Danfossa tu http://pl.heating.danfoss.com/PCMPDF/RTD-N%20i%20RA-N.pdf
tdj Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor #11 Opublikowano 18 Listopada 2013 Wtedy jest jeszcze głośniej. Rozumiem, że być może ciśnienie jest zbyt duże w instalacja i stąd mogą szumieć?
lolosko Opublikowano 19 Listopada 2013 #12 Opublikowano 19 Listopada 2013 regulacja na zaworach podpionowych,jezeli takowe sa to zmina roznicy cisnien
AdamGuitar Opublikowano 20 Listopada 2013 #13 Opublikowano 20 Listopada 2013 co ma bezpośredni wpływ na przepływ
tdj Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor #14 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Witam ponownie. Ponieważ regulacje niewiele pomogły (nawet jak nie szumią to syczą/piszczą ) czy moglibyście polecić mi zawory z którymi nie będę miał podobnych problemów?
Franek19 Opublikowano 2 Grudnia 2013 #15 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Witam! Moim zdaniem wymiana zaworów nic Ci nie pomoże.To nie jest wina zaworów.U mnie też są zawory Danfosa i wcale ich nie słychać. Należy wyregulować przepływ wody w pionie, to powinien zrobić hydraulik-konserwator. Mieszkasz na 9 piętrze więc do ciśnienia jakie wytwarza pompa należy jeszcze dodać ciśnienie grawitacyjne, a nie jest ono małe. Jeśli na powrotnej gałązce grzejnika masz zaworek to nim też można zmnieszyć przepływ.Wtedy ten nadmiar ciśnienia kasowany jest w dwóch miejscach-powinno pomóc chociaż o połowę
tdj Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor #16 Opublikowano 2 Grudnia 2013 W jednym pokoju mam zawór powrotny, jak go przykręcę wtedy huczy cały czas. A może zawór kulowy przed/zamiast obecnych zaworów? Kurcze, muszę coś wymyślić. Lokalny hydraulik reguluje ale to niewiele zmienia. Inni mieszkańcy mają ponoć zawory heimeiera i podobno nie narzekają, ja miałem je wcześniej w starych grzejnikach żeberkowych i potrafiły piszczeć.
olinek Opublikowano 2 Grudnia 2013 #17 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Ja mam zawory HERZ i praktycznie to jak bym ich nie miał ( chodzi mi o hałas ) działają b.dobrze i cicho , a polecił mi je hydraulik,który robił u mnie instalacje,twierdzi,że montuje je od lat i żaden klient nigdy nie narzekał ! Ale u mnie jest to instalacja w domu jednorodzinnym,może to się rządzi innymi prawami ? inne ciśnienie ? inne przepływy ? i przyczyną u Ciebie nie są zawory ???
tdj Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor #18 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Witam ponownie, Prośba o pomoc w wyborze zaworów, czy np. HERZ TS-90 1 7723 91 będą ok? Czy powinien szukac jakiś specjalnych, np o zmniejszonym oporze lub zwiększonym przepływie żeby zniwelowac problemy? Czy wszystkie zawory mają możliwość kontroli przepływu (nastawienie wstępne )?
tdj Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor #19 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Oglądałem te zestawy dzisiaj na żywo, któryś z nich się nadaje? http://www.technika-grzewcza-sanitarna.pl/sklep,zestawy,zestaw-grzejnikowy-prosty-z-glowica-6022-00002.html http://www.poseidon-laziska.pl/ferro-zestaw-zaworow-katowych-termostatyczny-powrotny-glowica-p8042.html
AdamGuitar Opublikowano 10 Grudnia 2013 #20 Opublikowano 10 Grudnia 2013 W tym budynku cała instalacja wymaga regulacji. Przy prawidłowej żaden zawór nie będzie generował hałasu. Dlaczego ty z tytułu źle wyregulowanej instalacji masz ponosić koszty. Pisałeś , zmniejszano obroty pompy w celu obniżenia parametrów, ale być może,że sama pompa jest zbyt duża. Zawory danfoss to jedne z bardziej popularnych zaworów.
tdj Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor #21 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Adam, na poczatku tez mialem takie nastawienie, ale podobno problem jest tylko u mnie. Prawdopodobnie nie, ale ja mam male mieszkanie i halas slychac wszedzie, np. u mojej babci szumia od 10lat i to olewa bo spi w drugim pokoju + niedoslyszy.Wole to zalatwic we wlasnym zakresie ( wydam 150-200pln) i moc zyc normalnie.
AdamGuitar Opublikowano 10 Grudnia 2013 #22 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Tak, za błędy innych płacimy sami. Niektóre firmy produkujące zawory przy doborze nastaw wstępnych (program), rozdzielają nastawę na zawór termostatyczny i powrotny (u dołu grzejnika), np. nastawa 3 i jdwa obroty na zaworze powrotnym. Rozdziela się w ten sposób spadek ciśnienia na dwa zawory i przy zamykaniu się zaworu przez głowicę termostatyczną zmniejsza się hałas.
tdj Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor #23 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Wymiana zaworow na schlooser nie pomogla, dalej jak zawor jest zamkniety to grzejnik (aluminiowy ) halasuje ( bardzo glosny szum). Hydraulik wyregulowal co mogl, skryzowany pion na maksa + pompy na minimum. Dzwiek przenosi sie po rurach stalowych a grzejnik ewidetnie dziala jak glosnik, moje kolejne dwa pomysly prosba o komentarz. 1. wymiana ostatniej galazki od pionu do grzejnika na plastikowa - wtedy wibracje nie powinny sie przenosic 2. wymiana grzejnikow na stalowe i jeszcze ostateczna opcja - wypisac sie z ogrzewania centralneog i przejsc na elektryczne
henryk1953 Opublikowano 18 Grudnia 2013 #24 Opublikowano 18 Grudnia 2013 i jeszcze ostateczna opcja - wypisac sie z ogrzewania centralneog i przejsc na elektryczne Witaj!!! Nie ma takiej opcji .Nie da się wypisać z ogrzewania CO. .Nawet jak zrezygnujesz z ogrzewania centralnego w swoim mieszkaniu (zakręcenie dopływu ciepła do grzejników),to i tak za część wspólną ogrzewania musisz zapłacić. Instalacja CO jest własnością wspólną i za poprawne działanie odpowiada właściciel budynku.Wszelkie naprawy i koszta tych napraw ponosi właściciel (wspólnota, administracja) budynku.Mam pytanie ? czy na wymianę grzejników otrzymałeś zgodę na piśmie , jeżeli tak to czy zamontowałeś grzejniki odpowiedniej mocy ,podanej w zezwoleniu.Jeżeli tej wymiany dokonałeś zgodnie z przepisami to za poprawne dzialanie instalacji odpowiada wlaściciel budynku i to do niego należy wyregulowanie instalacji .To jego ból glowy aby to dzialało poprawnie nawet wtedy gdy będzie musial ponieść dodatkowe koszty.Domagaj się tego.
tdj Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor #25 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Niestety nie na pismie lecz za zgoda i przez pracownika administracji. Ma ktos pomysl co poza eskalacja problemu moge zrobic, pkt 1/2 maja sens?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.