Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Postanowiłem trochę ponarzekać na mojego Biawara. Kocioł ma dwa sezony: przepalony ruszt pionowy, pęknięty ruszt żeliwny (nie rozumiem w jaki sposób), spalona 1/3 zawirowaczy. Do tego dolne drzwiczki zaczełu już się przepalać i odkształcać od strony wewnętrznej. Pan serwisant po obejrzeniu zdjęć powiedział że to nie podlega gwarancji bo to części eksploatacyjne. Ruszt pionowy jest kiepsko zamocowany i przy każdej próbie rusztowania otwiera się i część żaru na podłogę. Chyba jedyną zaletą tego tworu jest to, że jest ładny i ma fajny sterownik (no i w sumie w miarę czysto spala). Dodatkowo gdy palę non stop to dwa razy w tygodniu trzeba czyścić wymiennik bo zapycha się pyłem (smoły nie ma).    

Opublikowano

Czyli kociołek zbudowany z najgorszej jakości materiałów. Białostockie śledziki przykombinowali, zbudować tanio, sprzedać drogo. W Ceramiku wszystko jest grube i masywne, 8 rok palę i wszystko jak fabrycznie nowe. Poza blachą, która wyparowała co chroni płytę ceramiczną od pokrywy wymiennika. Ona miała może 1mm grubości. Mimo wszystko obawiam się, czy on od środka mi nie gnije, zwłaszcza dolna część komory załadowczej. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj byłem w Białymstoku w Biawarze żeby kupić ruszt pionowy i dowiedzieć się o cenę rusztu żeliwnego (jest pęknięty). Ruszt pionowy kupiłem za 70zł, a cena rusztu żeliwnego załamała mnie - 840zł. Oni chyba do żeliwa złota dodają. 

Opublikowano

Może u jakiś lokalnych speców zajedź i kup/dorób na zamówienie. U mnie w mieście jest lokalny producent śmieciuchów i wykonuję różne usługi tokarsko-ślusarskie.

Opublikowano

        Ja poszukałbym sztabkowego, tylko czy długość będzie pasować ale zawsze można coś dospawać...  A cena  jakiej zażyczył producent ma się tak do wartości jak cena palnika w Defro DS, czyli skandal...

Opublikowano

No cóż, na razie ten jeszcze się trzyma. W razie czego to będę czegoś szukał. Ale naprawdę niesamowicie żałuję że kupiłem ten kocioł. Powinienem dołożyć i kupić podajnik. Chociaż pewnie niedługo tak będzie bo w tym tempie nie wróżę dużej żywotności dla tego kotła.   

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Dawno mnie tu nie było. Mam pytanie odnośnie sterownika z termostatem ecoSter 200 (dedykowany do Biawar Optimax). Czy warto coś takiego dokupić do mojego kotła. Czy przyniesie to jakieś wymierne korzyści? Dodam że dom jest dalej nieocieplony.

Opublikowano

Rozumiem, że nikt nie miał styczności z termostatem pokojowym przy kotle zasypowym?

Opublikowano

Witam. Mam kolejny problem. Dokupiłem czujnik spalin i teraz używam pid spaliny. Problem jest taki  że jak kocioł osiągnie temp zadaną to przechodzi w nadzór i robi przedmuchy. Niestety podczas postoju potrafi kilka razy fuknąć. Przedmuchy mam co 2min przez 15sek.  

Opublikowano

A jak było wcześniej?

Opublikowano

Wcześniej był normalny PID. Dochodziło do zadanej temp. i wentylator zwalniał do minimum. Przy PID spaliny wentylator wyłącza się przy temp zadanej.

Opublikowano

Jaka jest temperatura spalin w momencie dojścia do zadanej?

Zdaje się, że @Miałowiec podobny problem rozwiązał, rezygnujac z wykorzystania czujnika spalin.

Opublikowano

Temperatura zadana spalin 160st. Podczas rozpalania ustawione 300st. przez 30 min.

Opublikowano

Wcześniej był normalny PID. Dochodziło do zadanej temp. i wentylator zwalniał do minimum. Przy PID spaliny wentylator wyłącza się przy temp zadanej.

Od kilku dni też testuje ten kociołek (12 kw) na drewnie po odpadach z budowy (sosna świerk) niestety na normalnym  PIDzie przy ustawieniu na temp 70 kocioł odstawia się przy 80 st i z rozpędu często przekracza 85 st Strasznie duze wahania temp 85 max nadzur przedmuchy załączenie przy 69 spadek do 60ciu zanim zacznie rosnac  Na PID spaliny pracuje całkiem całkiem przy nastawie 77st po wyłączeniu wentylatora dobija do 82 st i spada do około 73 zanim zacznie rosnac  Nie wiem czy jest możliwość zmiany nastawy w normalnym PID tak zeby wentylator wyłączał sie  przy nastawie  np.70 st .Niepokoi mnie tylko wymiennik jest trochę zasmolony i nie wiem czy to jest wina opału (sosna świerk zaznaczam ze suchy jak pieprz) czy zbyt niska temp. powrotu jakieś 50 st więcej nie moge uzyskać  bo instalator częsć powrotu z podłogówki puścił na zawór mieszający a częsc bez zaworu 20st miesza sie z powrotem z grzejników temp około70 st. Dom jest w trakcie wykańcznia  podłogówke mam ustawiona zasilanie 40 st a grzejnik w łazience 50 st

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Posiadam taki regulator i nie wyobrażam sobie palenia bez niego.Obecnie palę w kotle DS od Przemka drewnem(głównie brykietem).Pod czopuchem zamontowany dodatkowo RCK . Napiszę dlaczego niezbędny jest u mnie polmar.Komin 14x27 ma TYLKO 4 metry od czopucha do wylotu.Mieszkam przy samych wydmach naszego Bałtyku.Wiele lat temu miałem wersję regulatora jeszcze z aluminium ,ale się rozsypało wszystko.Potem na krótko strażak (nie zdał egzaminu) i teraz polmar z nierdzewki.Nie będę pisał o oszczędnosciach opału i takie tam, ale bez niego się u mnie palić przy jakimkolwiek wietrze po prostu nie da.Co chwilę zanik ciągu ,a potem wyrywa z komina.To by było na tyle.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Tak sobie jeszcze myślę czy na te fukanie kotła pomogła by rura wezyra (czy nie przeszkadza to że jest z nadmuchem).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.