poki27 Opublikowano 28 Czerwca 2013 #1 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Witam wszystkich proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy post , albo raczej pytanie . Stałem się szczęśliwym posiadaczem mieszkania i szczęście krótko trwało bo remont ,wszyscy wiedzą jak to jest ale ok do rzeczy . Układ mieszkania jak na załączonym obrazku. schemat.bmp Do każdego grzejnika położyłem Pex 16 i do rozdzielacza (pex położony jest w podłodze i w otulinie ) . i teraz mam pytanko grawitacyjne + pompka czy zamknięte . Chciał bym dać grawitacyjne z pompką bo będzie bezpieczniejsze, ale nie wiem czy można takowe dać czy wszystkie grzejniki będą grzały . Piec będzie na węgiel (zwykły śmieciuch). Proszę o pomoc . Dziękuje
kiminero Opublikowano 28 Czerwca 2013 #2 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Nie widzimy obrazka. Dla funkcjonowania układu nie ma znaczenia czy będzie zamknięty, czy otwarty (nie grawitacyjny jak to nazwałeś). Bez schematu nie da się nic więcej powiedzieć. Może tylko tyle, że śmieciuch + PEX to się nie lubią. Na pewno do rozdzielacza stal lub miedź oraz termostat awaryjny do ochrony PEX-a przed przegrzaniem.
poki27 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor #3 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dzieki sprawdz czy teraz działa obrazek . A o co chodzi z tym termostat awaryjny jakis link bym prosił schemat.bmp postaram sie wstawic schemat tej instalacji
poki27 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor #4 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Nie wiem czy taki (schemat) coś powie , ale jestem laikiem w tej dziedzinie proszę o wyrozumiałość schemat co.bmp
kiminero Opublikowano 28 Czerwca 2013 #5 Opublikowano 28 Czerwca 2013 http://allegro.pl/li...ostat przylgowy Termostat przylgowy.pdf Schemat bardzo zły. Zaraz ktoś poprawi.
kiminero Opublikowano 28 Czerwca 2013 #6 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Na początek. Szczegółów trochę brakuje. Poczytaj trochę tematów na forum.
poki27 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor #7 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Ok dziękuje to co narysowałeś to jakiś zawór bezpieczeństwa. Czekam jeszcze na jakieś poprawki a ja będę studiował dalej myślę czy potrzebny jest zawór zwrotny i czy pompkę nie lepiej było by zamontować na powrocie jak myślicie . A co do przegrzania pexa , to zawór 4 drożny coś pomoże , czy źle kombinuje ? Dzięki
majschi Opublikowano 28 Czerwca 2013 #8 Opublikowano 28 Czerwca 2013 witam Rozdzielacz i grzejniki masz już podłączone wiec dużo pracy wykonałeś sam Kotłownie możesz zlecić instalatorowi który zrobi to w jeden dzień za 600zł Lub próbować sam marnując na to tydzień oraz dużo niepotrzebnych nerwów na przeróbki Oczywiście jeśli będziesz chciał robić sam kotłownie to chętnie pomożemy pozdrawiam
Jaro966 Opublikowano 28 Czerwca 2013 #9 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Słuszna uwaga. Lepiej zleć kotłownię jakiemuś instalatorowi. Szczerze mówiąc hydraulika tylko na pozór jest prosta. Ja osobiście nie widziałem jeszcze poprawnie wykonanej instalacji przez nie-hydraulika. Zawsze są jakieś babole.
poki27 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor #10 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Powiem tak 600 zł przy remoncie mieszkania to jest moim skromnym zdaniem dużo .Nigdy nie twierdziłem ze hydraulika jest łatwa ,ale z wasza pomocą wydaje mi się ze dam rade . Pozdrawiam .
kiminero Opublikowano 28 Czerwca 2013 #11 Opublikowano 28 Czerwca 2013 A narzędzia posiadasz? Gwintownicę, klucze hydrauliczne itd. Na PEX-sie wszystkiego nie zrobisz. Ewentualnie palnik i umiejętność lutowania. Jeżeli to twój pierwszy kontakt z hydrauliką, to pewnie dasz radę to zrobić samemu, ale kosztem czasu i strat materiałowych. O solidności i poprawkach nie wspomnę, a posiadanie kotła w mieszkaniu to jest poważna sprawa i musi być bezpiecznie. Proponuję ci wypracowanie tu na forum dobrego schematu, który możesz przedstawić wykonawcy. Nie musi on wykonywać wszystkiego jota w jotę, ale wszelkie zmiany musi uzasadnić. Na miejscu czasem inaczej to wygląda niż w opisach na forum.
majschi Opublikowano 28 Czerwca 2013 #12 Opublikowano 28 Czerwca 2013 ok więc najpierw musisz zapoznać się z zasadami montowania naczynia wzbiorczego w instalacjach otwartych ponieważ bezpieczeństwo jest najważniejsze Następnie musisz wiedzieć jak prowadzić instalacje aby się nie zapowietrzała jak to będzie dla Ciebie jasne możesz spróbować sporządzić projekt swojej instalacji który postaramy się ocenić i jeśli będzie to potrzebne poprawimy błedy pozdrawiam
poki27 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor #13 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dzięki za odpowiedz . Mam rozumieć ze ten ala schemat jest do bani , jeśli tak to czemu wiem ze nie ma na nim zaworów itp. Poszukam jeszcze w necie więcej informacji . Pracuje na budowie i z narzędziami nie będzie problemu .Zasilanie z piece chce zrobić w miedzi (jakiej średnicy najlepiej .czy fi 28 starczy)do samego rozdzielacza . Prosił bym o jakaś pomoc w tym projekcie , np czy ŻELIWNY ZAWÓR RÓŻNICOWY ZWROTNY jest potrzebny i gdzie najlepiej umieścić pompkę CO .Pytania możne banalne ale dla mnie bardzo pomocne .Dzięki
Jaro966 Opublikowano 28 Czerwca 2013 #14 Opublikowano 28 Czerwca 2013 No to musisz popracować nad projektem. Dobry projekt to połowa sukcesu. Kiedyś robiłem inwestycję i inwestor chciał zaoszczędzić na instalacji podlewania trawników. My wyceniliśmy robotę na ok. 10 tyś, on stwierdził, że zrobi wszystko za 1,5 tyś. I faktycznie facet nakupił węży ogrodowych, złączek i spryskiwaczy. Potem przez dwa tygodnie łączył to wszystko ze sobą. NA koniec podłączył to do hydrantu i odkręcił wodę. Z pierwszego tryskacza lało się nieźle, z drugiego gorzej, z trzeciego źle a z czwartego prawie wcale. Z pozostałych 20 nie lało się wcale. Koleś zaczął kombinować. Najpierw z ciśnieniem wody w hydrancie, potem z tryskaczami. Na koniec zwinął tą całą instalację i co jakiś czas wysyłał pracownika ze zwykłym wężem żeby podlewał trawniki, a było tego z pół hektara. Na koniec zapadł się jeszcze teren przy hydrancie, bo koleś nie wiedział, że hydrant nie służy do podlewania trawników.
vernal Opublikowano 28 Czerwca 2013 #15 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Własnie kolego, jaka jest tego przyczyna? Kiedyś sobie odmuliłem studnię (7m) i podlewałem trawnik przez 1 sezon. Było tego jakieś 1,5 ara, czyli nic. Po sezonie wpadłem do pólmetrowego dołka 1 metr od tej studni. Dlaczego? Pozdrawiam.
Jaro966 Opublikowano 29 Czerwca 2013 #16 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Prawdopodobnie studnia była nieszczelna. Woda opadowa wypłukiwała grunt właśnie do tej studni. Tak często dzieje się przy kanalizacji w miastach, czego efektem są pozapadane drogi.
kiminero Opublikowano 29 Czerwca 2013 #17 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Dzięki za odpowiedz . Mam rozumieć ze ten ala schemat jest do bani , jeśli tak to czemu wiem ze nie ma na nim zaworów itp. Poszukam jeszcze w necie więcej informacji . Pracuje na budowie i z narzędziami nie będzie problemu .Zasilanie z piece chce zrobić w miedzi (jakiej średnicy najlepiej .czy fi 28 starczy)do samego rozdzielacza . Prosił bym o jakaś pomoc w tym projekcie , np czy ŻELIWNY ZAWÓR RÓŻNICOWY ZWROTNY jest potrzebny i gdzie najlepiej umieścić pompkę CO .Pytania możne banalne ale dla mnie bardzo pomocne .Dzięki Prosty układ na jednej pompie wyglądałby jak niżej. Obszar pompy ma mieć filtr i zawory. Jeśli kocioł to zwykły śmieciak, to ZR możesz wstawić. Nie lubię takiego mieszania koncepcji, ale latem bez problemu zagrzejesz wodę grawitacyjnie (bez pompy), a sytuacjach bliskich gotowania trochę energii zabierze boiler (odkęcasz kran z ciepłą wodą i trochę to kocioł studzi). Potraktuj to jako punkt wyjściowy do dalszych "rozważań". Im wiecej błędów popełnisz na papierze, tym mniej ich będzie w kotłowni.
poki27 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor #18 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Kiminero Jesteś wielki po analizuje wszystko i się odezwę. Jeszcze raz wielkie dzięki.
grzeg Opublikowano 29 Czerwca 2013 #19 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Prawdopodobnie studnia była nieszczelna. Woda opadowa wypłukiwała grunt właśnie do tej studni. Tak często dzieje się przy kanalizacji w miastach, czego efektem są pozapadane drogi. a ja mam inną teorię,często jest tak ze grunt przy studni zapada się na skutek szybkiego i intensywnego lub długotrwałego non stop pompowania z niej wody,wówczas nowa woda napływa do studni zbyt szybko zabierając ze soba piasek.
poki27 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor #20 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Witam mam kilka pytań co do projektu jaki dostałem od Kiminero Pytania są na załączonym obrazku
sambor Opublikowano 30 Czerwca 2013 #21 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Nie wstawiaj żadnych zaw 4-D, zasilanie ,czyli napełnianie najlepiej na powrocie na kocioł, na dole, aby wypychać powietrze do góry instalacji. Trójnik 32/15/32 zależy od średnic podłączenia wężownicy, następnie redukujesz na 28 Pozdr.
poki27 Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor #22 Opublikowano 7 Lipca 2013 Witam dawno się nie odzywałem proszę o ocenę tego schematu
Gość Digitrax Opublikowano 8 Lipca 2013 #23 Opublikowano 8 Lipca 2013 Schemat ok brakuje jedynie pompy ładującej zbiornik CWU.
poki27 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor #24 Opublikowano 8 Lipca 2013 czy to jest konieczne jeśli tak to czemu jak by mógł ktoś napisać
sambor Opublikowano 8 Lipca 2013 #25 Opublikowano 8 Lipca 2013 Czy jesteś pewny że obwód CWU będzie na samej grawitacji działał? Jeżeli tak to pompa nie jest potrzebna, ale ja bym ją dał. Dodatkowo na obwodzie pompy kotłowej przydałby się zawór grzybkowy - do regulacji przepływu przez pompę - zawór kulowy się nie nadaje do tego celu. Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.