Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak Obiegu


majek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem to brak obiegu w układzie c.o.

Na kotle 65 stopni, pompa wyje, grzejniki po dwóch godzinach na zasilaniu ciepłe, powrót lodowaty.

Kilka razy cudem ruszyło, manometr spadł na zero ( czyżby podciśnienie??).

Póki co instalacja stoi, pompa wyje, instalator mówi, że on już nie wie, ja za to jestem zielony w temacie instalacji ale nie podoba mi się podłączenie naczynia.

Dołączam skrócony schemat, zasilane jest osiem grzejników w parterówce.

Pomocy.

post-38661-0-28560900-1328048539_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jakiś sakramencki opór...

Posprawdzaj te zawory wkoło pompy, filtr.

Może też łorzech się zepsuł w zaworze różnicowym (ale wtedy chyba nie wyje tylko mieli wkoło).

Instalacja odpowietrzona jak rozumiem...

 

Witaj Baco, mrozik widzę zgonił Cię do kompa, ani pojeździć się nie da ani wyjść na dach kominy przeczyścić...

Ale to mi przypomniało, że browara czas odszukać więc wznoszę i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zakrętasy do naczynia trzeba usunąc.

Rura w górę i od razu do naczynia. Wywalić zawór różnicowy, do żyda sprzedac [niech się wytłumaczy ten co to wymyślił - po co on tu jest??]

Pompa w bok tak jak idzie tylko do lewej ściany, potem w górę i w lewo do instalacji - tu trzeba zadbać o jakieś odpowietrzenie w najwyższym punkcie instalacji.

Tak to powinno wyglądać.

 

Na tym co teraz jest to nie potrafię nic więcej wymyślić, może Baca nie pije... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach motylki pokazują że zawory są otwarte. A może ktoś zrobił żart i akurat w takim położeniu motylka któryś zawór jest zamknięty.

 

Instalator nie wie co robić? To niech rozkręca instalację. Na początek na tłoczeniu pompy, potem przy najbliższym grzejniku.

 

Jak instalacji nie da się rozkręcić to instalator spartolił robotę. Mam nadzieję że mu nie zapłaciłeś.