Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmieniłem kocioł u teściów z Atmosa zgazowującego na Buderusa Logano G211.

Instalacja była zrobiona według dokumentacji dostarczonej z Atmosem i sprawowała się bez zarzutu.

Jest to układ z dwoma zaworami trójdrożnymi (na powrocie z termoregulatorem 60C), pompą obiegu kotłowego i pompą CO.

 

post-32797-0-53488800-1326310064_thumb.gif

 

Aby nie przerabiać zbyt wiele zaadaptowałem istniejący układ dodawszy wężownicę schładzającą.

Jednak po uruchomieniu nie grzeje bojlera(jest bardzo słaby obieg wsteczny, pompa CO podsysa wodę z powrotu bojlera)

Po zamknięciu zaworu 3D (w skrajnym położeniu) obieg bojlera działa, jednak przesunięcie go poza położenie 3 blokuje obieg bojlera.

Próbowałem zmieniać prędkości pomp, redukować przepływ kotłowy (pionowa gałąź z zaworem na rysunku) i żadnych rezultatów.

Co jest źle i dlaczego wcześniej działało?

Opublikowano

Witam!Wcale się nie dziwię,że bojler nie grzeje.W inst.c.o.+ogrzewanie wody-automatyka (pompy,sterownik c.w.,c.o.) powinny być zamontowane i ustawione na priorytet c.w..moim zdaniem błędy popełnione przez Ciebie :!

1.Najpierw wykonałeś instalację kotłowni ,a dopiero teraz pytasz-odwrotna kolejność.

2.Czujnik temperatury do c.w.("termostaty")powinien być zamontowanymw bojlerze,a nie na zasilaniu (wyjście z kotła).

3.W układzie z dwoma pompami-jedna z nich powinna byćzamontowana tylko do obiegu :kocioł bojler.

4.Jeśli zawór trójdrogowy "M" jest żle ustawiony to obydwie pompy pracują tylko na c.o..

5.Brak zaworu zwrotnego na zasilaniu bojlera na odcinku pion do zbiornika akumulacyjnego-bojler.Pompa pracująca na co za "mieszalnikiem"-będzie zasysała wodę z powrotu bojlera.FIZYKI NIE ZMIENISZ-trzeba ją poznać i zrozumieć.Po co w inst. montuje

się filtry?-a no po to aby chronić urządzenia przed czymś,a u Ciebie ?-za pompą ,za kotłem.....

6.Czy "otwarcie się zbiornika akumulacyjnego" (dziwna nazwa) musi być podłączone do powrotu?.Czy to służy jako grzejnik?Natomiast wydatnie pomaga ww nie grzaniu bojlera.Co to jest to "otwarcie się zbiornika akumulacyjnego"?,czemu to ma służyć?

Jeśli to NW togórny przewód do kanalizacji,a dolny na wylocie z kotła fi 1 cal-jak najmiej rury poziomej z odpowiednim spadkiem.

7.Ten "odpowietrzacz" w grypie bezpieczeństwato poroniony pomysł.

8.Czy spadki przewodów (rur) są właściwe?

9.Po jest "Akumulacyjny zbiornik ciśnieniowy"-jeśli jest "otwarcie się zbiornika akumulacyjnego"???.

Wszystkich błędów nie analizowałem.Odnoszę wrażenie,że jest to temat pracy dyplomowej na studiach specjalnie wymiesznej jak klocki lego.Nie chcę zniechęcać innych kolegów do pomocy,ale Ty na końcu fajnie się ubawisz,że ktoś za Ciebie odwalił kawałek roboty,a za rok będziesz kierownikiem na budowie.Jeśli jest inaczej to przepraszam.Zachęcam do studiowania forum-archiwum,bądż literatury fachowej.Jest trzecie -powinno być pierwsze wyjście:opracowanie projektu powinno się zlecać FACHOWCOM.Błędy zostaną zminimilizowane.Żle wykonana instalacja c.o.+c.w. jest ZAGROŻENIEM.Dziwię się niektóry ,że ryzykują życie swojej rodziny.Życzę dalej dobrego humoru i zadowolenia z tego forum.

Opublikowano (edytowane)

Kolego zamontuj sobie zawór zwrotny na odcinku tak jak post wyżej punkt 5 i powinno wrócić do normy B)

 

Otwarcie się zbiornika akumulacyjnego - na nasze otwarte naczynie wzbiorcze

Akumulacyjny zbiornik ciśnieniowy - na nasze naczynie przeponowe

Edytowane przez amber36
Opublikowano

Co jest źle i dlaczego wcześniej działało?

Napisz coś o sterowaniu. Na jakich temperaturach kocioł pracował wcześniej, a na jakich teraz, czy jest dmuchawa czy miarkownik.

Dodanie ZZ na boiler niczego nie zmieni a napewno sytuacji nie uzdrowi.

 

Wolałbym, abyś poświęcił chwilę i naszkicował faktyczny przebieg układu i miejsca przyłączy poszczególnych urządzeń, a nie wrzucał schemat skopiowny ze strony Atmosa. Ewentualnie zdjęcia kotłowni. Poza tym pepiczki sami to chyba tłumaczyli, albo korzystali z translatora, bo nazewnictwo ze schematu to jakaś hydrozagadka jest.

 

Osobiście "na szybko" radziłbym dorzucić pompę CWU, która swoją drogą jest na większości schematów naszych czeskich kolegów z Atmosa (na ich stronie).

 

Do kotła zagazowującego te 60 sC na powrocie ma sens, ale ten Buderus to chyba żeliwny wszystkożerny (paliwo główne węgiel), więc tak wysokiej ochrony powrotu nie potrzebuje. Osobiście rozwiązałbym to inaczej, ale dużo zależy od tego jak realizowane jest sterowanie, o którym nic nie wiemy.

 

Teraz trochę "podyskutuję" ;) z Frankiem nr 19.

1. Kolega wymieniał kocioł i z tego co pisze wynika, że tylko przepiął kociołki (dorzucił wężownicę chłodzącą). Kolejności więc nie pomylił.

2. Na schemacie nie ma czujnika CWU boilera. Są wyłącznie termostaty pomp kotłowej i CO.

3. Do ochrony powrotu zastosowano metodę termostatycznego 3D z montażem na powrocie, więc pompa jest we właściwym miejscu. Można się spierać jedynie o samą metodę.

4. Zakładam, że tego zaworu 3D no CO nikt nie ruszał i skoro działał przez lata wcześniejsze, to skonfigurowany jest poprawnie.

5. Zawór zwrotny na zasileniu boilera zapobiegnie odwróceniu obiegu ale de facto pogorszy grzanie, bo tego obiegu nie będzie wogóle. ZZ jak najbardziej, ale z pompą CWU. Fitr na CO raczej źle "narysowany" a w realu jest OK, tak sądzę. Reszta jest dobrze, chociaż filtrowanie wody chłodzącej z wężownicy to już przesada. W końcu do kanalizy idzie.

6. Tutaj popieram. Tak mała moc kotła pozwala połączyć rurę bezpieczeństwa z rurą wzbiorczą i powrotu nie łączyć z naczyniem. Pozostaje pytanie jaki układ ma autor posta, bo jeśli otwarty, to wężownica jest już kosztownym gadżetem. Ma ona pewien sens, jeśli często doprowadza się kocioł do wrzenia, ale lepiej chyba nauczyć się techniki palenia, niż przegrzewać układ.

7. W tym miejscu i przy układzie otwartym może faktycznie zasysać powietrze. Ale to raczej Atmosowa "wpadka" schematowa.

8. Jeżeli obieg boilera odwraca to chyba powietrze nigdzie nie stoi.

9. Zbiornik ciśnieniowy rozumiem pokazany jako alternatywa i faktycznie go nie ma.

10. Student czy nie, powinien nam pokazać faktyczny stan rzeczy a nie znaleziony w sieci schemat.

 

Szukanie pomocy na forum to nie grzech. Projektant to nie wyrocznia. Żeby nadążyć za coraz to nowymi rozwiązaniami trzeba mieć z nimi fizyczny kontakt i praktykę. Papier przyjmie wszystko a standardowe rozwiązania czasem w praktyce zachowują się niestandardowo. Niestety...

Opublikowano

Witam Cię Kiminero!

Podajesz więcej szczegółów niż autor tego tematu więc siłą rzeczy nie znający tematu dokładnie poddaję się i nie będę dyskutował z Tobą.Podtrzymuję uwagi ujęte we wcześniejszym poście.

Napisałem go trochę z błędami-przepraszam.W imieniu autora i swoim dziękuję za podjęcie tematu.Pozdro.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję za zainteresowanie. Na wstępie wyjaśnię że rysunek zaczerpńąłem ze strony Atmosa bo w oparciu o ten układ jest zrobiona instalacja.

Naczynia otwartego nie ma w istniejącym układzie, jest przeponowe,wężownica i zawór bezp.

Wcześniej kocioł pracował z dmuchawą w kanale spalinowym sterowaną termostatem wbudowanym w kocioł i miarkownikiem zaś obecnie ciąg naturalny i miarkownik.

Termostaty stykowe kolejno włączają pompę obiegową(przy niższej temperaturze) i pompę CO (nieco wyższej temp.)

Nie jest to "studenckie zadanie" lecz centralne u teściów.

 

Jednak sprawa zaworu 3D nie daje mi spokoju bo wymieniałem uszczelkę i może żle dźwignię przykręciłem.

Jak na razie teściowie "jakoś" sobie radzą jak będzie dzień serwisowy (bez mrozów) rozkręce zawór i sprawdzę czy jest na pewno powprawnie ustawiony.

Opublikowano

rozkręce zawór i sprawdzę czy jest na pewno powprawnie ustawiony.

Większość zaworów 3D posiada znacznik na osi zaworu informujący o położeniu "przesłony". Czasem jest to nacięcie, czasem wypłaszczenie "wałka", tak czy inaczej zaworu rozbierać nie trzeba. Wystarczy zdjąć dźwignię.

 

Zozumiałem, że tylko przełożono jeden kocioł na drugi, po co więc rozbiórka zaworu? Zacioł się? Przeciekał?

Opublikowano

Wygląda na to, że zewnętrzna wężownica schładzająca "zabiła" grawitacyjny obieg boilera.

Posiadając wystarczająco silne zacięcie, możesz to sprawdzić tymczasowo ją demontując i w to miejsce wstawić zwykłe rury.

 

Faktem jest, że rozwiązanie problemu wymaga jego zlokalizowania. Ewentualnie nie szukaj usterki tylko montuj trzecią pompę do obsługi boilera albo zmień metodę ochrony powrotu lub zabezpieczenia przed przegrzaniem.

 

Pozdrawiam.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.