Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli u ciebie od strony drzwi jest mniej nacięć to zrozumiałe jest że w prawym rogu przy drzwiach niedopala- ten róg jest najmniej dopowietrzony ponieważ pierwsze nacięcie jest nieco dalej po tej stronie, spróbuj je odsłonić tak aby wiecej niż 1,5cm było wykorzystane, możesz nawet do linii palnika wydłubac silikon, powinno pomóc, ewentualnie narożny okrągły otwór po tej stronie odkleić,

po drugiej stronie odwrotnie czyli zatkać mocniej albo nie ruszać na razie - wykonać w pierwszej kolejności zabieg na tej części gdzie niedopala, jak tam trochę więcej powietrza trafi to w drugi koniec powinno odrobinę mniej i moze sytuacja się poprawi.

 

uparty jesteś :D

 

nic nie dało. przód z prawej nie dopala a przód z lewej dalej spieka

 

nie będę się dużo rozwodził na temat moich zabaw z silikonem. w mojej wersji palnika jest jakiś dziwny rozkład powietrza. co bym nie robił to albo z jednej strony bardziej spieka a z drugiej nie dopala albo odwrotnie.

 

skoro z tyłu palnika jest najwięcej powietrza to u kiego ch... zrobili tam najwięcej nacięć i odwrotnie - najmniej od strony drzwiczek.

 

WNIOSKI - podczas "zabawy" ograniczyłem nadmuch w serwisowym do max 40, co nieco wiem na temat rozchodzenia się powietrza w koło palnika no i pogłębiłem wiedzę z zakresu prowadzenia kotła - tylko te efekty.

 

ale nie poddaję się i walczę dalej. co do węgla to myślę iż nie jest taki zły. skoro potrafi spalić się na popiół to spieki są raczej w niewielkiej mierze jego winą - wina zbyt dużej ilości powietrza w konkretnej strefie palnika.

 

obecnie włożyłem koronę odwrotnie zaślepiając oczywiście nacięcia na krótszym boku. o efektach poinformuję

Edytowane przez bregho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym sobie na Twoim miejscu na tym etapie już odpuścił

te palniki są stworzone do paliw spiekających i łatwo ewakuują spieki do popielnika. nie ma więc obawy o zablokowanie palnika i wygaszenie kotła.

dać sobie spokój i wynosić miejsce gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę do salonu lub sypialni wedle uznania i potrzeby chwili

a co zrobisz jak zakupisz inny opał o innych parametrach i zacznie z innej strony przesypywać a z innej spiekać???

lepsze jest wrogiem dobrego.

kilka spieków z popiołu mniejs krzywdy robi niż z niedopalonego eko więc nie ma się czym przejmować.

 

ale walcz będę nadal dopingował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem sposób doprowadzenia powietrza do palnika

wszystko jest w moim wątku na FM ale opisane przez innego użytkownika- podpatrzył ten sposób w pewnej konstrukcji i zrobił to samo u siebie- działa to najważniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wam jest to niepotrzebne

 

wasze palniki mają inną moc i te modyfikacje które poczyniliście a przede wszystkim prawidłowe uszczelnienie aby wiatr leciał tylko tam gdzie powinien wystarczą. ja mam silnik HEMI w maluchu i nawet na biegu jałowym pali więcej niż ten z malucha kręcony na maksa więc muszę kombinować.

ten zabieg sprawił ze moc palnika znacząco spadła- wasze są lepiej dopasowane i nie musicie się do takich zabiegów posuwać. wręcz bym to odradzał. przypominam że moc kotła to składowa mocy palnika i wymiennika. z jakichś powodów wstawiono tam palnik 25KW a nie np fajkę o mocy 15KW. już to pisałem ale powtórze. ostrożnie z tuningiem żeby nie przekroczyć progu poniżej którego mocy wam zabraknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj jeśli chcesz zmniejszać moc aby to robić małymi krokami. jeśli spalanie masz prawidłowe bez spieków dużych oraz bez dopalonego eko i na przyzwoitym poziomie ilościowym to nie ma sensu obniżanie dalsze mocy palnika. gdyby się paliło ciągle z jednej strony lub jakieś cuda ze spiekaniem działy to można kombinować

każda sytuacja jest odrobinę inna i to co u jednego działa u drugiego wcale nie musi. pamiętajcie tez o różnicach w posiadanym opale i poziomie jego spiekalności.

 

przy zapotrzebowaniu 10KW jesteś w stanie po zaślepieniu otworów powitrza wtórnego i dobrym uszczelnieniiu prowadzić ten palnik spokojnie z mocą w okolicy 5KW więc obgonisz cały sezon bez problemu.

wystarczy dobre nastawy i powinno działać

ja na swoim monstrum jak testowałem pracę dwustanową to pracowałem nawet na stosunku 1:11 i kocioł dawał radę.

kwestia doboru mocy do zapotrzebowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym sobie na Twoim miejscu na tym etapie już odpuścił

NIE MOGĘ ODPUŚCIĆ GDYŻ ZAKŁADAJĄC IŻ TEN PIEC UŻYTKOWAŁ BĘDĘ JESZCZE PARĘ LAT TO PROBLEM POZOSTANIE NIEROZWIĄZANY

 

a co zrobisz jak zakupisz inny opał o innych parametrach i zacznie z innej strony przesypywać a z innej spiekać???

myślę że wona nie leżu głównie po stronie opału - oczywiście również - ale rozkładu powietrza w palniku. to jest główny powód spiekania co zresztą widać po nacięciach na koronie - więcej nacięć po stronie większej transmisji powietrza.

 

ale walcz będę nadal dopingował

po odwrotnym nałożeniu palnika sytuacja jest taka, iż spieka i to poważnie po stronie dłuższego boku z większą ilością nacięć przy drzwiczkach. jadę na ustawieniach 60 C/ 53 C/ 33 C/ 5s /35s / 34% (serwis max. went. 40) spaliny dochodzą do 200C. jak obniżę nadmuch to płomień ledwo pali i nie dopala eko w niektórych obszarach. postaram się obniżyć nadmuch do 30% i niech popracuje do wieczora - zobaczymy. może jak od dołu wychodząc eko dostanie mniej powietrza to dopali się a nie spiecze. pokombinuję trochę z nastawami zanim cokolwiek zacznę robić z koroną.

utwierdzam się również w przekonaniu, iż stosunek 5/40 jest najwłaściwszym jeżeli chodzi o podawanie. tylko powietrze ...

na fotach efekt od piątku wieczór

post-36078-0-46166000-1358677004_thumb.jpg post-36078-0-78934300-1358677036_thumb.jpg

Edytowane przez bregho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po długiej nie obecności. Również posiadam kociołek Termo Aqua DUO 20 kw ale dorzeczy ostatni zainwestowałem w deflektor bo naczytałem się na tym wątku, że jest wręcz niezbędny, niestety okazało się, że piec przez to znacznie dłużej dochodzi do zadanej i znacznie krócej przebywa w podtrzymaniu co oczywiście skutkuje ok 15% wzrostem zapotrzebowania na opał. Groszek możę troszeczkę lepiej się dopala ale nieznacznie. Zasobnik mi starcza na 2,5 dnia pomimo, że każdego dnia przez kilka godzin palę drewnem aby szybko nagrzać wodę wymienniku ciepła (normalnie jest wyłączony). Zastanawiam się czy nie zdjąć deflektora lub czy nie spróbować zainsalować go pod półką(chociaż jak?). Sam nie wiem powiem, że walczę z tym piecem drugi rok i jak narazie lipa. Moje ustawienia 58 C, 8s, 46 s, 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij deflektor zobaczysz czy jest róznica- moim zdaniem będzie więcej syfu. jeśli dodajesz drewna żeby szybciej dogrzać CWU to masz za małą moc w stosunku do zapotrzebowania.

wrzuć zdjęcia popiołu i palnika- może masz źle dobrane parametry nadmuchu w serwisowym ???

 

bregho

to Twoje doświadczenie ewidentnie pokazuje jak nierówno się powietrze w tym palniku rozkłada. spróbuj może wrócić o krok czyli korona we właściwe położenie i zamiast otworów zaklejanie to zmień w serwisowym powietrze?? obniż o 1-2% maksymalny nadmuch a jak problem się pogłębi to zrób w drugą stronę????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bregho

to Twoje doświadczenie ewidentnie pokazuje jak nierówno się powietrze w tym palniku rozkłada. spróbuj może wrócić o krok czyli korona we właściwe położenie i zamiast otworów zaklejanie to zmień w serwisowym powietrze?? obniż o 1-2% maksymalny nadmuch a jak problem się pogłębi to zrób w drugą stronę????

 

ok ale jeszcze chwilę pokombinuję w tej wersji.

w drugą stronę znaczy podwyższyć ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak podwyższyć tylko delikatnie

ponieważ zaklejając otwory zmniejszyłeś ilość powietrza dostarczaną do palnika i to co przed zabawą z silikonem było dostarczane przy 40% teraz może wystąpić dopiero przy 50% - wszystko zależy ile mniej powietrza palnik dostaje.

 

a jak zmienisz w serwisowym i dasz większy zakres regulacji to możliwe że przejście o 1% będzie wtedy łagodniejsze i będzie łatwiej dopasować ilość powietrza

Edytowane przez TIMON120777
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w którym momencie w większości wytwarza sie sadza? bo czyszczenie raz na tydzien jest dosc denerwujace. nadmuchmam 20% i to jest chyba granica bo lekko spieka male spieczki ale sie pojawiaja, i tylko na końcu podajnika podawanie 12 sek przerwa 60 temperatura na piecu 60st na grzejniki 45 czas pracy od wzbudzenia sie niecale 10min czas podtrzymania około 30minut. w podtrzymaniu podaje groszek po 20 minutach 10 sekund bo podtrzymanie trwa 30min wiec pod koniec. Mysle e podczas pracy to sie raczej nie wytwarza bo dmucha i grzeje rozbija sie o deflektor, uwazam ze moze to byc podczas podtrzymania. Ponadto sadza generalnie jest sucha po tygodniu sa takie nawisy jak kiście winogrona na calym palenisku dodatkowym, ale wczoraj zauważyłem jak czyściłem piec że pod nią utworzyła się taka skorupa spieczona jakby przypieczona sadza dużo cięższa do usunięcia trzeba dobrze skrobać i to czymś ostrym np szpachelką aby usunąć powiedzcie moi drodzy na co zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

TIMON120777 proszę o poradę

 

Kupiłem piec TERMO-TECH AQUA DUO 20KW dom ma 170m2 całkowitej powierzchni. Jak mam go ustawić na pierwszy raz? Dom jest nowy i nie wygrzany.

Dodam że są 3 pompy:

1. CO (zawór 3d)

2. Podłogówka(zawór 3d)

3. CWU

 

Zdaje sobie sprawę, że będzie to duże zużycie opału bo budynek jest nie wygrzany.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z proźbą wrzucam fotki. Mogą być jednak zniekształcone ze względu na kawałki spalonego drewna. CWU dogrzewam dlatego drewnem bo normalnie jest wyłączone, a około 18.00 załadowuję drewno i tak podrzucam do 22.00 co skutkuje tym, że wyższa temperatura na piecu jest i wtedy lepiej dom dogrzewa - 20 min i mój wymiennik ciepła 250 l jest nagrzany do 51 C. Mój kociołek przy ustawieniach jak we wcześniejszym pościie dochodził do zadanej w 21 min, a w podtrzymaniu był 16 min, co ciekawe wcześniej jak miałem pompę na I biegu (pompa grundfos alpha II) (8 W) proporcje były bardziej wyrównane jednak teraz na dość niskie temperatury nie mogę sobie pozwolić na takie ustawienie.

Timon jeżeli chodzi o wiatrak to myślę, że on nie jest winien próbowałem różne jego ustawienia i różnymi przymknięciami osłony, aktualnie mam ustawioną na pół otwartą, i nic. Po analizie fotek można wywnioskować, że mam trochę niedopałków ale są one tylko z przodu co ciekawe nigdy nie miałem tego wcześniej.

Mój znajomy zasugerował, że jak na swój domek to mam za mały kociołek(domek ok 145 m, podpiwniczony cały, pustak alfa w 1/4 ocieplony, okna nówki plastki), że powinien być 25 kW, oczywiście nie chodzi o palnik tylko o pojemność wodną kotła. U mnie wynosi 85 l. Sam nie wiem co myśleć o tym. Natomiast wiem jedno nigdy ponownie nie wybrałbym tego kotła, za dużo zachodu, na rynku widzę ciekawsze konstrukcje, znacznie bardziej dopracowane.

post-30765-0-87609900-1358784390_thumb.jpg

post-30765-0-86089700-1358784406_thumb.jpg

post-30765-0-13222700-1358784419_thumb.jpg

post-30765-0-61489600-1358784431_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w którym momencie w większości wytwarza sie sadza? bo czyszczenie raz na tydzien jest dosc denerwujace. nadmuchmam 20% i to jest chyba granica bo lekko spieka male spieczki ale sie pojawiaja, i tylko na końcu podajnika podawanie 12 sek przerwa 60 temperatura na piecu 60st na grzejniki 45 czas pracy od wzbudzenia sie niecale 10min czas podtrzymania około 30minut. w podtrzymaniu podaje groszek po 20 minutach 10 sekund bo podtrzymanie trwa 30min wiec pod koniec. Mysle e podczas pracy to sie raczej nie wytwarza bo dmucha i grzeje rozbija sie o deflektor, uwazam ze moze to byc podczas podtrzymania. Ponadto sadza generalnie jest sucha po tygodniu sa takie nawisy jak kiście winogrona na calym palenisku dodatkowym, ale wczoraj zauważyłem jak czyściłem piec że pod nią utworzyła się taka skorupa spieczona jakby przypieczona sadza dużo cięższa do usunięcia trzeba dobrze skrobać i to czymś ostrym np szpachelką aby usunąć powiedzcie moi drodzy na co zwrócić uwagę.

z sadzą to jest tak że pojawia się na skutek niedoboru tlenu w spalinach(w podtrzymaniu występuje duży niedobór tlenu), również w postaci osadów na ścianach wymiennika osadzają się produkty niedopalone w spalinach, np na skutek kontaktu z rusztem wodnym. dodatkowo konstrukcja wymiennika(poziome półki) sprzyja osiadaniu zanieczyszczeń. trzeba kocioł czyścić częściej ale nie wymaga to tyle gimnastyki co u mnie.

co do powietrza to wystarczy(jeśli masz st48) zmienić parametry nadmuchu w serwisowym i ponownie dopasować. nie wiem jak masz teraz ale może powiększenie zakresu regulacji pozwoli lepiej wyregulować moc nadmuchu w menu głównym

 

Witam

TIMON120777 proszę o poradę

 

Kupiłem piec TERMO-TECH AQUA DUO 20KW dom ma 170m2 całkowitej powierzchni. Jak mam go ustawić na pierwszy raz? Dom jest nowy i nie wygrzany.

Dodam że są 3 pompy:

1. CO (zawór 3d)

2. Podłogówka(zawór 3d)

3. CWU

 

Zdaje sobie sprawę, że będzie to duże zużycie opału bo budynek jest nie wygrzany.

Pozdrawiam

 

po pierwsze za duży ale już jest więc nic nie poradzisz

nie wiem jaki opał masz i czy jest suchy ale zacznij od podstaw:

prawidłowe uszczelnienie korony z palnikiem, prawidłowe doprowadzenie powietrza do kotłowni

jak to jest to spróbuj

podawanie 5sek

przerwa 30sek

namuch połowa skali

nie piszesz jaki sterownik więc nie wiem czy sterowanie nadmuchem procentowe czy biegowe

jak będzie niedopalony eko nadmuch w górę a jak spieki to nadmuch w dół.

ustawienia najlepiej prowadzić przy dużym odbiorze ciepła. rozpalić kocioł, jak są termostaty na kaloryferach to odkręcić na maksymalny przepływ i dopiero regulować.

jak odbiór ciepła będzie mały to regulacja się wydłuźy. temperaturę zrób jakieś 50-55st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sterownik to ST-48

Co do Mocy to taki mi podał producent ponieważ 15KW był za mały to jest akurat min. (tak powiedzieli). Dlatego jest 20KW z zapasem mocy.

Palić będę ekogroszkiem choć producent twierdzi że jak dostane dobry miał to i miałem można palić.

 

A zrobione tak będzie że Pompa Podłogówki i CO będzie chodzić cały czas a sterownik będzie 2 zaworami 3D sterował.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz sterowanie nadmuchem procentowe

jak rozpalisz i będa kłopoty ze spiekami to wróć kilka stron w tył na tym watku, tam są opisane zabawy kolegów ze zmniejszaniem zakresu mocy wentylatora w menu serwisowym. to powinno pomóc jeśli zwykła regulacja nie wystarczy.

 

Dom jak piszesz nowy więc powinienieś mieć policzone zapotrzebowanie na ciepło budynku i do tego dobrać moc kotła

nie wiem dokładnie jaką masz powierzchnię użytkową(ile różni się od całkowitej która podałeś) ale dla nowych domów liczy się w okolicy 60W/m2 więc Twój dom nawet licząc powierzchnię całkowitą i zapotrzebowanie wyższe czyli 70W/m2 to wynik jest na poziomie 11900W +3000W na CWU = 14900W -14,9KW

kociołek 15KW to jest maksimum a nie minimum. bo tyle to będziesz potrzebował przez tydzień może dwa a reszta sezonu to może połowa tej mocy nie więcej.

ale jak pisałem to już nie jest ważne ponieważ wybrałeś i musisz palić tym co masz.

 

Palniczek w tym kotle jest wielopaliwowy. mozesz mieć jednak problemy paląc samym miałem, musiałbys szukać na forach kolegów którzy palą czystym miałem w kotłach z tymi palnikami- trzeba je inaczej napowietrzać a ten sterownik od tej strony nie jest zbyt dobrze wyposażony. przy miale nie zakleja się też otworów okrągłych na górze. łatwiej mieszać z innym opałem ale nie znaczy że się nie da.

 

walcz

jak będziesz miał pytania pisz śmiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie z odwróconą koroną nie przyniosło zadowalających efektów. więc wczoraj zdjąłem koronę, czyszczenie, "odkuwanie" wyszstkich otwórów i nacięć, silikonowenie i nałożenie korony w pierwotnej wersji tak jak wyszło z fabryki

ustawienia piec 60C/CO 53C/podł. 35C 5s/34s/30% (w serwisowym max. went. 40)

zobaczymy - trzymajcie kciuki :rolleyes:

Edytowane przez bregho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej wczoraj powróciłem do ustawień fabrycznych korony czyli do stanu sprzed zabawy z zaślepianiem silikonem otworów powietrza wtórnego oraz nacięć. Z tą jednak różnicą, że wtedy nie uszczelniałem połączenia palnika i korony wewnątrz. Obecnie naprawiłem swój błąd.

Stan faktyczny na dziś to wszystkie otwory i nacięcia „otwarte” no i oczywiście uszczelnienie korony z palnikiem zarówno na górze jak i wewnątrz.

Efekt jest taki, iż piec chodzi od wczoraj i nie ma żadnych kalafiorów :). Oczywiście występują małe „spieczki” ale myślę iż jeszcze trochę zabawy z ustawieniami i będzie ok. W każdym bądź razie dość wyciągania korony i silikonowania oraz nerw i straty kasy :(. Nie poszło to jednak na marne. Obecnie wiem więcej nt. mojego pieca a i myślę że "zostałem mistrzem" w uszczelnianiu i zaklejaniu otworów :D.

Kilka spostrzeżeń.

1. Przed przystąpieniem do zabawy z kotłem należ dokładnie
uszczelnić
wszystkie połączenia korony z palnikiem.

2. Jak się okazuje producent idzie na masówkę i do różnych mocy kotłów montuje te same podzespoły – konkretnie dmuchawa. Nie ważne czy 15 czy 25kW = ta sama dmuchawa śle tą samą ilość powietrza. Nie podejrzewam, iż software sterowników pisane są pod konkretne moce piecy. Różnice są tylko w konstrukcji palników (są ich dwie wersje – 25 i 40kW) polegające na wielkości i ilości nacięć i otworów na koronie.

3. Ustawiając
nadmuch
myślę iż dobrze jest na początku
ustawić w serwisowym
parametr min. max. wentylatora czyli zakres pracy dmuchawy w jakim będzie się ona poruszała. Ustawiając min. Zjechać na sam dół, ustawiając max zwrócić uwagę kiedy przestanie zachowywać się jak palnik acetylenowy.

4. Bawiąc się w zaślepianie nacięć dobrze jest
poobserwować palnik
, o konkretnie sposób spalania w nim EKO. Powietrze w moim (z tego co doczytałem na różnych forach nie tylko) nie rozchodzi się równym strumieniem wokół tylko z nie wiem do końca z jakich powodów :wacko:
mocniej dmucha z tyłu palnika. I na dodatek dziwne jest to, iż nacięcia na koronach (boki) nie są takie same we wszystkich. Na dłuższych bokach część palników większą ilość nacięć ma z przodu, na moim są z tyłu. No i oczywiście w
iększe wersje mają ich więcej.

5. Podczas zaślepiania nacięć pamiętać należy iż skutkuje to wzrostem ciśnienia powietrza (skorygowanie ustawień) jak również powietrze nie zawsze „pójdzie” tam gdzie my chcemy. Obserwacja zmian to nie godzina-dwie tylko dać ustrojstwu popracować i jak najmniej do niego zaglądać.

6.
Notatki
– rzecz wydaje mi się bardzo ważna pozwalająca na nie powielanie tych samych błędów jak również wyciąganie odpowiednich wniosków. :rolleyes:

 

Co do dalszych moich planów to muszę jeszcze ustawić nadmuch - przy obecnych 30% temp. spalin potrafi dojść do 230C przy dłuższej pracy. Myślę że konieczne będzie skorygowanie w serwisowym max. went. I dopiero potem pozostałe ustawienia.

 

Ustawienia z wczoraj piec 60C/CO 53C/podł. 35C 5s/34s/30% (w serwisowym max. went. 40)

Ustawienia obecnie piec 60C/CO 53C/podł. 35C 5s/34s/29% (w serwisowym max. went. 40)W międy czasie

W między czasie skracałem przerwę podawania do 30s ale skutek był taki, iż kopiec nie podnosił się a na obrzeżach korony niedopalony EKO łączył się z popiołem.

Zmieniłem więc nadmuch - patrząc na temp. spalin jest z czego tylko boję się czy ciśnienie będzie odpowiednie be dobrze napowietrzyć złoże.

Edytowane przez bregho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz spaliny 230st to jak obniżysz nadmuch i pojawi się niedopalony eko to wydłużysz przerwę podawania o 1-2sek. masz zapas mocy i zapas zapału :D

 

a jak chcesz moc zostawić a spalanie ładne i popiół zadowalający Twoje oko, to zawsze możesz podnieść sprawność kotła montując zawirowywacze- odzyskasz trochę więcej ciepła ze spalin i obnizysz ich temperaturę bez korekty ustawień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Nie potrafię sobie wyobrazić jak to jest możliwe że np. u Bregho temp spalin przy mocy dmuchawy około 40% waha się w granicach 250 stopni.

Ja mam 25 kW, palnik uszczelniony, ustawienia serwisowe jeśli chodzi o nadmuch takie same (went min. najniżej jak się da czyli 10, went max. 40) a u mnie przy 40 -45 % nadmuchu temp spalin to około 70 - 80 stopni !!!

Dziś zrobiłem eksperyment i ustawiłem nadmuch na 100% dodatkowo dokładałem ręczne groszek na palnik tak żeby zrobić ogromny płomień (sięgał aż do ostatniego wymiennika) i wtedy temp. spalin była na poziomie 120 stopni. to gdzie mi tam jeszcze do 250 jak u bregho !!!

Co jest grane ???

Wiem że troszke większy piec wiem że to nie to samo (każdy jest inny itd.) ale przecież wyniki powinny być mniej więcej podobne a tu taka ogromna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.