sati Opublikowano 11 Marca 2011 Autor #26 Opublikowano 11 Marca 2011 Ganek jest wielkości 6m/kw temperatura to tak maks do 18 stopni,czyli mam rozumieć że od kotła mam prowadzić rure 20 , aodpowietrznik starczy tylko ten wkręcany do korka. Cytuj
sati Opublikowano 12 Marca 2011 Autor #27 Opublikowano 12 Marca 2011 Czy może ktoś potwierdzić lub poprawić takie podłączenie jak napisałem wyżej. Cytuj
German Opublikowano 12 Marca 2011 #28 Opublikowano 12 Marca 2011 (edytowane) dobrze - z kotła wyjdziesz największą średnicą na instalację i w miejscu odgałęzienia na ganek założysz redukcję na 20 albo trójnik z odgałęzieniem na 20 6m2 ganek - 10 żeberek to troche dużo, ... ale od czego jest termostat. Na jakim parametrze będzie pracował ten grzejnik / instalacja ?? Edytowane 12 Marca 2011 przez German Cytuj
sati Opublikowano 13 Marca 2011 Autor #29 Opublikowano 13 Marca 2011 A co to znaczy " Na jakim parametrze będzie pracował ten grzejnik / instalacja ??" ,a co do tego podłączenia to z kotła tylko ten zestaw będzie podłączone ,pozostałe punkty są na innych pionach.Ten zestaw chce podłączyć obecnie jak dodatkowy.Zdecydowałem się dlatego żeby wykorzystać ganek do rozbierania się i ubierania z wierzchniego okrycia ,obecnie było tam stanowczo za zimno. Cytuj
sati Opublikowano 14 Marca 2011 Autor #30 Opublikowano 14 Marca 2011 Potwierdzi mi ktoś czy od kotła mam cały czas lecieć rurą 20 czy stosować redukcje pewien odcinek 25 i póżniej 20 i czy wystarczy sam odpowietrznik w korku. Co to znaczy " Na jakim parametrze będzie pracował ten grzejnik / instalacja ??" Cytuj
German Opublikowano 14 Marca 2011 #31 Opublikowano 14 Marca 2011 Na jakim parametrze będzie pracował ten grzejnik / instalacja ??" jaka temperatura zasilania/powrotu ? Cytuj
sati Opublikowano 15 Marca 2011 Autor #32 Opublikowano 15 Marca 2011 Jest to normalna instalacja bez zaworów cztero i trójdrożnych jak temperatura na piecu taka idzie w instalacje.Jak w tym roku miałem maksymalnie 65 stopni,a tak przewaznie to 50-55. Cytuj
sati Opublikowano 15 Marca 2011 Autor #33 Opublikowano 15 Marca 2011 Mam teraz jeszcze jeden temat jak wcześniej pisałem o cyrkulacji i prowadzeniu rur i rozmiarze,ale jeśli w bojlerach są wyprowadzone końcówki na 3/4 cala doradzaliście zeby pion z ciepłą wodą stopniować najpierw 1 cal potem 3/4 i 1/2 , znaczy że zaraz po wyprowadzeniu z bojlera trzeba zredukować na większy rozmiar. Cytuj
sati Opublikowano 16 Marca 2011 Autor #34 Opublikowano 16 Marca 2011 Czy jest mi jeszcze ktoś w stanie doradzić w w/w zagadnieniach. Cytuj
German Opublikowano 17 Marca 2011 #35 Opublikowano 17 Marca 2011 cwu uzytkowa rob tak jak napisales, cyrkulacja cała na 1/2 Cytuj
sati Opublikowano 17 Marca 2011 Autor #36 Opublikowano 17 Marca 2011 A nowy zestaw jak podłączyć odległość od kotła to około 7 m i robić to cały odcinek 20,czy w piwnicy dać 25 i jak wychodzi do góry 20. A co do cwu to proszę jeszcze raz o potwierdzenie od kotła w piwnicy dać 30,do góry przez dwa piętra 25 a do punktów 20 i powrót cyrkulacji do bojlera 20. Cytuj
sati Opublikowano 19 Marca 2011 Autor #37 Opublikowano 19 Marca 2011 Prosze o potwierdzenie tego co napisałem wyże i podsumowanie całego tematu. Cytuj
sati Opublikowano 22 Marca 2011 Autor #38 Opublikowano 22 Marca 2011 Prosze o potwierdzenie zastosowania jak wyżej rozmiaru rur jakie chce zastosować czy ma być inaczej. Cytuj
sati Opublikowano 28 Marca 2011 Autor #39 Opublikowano 28 Marca 2011 Czy już nikt nie może napisać czy dobrze dobrałem wielkości rur do punktu co i Cwu o których była mowa w tym poscie. Cytuj
Franek19 Opublikowano 28 Marca 2011 #40 Opublikowano 28 Marca 2011 Mam teraz jeszcze jeden temat jak wcześniej pisałem o cyrkulacji i prowadzeniu rur i rozmiarze,ale jeśli w bojlerach są wyprowadzone końcówki na 3/4 cala doradzaliście zeby pion z ciepłą wodą stopniować najpierw 1 cal potem 3/4 i 1/2 , znaczy że zaraz po wyprowadzeniu z bojlera trzeba zredukować na większy rozmiar. Witam! Uważam,że wystarczy od bojlera do przedostatniego punktu dać 3/4".Zbyt duża ilość wody w rurach nie jest potrzebna.Mimo izolacji będzie się wychładzać.Cyrkulację zrobiłbym 1/2" Cytuj
Franek19 Opublikowano 28 Marca 2011 #41 Opublikowano 28 Marca 2011 Jeszcze jedno! Pisząc o nowym zestawie miałeś na myśli grzejnik? W/g mnie wqystarczy też 1/2".To jest osobny obieg do jednego grzejnika. Posłuchaj innych też i zrób jak będziesz uważał.Pozdr. Cytuj
sati Opublikowano 29 Marca 2011 Autor #42 Opublikowano 29 Marca 2011 Tak to jest nowy zestaw ma być 8 zeberek aluminiowych,ale zastanawiam się czy nie za duża odległość od kotła jest około 7m.Jezeli starczy 20 to bedzie troche taniej.Ale potwierdżcie mi jescze czy starczy 20 czyli 1/2 cala. Cytuj
sati Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor #43 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Wznowie ten temat bo po nowym roku bede się brał za zamontowanie boilera i stąd moje pytania: 1.jakiej wielkości zamontować bojler na CWU i jakiej firmy są dobre - mam 2 łazienki i 2 kuchnie liczba osób 4 2.Jeśli chciałbym podłączyć zawór 3 lub 4 drogowy to jaki zastosować i jak go podłączyć do przedstawionej instalacji. A może ktoś inny schemat podłączenia mi zasugeruje,ale nadmienie że nie chce za dużo ingerować w obecną instalacje,nadmienie że wyprowadzenie z kotła instalacji jest 2 " i jak na razie nie da się tego zmienić. Cytuj
sati Opublikowano 25 Grudnia 2011 Autor #44 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Czy może mi ktoś pomóc. Cytuj
sati Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor #45 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Pomoże mi ktoś na zadane pytania. Cytuj
kiminero Opublikowano 27 Grudnia 2011 #46 Opublikowano 27 Grudnia 2011 1. Zawór nr 7 do natychmiastowego demontażu. Kolego nie widzisz, że odcinasz sobie naczynie? A może to układ zamknięty? Ale przepony nie widać. Ewentualnie zawór "na lato" wędruje na powrót. 2. Dorysuj gdzie to nieszczęsne naczynie masz. 3. Pompa cyrkulacji ma wtłaczać wodę do boilera a nie ją z niego wyciągać. Taka reguła, ale może i tak działa. 4. Teraz do mnie dotarło, że pytasz o wielkość boilera, czyli że go nie ma i instalacji pewnie też nie. Można więc coś jeszczew uratować. Wielkość sam musisz wyczuć. Znam nastolatki, które spod prysznica wychodzą gdy już chłodna woda zaczyna lecieć i reszta rodziny czeka godzine na kolejny podgrzew :lol: Większości wystarcza 120-150l, dwupłaszcz lub min podwójna wężownica. Ewentualnie grzałka el na lato. 5. Panie sati! O zaworach 4D i 3D jest tutaj tematów zatrzęsienie. Proszę poczytać trochę, bo instalacja wydaje się być bardziej standardowa niż standard przewiduje. Cytuj
konopka Opublikowano 27 Grudnia 2011 #47 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zobacz tutaj:http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=9189217,według mnie stojący lepszy ale to moje zdanie. Cytuj
sati Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor #48 Opublikowano 27 Grudnia 2011 (edytowane) Dorysowałem zbiornik wyrównawczy dopowiem że instalacja centralnego jest z lat 70,co do zużycia ciepłej jest raczej normalne 3 osoby starsze i jedna młodsza.U mnie raczej wchodzi tylko bojler pionowy(stojący) jakiej firmy zastosować żeby go szlak nie trafił za jakieś 5 lat.Czy zawór 3 lub 4 D ma u mnie zastosowanie,czy trzeba przerabiać instalacje. Edytowane 27 Grudnia 2011 przez sati Cytuj
konopka Opublikowano 27 Grudnia 2011 #49 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Sprawdź ten link z allegro.Mam dwa nierdzewne Viessmanny i jestem naprawdę zadowolony.Są czyściutkie,odkamienione wśrodku błysk.Grzeją aż miło. Cytuj
sati Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor #50 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Dzięki za bojlery ale teraz jeszcze jedno dorysowałem zbiornik wyrównawczy w mojej instalacji woli wyjaśnienia znajduje się w najwyzszyn miejścu wpięty w pion - pytanie czy w takim układzie moge wpiąć zawór 4D a jeśli tak to moze ktoś dorysuje do tej instalacji jak to zrobić. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.