Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Widzę ze dyskusja na temat szanownej sadzy poszła na całość.

Czytając te wszystkie wypowiedzi dochodzę do wniosku że każdy z nas ma sadze i pewnie jakieś ilości zostaną

Gdybyśmy postawili koło siebie ze 3 kociołki np. u jednego w kotłowni i ustawili to tak jak ustawiamy u siebie to napewno we wszystkich kotłach byłaby produkcja.

Nie da się ustawić kotła na takich parametrach jak np.Kowalskiego lub Nowaka ponieważ są rózne inne warunki u każdego z nas

Jeden ma kocioł 17 kw drugi 25 kw a trzeci 40kw i nie da się ustawić tak samo dmuchawy podawania i innych parametrów

U jednego nie ma sadzy przy takich ustawieniach i on siedział nad tym długo a u drugiego te same ustawienia produkują sadze w nadmiernej ilości.

Chce powiedziec że my jako społeczeństwo nie dorośliśmy szanować innych i tutaj jest tego przykład.

Do Kolegi Vlada Bo jak można doradzac co do przedmuchów ludziom którzy mają już jakieś spostrzeżenia co do sadzy w czasie podawania lub nie podawania powietrza w postoju,A nie mieć mozliwości sprawdzenia u siebie.

To jest tylko przykład i nie mam zamiaru robić komukolwiek wymówek lub obrazac lecz chce powiedzieć ze na tym forum zawsze w postach jest kupe odpowiedzi nie na temat

Ja ostatnio robiłem próby już na zamkniętym palniku i jest tak jak pisze Chuck żar jest nie ma sadzy a przy takim ustawieniu najwyżej spalimy na sezoon z 500kg więcej ale jest czysto.

Więc warto. :D

Opublikowano

Wdać,że nic nie ma za darmo.Chcąc spalać z minimalna ilościa sadzy to wydatek od 200-400zł na sezon,czyli około 30-70zł miesięcznie.Czy warto? Każdy musi zdecydować sam.

Robogaz-jeśli programujesz sterownik to może warto wykonac zapis,że gdy jest priorytet bojlera to temp.zadaną możesz podnieś.Ja tak teraz mam i jestem zadowolony.

Znacznie szybciej dogrzewa kocioł podczas kąpieli,a gdy są duże mrozy potrafiło poprzednio wychłodzic całkowicie grzejniki żeliwne.

Mam zadaną na kotle 63st. a gdy grzeje bojler 70-73st( nie pamietam dokładnie).

pozdr.....

Opublikowano

Z tym się zgadzam. Robiłem próbę (niejednokrotnie) polegającą na tym, że w czasie trwania podtrzymania ręcznie włączałem i wyłączałem dmuchawę. Efekt taki, że temp. szybciej spada i następstwo tego, podtrzymanie trwa o wiele krócej.

 

 

Także dodan widzisz jak jest. Niby 2 tłokowce, a wnioski zupełnie inne i jak sam napisałeś i w dodatku jeszcze pogrubiłeś :) "bez tlenu paliwo się nie pali" więc jak dmuchasz to wypalasz więcej opału niż nie dmuchając = na etap PRACY potrzebne będzie więcej opału żeby osiągnąć temp. zadaną. Także jedni sens mają, inni nie, a każdemu się pali .............. i o co tu chodzi?? :D

A odnośnie sadzy to mam jeszcze jedną teorię.

 

p.s. zażarta rozmowa rozkręca się na dobre

 

Ja mowie tylko o postoju w nadzorze, bez podawania w nim opalu. I jezeli dluzej stoii mi w nadzorze z lekim dmuchaniem niz bez i w tym czasie nie podaje opalu to jak moze mi wiecej spalic? No ale nie wiem, w koncu ciekawe cuda sie na swiecie dzieja! :lol:

Opublikowano

dodan ma tego rodzaju problem że mu gaśnie, przez zlej jakości opał lub złą konstrukcje palnika dla tego musi dmuchać. Reszta to już tylko dorabianie teorii.

 

Pierwiej stawiem na zla konstrukcje palnika, takie to sa te garazowe produkcje - tu bym sie z toba zgodzil B)

Opublikowano

dluzej stoii mi w nadzorze z lekim dmuchaniem No ale nie wiem, w koncu ciekawe cuda sie na swiecie dzieja! :lol:

 

Jak to interpretować Dodan?:D

Opublikowano

dodan nie rozumiem Cię Facet > dziwisz się jak może Ci więcej spalić jak dmuchasz po prostu jeśli utrzymujesz ciągle żar na palniku w trybie podtrzymania to ten opał szybciej się wypala więc skraca się czas pomiędzy kolejnymi podaniami w podtrzymaniu.

Opublikowano

Ja mowie tylko o postoju w nadzorze, bez podawania w nim opalu. I jezeli dluzej stoii mi w nadzorze z lekim dmuchaniem niz bez i w tym czasie nie podaje opalu to jak moze mi wiecej spalic? No ale nie wiem, w koncu ciekawe cuda sie na swiecie dzieja! :lol:

dodan nie rozumiem Cię Facet - tak jak pisze ChuckM, ja też nie rozumiem. Przecież ja nigdzie nie pisałem, że w podtrzymaniu (czy nadzorze jak zwał tak zwał) jest podawany opał. U mnie w podtrzymaniu nigdy nie podaje opału, więc jakie cuda mają tu się dziać?

Na pytanie "jak może mi spalić więcej".................... tak jak pisał Vlad24 - "oczywista oczywistość" tu jest, nie żadne cuda.

Opublikowano

Wdać,że nic nie ma za darmo.Chcąc spalać z minimalna ilościa sadzy to wydatek od 200-400zł na sezon,czyli około 30-70zł miesięcznie.Czy warto? Każdy musi zdecydować sam.

Robogaz-jeśli programujesz sterownik to może warto wykonac zapis,że gdy jest priorytet bojlera to temp.zadaną możesz podnieś.Ja tak teraz mam i jestem zadowolony.

Znacznie szybciej dogrzewa kocioł podczas kąpieli,a gdy są duże mrozy potrafiło poprzednio wychłodzic całkowicie grzejniki żeliwne.

Mam zadaną na kotle 63st. a gdy grzeje bojler 70-73st( nie pamietam dokładnie).

pozdr.....

nie stosuje priorytetu u mnie pompy idą równolegle boiler 250l więc nie muszę dogrzewać na bieżąco

Opublikowano

Pierwiej stawiem na zla konstrukcje palnika, takie to sa te garazowe produkcje - tu bym sie z toba zgodzil B)

wtrące się bo mnie zdenerwowałes tymi wywodami o garażowych produkcjach palników.Chyba przemawia przez Ciebie zazdrość ze ktoś coś potrafi zrobić.

Jak piszesz to te garażowe są niejednokrotnie 100% lepsze od tych które sięsprzedaje poniewaz sa dopieszczone pod własne potrzeby.

Opublikowano

WITAM WSZYSTKICH

Dzisiaj zrobiłem ostatnie testy z palnikiem i dziele się uwagami.

Co dotyczy palenia to praca ciągła :dmuchawa na 28% podawanie co 200s spaliny 210*C popiół sypki siwobeżowy spalanie na poziomie 2kg na 1h

Podtrzymanie zrobiłem dzisiaj przerwa 30 minut dmuchawa na 30% czas pracy 3o sekund krotność x2 czyli opał podaje co 1h i to ustawienie przedmuchu eliminuje PRAWIE całkowicie sadze

Natomiast też próbowałem podtrzymanie na zasadzie ciągłego dmuchania na 20% przez 30 minut ale tutaj musiałem podać paliwo za każdym razem.Natomiast efekt jest skuteczny poniewaz przy takim przedmuchu sadzy BRAK

Wyliczyłem też na podstawie swojego palnika ze przy takim przedmuchu (ciągłym) musimy liczyc na okres grzewczy czyli 6 miesięcy ok 400-500 kg więcej czyli ok.200zł

Plus napewno tych 200 zł jest taki że mamy czysty piec i komin.Mysle ze w wiekszości takich palników i ustawień jest bardzo podobnie i oczywiście w wielkości mocy kotła

To jest TYLKO lub AŻ 200 zł zależy od nas jak na to patrzymy.

Wszystkie te ustawienia były wykonane przy 85% zasłonientej dmuchawie

Następne szczegółowe badania dla tego palnika już w nowym kotle. :)

PozdrA.

Opublikowano

wtrące się bo mnie zdenerwowałes tymi wywodami o garażowych produkcjach palników.Chyba przemawia przez Ciebie zazdrość ze ktoś coś potrafi zrobić.

Jak piszesz to te garażowe są niejednokrotnie 100% lepsze od tych które sięsprzedaje poniewaz sa dopieszczone pod własne potrzeby.

 

Robogaz, Ja nie mailem na mysli garazowych produkcji na swoje wlasne potrzeby, tylko garazowe produkcje na sprzedaz bez profesjonalnych badan i wykonastwa, nie wiem zuwazasz roznice czy nie bardzo? <_<

Opublikowano

dodan nie rozumiem Cię Facet > dziwisz się jak może Ci więcej spalić jak dmuchasz po prostu jeśli utrzymujesz ciągle żar na palniku w trybie podtrzymania to ten opał szybciej się wypala więc skraca się czas pomiędzy kolejnymi podaniami w podtrzymaniu.

 

O rany i tak do znudzenia... Caly czas mowie o tym ze nic w podtrzymaniu nie podaje........ :angry:

Opublikowano

WITAM WSZYSTKICH

Dzisiaj zrobiłem ostatnie testy z palnikiem i dziele się uwagami.

Co dotyczy palenia to praca ciągła :dmuchawa na 28% podawanie co 200s spaliny 210*C popiół sypki siwobeżowy spalanie na poziomie 2kg na 1h

Podtrzymanie zrobiłem dzisiaj przerwa 30 minut dmuchawa na 30% czas pracy 3o sekund krotność x2 czyli opał podaje co 1h i to ustawienie przedmuchu eliminuje PRAWIE całkowicie sadze

Natomiast też próbowałem podtrzymanie na zasadzie ciągłego dmuchania na 20% przez 30 minut ale tutaj musiałem podać paliwo za każdym razem.Natomiast efekt jest skuteczny poniewaz przy takim przedmuchu sadzy BRAK

Wyliczyłem też na podstawie swojego palnika ze przy takim przedmuchu (ciągłym) musimy liczyc na okres grzewczy czyli 6 miesięcy ok 400-500 kg więcej czyli ok.200zł

Plus napewno tych 200 zł jest taki że mamy czysty piec i komin.Mysle ze w wiekszości takich palników i ustawień jest bardzo podobnie i oczywiście w wielkości mocy kotła

To jest TYLKO lub AŻ 200 zł zależy od nas jak na to patrzymy.

Wszystkie te ustawienia były wykonane przy 85% zasłonientej dmuchawie

Następne szczegółowe badania dla tego palnika już w nowym kotle. :)

PozdrA.

 

Ja mam ciagle dmuchanie na 1% nie 20, tez nie ma sadzy a i opalu nie podaje w podtrzymaniu ;)

Opublikowano

Ok z palnikiem ja rozumie ale powiem tak że na rynku badań nie ma większość takich urządzeń i taka jest prawda.

Piszesz 1% dmuchawy ale napisz jaka skala w biegach lub liniowości dmuchawy?

1% moze być np w skali od 20 do 30. ale to 20 to właśnie 1%

Opublikowano

Tu należało by się wyrazić jakie są mniej więcej obroty dmuchawy. Bo na wyświetlaczu można zaprogramować skalę od 1 do miliona, ale konstrukcja silników indukcyjnych ( a takie są chyba we wszystkich dmuchawach kotłowych) nie pozwala na obniżanie obrotów np. o 80% bo wtedy silnik będzie stał w miejscu i buczał. Chyba, że zastosuje się falownik, ale to stanowczo podwyższa koszty produkcji. Regulacja obrotów odbywa się chyba na zasadzie zmniejszania napięcia ale o małą wartość więc obroty tylko nieznacznie spadają ale użytkownik zadowolony :) że ustawił dmuchawę na 1 czy 10%.

Jeżeli się mylę to proszę o poprawkę jak sprawa wygląda od strony technicznej.

Opublikowano

Nie mylisz się po części :) to jest tak że minimalne napięcie jakie jest potrzebne do rozruchu danego silnika traktowane jest jako np.1% dmuchawy. Te dmuchawy jeśli się nie mylę minimalną wartość napięcia dla rozruchu mają 100v. więc pozostaje nam zakres 130v do regulacji.

Opublikowano

Tak nie mylisz sie ale są też takie gdzie minimum to 80V i wtedy regulacja jest większa.

Ale do samej regulacji przy podajnikach najczęściej wykorzystane jest ok 20-25% całego zakresu regulującego.Tych niskich tzw.biegów

tylko większa slala jest wykorzystana w kotłach zasypowych gdrzie jest potrzebne wianie przez opał.Gdzie np potrzeba 280pa spręż max.

Opublikowano

Patrząc na to, że mogą chodzić na 100V nie chce mi się wierzyć ale tłumaczę sobie to na przykładzie mojego kotła dla którego nadmuch ( skala od 1 do 10) różni się faktycznie może o 15-20% między 1 a 10-tką. Dlatego jedyny sposób na przydławienie jest zasłanianie wlotu do dmuchawy i z tym wiąże się kolejny pomysł na pewną redukcję sadzy w podtrzymaniu.

1. Klapka między kotłem a wentylatorem dmuchawy powinna być usunięta ( o ile jest)

2. Przysłonę na wlocie do dmuchawy połączyć z siłownikiem od centralnego zamka auta.

3. Siłownik podłączyć przekaźnikiem z zasilaniem dmuchawy.

 

Jak skończy się PRACA wówczas dmuchawa zostaje wyłączona, a w tym momencie odsłania się wlot do dmuchawy i powietrze zostaje pobierane siłą ciągu kominowego w dużo większej ilości niż jest to normalnie. Można porównać to do miarkownika ciągu - klapka się otwiera robiąc większą szczelinę czyli mamy więcej tlenu.

Opublikowano

Sprawdzić to można w prosty sposób podpiąc miernik pod wyjście dmuchawy.

A jezeli chodzi o sterowanie elektryczne klapką to ja juz taki patent dawno zrobiłem i pisałem ale wyszlo że jestemjakiś ? więc dalem sobie spkój.

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/7670-dmuchawakotla-zasypowego/

W tym wypadku pomaga to jedynie na przedłużenie postoju .Musisz sobie dobrze sprawdzić czy efeky będzie pozytywny czy nie ?

Ja zlikwidowałem klapke i efekt był zły dymienie następowało prawie cały czas kiedy dochodzi tlen.Zamontowałem ponownie i wydłużyłem czas postoju do 1h efekt nie ma dymu i nie widac żaru.

Natomiast po 1h rozpala się spowrotem do postaci normalnej pracy w ciągu 1 minuty a po powiedzmy 3 minutach mam już 180*C na spalinach w wyjsciu do komina

Ja jednak proponuje po pewnych analizach calości z tym nieszczęsnym powietrzem i sadza aby jednak ograniczyć dostęp powietrza w podtrzymaniu.

Jest najlepszy efekt na redukcje sadzy no i ekonomiczny.

Opublikowano

Ok z palnikiem ja rozumie ale powiem tak że na rynku badań nie ma większość takich urządzeń i taka jest prawda.

Piszesz 1% dmuchawy ale napisz jaka skala w biegach lub liniowości dmuchawy?

1% moze być np w skali od 20 do 30. ale to 20 to właśnie 1%

 

No tak masz racje, sory. A wiec obroty wentylatora mam ustawione 20 min a 70 max. Czyli zgadza sie ten 1% to bedzie wlasnie 20. Co do tych produkcji to tez prawda i to jest wlasnie przeklenstwo dla klientow, bo tak nie powninno byc, a u nas wlasnie tak jest, ze wiekszosc kotlow ma tylko w nazwie eko i nic wiecej :P

Opublikowano

Patrząc na to, że mogą chodzić na 100V nie chce mi się wierzyć ale tłumaczę sobie to na przykładzie mojego kotła dla którego nadmuch ( skala od 1 do 10) różni się faktycznie może o 15-20% między 1 a 10-tką. Dlatego jedyny sposób na przydławienie jest zasłanianie wlotu do dmuchawy i z tym wiąże się kolejny pomysł na pewną redukcję sadzy w podtrzymaniu.

1. Klapka między kotłem a wentylatorem dmuchawy powinna być usunięta ( o ile jest)

2. Przysłonę na wlocie do dmuchawy połączyć z siłownikiem od centralnego zamka auta.

3. Siłownik podłączyć przekaźnikiem z zasilaniem dmuchawy.

 

Jak skończy się PRACA wówczas dmuchawa zostaje wyłączona, a w tym momencie odsłania się wlot do dmuchawy i powietrze zostaje pobierane siłą ciągu kominowego w dużo większej ilości niż jest to normalnie. Można porównać to do miarkownika ciągu - klapka się otwiera robiąc większą szczelinę czyli mamy więcej tlenu.

No cóż aby nie być gołosłownym zrobiłem mały test i tak u mnie na sterowniku który to jest wykonany pod własne potrzeby aby uniknąc pewnych niedogodnosci związanych z pracą dmuchawy została ona zaprogramowana tak aby ruszała od 0.Czyli jest to wartość ok 28V.Ale aby uniknąć buczenia to dolna granica pracy została zaprogramowana na 20% w skali i czyni to 32V

Jest to taka predkość że jest się w stanie przeczytać napisy wewnątrz dmuchawy.

Natomiast zakres w jakim pracuje cała skala to jest 60% z 230V

Czyli w przybliżeniu 100% dla mojej skali i pracy na pełnych obrotach to jest wartość 155V

W sterownikach jest zrobione minimum 80 lub 100V dla użytkowników aby było zabezpieczenie przed spaleniem i buczeniem.

U mnie najczęsciej dmuchawa pracuje między 40-50V

 

Zrobiłem mały filmik na Y.T.

Zarówka jest dmuchawą poniewaz tak najlepiej widac a 1 z lewej potencjometr jest do pracy głównej.

Potencjometr ma zakres od 0 do 100% czyli tych 60% z 230V

Opublikowano

Witam wszystkich

Panowie proszę o podanie waszych ustawień do tłokowców a mianowicie:

1 praca dmuchawy w % lub biegach

2 czas przerwy w podawaniu

3 % przysłona dmuchawy

4 Podtrzymanie

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.