Skocz do zawartości

gonzo2

Stały forumowicz
  • Postów

    370
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana gonzo2 w dniu 16 Sierpnia 2011

Użytkownicy przyznają gonzo2 punkty reputacji!

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    woj.śląskie

Ostatnie wizyty

10 543 wyświetleń profilu

Osiągnięcia gonzo2

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (9/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. Widać z tego,że mam taką sama wersję oprogramowania jak ty. U mnie pomimo podpięcia czujników ze sterownika st37 i 430 w jednym miejscu na rurze to też jest rozbieżność w pokazywaniu temp. Jeśli dłużej poczekasz to te różnice zanikną.Wynika to z zastosowaniu różnych procesorów w obydwóch sterownikach i ich prędkości reagowania na zmiane temp. Ponadto powinieneś mieć korekcję temp. zewnętrznę w menu instalatora. Ta zawsze była do korekcji. Czujniki ,które są zastosowane też nie są jakieś super czułe.mają tolerancję błędu 1-2st. Poza tym nie można być ciepło w domu ,a nie równo na czujnikach :) Pomimo wielu narzekaczy na forum na firmę TECH ,ja jestem z nich zadowolony.Spełniają rolę o jaka mi chodzi w cenie zdecydowanie tańszej niż bardziej zaawansowane.
  2. Nie,nie mam czegoś takiego.Jest natomiast słabsze podświetlanie po każdorazowym pomiarze. Teraz sobie przypominam,że mając starszą wersję tego sterownika miałem jakiś problem z wyświetlaczem tzn.zanikał obraz.Jak tam coś ponaciskałem to powracał.Sterownik został wymieniony. Proponuję jednak przedstawić problem w TECH-u ,a po zakończeniu grzania ewentualnie wysłać im sterownik. Sprawdzę jeszcze później wersję oprogramowania jeśli cie to zainteresuje.
  3. Zgodnie ze specyfikacją twojego zaworu czas otwarcia wynosi 120sek. http://www.afriso.pl...cPath=1_554_558 i tyle powinno być wpisane do sterownika 431. Raczej nie powinno ustawiać się wg czasu kalibracji ,bo to służy do czego innego. Czujniki mają tolerancję błędu około 1 stopnia,poza tym reakcja na zmianę temperatury nie jest błyskawiczna więc używanie do porównań termometru laboratoryjnego jest nieodpowiednie.Weź bardziej termometr zaokienny do porównań. POza tym nie przykładaj tak wagi do tego czy pokazuje 1 czy 2 stopnie inaczej niż termometr laboratoryjny ,bo ma być przede wszystkim odpowiednio ciepło w domu i nie ważne co pokazują termometry w kotłowni. Czujniki od sterownika 431 powinny być bardzo dobrze odizolowane od czynników zewnętrznych mogących wpłynąc na zakłamanie odczytów. Najlepiej zapakuj czujnik 431 i jakiś miernik w ciepłą kołderkę na rurze i wtedy porównuj temperatury. Jeśli jednak masz dalej wątpliwości to przed wysyłka do Tech-a najpierw zadzwoń i przedstaw problem Odnośnie kalibracji jest tam w menu coś do ustawienia.Juz nie pamiętam gdzie ,a ja już świętuje i nie chce mi sie iść do kotłowni,ale jeśli będzie ci bardzo zależało to może wieczorem. pozdr........
  4. Należy wpierw dokonać poprawnych ustawień takich jak czas otwarcia i kierunek oraz przeprowadzić kalibrację. A pozycja 1 to nie zakmnięty całkowicie zawór?
  5. O takie cos ci chodzi? http://www.elvision.pl/gfx/W2-W0.pdf
  6. Jak masz blisko podajnika to blacha zakrywająca z tyłu podajnik ciepła jak drzwiczki :) ,a i możliwy dym w zbiorniku i wilgoć. Sam wiesz ,że są 2 szkoły palenia.Musisz wybrać sam. Ja zawirowacze wywaliłem,bo nie chciało mi sie ciągle je wyjmować przy czyszczeniu.Mam na kolanie 90st. położona blachę i drugą na szerokość drzwiczek(te od półek) opartą o pierwszą,czy drugą półkę
  7. Na półce zawirowacze,albo w rurze wylotowej (czopuch)do komina gdzieś na kolanie przytkaj blachą wylot spalin
  8. Wpuszczasz wtedy masę zimnego powietrza.Podobnie jak otworzysz wyczystkę półek.Nie pomyslałeś,aby dołożyć jakąś przysłonę w rurze wylotowej,zawirowacze itp?
  9. Nie kombinuj Dodan bo temp. 180 st.C to b.dobra temp.
  10. Pisałem we wcześniejszych wątkach.Przykręcić wenątrz zbiornika np blachowkrętami na skoskach gdzie zatrzymuje sie opał blachę nierdzewkę ( żaro lub kwasoodporna) lub inny śliski materiał.Może to być plexa.
  11. Jeśliby dostarczać niewielką ilość powietrza po zakończeniu pracy tłoka to czy możemy osiągnąć mniejsza ilość sadzy,a co w związku z tym pewne oszczędności w opale? Ale dlaczego mielibyśmy przez to więcej spalać? Więcej spali w podtrzymaniu,ale dłużej w nim pozostanie przeciagając temperature. To jak to będzie?
  12. Robogaz, Możesz juz wyciągnąć jakieś wnioski z przeprowadzanych prób aktualnie ,czy jeszcze testujesz?
  13. Nie bardzo rozumiem korzyści wynikające ze zwiekszeniem podawanego ciśnienia powietrza.Przecież ten strumien nie działa bezpośrednio na żar tylko jest wtłaczany do komory. Podnosząc obroty wentylatora proszę nie zapominać ,że wtedy wzrasta temperatura spalin i strata kominowa. Sprawdziłem to u mnie i temp.spalin wzrasta o około 10-15% więc gdzie tu oszczednosci? A czy sadzy mniej? Gdybym ważył to wagą to może byłaby zauważalna. Lepiej wg mnie jest zwiekszyć histereze kotła np. z 1 st na 3 st. Dlaczego? Ano dlatego ,że kocioł dłużej pracuje gdzie nie jest specjalnie duzo wytwarzanych sadzy oraz jest dłużej w podtrzymaniu ,gdzie najwięcej sadzy wytwarza sie zaraz po zakończeniu pracy. Mogę się mylić,ale żeby oszczędzać należy palić z mocą max kotła.Moje przemyslenia dotyczą tylko tłokowca i mogą byc błędne,za które autor postu nie bierze odpowiedzialności. Doprowadzenie pod wentylator rurą świeżego powietrza jak najbardziej poprawia spalanie ze wzgledu na dużą zawartość tlenu w dostarczanym powietrzu.
  14. Coś czuję,że dużo ludzi siedzi w kotłowni i kręci tymi przysłonami,klapkami itp. Ale jakie wnioski? Bo o to głównie chodzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.