maxima26 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 #1 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Witam to mój pierwszy post, na tym forum.Prosze o ocene tego schematu. Posiadam Kocioł 15kw Elektomet powirzchnia ogrzewania 70m2 w tym 50m2 podłogówka w 4 obwodach z zaworami terostatycznymi, oraz 2 grzjniki 60x120 oraz grzejnik łazienkowy. Od pieca odcinek 40 cm 2" reszta do rozdzielaczy 1" oraz powrót 1" wykonane ze zwyklej czarnej stali ze szwem. Od kolektorów Alupex o16 Mianowicie problem polega na ty ze przy rozpaleniu w piecu woda ciepla odczuwalna w rurach dochodzi max do 50cm a gdy po kilku godzinach prób i kombinacji zamontowalem na zbiorniku wyrównawczym (przelew) zawór kulowy i na obwodzie zamknietym piec dzilal bez zarzutów tzn. obieg był prawidłowy, ogrzewanie dzialalo prawidlowo. Co nalezy poprawic w tym schemacie zeby było Ok , bo raczj obwód zamkniety nie wchodzi w gre. Cytuj
yozik Opublikowano 26 Sierpnia 2010 #2 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Prawdopodobnie cały obieg "produkowany" przez pompę idzie przez bojler bo jest mu łatwiej niż pchać się przez ciasne rozdzielacze i pexy. Proponowałbym dołożenie drugiej pompy za zaworem 3-D celem wymuszenia obiegu w rozdzielaczach. Albo otwarcie zaworu 3-D na FULL i przydławienie obiegu bojlera. Cytuj
maxima26 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor #3 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Przy przełączeniu obiegu wody na bojler i wyłaczeniu reszty, rury sa zimne tak jakby pompa obiegowa chodziła bez wody ,też tak jest gdy zaory są otwarte, wyglada to tak jakby pompa za szybko pompowała i nadążała napływać ,to możliwe? , a zawór 3-d jest otwarty . Nowej pompy montowac nie mam zamiaru na razie, wydaje mi sie ze wystarczy przymknąć zawór kulowy przed bojlerem tak żeby woda miala opór. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 27 Sierpnia 2010 #4 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Czy zawór trójdrożny na pewno jest właściwie ustawiony? często sie zdarza że przesłona w zaworze jest w niewłaściwym położeniu. Cytuj
Gość mak Opublikowano 27 Sierpnia 2010 #5 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 1. Rozdziel obieg grzejnikowy od podłogówki ( na jednej pompie grzejniki i zasobnik cwu) 2. Na podłogówkę za zaworem 3D musi zostać zamontowana dodatkowa pompa (jest mało prawdopodobne aby podłogówka zadziałała przy takim sposobie zamontowania pompy) 3. Sprawdź podłączenie zasobnika cwu ( podłączenie jak na schemacie jest błędne) 4. Zawór 3D zamontowany jak na twoim schemacie realizuje obnizenie temperatury podłogówki, zastanów się w jaki sposób bedziesz realizował ochronę kotła przed niską temperaturą powrotu. A po za tym to kotłem o takiej mocy możesz ogrzewać jeszcze jeden dom o podobnej powierzchni. Na 70 m2 15 kW to zdecydowanie za dużo. Cytuj
maxima26 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor #6 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Czy zawór trójdrożny na pewno jest właściwie ustawiony? często sie zdarza że przesłona w zaworze jest w niewłaściwym położeniu. jest na 100% ok sprawdzałem przed założeniem według schematu zaworu. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 27 Sierpnia 2010 #7 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Sprawdź drożność instalacji. załączam również poprawiony schemat. Jednak lepiej byłoby wnieść trochę więcej poprawek ale wiąże się to z przeróbką instalacji. Załącz jeszcze jeden schemat z zaznaczonymi kierunkami przepływu pompy oraz zaworu zwrotnego (grawitacyjnego przy pompie). Układ jest prosty i tylko błąd montażowy może powodować takie anomalia. Cytuj
maxima26 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor #8 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Własnie wracam z kotłowni, mianowicie zrobiłem opór pompie obiegowej przymykając zawór kulowy za pompą od razu obieg ruszył , na bojlerze i grzejnikach też zawór przymknąłem a podłogówka otwarta na ful. Grzejniki grzeją temperatura w bojlerze rośnie czekam jeszcze na obieg podłogówki powrót jest jeszcze zimny, jeśli nie pójdzie dam pompę z oddzielnym obiegiem na podłogówkę. Co do kierunków przepływu pompy i zaworu zwrotnego to sa prawidłowe montowałem według strzałek i nie ma tu pomyłki .Drożność też sprawdzałem jest OK Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 27 Sierpnia 2010 #9 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 A nie jest przypadkiem przełożona rączka od zaworu? Rączka wskazuje otwarcie a w rzeczywistości jest zamknięty. Niektóre zawory maja taką możliwość. Cytuj
maxima26 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor #10 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Nie przed montażem sprawdzałem zawory jak są ustawione. Takjak pisałem wczesniej przy obiegu zamknietym i napuszczeniu wody do 0,2 bara to wrzystko było Ok ogrzewanie działało prawidlowo Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 27 Sierpnia 2010 #11 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Nie załączyłem schematu A więc. Cytuj
vernal Opublikowano 27 Sierpnia 2010 #12 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Pewnie to nie ma wpływu na resztę, ale zauważ, że kol. Guitar poprawił podpięcie zbiornika CWU (co sygnalizował już mak w p.3) - to też warto mieć dobrze! Pozdrawiam. Cytuj
maxima26 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor #13 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Co do zbiornik a CWU tak też myślałem że zle go podłączyłem, zmyliły mnie oznaczenia do podłączenia czerwony był na dole a niebieski na górze, chyba że odwrotnie bojler zamontowalem o 180stopni, jest tak zawór bezpieczeństwa jest nagórze a zasilanie wody i powrót na dole. Zbiornik cwu znajduje się ok 80cm bespośrednio nad piecem. Po paleniu tak ok 3h temperatura w bojlerze była prawie 50stopni myślę że nie jest aż tak zle. Za wszystkie porady dzięki wielkie. Pozdrawiam Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.