Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regenaracja Instalacji


krzysiek1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów oczekuje prostej i nie skomplikowanej odpowiedzie poniewaz w tej dziedzinie jestem laikiem. A wiec w jaki sposób dokonac regeneracji instalacji C.O,

nadmienię że jeden ze starych jeszcze żeliwnych grzejników wymieniałem jak odkręciłem go to ku zgrozie Ciemna gęsta maz z niego wypływała. Przypuszczam ze instalacja cała jest zamulona z kamienia i jakis dziwnym osadem. Jak wyczyscic całą instalacje są moze jakies srodki ??? przepuscic wode jak tak to jak ?? tak aby wsystkie rury i grzejniki wyczyscic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za informacje o wymianie ze wzgledów ekonomicznych na razie nie ma mowy wiec bede płukał i prawdopodobnie wymienie wszystkie grzejniki na konwektorowe tak aby w obiegu było mniej wody. Zna moze ktos jakis przelicznik jaki grzejnik na jaką powiechrznie powinno sie wstawiac ??

 

Dodam jeszcze ze mimo to ze budynek posiada styropian miedzy pustakami docieplę ściany 10 cm styropianem a na strop nad mieszkaniem nad którym jest strych położe 15 cm styropianu bo jak wiadomo 40 % ciepła ucieka przez dachy i stropy (Ciepło unosi sie do góry) większej ilości wg mnie nie ma sensu poniewaz wg wykresu lambda powyzej 20 cm styropianu izolacyjnosc cieplna juz nie gra wiekszej roli chociaz kiedys czytałem artykuł że gdzies w niemczech ocieplono biurowiec 40 cm warstwa styropianu i dawało efekt ale ja jestem sceptyczny co do tego .

Mam nadzieje ze oprócz mniejszego zużycia energii pozwoli to na zlikwidowanie grzyba który pojawił sie na scianie w tym roku (przypuszczam ze przez mostki termiczne) poniewaz wentylacja jest prawidłowo wykonana i równiez w pokojach gdzie sa nieszczelne okna pojawia sie ten grzyb.