Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o sprawdzenie ustawień instalacji i poradę


kusmi19

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, z racji tego, że jestem laikiem w tym temacie, proszę o poradę na jaką temperaturę ustawić pokrętło które obecnie jest między 33 a 38. Czy tak jak jest teraz jest okej? Mam tylko podłogówkę z regulatorami pokojowymi TECH. Prosiłbym również o informację jak mogę odpowietrzyć moją podłogówkę? Niestety mój hydraulik jest introwertykiem i na prośbę aby mi tu cokolwiek opisał zareagował "a po co, zadzwonisz jak będziesz chciał i przyjadę". No więc proszę Was o poradę. Kotłownie mam za ścianą pokoju córki i nie ukrywam, że są momenty, że nie da się tego hałasu zdzierżyć, i nie wiem czy to nie podajnik od Defro Bio Slim czy też jakieś pompy. Musiałbym nagrać Wam filmik jakie to odgłosy bo ciężko to wyjaśnić, po prostu jakby jakieś tłoki się przesuwały. Dom ocieplony 20cm, sufit wełna 25cm, podłoga 10cm, powierzchnia podłogówki 130m2, temperatura na regulatorach ustawiona 22,8 z histerezą 0,4 i spaliło mi gdzie było ostatnio od -3 w dzień do -9 w nocy dwa dni po 30kg, to dużo czy mało?

20230104_204827845_iOS.jpg

20230104_204834972_iOS.jpg

20230104_204840714_iOS.jpg

20230104_204845954_iOS.jpg

20230104_204902912_iOS.jpg

20230104_204929999_iOS.jpg

20230104_204942190_iOS.jpg

20230104_205008418_iOS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz przy rozdzielaczu, to zawór termostatyczny. Jest odpowiedzialny za temperaturę która jest w instalacji podłogowej. Na obecne temperatury mogłaby być trochę niższa. Ale jak odpowiada Ci taka temperatura, to nic nie rób. Do poprawnej pracy takiego zaworu, musi być podana trochę wyższa temperatura z kotła, tak aby miała minimum 10* więcej niż nastawa zaworu. Jak będzie wyższa to nie ma problemu. Jak się pytasz czy przypadkiem za dużo opału nie spalasz, to chodzi o jego ograniczenie. Im niższa temperatura w instalacji, tym mniejsze koszty ogrzewania.