Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silniki wielopaliwowe - wydzielone.


HarryH

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Ryni napisał:

nie istnieją silnik samochodowe na olej napędowy i benzynę

Istnieją i sam takimi jeździłem w armii lata temu - Tatry i czołgi jeździły na wszystkim od ON, poprzez benzynę i naftę aż po wszelkie paliwa do samolotów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HarryH Masz racje, muszę doprecyzować obecne normy nie pozawalaj na wprowadzanie takich silników do sprzedaży dla użytkowników indywidualnych, tak samo jak jest to z kotłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów nieprawda @Ryni - Daimler i Deutz sprzedają nadal silniki wielopaliwowe na rynek cywilny i spełniają spokojnie Euro6, wszak większego gówna jak ON to już nie ma. Dodatkowo Deutz idzie jeszcze na oleju palmowym i rzepakowym bez żadnej estryfikacji i domieszek na komorze wirowej systemu L'Orange. 

Edytowane przez HarryH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy?, i stosowane są w samochodach do użytku indywidualnego tak jak kotły?

@HarryH jeśli chcesz dalej dyskutować o sprawach nie związanych z tematem, to bardzo proszę, ale nie w wątku o wyborze kotła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, możesz sobie kupić np. takiego Actrosa lub autobus. Kiedyś był problem z mechanicznymi pompami, w dobie elektroniki problemu nie ma żadnego - poza kosztem, bo konstrukcja nieco się komplikuje. No i oczywiście trwałość diesla na benzynie jest trochę niższa, bo obciążenia układu tłokowo-korbowego rosną. Są też rozwiązania Daf z autobusów miejskich, gdzie silnik pracuje na metanie z dawką pilotującą ON, a po opróżnieniu butli spokojnie jedzie dalej na ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ale porównanie nie trafione, kontekst mojej wypowiedzi odnosił się do kotła do ogrzewania domu, czyli do indywidualnego źródła ciepła, analogią do tego jest samochód osobowy , więc po doprecyzowaniu zapytam jeszcze raz o konkretny przykład.

Poza tym powinieneś czytać posty ze zrozumieniem, żeby nikt nie musiał Ci tego tłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły silnik spalinowy jest także wielopaliwowy oraz dostępny dla cywilnego użytkownika bo na LPG też jeździ, zarówno diesel jak i benzyna. Dobrze, że temat wydzielony bo nic nie wnosi a z rzeczy oczywistych znowu ktoś robi magię :)

Wojskowe silniki to inna bajka. Jeśli mówimy o wymianie paliw benzyna na diesel to tutaj jest trudniej bo wchodzą inne tematy do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze raz, czego nie rozumiecie porównanie odnosiło się do: drewno, węgiel = benzyna, olej napędowy, gdzie tam była mowa o LPG? Przy czym kolejność paliw jest przypadkowa.

Edyta:

Temat jest wydzielony i zgłoszony do moderacji, bo sam siebie oceniał nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RyniWywal to w cholerę, przykład był chybiony, ja się ożywiłem, bo w sumie studia z tego kończyłem za komuny, a teraz jakieś janusze i mańki, co silnik widziały na youtubie tylko, bedą pisac bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są bzdury.Silnik wielopaliwowy zawsze można sobie zrobić.Jest trudniej niż w przypadku kotłą,ale się da.Ja mam zasilanie silnika jednocześnie w ON,LPG,wodę i alkohol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprowadza się do tego, że jakoś trzeba wytłumaczyć komuś kto niema większego pojęcia o kotłach, że drewno i węgiel to różne paliwa, a najbardziej logicznym argumentem jest porównanie do samochodów, do diesla i benzyny, bo żadnym z tych samochodów zbyt daleko nie zajedziemy, gdy pomylimy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da się zrobić jeżeli wiemy jak.W silnikach diesla używa się gazu do zwiększenia mocy i zbija sie EGT poprzez wtrysk mieszanki wody z alkoholem.W kotłach też mieszamy paliwa i spalamy.

Edytowane przez carinus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sens ekonomiczny wymiany pompy wysokiego ciśnienia (na model ze smarowaniem olejem, a nie paliwem) jest równie nikły, jak wymiany k1pv4 na skzp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nawet ten temat zaczyna się rozjeżdżać. A zrobić można, tylko za chwilę rozlegnie się larum, że to niezgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pamiętacie polski samochód "Mikrus", dwusuw, silnik taki jak w "Junaku" , ojciec kolegi miał takiego i bez problemu tankował w każdym GS-ie ( sklepie gminnej spółdzielni, nie kotle) lał 6 butelek denaturatu + 1 oleju rzepakowego i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RyniDobra wykasuj,albo nie,przenieś gdzieś bo fajny temat się rozkręca.

@sambor Problemem jest brak mozliwości rozpuszczenia oleju w alkoholach bez użycia emulgatora.

Edytowane przez carinus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samego wydzielonego wątku nie mam zastrzeżeń, chyba, że Amin. uzna inaczej, ale rozmowa o ogórkach i cukrze to już trochę za daleko od silników wielopaliwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żużlowe szły szły na metanolu z olejem roślinnym, więc chyba jednak tak źle nie było.

11 minut temu, sambor napisał:

"Mikrus", dwusuw, silnik taki jak w "Junaku"

Coś nie potrafię dopatrzyć sie podobieństw między silnikiem Junaka i Mikrusa, nie pomyliłeś ze Smykiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie z roślinnym tylko dokładniej z rycynowym,ale to dwysuwy,żużlowe są 4-suwami,roślinny ciężko wymieszać,robi się emulsja zamiast mieszanki jednorodnej.

Sens ekonomiczny zmiany pompy CR na rotacyjną jest już uzasadniony i mam na to przykład,który pozbawia wad silnik mający te wady i podnosi jego osiągi.

Edytowane przez carinus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, HarryH napisał:

Żużlowe szły szły na metanolu z olejem roślinnym, więc chyba jednak tak źle nie było.

Coś nie potrafię dopatrzyć sie podobieństw między silnikiem Junaka i Mikrusa, nie pomyliłeś ze Smykiem?

Nie pomyliłem - na pewno Mikrus, a silnik ponoć od Junaka, ale Junak miał pojemność większą - 350cm3 a Mikrus tylko 300cm3, więc może Ociec kolegi się pomylił, choć jeździł tym "autem" "całe wieki."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikrus miał dwucylindrowego dwusuwa.

W czasach kryzysu paliwowego dorwałem książkę o przeróbkach silnika na zasilanie alkoholem,ale denaturatu też nie dało sie kupić i był droższy.

Edytowane przez carinus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, carinus napisał:

Mikrus miał dwucylindrowego dwusuwa.

Dokładnie, do tego mechanizm różnicowy w karterze - nie miał nic wspólnego z Junakiem, jak już to z SHL/WSK. Silnik Junaka był w Smyku. 

Tu widać charakterystyczną głowicę : https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fleftlane.pl%2F2018%2F01%2F10%2Fpolski-mikrosamochod-smyk%2F&psig=AOvVaw34dwkvrIpdKgn3iPaBETfo&ust=1604521721921000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCNiEz66b5-wCFQAAAAAdAAAAABAI

 

Edytowane przez HarryH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.