Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie piecem elektrycznym plus bufor.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Mam do wymiany piec elektryczny, dotychczas uzywany byl Elterm o mocy 15 kw z zasobnikiem CWU.  Krotko o domu. Dom z 2012  w jednej bryle z garazem wdudowanym. Okolo 80 m ogrzewane podlogowka reszta kaloryferami a to wszystko zasilane z tego pieca. Poprzedni wlasciciel zuzywal oko 12 - 13 tys kw rocznie. Ja zamontowalem dotychacz fotowoltaike o mocy 8 kw wiec czesc energi pokryje z tego. Prad jest to jedyne zrodlo cenergi w domu ( brak gazu czy innego pieca).  Mam swiadectwo charakterestyki energetycznej tego domu tuz po odbiorze ( mam tam troche danych z ktorych niewiele rozumiem poniewaz jestem laikiem w tych tematach, postaram sie dodac kilka zdjec jesli bylby potrzebne.

Do rzeczy - planuje wymienic dotychczasowy piec na kospel MN3 12-24  + zawor 3 drogowy plus + modul internetowy C.MI + modul obiegu grzewczego C.MG3  i doradzca Kospela doradzil mi ze gdybym chcial oszcedzic dodatkowe 20 do 30 % moge zamontowac zbiornik boforowy SV-500.PL  i korzystac z tanszej energi w taryfie G12 ( enea) grzejac bufor w godzinach nocnych i miedzy 13 -15.  Dotychczasowy zbiornik na CWU Galmet SGW (S) 100 ( bez termostatu) zostalby waczony do systemu poniewaz SV500 nie moga byc uzywane do CWU.

 

Czy to sensowny system ogrzewania ktory ogrzaniczy to chyba najdrozsze ogrzewanie jakim jest ogrzewanie elektryczne? Co bufor sie zwroci w jakims sensownym terminie poniewaz to dodatkowy koszt okolo 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj pytanie tam gdzie założyłeś wcześniejszy post, będzie więcej osób widziało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach