Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro komfort eko lux 20KW


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam problem z utrzymaniem temperatury zadanej zaworu mieszającego. Piec osiąga temperaturę zadaną kotła 60* nawet przekracza przy 65% mocy bo tyle ustawiłem na chwilę obecną próbuję znaleźć odpowiednie ustawienia i popiół wygląda całkiem nieźle trafiają się zgrzewy ale nie ma tego za wiele. Temperaturę zadaną zaworu mam w tej chwili 43* i problem jest w tym że w momencie gdy kocioł osiąga zadaną temperaturę zawór otwiera się stopniowo na 100% osiąga około 50* czyli przekracza zadaną po czym temperatura kotła zaczyna spadać do nawet 45* a zawór się powoli zamyka do minimum czyli 15% i jego temperatura zaczyna spadać z kolei poniżej zadanej czyli na jakieś 39* i znowu kocioł grzeje do 60* ponad i tak w koło. o co chodzi ? Jestem nowy i nie znam się za wiele na tym proszę o porady i wyrozumiałość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest zapewne zaworem CO?

Z tego co piszesz to tak działa ochrona kotła.

Wejdź w menu serwisowe kodem 5162 następnie nastawy temperatur kolejnie w alarmowe załączenie pompy CO i zobacz jak jest tam temperatura ustawiona jak coś to zmień na 80.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest ustawiony jako zawór CO. I tak jak mówisz jest ustawione na 80*. Darekgra a jak myślisz gdybym zmienił minimalne otwarcie zaworu na np 30% lub więcej to nic by nie zmieniło ? Bo tak samo w dół ta temperatura zadana zaworu schodzi za dużo a tak by się powoli ta woda mieszała. Ma to jakiś sens ? Bo wchodzę teraz do kotłowni piec wszedł w nadzór a zawór 15% otwarcia czyli minimum i 35* no i ta woda zaraz do kotła pójdzie bo się otworzy na max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną całego zamieszania jest... To że zawór na początku otwiera się na 100% czym schładza kocioł, następnie uruchamia się ochroną powrotu która zamyka zawór do minimum.