Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Letni powrót wody z grzejników 20 do 30 stopni.


Mariusz19872019

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałem się na początku przywitać. Mam na imię Mariusz i jestem laikiem jeśli chodzi o CO. 

Chciałem się dowiedzieć parę istotnych rzeczy, co do mojej instalacji od mądrzejszych osób odemnie. 

Mianowicie palę węglem w piecu(piec zasypowy) i mam problem z powrotem, jest poprostu letni. Z racji tego, że raz miałem 70 stopni raz 40, gdy nie dołożyłem zamontowalem miarkownik elektroniczny ciągu (świetna rzecz) i teraz temp. utrzymuje się w okolicy 60 stopni. 

Na piecu jest zamontowana pomka (zasilanie), która tloczy wodę na boiler i grzejniki. Pomka jest jedna.Pytanie, czy ona wystarcza na taki układ? 

Chciałem zrobić tak żeby przymknac powrót na boilerze, aby woda większe ciśnienie szło na grzejniki. Czy tak mogę robić? Nie zagotuje wody w boilerze? 

15765017032621173763187.jpg

15765017622591357760922.jpg

1576501808247335423613.jpg

15765018253551134414387.jpg

15765018459801249498012.jpg

1576501872525337312931.jpg

15765018933931033321287.jpg

Opublikowano

kupujesz cos takiego http://iesterowniki.eu/pl/sterownik_pompy_ie21/   + drugi czujnik temepratury .

1 czujnik montujesz do rury zasilania

czujnik 2 montujesz do rury powrotu na dole pieca  i poten recznie ustawiasz na sterowniku program nr 2  - czyli automatycznie   pompa wyłączy sie dopiero jak temp wody na powrocie wyniesie co najmiej te 30;c   czy ile tam sobie ustawisz

dodatkowo możesz załączać pompkę np dopiero gdy piec przekroczy przy starcie  np .min 55;c na wyjsciu - poniżej ten temp nie bedzie zalewać powrotu zimną wodą - co ochroni kocioł przed korozją zimnotemperaturową.

Mam taki zrobione do cwu na tym urzadzeniu i działa to znakomicie Ps/ aby zdławić przepływ cieplej wody na boiler wystarczy zamontować zawor kulowy i zdławić przepływ coś a;la kryzowamie grzejników. 

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. Więc tak, dziś trochę powalczyłem z tym i zdławiłem powrót z boilera na połowę i osiągnąłem temperaturę 40 stopni (nie wiem jeszcze jaka powinna być prawidłową temp.) Wcześniej miałem 30 ledwo. I teraz jest tak że palę 60 stopni na piecu, a powrót 45 stopni. 

Druga sprawa mam elektroniczny miarkownik Unister dk system  o którym wspomniałem jutro pompę zasilania  podłącze pod sterownik. (jeszcze tego nie zrobiłem) oprócz tego ma mi przyjść dk control do pokoju jutro. 

Dziś naprawdę jest dużo lepiej. 

Moim zdaniem jest błąd poprowadzenia rury od zasilania ogrzewania z pieca ponieważ rura idzie bezpośrednio w boiler a zasilanie grzejników odchodzi w dół i dlatego mam problem z powrotem tak mi się wydaje niewiem, może bzdury pisze. (poprawcie mnie w razie czego) na zdjęciu pokaże o co chodzi. 

 

IMG_20191216_221258.jpg

IMG_20191216_221127.jpg

IMG_20191216_220316.jpg

15765309712631264357876.jpg

15765310258411675530014.jpg

Opublikowano

Pytanie głòwne co chcesz osiągnąć? Czy grzejniki za słabo grzeją? Jeśli tak to kryzuj przepływ na bojler lub podnieś temperaturę na kotle.

Czy może boisz się o temperaturę powrotną na kocioł? Jeśli tak to Nie kryzuj przepływu. Bojler po wygrzaniu zwraca wysoką  temperaturę na kocioł i trzeba patrzeć jaka jest temperatura wody po zmieszaniu z bojlera i grzejników a nie tylko z samych grzejników. Bojler po wygrzaniu działa jak ochrona powrotu.

Opublikowano

A w tym miarkowniku masz osobne wyjście zasilania na pompę. Nie trzeba dodatkowych sterowników. I możesz sobie ustawić temperaturę od której pompka ma podjąć pracę.

 

Nie doczytałem że masz zamiar podpiąć :) 

 

Opublikowano
9 godzin temu, kult5 napisał:

Pytanie głòwne co chcesz osiągnąć? Czy grzejniki za słabo grzeją? Jeśli tak to kryzuj przepływ na bojler lub podnieś temperaturę na kotle.

Czy może boisz się o temperaturę powrotną na kocioł? Jeśli tak to Nie kryzuj przepływu. Bojler po wygrzaniu zwraca wysoką  temperaturę na kocioł i trzeba patrzeć jaka jest temperatura wody po zmieszaniu z bojlera i grzejników a nie tylko z samych grzejników. Bojler po wygrzaniu działa jak ochrona powrotu.

Więc tak odnośnie tego co chcę osiągnąć to chce mieć ciepło w domu, bo jak wcześniej palilem cały dzień i było zimno. 

Działo się to dlatego, że grzejniki (powrót) ich był letni z tego co zauważyłem i nie było obiegu dostatecznego w grzejnikach. 

Co poczynilem? Zdławiłem zaworem powrót z boilera i odrazu powrót grzejników  zrobił się ciepły około 40 stopni. Przy całkiem odkreconym boilerze mam 20 stopni powrót na grzejniku, bo ta woda prawie stoi w nim. 

Teraz po skryzowaniu boilera słychać jak woda płynie w grzejniku. W domu jest 23 stopnie. Więc jest bardzo dobrze. 

Pytanie do Państwa? 

1.Czy mogę na zasilaniu (zdjęcie niżej) założyć zawor 3d czy poprostu zostawić jak jest i już? Nic się nie stanie? 

2.A jeszcze jedno. Palę temp. 55 stopni powrót mam 40 stopni prawidłowo to jest? 

3.Jaką temperaturę ustawić na włączenie pomki na sterowniku? 

4.czy powinno być słychać jak płynie woda w grzejnikach (nie ma bulgotania) jest takie szumienie wody. 

Na zdjęciach pokaże co zamontowałem i propozycje przeróbki. 

Dziękuję za rady wszystkie i wszystkim pozdrawiam. 

 

1576621930036577934060.jpg

IMG_20191217_233624.jpg

IMG_20191216_221258.jpg

Opublikowano

Chyba nie ma sensu komplikować układu i dokładać tego zaworu. Gdybyś miał 45 na powrocie to już powinno być elegancko. Ja mam identyczny układ tyle że pale drewnem i na kotle trzymam 60-70 to i powrót mam wyżej. Ale kilka lat na kotle trzymałem 50-55 na zasilaniu i kociol przeżył do tej pory, w sumie ma 10 lat

Opublikowano

Kocioł jest młody ma rok czasu.

Jaka masz temperaturę powrotu? Mógł byś mi porobić zdjęcia podłączenia boilera i zdjęcie odejścia zasilania na grzejniki? 

Dziś paląc cały dzień zaobserwowałem jedna rzecz. Gdy mam z kryzowany boiler na 3/4 przepływu przy temp 55 na piecu to powrót mam 43 stopnie ale jest problem bo jest za mały przepływ na boilerze i nie dogrzewam wody użytkowej do kąpania.

Co tu jeszcze wymyślec Panowie? 

Gdy odkrece delikatnie mocniej przepływ na boiler temp powrotu spada do 38 stopni.

Co Panowie o tym myślicie jak to ugryźdz?? 

1.zostawic 38 stopni na powrocie (grzejniki są ciepłe) ale jest czasem tak że temp na piecu rosnie z 55 do nawet 65 stopni bo ten przepływ nie jest wystarczający aby schłodzić piec woda powrotna i tak trzyma z godz i następnie bardzo pomału spada. Dlatego mam wyłączone przedmuchiwanie. 

2.Inne wasze propozycje? 

 

Opublikowano

Nie ma czemu robić zdjęcia.

Na zasilaniu z 1 rurki robią mi się 2  a na powrocie z 2 robi się jedna :)

Wracając do Twojej instalacji:

ustaw eksperymentalnie zawór 50/50

Woda musi się w miarę szybko wygrzewać w bojlerze, i na grzejniki musi płynąć odpowiednia ilość.

Instalacja musi pracować tak żeby utrzymać temperaturę w pomieszczeniach, Jak się ochłodzi na zewnątrz to na kotle może będziesz musiał podnieść do np 57 a w mrozy do 60 albo więcej.

Temperaturę na powrocie podajesz już wspólną czy ciągle tylko z grzejników?

Ogólnie to powrót wygrzeje sie dopiero jak wygrzeje się bojler. Z grzejników z termostatami przeważnie wracają niskie powroty. Ale nie jest to miarodajne. Jak termostaty przymkną to woda na powrocie z grzejników spadnie ale nie będzie płynąć więc temperatura powrotu będzie w przybliżeniu równa powrotowi z bojlera.

Jak po dłuższym czasie coś działa nie tak to wprowadzaj małe zmiany, np minimalne ruchy zaworem i później odczekaj na rezultaty.

Czasami pod zaworami termostatycznymi są kryzy nastawne do ustawiania przepływu, jeśli bojler ma niskie opory to można je trochę poluzować żeby łatwiej nimi woda płynęła.

Opublikowano

Więc tak zrobię jak piszesz ustawie zawór z boilera na 50% i będę obserwował temp. powrotu. Jeśli się wygrzeje woda to przepływ się zmieni i pójdzie więcej wody w grzejniki? 

Temperatura powrotu podaję z ostatniego grzejnika. Zmierze przy samym piecu i podam. 

Dziś jak robiłem testy to ustawiłem 60 stopni na piecu  powrót był 40 skrecony boiler około 70% ale temp 57 stopni utrzymywała się 2 godziny serio naprawdę w ogóle nie chciała spaść to dobrze? W pokojach zrobiło się gorąco. 

W grzejnikach mam zaworki takie białe ze skalą od 1 do  8 ustawione jest 8.Termostatów brak. 

Boiler nie ma żadnych kryz. Jest tylko odpowoetrznik i przepływ przez niego jest spowodny nic go nie blokuje. 

Dziękuję za rady będę informował ponieważ chcę to doprowadzić do porządku aby mama i siostra z dzieckiem mi nie gadały, że jest zimno. 

Pozdrawiam. 

 

1576707499843583231020.jpg

Opublikowano

Ja już nie rozumiem tego ogrzewania mianowicie, gdy mam skrecony boiler 3/4 temperature ustawioną 50 stopni to to po paleniu około 4 godz węglem temp na piecu zaczyna mi rosnąć, dlaczego? Niby powrót jest ciepły słychać jak woda w grzejnikach płynie czyli obieg jest a temp na piecu rośnie o co tu może chodzi drodzy Panowie??? 

Opublikowano

To normalne, instalacja się wygrzewa i potrzeba mniej energii do dalszego grzania.

Opublikowano

Autorze co Ty masz w tej piwnicy? Bombkę?

Naczynie wyrównawcze wpięte w powrót-napisz,że się mylę...

Domek podobny do domku moich rodziców.Ile masz grzejników,jakiej mocy kocioł i jakie masz zapotrzebowanie?

Opublikowano

Tu masz jeden problem który widać na fotkach . Ktoś podłączając ten kocioł poszedł na łatwiznę i za bardzo zmniejszył średnice rur na połączeniu z kotłem . Tę samą średnicę za chwile podwoił montując trójnik ( tak jest przynajmniej na powrocie do kotła ) . Efektem takiego skryzowania jest brak wystarczająco dużego przepływu wody jednocześnie na grzejniki i zasobnik CWU . Efekt to słyszalne szumienie wody w rurach ( jak napisałeś ) a coś takiego nie powinno mieć miejsca . Podłączenie kotła do poprawki a i materiał rur jaki został zastosowany w tak bliskim sąsiedztwie kotła budzi pewne obawy o bespieczeństwo eksploatacji . Rury PP przynajmniej 1,5 m od kotła . Pewne objawy braku odbioru na wskutek przewężenia podłączeń już opisujesz sam to jest niestabilna temperatura na kotle po jego nagrzaniu . Skoro nie ma stałego odbioru ciepła z kotła to i temperatura się podnosi ale to z kolei może doprowadzić do uszkodzenia rur PP bo sa za blisko w instalacji . 

Reasumując pompa kotłowa wcale nie poprawia sytuacji bo pcha wode tam gdzie jej łatwiej czyli do zasobnika cwu ale on ma niestety ograniczona pojemność cieplna i po nagrzaniu przestaje odbierać ciepło z kotła wiec ciepło powinno pójść na grzejniki ale tam pójdzie tylko cześc na tyle ile pozwola termostaty na grzejnikach , jak się zamkną to kiszka temperatura na kotle w góre a ujak kocioł zapakowany paliwem to w kosmos albo para w naczynie zbiorcze . 

Leczenie musi obejmować zmiane podłączenia kotła ( trójniki zaraz na wyjściu z kotła i podział na CO i CWU ) 

 Wymiana termostatu przynajmniej na jednym dużym grzejniku na zwykły zawór grzejnikowy ( dla zachowania odbioru ciepła z kotła ) 

Sterowanie kotłem ( to już zakupiłeś ) 

Pozdrawiam 

Na marginesie wielkich inwestycji bym nie robił bo ten kocioł i tak niedługo do wymiana bo podpada pod przepisy .

Tak bombka a zapalnik na fotce przy grzejniku .

Opublikowano

Witam ponownie. Dziękuję bardzo za wskazówki i rady. 

Czyli mam wywalić te zaworki białe i wstawić poprostu kolanko? Kolanko jest zaraz na wyjsciu i prosto nim płynie woda do boilera a w dół odchodzi na grzejniki. 

Termostaty to te białe zaworki? Jeśli tak to one są rozkrecone na full. Nic nie dlawi grzejnika. 

Z tą temperatura to jest tak teraz ze bardzo ciężko ma spaść temp z kotła nawet po przymknieciu boilera. Wstawiam schemat w razie nie jasności proszę o pytania będę odpisywał. 

To czyli kryzujac boiler robię źle? 

A to nie jest tak że woda leci szybciej wtedy i ja słychać? 

2 godziny temu, Jamjestcichy napisał:

Autorze co Ty masz w tej piwnicy? Bombkę?

Naczynie wyrównawcze wpięte w powrót-napisz,że się mylę...

Domek podobny do domku moich rodziców.Ile masz grzejników,jakiej mocy kocioł i jakie masz zapotrzebowanie?

Niestety się Pan nie myli. Wpięte w powrót. 

1576793662346677904166.jpg

15767937302091960037347.jpg

15767938033701072917128.jpg

15767938385731000365829.jpg

Opublikowano
57 minut temu, Mariusz19872019 napisał:

Czyli mam wywalić te zaworki białe i wstawić poprostu kolanko?

Musisz zrobić nową nitkę dla c.o i koniecznie dla naczynia wyrównawczego.

58 minut temu, Mariusz19872019 napisał:

To czyli kryzujac boiler robię źle? 

Ja myślę,że tak w tej sytuacji.

Tak się zastanawiam jakiej średnicy masz tam rury pp? Bo coś mi się wydaje,że są zbyt małe skoro co jest spięte z cwu. 

To jest moja propozycja bez dużych zmian myślę,ale niech koledzy ocenią.

Godzinę temu, Mariusz19872019 napisał:

Niestety się Pan nie myli

Kolega :) Nie ma tu Panów.

20191220_003338.jpg

Opublikowano

Czyli mam zrobić oddzielne zasilanie na co i cwu prosto z pompki dobrze rozumiem?

Teraz jest to spięte razem i po ścianie idzie prosto w boiler a w dół na grzejniki jak jest wyżej na zdjęciach. 

Dziś odkrece całkiem boiler zobaczę czy się woda zagotuje. 

Muszę podzwonic po hydraulikach aby mi to zrobili.

Nie chcę już brać tego co miałem bo piąty raz już w miesiącu siostra wodę zagotowala przez tą instalacje. 

Rura pp??? 

Opublikowano
35 minut temu, Mariusz19872019 napisał:

Czyli mam zrobić oddzielne zasilanie na co i cwu prosto z pompki dobrze rozumiem?

Tak.

35 minut temu, Mariusz19872019 napisał:

Rura pp???

Nie,tak jak kolega wyżej pisał.Miedź lub stal około 1.5m od kotła a dalej pp lub pex tyle,że do naczynia po długości miedź cu28 lub stal 1"

Może sam się za to weźmiesz? Nic trudnego:)

Jak już będzie Ci to robił hudraulik to niech Ci to zrobi jak być powinno,czyli bezpośrednio z kotła wyjście na naczynie a odnoga na co/cwu.

Opublikowano

Rozumiem już. Czy ta pompka da sobie radę pociągnąć co i cwu? 

Rozmawialem z tym hydraulikiem co mi zakładał centralne. On mówi że tak musi być zbiorniczek bo jak by był na zasilaniu to,gdy się zagotuje woda to mi całą wodę wypchnie zbiorniczkiem.No to chyba o to chodzi  czy nie?        Zasilanie z boilera jak zdjęciu mam 1 cal rurka a zasilanie grzejników co schodzi rurka jest na 3/4 cala więc nie dziwię się, że przy odkreconym boilerze pod dłuższym czasie gotuję sie woda w piecu, gdy boiler przestanie odbierać ciepło, bo woda płynie tam gdzie ma lżej i płynie w obiegu tylko piec- boiler boiler piec.

Jakiś czas temu tak się zagotowala woda, że termometr pękł na piecu wodę wypchło zbiorniczkiem.

Jutro ma przyjechać i mamy założyć dodatkowe zasilanie jeszcze zobaczę jak będzie łatwiej co albo cwu. Tak myślę jak kolega podpowiedzial cwu będzie łatwiej. 

Ta woda będzie sobie tak na dwie nitki swobodnie płynąć nie będzie z tym problemu? 

IMG_20191220_130057.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, Mariusz19872019 napisał:

Czy ta pompka da sobie radę pociągnąć co i cwu? 

Bez problemu na 1 wszym biegu a masz 3:)

Godzinę temu, Mariusz19872019 napisał:

Rozmawialem z tym hydraulikiem co mi zakładał centralne

I ja już bym na tym zakończył i dzwonił do kogoś innego.

To ma być bezpieczne a nie jest bo nie dość,że na zasileniu masz zawór różnicowy to jeszcze naczynie wpięte w powrót.

Pomijam już fakt,że instalacja nie jest zgodna z żadną normą.

Opublikowano

Pomyśl o czymś takim.

Fajka musi iść powyżej rury do naczynia.

Ja tak podłączyłem kocioł i po kilku gotowaniach kotła wody w zasadzie nie ubyło-początki palenia:)

Z resztą takie podłączenie zbiornika jest zalecane.

20191220_144541.jpg

Opublikowano

Witam. Tak się zastanawiam nad tą drugą nitka i wydaje mi się że to nic nie da czy się mylę? Nie będzie tak że dalej woda będzie krążyć tylko w boilerze? 

Wydaje mi się tak,zeby to działało trzeba zmieniać średnicę rurek do boilera żeby wtedy priorytetem stały się grzejniki czy nie? 

Może macie inne pomysły typu zawór 3 drożny wstawiony na odejściu na grzejniki lub np. Termostat na zasilaniu/powrocie z boilera? Proszę o pomysły. 

Dziękuję. Wesołych świąt życzę. 

PS. Mój hydraulik nie wie jak to ogarnąć. 

IMG_20191222_121003.jpg

Ewentualnie zrobić coś takiego jak ma mój kolega 

 

received_477519002969070.jpeg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.