Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem Defro Komfort EKO 15 KW

km138

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem tu nowy i zupełnie zielony jeśli chodzi o instalacje CO i wszystko co z tym związane, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do fachowców.Tak więc do rzeczy, jestem świeżo po budowie nowego domu, od niedawana mieszkam juz w nowym budynku (okolo 140m kwadratowych, 2 kondygnacje). Od dłuzszego czasu walczę z ustawieniem sterownika od pieca (Master 300RS), generalnie z ogarnięciem pieca (kocioł Defro EKO Komfort 15 KW na ekogroszek) oraz z ustawieniem pompy obiegowej na ogrzewanie podłogowe. Posiadam pompy Keller PRO EKO (identyczne na grzejniki i podlogowke) i z tą na grzejniki sobie poradziłem (pracuje w trybie S1 i pieknie dogrzewa pokoje), natomiast cały czas walczę z tą od podłogówki. Chodzi o to ze ustawienie instalacji jest nieefektywne, nie dogrzewa mi podlogowka pomieszczen. Pompa posiada 8 róznych biegów, mialem juz tryb AUTO ale niestety jest zbyt malo wydajny i nie dogrzewa domu - petla w kuchni i jadalni jest zimna. Posiadam 8 petli ogrzewania podlogowego w szafie, kazda posiada zawor zamykania/otwierania, ponadto za pompa obiegowa jest reczny zawor termostatyczny 3 drozny Afriso ATM. Zawor termostatyczny ustawiony na max (6 bieg, powinien puszczac wode okolo 40 stopni), wszystkie petle otwarte na maxa a w domu nie jest niewiadomo jak goraco i podloga nie jest niewiadomo jak odczuwalnie ciepla. Moim zdaniem ten zawor nie dziala prawidlowo ale hydrualik upiera sie ze jest sprawny.  Odpowietrzal instalacje juz 3 razy i twierdzi ze powietrza nie ma. Boje sie ze jak przyjda mrozy -15C to w domu bedzie zimno. Ostatnio sprobowalem zmienic bieg pracy pompy obiegowej z trybu AUTO na CP1 po czym odczulem ze podloga jest cieplejsza ale na wyswietlaczu pompy pokazywalo ponad 20 wat, w zwiazku z tym zasyp pieca wyzarło niesamowicie szybko (w takim tempie nie zarobie na wegiel). Moglby mi ktos pomoc, powiedziec jak ustawic sterownik