Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem Defro Komfort EKO 15 KW


km138

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem tu nowy i zupełnie zielony jeśli chodzi o instalacje CO i wszystko co z tym związane, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do fachowców.Tak więc do rzeczy, jestem świeżo po budowie nowego domu, od niedawana mieszkam juz w nowym budynku (okolo 140m kwadratowych, 2 kondygnacje). Od dłuzszego czasu walczę z ustawieniem sterownika od pieca (Master 300RS), generalnie z ogarnięciem pieca (kocioł Defro EKO Komfort 15 KW na ekogroszek) oraz z ustawieniem pompy obiegowej na ogrzewanie podłogowe. Posiadam pompy Keller PRO EKO (identyczne na grzejniki i podlogowke) i z tą na grzejniki sobie poradziłem (pracuje w trybie S1 i pieknie dogrzewa pokoje), natomiast cały czas walczę z tą od podłogówki. Chodzi o to ze ustawienie instalacji jest nieefektywne, nie dogrzewa mi podlogowka pomieszczen. Pompa posiada 8 róznych biegów, mialem juz tryb AUTO ale niestety jest zbyt malo wydajny i nie dogrzewa domu - petla w kuchni i jadalni jest zimna. Posiadam 8 petli ogrzewania podlogowego w szafie, kazda posiada zawor zamykania/otwierania, ponadto za pompa obiegowa jest reczny zawor termostatyczny 3 drozny Afriso ATM. Zawor termostatyczny ustawiony na max (6 bieg, powinien puszczac wode okolo 40 stopni), wszystkie petle otwarte na maxa a w domu nie jest niewiadomo jak goraco i podloga nie jest niewiadomo jak odczuwalnie ciepla. Moim zdaniem ten zawor nie dziala prawidlowo ale hydrualik upiera sie ze jest sprawny.  Odpowietrzal instalacje juz 3 razy i twierdzi ze powietrza nie ma. Boje sie ze jak przyjda mrozy -15C to w domu bedzie zimno. Ostatnio sprobowalem zmienic bieg pracy pompy obiegowej z trybu AUTO na CP1 po czym odczulem ze podloga jest cieplejsza ale na wyswietlaczu pompy pokazywalo ponad 20 wat, w zwiazku z tym zasyp pieca wyzarło niesamowicie szybko (w takim tempie nie zarobie na wegiel). Moglby mi ktos pomoc, powiedziec jak ustawic sterownik pieca (podczas grzania i podrzymania) oraz jak ustawic pompe obiegowa na podloge? 3 miesiace juz walcze i nie daje sobie rady. Dodam ze budynek nie ocieplony jeszcze.Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego bądź bardziej precyzyjny. Piszesz że od niedawna czyli od kJedyna? Że zasyp pieca wyszło niesamowicie szybko.... A konkretnie? Ile i w jakim czasie?

To że teraz ci żre opal to nie znaczy że tak będzie w przyszłości. Budynek musi się wygrzać ( zakumulować ciepło) oraz wyschnąć. 
A co się dzieje jak zamkniesz wszystkie pętle oprócz tych które teraz nie grzeją?

Opublikowano

Witam.

Napisz kolego dokładnie które masz pompy? 24/40 czy 25/60... ale coś mi się wydaje że na 8 pętli CP1 to minimum, a CP2  będzie lepsze nawet dla 60.Raczej nie dziw się że wciągnęło opał bo poszło ciepło w dom. Czy hydraulik ustawiał rotametrami przepływy?

YARO.

Opublikowano
56 minut temu, dormario napisał:

Kolego bądź bardziej precyzyjny. Piszesz że od niedawna czyli od kJedyna? Że zasyp pieca wyszło niesamowicie szybko.... A konkretnie? Ile i w jakim czasie?

To że teraz ci żre opal to nie znaczy że tak będzie w przyszłości. Budynek musi się wygrzać ( zakumulować ciepło) oraz wyschnąć. 
A co się dzieje jak zamkniesz wszystkie pętle oprócz tych które teraz nie grzeją?

Mieszkam w domu od lipca, piec rozpalilem w polowie wrzesnia i od wrzesnia caly czas pale w domu. Pierwotnie problem mialem taki ze zle byla wpieta rurka od powrotu z podlogowki, w zwiazku z czym sytuacja wygladala tak ze w zawor 3 drozny z pieca szla max temperatura, nastepnie z powrotu z wszystkich instalacji szla rowniez goraca woda w zawor i po zmieszaniu zawor puszczal i tak goraca wode (bo z jednego i drugiego zrodla szla goraca woda i nie bylo jak zmieszac) czego efektem bylo "przepalanie" podlogi, w budynku dochodzilo do 28 stopni, sauna. Hydraulik stwierdzil ze to blad, wprowadzil koretke, do zaworu 3 droznego wpial rurke ktora idzie tylko z powrotu z podlogowki, czego efektem jest nastepujaca sytuacja: z pieca w zawor idzie goraca woda, z powrotu z podlogowki idzie juz wystudzona i po zmieszaniu w zaworze 3droznym w podloge powinno isc to co zadane na zaworze - w praktyce wyglada to tak ze tylko kiedy mam ustawiony 6 bieg na zaworze to czuje ze rurka zasilajaca jest goraca, w kazdym innym przypadku, tzn nizszym biegu rurka jest letnia. Moim zdaniem zawor nie zdaje egzaminu, hydraulik twierdzi ze jest dobrze.

Co do zasypu: moj piec ma 150 kg zasypu, i z reguly kiedy mialem ustawiony tryb AUTO na pompie to taki zasyp wypalalem w 6-7 dni. NA 1 dobe ustawilem tryb CP1 - efekt taki ze podlaga sie podgrzala, natomiast przed przelaczeniem trybu na CP1 mialem jeszcze okolo polowy zbiornika ekogroszku, po tej jednej dobie kiedy z ciekawosci zajrzalem, bylo juz na dnie, krotko mowiac pol zbiornika, moze odrobine mniej niz pol, wypalil mi piec w 1 dobe.

Domyslam sie ze dom musi sie wygrzac, musi wyschnac, ale ja pale juz blisko 3 miesiace i jest coraz gorzej, tzn na dworze coraz zimniej, w domu sie nie dogrzewa, wychodzi plesn na scianach..

No i odpowiedz na ostatnie pytanie:

Jesli zamkne wszystkie petle oprocz tych ktore nei grzeja, to efekt jest taki ze te petle sie nagrzeja, tylko problem polega na tym ze jak juz uruchomie wszystkie to te dwie petle tak jakby "stygna" nei sa juz tak cieple jak przed wlaczeniem calosci. I tu sie wlasnie sprawdzil motyw z przelaczaniem pracy pompy w tryb CP1 - wtedy grzeja wszystkie petle ale tak jak mowie spalanie wegla jest kolosalne

 

36 minut temu, YaroXylen napisał:

Witam.

Napisz kolego dokładnie które masz pompy? 24/40 czy 25/60... ale coś mi się wydaje że na 8 pętli CP1 to minimum, a CP2  będzie lepsze nawet dla 60.Raczej nie dziw się że wciągnęło opał bo poszło ciepło w dom. Czy hydraulik ustawiał rotametrami przepływy?

YARO.

Keller PRO Eko 25-60 180

Wedlug instrukcji zalecene ustawienei na ogrzewanie podlogowe to tryb AUTO i taki mialem przez dlugi czas i niestety nie daje rady, alternatywa jest CP1 lub CP2, sprobwalem CP1 i jest duzo lepiej ale zuzycie opaly jest kolosalne, natomiast CP2 to sie naprawde boje, bo zuzycie energii na wyswietlaczu w tym trybie pokazuje 35 wat, dlaporownania AUTO 4 watt. W chwili obecnej testuje tryb PP2 - zucycie energii na wyswietlaczu 9 watt. 

Czy hydraulik ustawiał rotametrami przepływy? 

Nie mam pojecia, nie mam pojecia co to w ogole jest.

Opublikowano
1 godzinę temu, km138 napisał:

...ponadto za pompa obiegowa jest reczny zawor termostatyczny 3 drozny Afriso ATM...

Czy aby na pewno tak ma być?

Daj fote jak to jest. Może koledzy znający się na instalkach coś doradzą. 

Opublikowano
2 godziny temu, km138 napisał:

Ostatnio sprobowalem zmienic bieg pracy pompy obiegowej z trybu AUTO na CP1 po czym odczulem ze podloga jest cieplejsza ale na wyswietlaczu pompy pokazywalo ponad 20 wat, w zwiazku z tym zasyp pieca wyzarło niesamowicie szybko (w takim tempie nie zarobie na wegiel)

Od kiedy to bieg pompy obiegowej zużywa opał?

Ten piec Defro to kupiłeś teraz?

Nie wygląda mi on tak jak obecne piece Defro z ich oferty

Opublikowano

Piec kupilem w tym roku, nie pamietam dokladnej daty ale jakos przed latem - kwiecien bodajze. 

Nie wiem czy pompa zuzywa opal, ale kiedy ustawilem ja na wyzszy bieg to automatycznie podloga sie podgrzala i zuzycie opalu bylo duzo duzo wieksze - logicznie rzecz biorac, skoro pompa pracuje strzelam 4 krotnie szybciej niz dotychczas to chyba tego opalu zuzyje sie wiecej ? Chyba ze ja zle mysle, tak jak wspomnialem na samym poczatku, jestem zupelnie zielony w tym temacie.

78958776_468509247134815_2977109877471576064_n.jpg

Opublikowano

Kupiłeś trochę starszą wersję pieca ale to nie przyczyną problemu.

Zużycie opału wzrosło ponieważ zacząłeś wygrzewać dom, pompa nie jest winna w żadnym wypadku za zużycie opału, można wręcz stwierdzić że instalacja zaczęła poprawie pracować.

Aby koledzy z forum mogli ci lepiej pomóc daj zdjęcia całej instalacji (chyba że dasz radę narysować schemat to było by jeszcze szybciej),

Jakie masz ustawienia pieca jak w środku wygląda palnik oraz komora spalania i wymiennika  (też zdjęcia) 

Opublikowano

Czyli ustawic ten tryb CP1 na pompie i zostawic tak na stale, az sie wszystko nagrzeje, wygrzeje itd? To sie w koncu unormuje i spalanie wegla "uspokoi sie" czy caly czas bedzie tak wyzerac opal? Rozumiem, ze w trybie automatycznym nie ma opcji na ogrzewanie domu, zbyt duzo petli i tryb ten nie bedzie wydajny? 

Zastanawia mnie tylko jeszcze jeden fakt, dlaczego rurka zasilajaca podlogowke za pompa jest goraca tylko wtedy, kiedy zawor 3D ustawiony jest na najwyzszym biegu czyli na 6. Wszystkie pozostale 5 biegow, brzydko mowiac o dupe potluc, bo rurka wowczas jest letnia/chlodna. Czy aby na pewno tak byc powinno?

Nie mam pojecia jak rozrysowac instalacje, wstawie kilka zdjec i jesli nie bedzie czegos wiadomo, postaram sie odpowiedziec na pytania.

Ustawienia pieca:

Temperatura zadana: 55 stopni

CWU - 45 stopni
Histereza kociol-bojler - 2 stopnie
Histereza - 2 stopnie

Parametry pracy:
Histereza 2 stopnie

GRZANIE:
Podawanie - 15 sek
Pauza - 55 sek
Sila nadmuchu - 48%

PODTRZYMANIE:
Podawanie - 15 sek
Pauza - 15 min
Wentylator w podtrzymaniu:
Praca wentylatora - 30 sek
Pauza - 10 min
Sila nadmuchu - 48%

Minimalna temperatura pomp C.O. - 45 stopni

78472248_2993471410666525_7248719500638420992_n.jpg

78646515_2707518275972943_8946929761087651840_n.jpg

78792598_811893869232601_6182775894138945536_n.jpg

78826515_839825253100078_6834782870616145920_n.jpg

79525021_1798031340351595_6849815531030052864_n.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, km138 napisał:

Czy hydraulik ustawiał rotametrami przepływy? 

Nie mam pojecia, nie mam pojecia co to w ogole jest.

Wygoogluj słowo rotametr i będziesz wiedział. Rotametry są potrzebne, żeby ustawić jednakowe przepływy na pętlach.

 

1 godzinę temu, km138 napisał:

w domu sie nie dogrzewa, wychodzi plesn na scianach..

To oznacza że masz dużo wilgoci. Koniecznie wietrz pomieszczenia. Woda budowlana musi odparować a do tego potrzebna jest energia.

Opublikowano
44 minuty temu, km138 napisał:

Zastanawia mnie tylko jeszcze jeden fakt, dlaczego rurka zasilajaca podlogowke za pompa jest goraca tylko wtedy, kiedy zawor 3D ustawiony jest na najwyzszym biegu czyli na 6.

Ty nie masz zaworu 3D tylko termostatyczny zawór temperaturowy ATM (mieszacz)

nie dziw się że rurka jest chłodna, poniżej temperatury dla poszczególnych nastaw

1-20°C
2-25°C
3-29°C
4-33°C
5-37°C
6-43°C

Opublikowano
2 godziny temu, km138 napisał:

sprobwalem CP1 i jest duzo lepiej ale zuzycie opaly jest kolosalne, natomiast CP2 to sie naprawde boje, bo zuzycie energii na wyswietlaczu w tym trybie pokazuje 35 wat, dlaporownania AUTO 4 watt.

Witam kolegę.

Czy ty naprawde nie przesadzasz.... 35 wat to ....7zł za  cały sezon 5miesięcy !! Wilgoć w domu, nie dogrzane pomieszczenia

2 godziny temu, km138 napisał:

, w domu sie nie dogrzewa, wychodzi plesn na scianach..

A Tobie chłopie 7złotych (siedem) na sezon szkoda za prąd?..... weź zaklej sobie te cyferki plastrem włączaj pompę na takie biegi abyś miał ciepło w chacie i aby wyschła z pleśni ...a po paru tygodniach zużycie spadnie...oczywiście jak nie będzie zimy,.....

7 minut temu, km138 napisał:

Czy taka temperatura maksymalna 43 stopnie wystarczy by ogrzac dom? Czy moze zmienic ten zawor na cos bardziej odpowiedniego?

Taka temperatura spokojnie wystarczy tylko wszystko musi być wygrzane i suche, wszystkie pętle muszą grzać i być prawidłowo ustawione

Przepraszam ale musiałem....

YARO

 

Opublikowano

Wydaje mi sie ze 4 bieg - 33°C to juz powinna byc wyczuwalna roznica wzgledem nizszych biegow, nie wspomne juz o 5tce. Dziwna sytuacja moim zdaniem.

Jak to rozumiec, taki zawor mieszajacy jest odpowiedni do tego typu instalacji i przede wszystkim wydajny? ON sobie poradzi w duzych mrozach? Czy taka temperatura maksymalna 43 stopnie wystarczy by ogrzac dom? Czy moze zmienic ten zawor na cos bardziej odpowiedniego?

Opublikowano

@km138 daj zdjęcie powrotu z podłogówki na dole kotła... bo z dotychczas załączonych to wynika że cały powrót z podłogi z powrotem jest pakowany w zawór ATM.

Chyba kolego bez gruntownej przeróbki to tu się nie obędzie ale niech wypowiedzą się fachowcy.

Sterownik tego pieca to też na obecne czasy lekki przeżytek zwykły dwunastowiec bez PID... :(

PS

Ten zawór ma nastawy nie biegi... 33 stopnie to ręką nie będziesz czuł ciepła (Ty masz 36 stopni) więc dopiero powyżej tej temperatury będziesz odczuwał wyraźną ciepłotę.

Zawór powinien wystarczyć na tą instalację przy odpowiednim podłączeniu.

Opublikowano

Panowie, powtarzam raz jeszcze, to jest moja pierwsza przygoda z piecem, z pompami, z ogrzewaniem centralnym itd, totalnie sie na tym nie znam jak i na zuzyciu energii poprzez pompy obiegowe. Nie mam pojecia jaka bedzie roznica w rachunkach kiedy mam ustawiony bieg pompy ktory pobiera 4 waty miedzy tym ktory zuzywa 35, dlatego do wszystkiego podchodze ostroznie i dlatego rowniez zwrocilem sie tutaj na forum o pomoc :) 

 

Jestem juz po jednej przerobce, pierwotnie hydraulik stworzyl takie cudo ze polaczyl wszystkie powroty w jedno i to wszystko szlo w zawor ATM, czego efektem byla sytuacja ze zawor dostawal z pieca goraca wode i z powrotow rowniez goraca i taka puszczal w podloge - w domu byla sauna. Teraz przerobil instalacje tak, ze w zawor ATM idzie tylko powrot z podlogowki (na jednym zdjeciu widac na scianie czarny osad po palniku - to wlasnie ta przerobka). Ponizej zdjecia.

Mozesz kolego szerzej opisac o jaka przerobke gruntowna chodzi? Bo nie ukrywam ze sie zmartwilem... 

78898106_2656426824445807_1045050012238610432_n.jpg

78955029_1396770553816199_5215029950289018880_n.jpg

79596421_447101949334170_7116207385756041216_n.jpg

79906864_2491720301149180_9161884636505178112_n.jpg

Opublikowano

ok powrót z podłogówki jest wpięty poprawnie... odkryć na max ten zawór kulowy z motylkiem widoczny na ostatnim zdjęciu (jest to chyba powrót z obiegu grzejników).

Wrzuć jeszcze zdjęcie rozdzielacza podłogowego (tam gdzie rozchodzą się pętlę na podłogę).

Temperaturę na piecu ustaw na min 65 stopni na czas wygrzewania domu a zawór ATM ustaw na 4 max na 5. Chyba że zmierzysz temperaturę za pompą i okaże się niska to trzeba przerobić instalację i zawór zamontować dalej od gorącej rurki wychodzącej z kotła a by uniknąć nagrzewania się zaworu. ( w tej  chwili zawór masz zamontowany niezgodnie z zaleceniami producenta)

Przeróbka... rozwiązanie instalacji jest takie sobie... brak jakiejkolwiek kontroli nad temperaturą powrotu do kotła, brak regulacji temperatury wyjścia na obwód CO grzejniki (mam nadzieję że masz chociaż termostaty na kaloryferach), na zdjęciach ciężko stwierdzić ale jeśli rurka miedziana na obwodzie podłogówek jest mniejszej średnicy niż 22mm to też może być problem(duże obciążenie dla pompy) ale zależy ile masz pętli i jak długich, o zbiorniku wyrównawczym nie wspomnę (chociaż sam też mam go źle u siebie podpięty)

 

Opublikowano

Ten zawor to jak hydraulik nazwal jakis zawor "3drozny z tylu pieca" i tak mi go ustawil i mowil zeby tak zostal, dowiem sie dokladnie do czego on jest i dlaczego tak zostal ustawiony.

mam termostaty na grzejnikach (heimeiery).

Jezeli chodzi o rurke miedzina ktory idzie za pompa obiegow to ma obwod okolo 7 cm, mierzone tasmowa miara.

PEtli mam 8, zbiornik wyrownawczy jest jakis na strychu i jeden w kotlowni taki maly

78453344_2495162804075923_6366858862460403712_n.jpg

Opublikowano
53 minuty temu, km138 napisał:

Ten zawor to jak hydraulik nazwal jakis zawor "3drozny z tylu pieca"

masz jeszcze jakiś zawór z tyłu pieca? Na zdjęciach nic takiego nie widać.

Co jest zamontowane na powrocie z pętli 4? Pętla 5 i 6 jakie pomieszczenie zasila bo nie wiem po co tam są te RTLe.

ps

Średnica rurki w takim razie jest ok.... moim zadaniem ten zawór ATM masz zbyt blisko zasilania z pieca i może on być nadmiernie nagrzewany przez zasianie co skutkuje jego nadmiernym przymykaniem, jak byś miał zamontowany chociaż jeden termometr na zasilaniu rozdzielacza wszystko było by wiadomo.

Opublikowano

Twoja instalacja powinna wyglądać tak.Znalezione obrazy dla zapytania: schemat pompą kotłową"

Opublikowano

Widać brak rotametrów tylko tanie zawory które padną za jakiś czas. Ty to miałeś hydraulika i to w nowym domu.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bliskość kotla przy ATM nie ma znaczenia. To nie termostat grzejnikowy on wylatuje temperaturę wewnątrz zaworu.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Było by dobrze zastosować termometr na zasilaniu podlogowki. Ja tu podejrzewam kolizje pomp. Bez sprzęgła chyba się nie obejdzie.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A oprócz tego na podlogowkę rurka zawsze jest chłodna po zamieszaniu. Ja np. na podłogę idzie mi za zaworem mieszkającym 28 st i w domu mam 22,5-23 st.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, piotrek300582 napisał:

Bliskość kotla przy ATM nie ma znaczenia. To nie termostat grzejnikowy on wylatuje temperaturę wewnątrz zaworu.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
 

Niebył bym tego taki pewien.

Producent chyba wie co pisze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.