Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki kocioł i czym palić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

Chciałbym w bliskim czasie zakupić kocioł do naszego domu. Nie znam się, czytam opinie, fora itp. Proszę Was o pomoc, doradzcie coś, podpowiedźcie. Dom jest nowy z 2018. Okna 3szyby, Drzwi drewniane, styro 15cm grafit. Ogólnie dostosowujemy się do wymogów. 105m2 parteru, w tym kotłownia 9m2 nie ogrzewana. Parterowka bez poddasza. Strop lany ocieplony styropianem. Na 65m2 podłogowka. Jedynie w dwóch sypialniach grzejniki. Znajomy doradza 12kw. Póki co mysle o ekogroszku bo nie mam pomieszczenia na pellet. Gazu nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Visitor1230

Przy tak ocieplonym domu poszedlbym w pompe ciepla. Wegiel to syf. Przy odrobinie nieszczescia mina dwa sezony zanim dojdziesz z podajnikowcem do ladu. Mieszkajac przy tym w kotlowni. Jezeli nie ma miejsca na pellet to wnioskuje ze wegiel bedzie gdzies poza budynkiem. Bedzie wtedy mokry. A to zabojstwo dla podajnikowca. Palilem w takim kotle  jedenascie lat. Nie masz miejsca w kotlowni nawet na dwie palety workow z pelletem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam budynek gosp. ale nie ocieplony, ogl można go nazwać szopą niż budynkiem:-) wyczytałem że inaczej wilgoć działa na pellet a inaczej na groszek i lepszy będzie groszek. Miejsca będzie na parę worków tj 2 x zasyp. Ze to są zasobniki z osuszaczem. Pompa nie wchodzi w grę. Koszta nas przerastaja. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Visitor1230

Rozumiem. Ze swojego doswiadczenia powiem tylko ze uwalniajac sie po tylu latach od wegla zrobilem dobry krok. Co do wilgotnego wegla to nie tylko kwestia dosuszenia. Tylko dwie zimy wrzucalem wilgotny wegiel. Pomimo to w piata zime w zasobniku pojawily sie dziury na wylot. 2 tys poszly w bloto. Zrobisz kolego jak uwazasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinienes rozpatrzyc grzanie gazem ze zbiornika