Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie kotła Klimosz combi s3


misza1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Z góry zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem. Mam drobny problem z ustawieniem swojego kotła. Zadałem temperaturę CO1 na 55 stopni. Tryb pracy Zima. Tryb AUTO. Temperatura CWU 40. Jeśli chodzi o grzanie wody, wszystko jest ok. Problem mam z temperaturą CO. Temperatura nie jest stała, tylko albo wyższa albo niższa niż zadana. "Faluje". Z czego to się może brać? Nadmieniam, że przy tym idzie mi dość sporo opału. Palę pelletem. W 4 doby poszło 6 worków po 15 kg. Z góry przepraszam, jeśli napisałem coś nie fachowo. Dzięki za odpowiedzi. IMG_20191111_171342.thumb.jpg.46d1db2d138ec700c5fae96d5c6b0139.jpg

IMG_20191111_171228.jpg

IMG_20191111_171222.jpg

IMG_20191111_171514.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglij siłownik i przekręć ręcznie w lewo na "10". Termometr za pompą ma pokazać temperaturę zbliżoną do tej  na kotle. Czy tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tu jest OK. Przy grzaniu nie możesz mieć zbyt małej różnicy pomiędzy temperaturą zadaną kotła minus histereza (czyli temperaturą przy której startuje palnik z podtrzymania) a temperaturą minimalną startu pompy obiegowej, zwłaszcza jeśli po dogrzaniu pompa się zatrzymuje. 

Palisz peletem w kotle podajnikowym na ekogroszek? Kocioł właściwie zabezpieczony? Strażak, zbiornik przeponowy lub otwarty? Zawory bezpieczeństwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoją podpowiedź dotyczącą temperatur muszę przetrawić i przemyśleć odpowiedź, bo teraz nie wiem  jak to sprawdzić. Co do pozostałych pytań: wszystkie nastawy robił przedstawiciel producenta przy pierwszym uruchomieniu. Strażaka nie ma, bo przy paleniu pelletem (jest dopuszczony przez producenta), polecono mi założyć zawór termostatyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, misza1991 napisał: