Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miarkownik Ciągu


astarothsiwy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym założyć do pieca miarkownik ciągu. Moje pytanie brzmi czy można to zrobić na instalacji pełnej wody i piecu pełnym wody. Miarkownik ma zostać wkrecony w miejsce oznaczone na zdjęciu. Jestem laikiem więc nie wiem czy jak odkrece to woda będzie wywalac pod ciśnieniem. Z góry dziękuję za pomoc.

Marcin

20191109_134444.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wysoko od poziomu kotła masz najwyższy punkt instalacji ( naczynie wzbiorcze) ? Jeśli nie jest to zbyt wysoko, to spokojne da się taki zabieg zrobić z wodą w instalacji, byle nie gorącą. Tylko, że miejsce w którym chcesz go wkręcić słabo się nadaje. Będzie tam kiepski odczyt temperatury. Lepiej, żeby wkręcić bezpośrdnio w płaszcz kotła albo na wyjściu gorącej wody w specjalnie w tym celu zamontowany trójnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miejsca wkręcenia miarkownika wiem że się sprawdzi bo mama dokładnie w takim piecu ma dokładnie to samo i chodzi bez zastrzeżeń. Co do drugiej części... piec jest na dole A kaloryfer na piętrze... więc różnica poziomów to jakieś ok 3 m. Podstawilbym wiadro i szybko wykrecil i wkrecil o ile ciśnienie na to pozwoli. Mam problem ze spuszczeniem wody z samego pieca bo zawór do tego mam przy samej podłodze i nie mam jak położyć naczynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś wkręcić aż w miejsce odpowietrznika a nie w nypel, bo tak nie da rady... A tam już woda stoi i temperatura nie odzwierciedla tego co dzieje się w kotle. Niby jakoś będzie działać ale potem będzie płacz, że miarkownik wolno reaguje... Już lepiej wkręć tam gdzie tarczowy termometr siedzi. Pewnie to wyjście z kotła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach