Skocz do zawartości

zel7

Forumowicz
  • Zawartość

    55
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O zel7

  • Tytuł
    Rozkręca się

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

759 wyświetleń profilu
  1. Cześć, Ja otrzymałem w sumie z dotacji 9500 zł. 6000 zł z gminy oraz 3500 z programu "Stop Smog". Dotacja z gminy była załatwiona w tydzień bo byłem w pierwszym dniu składaniu winsoków 25 na liście rezerwowej a za kilka miesięcy zadzwonili czy jestem zainteresowany. Z "Stop Smog" wszystko pocztą wysyłane raz musiałem tam jechać żeby zweryfikować tożsamość, w domu nikt nie był wystarczyło wysłać zdjęcia.
  2. Z calym szacunkiem ale 5 klasa to tylko na papierze. Wegiel jest jaki jest. I zawsze chocby nie wiem co dymek leci. Czysciutki on nie jest bo w nim sa substancje lotne, popiol I inne syfy + wilgoc I mamy czarna maz (nie taka jak na zalaczonym zdjeciu). W kominie jest duzo mniej sadzy ale zawsze cos tam osiada. Modne 1.4404? To jaka jest alternatywa? Ceramika? Tylko pod 160 trzeba wiercic na 210-220. Nie zawsze sie da.
  3. Cześć, ja w zeszłym roku paliłem w murowanym, szlamowanym 11 metrowym kominie kotłem klasy 5. Wkładu nie założyłem bo nie zdążyłem. W cieplejsze dni (około 0 stopni) paliłem na dwustanie. W mrozy włączałem PID bo na dwustanie kocioł nie dawał rady nagrzać instalacji. Jak piec był nowiutki i czyściutki to po ścianach komina ściekał kondensat do samego dołu. U góry (część nad dachem cały czas była taka mokra maź na dole suchutki jak pieprz. U góry zaprawa zamieniła się w piasek zmieszany z błotem. Plam żadnych nie miałem ale moim zdaniem to kwestia czasu, bo trochę czasu mija jak kondensat przesiąknie przez grubą warstwę zaprawy i cegieł. Żeby oszczędzać komin kocioł czyściłem bardzo rzadko ale to było celowe działanie żeby go nie zniszczyć. Po sezonie na dachu była wielka smuga czarna bo kondensat cały czas się wytwarzał na szczycie komina i kapał z komina na dach. Nawet się nie zastanawiałem i zaraz po sezonie frezowanie i wkład z 1.4404. "Urobek" z frezowania z górnej parti komina był lepki czyli u góry nad nie ogrzewaną częścią domu była ciągła produkcja kondensu. Chłopek co mi zakładał i tak mówił że za parę lat jak się bardzo postaram to ostatnia rura będzie do wymiany i jak ktoś włącza PID na ciepłe dni to komin działa jak destylator i nie ma bata ale kwas też zeżre 1.4404. Nie róbcie głupot i jak macie wielki zimny komin jak mój to musi być wkład. Opał miałem suchutki ale moim zdaniem to nie wszystko, bo jak na jesień cały czas ciśniecie wilgotne powietrze przez wentylator to gdzieś ta wilgoć się musi skondensować (albo w atmosferze albo na kominie). Po sezonie komin tez miałem suchutki sprawdźcie go w zimę podczas mrozu obyście się nie zdziwili.
  4. zel7

    Wkład Kominowy

    Cześć, Aktualnie stoję przed wyborem wkładu kominowego. Komin został wyszlamowany około 4 lata temu ale nowy piec 5 klasy u góry zmasakrował zaprawę po jednym sezonie i w mojej opinii to się do tego w ogóle nie nadaje. Do wyboru mam produkty firmy Jeremias oraz Komin-Flex. Patrząc w katalogi firma Jeremias daje 5 lat gwarancji ( dla spalin suchych i których temperatura przekracza 120 stopni), dodatkowo nie oferują oni wkładów odpornych na kondensat i pożar sadzy (tak przynajmniej wynika z ich oznaczeń katalogowych), Firma Komin-Flex daje 2 lata gwarancji ale w ich ofercie są wkłady odporne na kondensat i pożar sadzy oraz w karcie gwarancyjnej nie ma kruczków dotyczących temperatury spalin oraz uwag co do ich suchości. Jeżeli chodzi o cenę to wychodzi bardzo podobnie około 4k za materiał (rura 160 mm, gr=1 mm, długość komina około 11 m). 1. W związku z tym mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie z produktami wyżej wymienionych firm w przypadku użycia kotłów 5 klasy? 2. Czy to że komin był uprzednio wyszlamowany może spowodować jakieś problemy podczas frezowania (u góry nie ma już nic z zaprawy ale na dole wydaje się że jest ok)?
  5. Ja również mam kocioł 5 klasy i na wiosnę planuje zrobić wkład. Komin był kilka lat temu wyszlamowany ale na zimne spaliny to za mało więc dodatkowo chcę tam wsadzić wkład. Większość firm chce mi ten kanał wyfrezować żeby wsadzić okrągły, bo mówią że okrągły lepiej odprowadza spaliny niż owalny (zastanawiam się czy to ma jakiś sens czy dodatkowo chcą zarobić na frezowaniu). Znalazłem jedną firmę co zrobi mi owalny 0,8 mm z firmy Jeremias z stali 1.4404 (316L)/1.4571(316Ti). Gościu mówił żeby nie patrzeć na grubość tylko właśnie na gatunek stali że masa ludzi rezygnuje np z 0,8 mm z 1.4404 na rzecz np. 2 mm z "nierdzewki". Czy to że komin miałem wyszlamowany będzie miało wpływ na trwałość wkładu?
  6. zel7

    Kotły 5 Klasy A 3 I 4 Klasy

    Ja użytkuje kocioł 5 klasy i zgadzam się z przedmówcami że decydujący jest opał. Pół roku zajęło mi żeby opanować jeden rodzaj (Retopal) żeby w miarę się spalał w pełni. Najgorsze jest to że teraz mam inny (Chwałowice) i za cholerę nie umiem z nim dojść do porządku. Mieszają to pewnie z byle gównem, mokre w cholerę trzeba to suszyć. Już sobie dałem spokój i wywalam ten niedopał do kubła bo szkoda mi czasu żeby siedzieć i się patrzeć na ten płomień. Temperatura spadnie na dworze to się ciąg zmienia i zaś wszystko inaczej. Mam RCK ale nie chce wychładzać spalin bo komin sobie zalepię a wkład włożę dopiero na wiosnę. Jedyny plus z całej imprezy to że oddali mi 10000 zł. Sprawność 90 % to tylko w laboratorium albo jak ktoś co 2 dni ze szczątka czyści kocioł do gołej blachy. Pięknie to widać na termometrze spalin na początku to około 120 stopni a po tygodniu 220. Wkurza mnie to że za ten beznadziejny węgiel płacisz 850 zł ale ciekawe ile będzie kosztował jak wprowadzą jakieś kontrole jakości chyba z 1500 zł.
  7. zel7

    Jak Palić W Kotle Retortowym

    Cześć, Od tego sezonu zacząłem grzać kotłem retortowym Klimosz Eko LE 20 kW. Ogrzewam nim 220 metrów nie ocieplonego starego domu z oknami plastikowymi. Instalacja stara: grube rury i żeliwne grzejniki z zaworami termostatycznymi. Ustawienia: Podawanie: 5s Przerwa: 24 s Wentylator: 51% Przesłona: otwarte tak na oko 40 % Paliwo: Retopal Temperatura spalin: około 150 C 1. Wydaje mi się że mam trochę za dużo spieków i niedopalonego opału. Przy obecnych temperaturach zużywam około 30 kg ekogroszku na dobę i może szło by troszkę z tego urwać. 2. Nie wiem jak sterować systemem grzewczym. Mam ustawioną krzywą pogodową i mam sterownik pokojowy. Na początku było tak że czujnik pokojowy mówił kotłowi stop i zanim znowu kocioł się załączył to cała instalacja mocno się wychłodziła. Teraz ustawiłem że nawet jak pokojówka mówi stop to i tak jak temperatura na CO spadnie poniżej od zadanej o 20% to kocioł i tak zaczyna grzać. W ten sposób grzejniki są letnie a nie zimne i wydaje mi się że mniej energii trzeba zużyć na dogrzewanie całego systemu niż na rozgrzewanie go od nowa. Proszę o porady czy szło by coś tu poprawić. W załączniku zdjęcia popiołu i jak wygląda niedopalone części oraz palnik podczas postoju.
  8. Zadzwoniłem do SAS-a i powiedzieli że 4 śruby i wtyczka i się wypina całość.
  9. Czy w kotle SAS Solid istnieje możliwość do transportu wymontować zasobnik i retortę? Pytam bo złożone nie przejdzie przez drzwi w kotłowni
  10. Jeszcze kilka pytań dotyczących SAS Solid: 1) Gdyby z jakiegoś powodu sterownik RECALART MultiFun się nie sprawdził to czy można go wymienić na TECH ST-550zPID?
  11. Witam, 1) Obecnie 220 m^2 opalam piecem 36 kW Viadrus U22, główne paliwo flot. Ocieplenie domu wycenili mi na 120 tys. (ocieplenie ścian bocznych, ocieplenie fundamentów 2 m w ziemi + zrobienie drenażu) na razie nie mam takich funduszy a chce zrobić to raz a porządnie. Musze wymienić ten kocioł bo często wyjeżdżam a drugi palacz odszedł na tamten świat. Wybrałem kocioł SAS Solid (możliwość dotacji) i zawołałem kilka firm żeby wyceniły. Cenowo podobnie tylko większość mówi że 25 kW na ten dom to za mało, ale skoro 36kW na flocie dawało radę to podajnikowy 25 kW spokojnie chyba da radę. Jak myślicie czy te 25 kW jest ok czy powinno być 36kW (taki jest następny). Wynik z ciepło właściwe: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/1ygr Wiem że termomodernizacja powinna być pierwsza ale w obecnej sytuacji najpierw muszę wymienić kocioł. 2) Druga sprawa to ten czujnik żaru z waszych opinii wynika że to fajna sprawa natomiast jeden instalator mówi że montował takie coś i spalanie jest większe niż normalnie. 3) Czy do tego typów kotłów musi być jakiś super ekogroszek w workach czy mogę przywieźć ciężarówka bezpośrednio z kopalni ekogroszek luzem?
  12. zel7

    Z Której Kopalni Kupić Węgiel

    Mi chłop przywiózł ten Orzech z Jankowic i wykonałem kilka prób ogniowych. Pali się długim ciemnym płomieniem i ma moc, łatwo się odpala i ładnie wypala. Na obecne temperatury za mocny, zostawiam go na przyszły sezon na mrozy. Mi jak przywozi to zawsze jest papier z kopalni na moje nazwisko z data itd. Ale kto wie czy nie wiezie znajomemu a mi przywozi jakieś badziewie nie wiadomo skąd.
  13. zel7

    Z Której Kopalni Kupić Węgiel

    Zamówiłem na próbę orzech z Jankowic. Ten Chwałowicki (zakupiony na jesień 2016) dziwnie mi się wypalał. Dużo drewna potrzeba żeby odpalił a po wypaleniu zasypu z większych kawałków zostawały mi takie placki w których w środku po przełamaniu był węgiel. Jankowicki ekogroszek (zakup wiosna 2015) bardzo łatwo się odpalał i wypalał praktycznie do zera zobaczymy jak orzech.
  14. zel7

    Z Której Kopalni Kupić Węgiel

    Witam, Chce spróbować Orzecha z Jankowic. Do tej pory paliłem Orzech z Chwałowic ale mój dostawca mówi że się coś pogorszyło ostatnio i mówi żebym wziął z Jankowic. Potwierdzacie te opinie?
  15. zel7

    Flot

    http://www.tuzory.pl/wiadomosci,jest-projekt-uchwaly-antysmogowej-od-wrzesnia-zakaz-palenia-mulu-i-flotu,wia5-3266-13592.html Ja mam w piwnicy ze 3 tony jeszcze i co ja z tym zrobię?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.