Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bufor ciepła działający na grawitacji.


kupson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie czy jest możliwe zrobienie instalacji bufora ciepła, która by działa bez pompki?

Zaznaczam,że jestem kompletnie zielony w temacie inatalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty nawet linka nie otworzyłeś, w pierwszym linku w paru akapitach jest wszystko na temat bufora w pigułce, poczytaj, a można bufor "napędzać"grawitacyjnie

tu jest schemat: bufor-schemat-grawitacja-v3.jpg

zaczerpnięty z pierwszego linku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem o co chodzi?

,,stopniowe nagrzewanie — grawitacja będzie wysysać ciepłą wodę z kotła jak tylko zdoła się ona nieco podgrzać, dlatego bufor nie zostanie od razu naładowany do 80–90st.C, lecz najpierw cała objętość bufora będzie musiała przepłynąć przez kocioł kilka razy, za każdym razem będąc stopniowo podgrzewana coraz bardziej. Jak szybko woda osiągnie wysoką temperaturę, to zależy od aktualnej mocy kotła,,  z tego pierwszego linku co podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co chcesz zrobić? jaka instalacja i kocioł, co ogrzewać chcesz z bufora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalacje grawitacyjną na grubych rurach.

Chcę wstawić kocioł zasypowy 5 klasy + bufor ciepła.

Ogrzewać oczywiście dom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś trzeba dozować to ciepło do domu, jaki masz pomysł ?

 

ps jest parę rozwiązań ale trzeba znać szczegóły, odbierz pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kupson napisał:

Mam instalacje grawitacyjną na grubych rurach.

Chcę wstawić kocioł zasypowy 5 klasy + bufor ciepła.

Kocioł 5 klasy plus bufor ? Przecież to bez sensu. Kotły maja dobrą modulację i wystarczy dobrze zrobić instalację i kocioł sam będzie ogrzewał całą chatę.