Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa zamiast pieca

Wiertło

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie dodam że w temacie pomp jestem całkiem zielony.

Na wiosnę będę ciał wymienić źródło ciepła w moim mieszkaniu. Mieszkanie to ok 80 metrow nieźle ocieplone wydzielone z domu jednorodzinnego. Praktycznie wsZystko na jednym poziomie oprócz kuchni i kotłowni które są poziom niżej. 

Obecnie mam piec zasypowy o mocy 12kw. I chciałem go wymienić na piec z podajnikiem na pellet. Oprócz tego będę musiał postawić nowy komin prawdopodobnie z nierdzewki. I wszystko by było cacy gdyby nie to że zacząlem siię zastanawiać nad pompa ciepła powietrze woda.

Czy w ogóle w moim przypadku ma to sens? Ogrzewanie podłogowe raczej odpada u mnie bo mieszkanie jest po generalnym remoncie i niechcial bym tego znów przechodzić. Instalacja w tym momencie jest grzejnikowa.

Powiedzcie mi czy to wogole w tym przypadku miałoby sens bo licząc wymianę pieca plus komin i instalacja to pewnie zamknę się w okolicy 20tys zł. 

Ile mogła by kosztować pompa do mojego mieszkania i czy ma to wogole sens na instalacji grzejnikowej?

Opublikowano

Ja jestem właśnie na etapie wyboru pompy zamiast pierwotnie zakładanego kotła na paliwo stałe do pomieszczenia dwukondygnacyjnego 90m2, biurowo socjalnego o zapotrzebowaniu maksymalnym 4,5kW. Mam trochę mniejszy problem bo jest ogrzewanie podłogowe ale i tak jak rozmawiam z instalatorami to każdy mówi co innego a najśmieszniejsze że miewają całkiem sprzeczne twierdzenia. Najtaniej wyszedł Panasonic 7kW  w cenie 22 netto choć instalator upiera się przy 9kW bo jak stwierdził chce spać spokojnie.

W instalacji grzejnikowej muszą być mocno przewymiarowane grzejniki aby grzać jak najniższą temperaturą wody bo im wyżej gonisz pompę tym jej sprawność (cop) maleje. W ogóle przy tym zamęcie w kraju nie wiadomo co będzie z cenami prądu za dwa, trzy lata i zaczynam znowu wątpić w tą inwestycję.

Opublikowano