Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa zamiast pieca


Wiertło

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie dodam że w temacie pomp jestem całkiem zielony.

 

Na wiosnę będę ciał wymienić źródło ciepła w moim mieszkaniu. Mieszkanie to ok 80 metrow nieźle ocieplone wydzielone z domu jednorodzinnego. Praktycznie wsZystko na jednym poziomie oprócz kuchni i kotłowni które są poziom niżej. 

 

Obecnie mam piec zasypowy o mocy 12kw. I chciałem go wymienić na piec z podajnikiem na pellet. Oprócz tego będę musiał postawić nowy komin prawdopodobnie z nierdzewki. I wszystko by było cacy gdyby nie to że zacząlem siię zastanawiać nad pompa ciepła powietrze woda.

 

Czy w ogóle w moim przypadku ma to sens? Ogrzewanie podłogowe raczej odpada u mnie bo mieszkanie jest po generalnym remoncie i niechcial bym tego znów przechodzić. Instalacja w tym momencie jest grzejnikowa.

 

Powiedzcie mi czy to wogole w tym przypadku miałoby sens bo licząc wymianę pieca plus komin i instalacja to pewnie zamknę się w okolicy 20tys zł. 

Ile mogła by kosztować pompa do mojego mieszkania i czy ma to wogole sens na instalacji grzejnikowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem właśnie na etapie wyboru pompy zamiast pierwotnie zakładanego kotła na paliwo stałe do pomieszczenia dwukondygnacyjnego 90m2, biurowo socjalnego o zapotrzebowaniu maksymalnym 4,5kW. Mam trochę mniejszy problem bo jest ogrzewanie podłogowe ale i tak jak rozmawiam z instalatorami to każdy mówi co innego a najśmieszniejsze że miewają całkiem sprzeczne twierdzenia. Najtaniej wyszedł Panasonic 7kW  w cenie 22 netto choć instalator upiera się przy 9kW bo jak stwierdził chce spać spokojnie.

W instalacji grzejnikowej muszą być mocno przewymiarowane grzejniki aby grzać jak najniższą temperaturą wody bo im wyżej gonisz pompę tym jej sprawność (cop) maleje. W ogóle przy tym zamęcie w kraju nie wiadomo co będzie z cenami prądu za dwa, trzy lata i zaczynam znowu wątpić w tą inwestycję.

Odnośnik do komentarza