arek1263 Opublikowano 14 Grudnia 2018 #1 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Chciałbym podzielić się sytuacją jak mnie spotkała ewentualnie prosić o poradę co dalej z tym zrobić. Mam kocioł teklę, pracuje od dwóch miesięcy. Fabrycznie ma dwa odwody plus cwu. Mam zamontowany 4d herz i siłownik herz. Zamontowany prawidłowo w 100%. Po miesiącu siłownik się wyłożył. Pracował elegancko, utrzymywał zadane temperatury ale nagle zaczął harczeć, jakby jednocześnie dostawał sygnał w że ma się otwierać i zamykać. Wysłałem na reklamację, dołączyłem opis sytuacji. Nie wiem czy go sprawdzali czy nie ale zaraz przywiózł kurier nowy. I teraz niespodzianka, tylko niecala dobę było ok, bo kejnego dnia rano taka sama sytuacja, siłownik na 0 i zgrzyta a w domu zimno ..... Używam jednego obwodu, drugi był wyłączony. Przełożyłem czujniki, z obwodu I na obwód II i podłączyłem mieszacz do wejścia gdzie jest mieszczacz obwodu II. Obwód I wyłączony, działa tylko II obwód, a siłownik o dziwo pracuje idealnie, zero problemów i dziwnych odgłosów. Tak już od kilku dni. Pytanie. Czy możliwe jest by wejście w module dla mieszczacza I obwodu było uszkodzone? Machać ręką skoro działa na drugim obwodzie czy podnosić larum. Tylko gdzie, u estymy czy u dystrybutora Tekli? Zostanę na 3 tygodnie bez działającego kotła?
Gość robin60 Opublikowano 14 Grudnia 2018 #2 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opisujesz swoją przypadłość i wzywasz serwis ich zasranym obowiązkiem jest to naprawić ewentualnie wymienić sprzęt wadliwy na nowy.Jak Tekla będzie się ociągać. Udajesz się z papierami od Tekli do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów i zgłaszasz sprawę. Wtedy Twój problem już bardzo szybko się rozwiąże.
arek1263 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor #3 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Dzięki, tak chyba zrobię, zapłaciłem w sumie za pełnowartościowy komplet kocioł z osprzętem sterującym. robin60, a czy spotkałeś się że jakieś jedno wyjście w takim czy też innym module padło?
sambor Opublikowano 14 Grudnia 2018 #4 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Wszystko jest ok pod warunkiem że montaż i rozruch był przeprowadzony przez osobę uprawnioną do takiej czynności ( autoryzowany przez producenta monter)
Gość robin60 Opublikowano 14 Grudnia 2018 #5 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Tak jak pisze szanowny Nasz kolega @sambor jak kocioł był uruchomiony przez osobę kompetentną bo wymaga tego producent kotła to tak. Choć wydaję mi się , że Tekla nie powinna robić Ci jakiś wielkich problemów i powinno im na tym zależeć by klient był zadowolony. Jak kocioł uruchamiałeś osobiście to mogą być problemy choć i tak Tekla nie powinna Cię zostawić bez pomocy, ale to jest z tym różnie. Spotkałem się , że w automatyce coś wysiadło coś przestało działać. ale to w PLUM i nie znam przypadku by nie rozwiązano problemu. W jednym przypadku wymieniono cały sterownik. Pozdrawiam
arek1263 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor #6 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Monterem był mój znajomy hydraulik a całą elektyke podłączyłem sam. Bardzo czytelne są te schematy estymy. Sam też dzwoniłem do Tekli i zmieniałem soft w ingeo touch bo był zły wgrany. Ale to nie ma nic wspólnego raczej z niedziałającym wyjściem pierwszego mieszczacza. Dystrybutor jak dowiedział się że będzie rozruch w niedzielę, dał mi wstępne nastawy. Potem był i do niczego się nie przyczepił. Podstemplowal. Udam się tam i zgłoszę sprawę bo nie daje mi spokoju choć w praktyce na II obwodzie działa ok.
Daniel1 Opublikowano 26 Grudnia 2018 #7 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Witam, Mam ten sam problem co arek1263. Mam sterownik lim w kotle Tekla Tytan Bio. Kociołek użytkuje od dwóch miesięcy dwa dni temu mieszacz otworzył się na 100% i już w tej pozycji został. Próbując się zamykać słychać tylko chrobotanie w siłowniku zaworu 4 drogowego. Instalacji i pierwszego uruchamiania dokonała firma autoryzowana przez Tekla, umieszczona na jej stronie jako ich przedstawiciel. Czy zgłaszać to do firmy która montowała kocioł czy bezpośrednio do Tekli?
arek1263 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Autor #9 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Daniel1 udało Ci się rozwiązać problem? Mi powiedział dystrybutor, że powinienem na stronie tekli opisać dokładnie problem i podać numer kotła. Telka wyśle zlecenie do mojego dystrybutora u którego zakupiłem kocioł i przyjadą z nowym modułem. I że nie powinienem czekać z tym do końca sezonu.... I chyba tak zrobię
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.