krzychu22 Opublikowano 5 Listopada 2018 #1 Opublikowano 5 Listopada 2018 Witam Proszę o ocenę mojej instalacji muszę ją przebudować ponieważ pompy się przeciągają tzn. po załączeniu pompy CWU spada temperatura na pozostałych obiegach z góry dziękuje
odpowietrznik Opublikowano 5 Listopada 2018 #2 Opublikowano 5 Listopada 2018 1)Rura do naczynia bezpośrednio z zasilania kotła 2)Przenieść ZZ w OP na "powrót do powrotu" 3)Dołożyć dodatkową pompę w obiegu kotłowym
gmaj22 Opublikowano 5 Listopada 2018 #3 Opublikowano 5 Listopada 2018 Zdjęcie wiele by wyjaśniło. Min. to, czy 4D rzeczywiście jest tak zamontowany wzlędem podejść do kotła i pompy jak na szkicu. PS: Czy pompy c.o. i podłogowa pracują ciągle, czy cyklicznie? A może w priorytecie cwu są wyłączane? Czy wtedy zawór 4D się zamyka?
krzychu22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #4 Opublikowano 6 Listopada 2018 Pompy c.o i podłogowa pracują ciągle. Zawór jest bez siłownika
hajtaler428 Opublikowano 6 Listopada 2018 #5 Opublikowano 6 Listopada 2018 Nic się nie przeciąga - wszystko jest podłączone prawidlowo(poza tym co wypisał @odpowietrznik) To normalne - przy załączeniu pompy CWU pompa zabiera część mocy. Czemu masz przydławiony przepływ na CWU - otwórz na max. Pompa CWU na minimalne obroty.
krzychu22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #6 Opublikowano 6 Listopada 2018 Teraz mam przydławiony przepływ tylko na powrocie z CWU pompa na pierwszym biegu, jak otworzę to na grzejniki 35 do 40 stopni idzie i słychać jakby pompka miała ciężej, piec wtedy zaczyna nie stabilnie pracować
krzychu22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #7 Opublikowano 6 Listopada 2018 9 godzin temu, odpowietrznik napisał: 1)Rura do naczynia bezpośrednio z zasilania kotła 2)Przenieść ZZ w OP na "powrót do powrotu" 3)Dołożyć dodatkową pompę w obiegu kotłowym A jakby wyżucić ten 4D i pompę obiegu kotłowego założyć przed zaraz za piecem a przed obiegami?
hajtaler428 Opublikowano 6 Listopada 2018 #8 Opublikowano 6 Listopada 2018 Można, nawet zalecane pod warunkiem że masz termostaty na grzejnikach
krzychu22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #9 Opublikowano 6 Listopada 2018 Tak mam, mogę 3d na grzejniki załorzyć, też chciałbym tą instalacją pogodowo sterować
hajtaler428 Opublikowano 6 Listopada 2018 #10 Opublikowano 6 Listopada 2018 Jak masz termostaty to obniżenie temperatury na grzejniki nie jest konieczne, a jak już to wystarczy ręcznie sterowany termostatyczny z zakresem 30-60st a pogodówka to na podłogę
wit21 Opublikowano 6 Listopada 2018 #11 Opublikowano 6 Listopada 2018 Odnośnie schematu poprawionego przez kol.Odpowietrznik-a, chciałbym zapytać jakie powinny być prawidłowe ustawienia wydajności pomp CO, Podłogowej w stosunku do pompy w obiegu kotłowym. Czy tu obowiązuje zasada z układu ze sprzęgłem, że wydajność pompy kotłowej ma być większa do sumy wydajności pomp na odbiorach ? Czy wydajność pompy kotłowej może być w zakresie z auto-adapt, czy też w zakresie stałym np cI, cII, cIII ?
odpowietrznik Opublikowano 6 Listopada 2018 #12 Opublikowano 6 Listopada 2018 Jak są zawory termostatyczne na grzejnikach to pompa w obiegu grzejników powinna pracować w trybie autoadapt.Jeżeli pompa na grzejniki nie posiada funkcji autoadapt to wtedy praca z proporcjonalnym ciśnieniem.Jeżeli w ogrzewaniu podłogowym nie ma siłowników to praca pompy podłogowej w trybie ze stałym ciśnieniem
wit21 Opublikowano 6 Listopada 2018 #13 Opublikowano 6 Listopada 2018 Ok. to rozumiem, ale jak to odnieśc do wydajności i trybu pracy pompy kotłowej na powrocie 4D (ze schematu ) ? Jak ustalić tryb pracy pompy kotłowej w przypadku gdy pompa podłogowa pracuje ze stałą różnicą ciśnień a pompa na grzejniki ze zmienną różnicą ciśnień ?
gmaj22 Opublikowano 6 Listopada 2018 #14 Opublikowano 6 Listopada 2018 8 godzin temu, krzychu22 napisał: Teraz mam przydławiony przepływ tylko na powrocie z CWU pompa na pierwszym biegu, jak otworzę to na grzejniki 35 do 40 stopni idzie i słychać jakby pompka miała ciężej, piec wtedy zaczyna nie stabilnie pracować Masz przydławiony przepływ przed czerwona pompą. Jesli już chcesz dławić, to za pompa a nie przed. I te "stojące" filtry przed pompami....brrrr. A o zdjęcie 4D pytałem, bo chciałem wiedzieć, czy w pozycji na "5" masz przegrode poziomo. W tym przypadku tak własnie powinna być.
krzychu22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #15 Opublikowano 6 Listopada 2018 Miałem teraz jest otwarty ten zawór przed czerwoną pomp Co z tymi filtrami odwrotnie?
odpowietrznik Opublikowano 6 Listopada 2018 #16 Opublikowano 6 Listopada 2018 Nie odwrotnie tylko sitkiem w dół
odpowietrznik Opublikowano 6 Listopada 2018 #18 Opublikowano 6 Listopada 2018 OK tylko staraj się montować filtry sitkami w dół.Jak rezygnujesz z zaworu 4D (i słusznie:) ) musi być jeszcze zawór grzybkowy do regulacji przepływu.Dlaczego zasilanie do zasobnika musi iść do góry a potem na dół?wtedy musisz u góry dac odpowietrznik automat.Do naczynia oczywiście Cu 28 .Brak na schemacie zaworów odcinających.Dla kotła w układzie otwartym ZB=1,5bar Odpowiednio dobrane Kvs-y zaworów 3D Na grzejniki zawory termost.i pompa najlepiej z autoadapt np.Grundfos Alpha 2 25-40
krzychu22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #20 Opublikowano 6 Listopada 2018 Godzinę temu, odpowietrznik napisał: OK tylko staraj się montować filtry sitkami w dół.Jak rezygnujesz z zaworu 4D (i słusznie:) ) musi być jeszcze zawór grzybkowy do regulacji przepływu.Dlaczego zasilanie do zasobnika musi iść do góry a potem na dół?wtedy musisz u góry dac odpowietrznik automat.Do naczynia oczywiście Cu 28 .Brak na schemacie zaworów odcinających.Dla kotła w układzie otwartym ZB=1,5bar Odpowiednio dobrane Kvs-y zaworów 3D Na grzejniki zawory termost.i pompa najlepiej z autoadapt np.Grundfos Alpha 2 25-40 z filtrami może się zmieszczę ,zawór grzybkowy zamontuje, mam odpowietrzniki automatyczne nad każdą pompką ,zb na piecu jest, CO TO KVS-Y zaworów 3D i jak to obliczyć? Na grzejnikach są głowice termost. a jaką pompę do obiegu kotłowego? A na grzejniki może zawór 3D termostatyczny?
odpowietrznik Opublikowano 6 Listopada 2018 #21 Opublikowano 6 Listopada 2018 Do obiegu kotłowego jakąś 40kę,nalepiej energooszczędną bo będzie chodzić cały czas.Do obliczenia Kvsu zaworu potrzebny jest przepływ w obiegu który obsługuje lub alternatywnie moc instalacji(podłogówki,grzejników)i różnicę temperatur pomiędzy zasilaniem i powrotem.Zresztą z jednego wynika drugie.Do grzejników może być termostatyczny z ręczną nastawą temp.jak już zresztą to stwierdził uprzednio Haiti w jednym z powyższych postów
hajtaler428 Opublikowano 6 Listopada 2018 #22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Jeszcze tak jak mamy przenosić kropka w kropkę ten schemat w real to zmieniłbym podłączenie rury bezpieczeństwa - dałbym ją pionowo od kotła tam gdzie teraz na schemacie jest zb a zb bezpośrednio w płaszcz kotła (większość kotłów ma gniazda dodatkowe ) lub jeśli jest gniazdo dodatkowe o średnicy 1" to do niego rurę bezpieczeństwa podłączyć
krzychu22 Opublikowano 7 Listopada 2018 Autor #23 Opublikowano 7 Listopada 2018 Ten piec ma tylko jedno wyjście
Gość Digitrax Opublikowano 7 Listopada 2018 #24 Opublikowano 7 Listopada 2018 To zamiast trójnika nad kotłem zainstaluj czwórnik i od niego do góry naczynie a w bok zawór bezpieczeństwa.
hajtaler428 Opublikowano 7 Listopada 2018 #25 Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgadza się- rozwiązań jest wiele. Można czwórnik jak wyej, można dwa trójniki przelotowo. Samo podłączenie przy naczyniu też inaczej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.