Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dom kostka lata 80- izolacja metodą gospodarczą?


andrzejlubicz

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do fachowców i laików, którzy przechodzili przez to samo. 
Dom kostka, wybudowana w latach 80. Chcę zrobić izolację ścian styropianem (strop ocieplony wełną). Zastanawiam się czy warto rozważyć ocieplenie ścian swoimi siłami czy nawet o tym nie myśleć i szukać ekipy?
Ja osobiście nie mam żadnego doświadczenia w takich pracach, choć ciężka praca nie jest mi obca. Znajomy, który zobowiązał mi się pomóc pracował kiedyś w firmie, która robiła ocieplenia i znajomy ten zapewnia mnie, że nie jest to problem i poradzimy sobie z tym. 
Jak myślicie, jakieś rady?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj się do roboty jak najszybciej i nie myśl że to coś trudnego , ja nigdy z budowlanką nie miałem nic wspólnego a po kupnie starego poniemieckiego domu od razu zabrałem się za docieplenie i poza rozstawianiem rusztowań to reszta  należy do robót lekkich i przyjemnych , docieplałem 200m2 ścian , kleiłem styro na piankę bez kołkowania , jedna ściana północna pękła w dwa dni łacznie z siatkowaniem , dodam że robiłem sam dosłownie . styro szukaj na OLX mnie udało się kupić po 140/kubik grafitowy 12cm gr o lambdzie 0,32 prawdopodobnie capnięte z docieplania bloków ale mogę się mylić bo gostek twierdził że wycofał się z pewnej inwestycji i został z materiałem , cały dom ze wszystkimi materiałami do dociepleniem , siatki,kleje, kosztował ok 7 tys a drugie tyle to tynk który robiła mi już firma bo sam bałem się to robić , ale tynkowania nie trzeba robić od razu to może poczekać nawet 3 lata . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian  przykleisz sam,siatkę też położysz sam.Jeśli masz sprężarkę ( ja kupiłem)  , kupujesz pistolet do tynków np: taki ja mam.

https://matrixnarzedzia.pl/product-pol-6889-Adler-5L-AD-8030AL-Pistolet-do-tynkow-natryskowych.html

Ja zrobiłem tym sposobem ,sprężarka się zwróciła z nawiązką.