Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Gazowy + Węglowy


Masakra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to post gzecznościowy

 

Kumpel psiada piec gazowy w nowy domu nowy piec a zużycie gazu 1600m na 120m grzania w trzy równe mieiące.

Dlatego zdecydował się na doinstalowanie kotła węglowego.

Serwisant od gazówki też jakiś znajomy obiecał mu iż ściągnie zabeapieczenie z kotła i może wtedy otwożyć całą instalację czy to dobre rozwiązanie.

obecnie gazówka jest podłączona na sprzęgle co wymusza trzy pomy jedna bo sprzęgła i po jednaj na co i podłogówkę za sprzęgłem przecięż to generuje koszty a w momęcie podpięcia węglowego kolejne dwie jedna do sprzęgła i jedna do cwu.Dodatkowo chce to wysterować pogodowo.

I teraz pytanie jak to pospinać aby ograniczyć ilość pomp?Czy tak się da

 

oto poglądowe zdjęcie jak to wygląda na teraz tylko gazówka

post-5544-1237553160_thumb.jpg

 

Może należy wywalić to sprzęgło przcież to mała instalacja ale instalator twierdzi iż jest ono na potrzeby podłogówki.

Cwu chce podłączyć na jednej pompie zasilającej sprzęgło z węglowego coś misię wydaje że przkombinował a zawór 3d za sprzęgłem.Chyba zę się mylę.

 

prosę o pomoc w temacie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat obszerny. Najlepiej byłoby spiąć te źródła ciepła przez wymiennik płytowy. Były już te tematy opisywane w postach. Przy odpowiednim układzie można byłoby wykorzystać pompy obecnie zamontowane do obsługi całej instalacji. Tylko przy kotle węglowym do wymuszenia obiegu potrzebna byłaby pompa. Tylko zastanawia mnie tak wielkie zużycie gazu. Zapoznaj się z istniejącymi rozwiązaniami na forum. Ze sprzęgła zrezygnowałbym jednak.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze układ jest zdecydowanie przekabinowany prosiłbym i narysowanie teko blokowo i taki szkic zamiescic a co do spalania 1200m na 3 miesiace to chybama 30st wdomu przy otwartych oknach bo 1200m to na cały sezon grzewczy tak w przyblizeniu

sprzegło w tak małych instalacjach t na ogół bzdura ale narysuj szkic moze dojdziemy o co autorowi chodziło

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mam możliwośi narysowania tego układu dlatego zamieściłem zdjęcie ale postaram się opisać jak najlepiej.

 

Mianowicie pompa pieca ładuje do sprzęgła na krutkim obiegu co powoduje ciągłe odpalanie pieca na potrzeby sprzęgła tak mi się wydaje i piec chodzi mimo że w pomieszczeniach jest osiągnięta tem.zadana obecnie 21st.

kolejna pompa zasila grzejniki ze sprzęgłą i kolejna podłogówkę instalator stwierdził iż nie dasię inaczej podłączyć aby a pieca gazowego pracowała podłoga i co

a chodzi teraz o to aby podłączyć do instalacji piec węglowy i wysterować go [pogodowo dlatego prosiłbym o podanie jak najlepszego schematu jesli to możliwe.

Nawet jak konieczne będzie rozebranie połowy kotłowni.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłogi jest jakieś 40m max i miała spełniać zadanie tylko ciepłej poosadzki całe ogrzewanie jest zawieszone na grzejnikach

 

rozumiem a jaki rodzaj sterowania kotłem euroster czy cos?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie czy euroster w tej chwili steruje pompa od grzejników ?

czy jest termostat przylgowy sterujacy załaczeniem pomopy obiegu podłogówki ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra bo sterowanie to masakra jakas jest

jesli jestes na tyle technicznyto zórb tak na dzien dzisiejszy

wysteruj kocioł tym eurosterem

a na tej rurze miedzianej zamontuj termostat przylgowy ktory załączy pompe od podłogówki i

CO i tyle na dzien dzisiejszy proponuje zebys to spalanie zmniejszył do normalnego ,na kociołku ustaw temp ok 50st i bedzie ok

a co doreszty to trzeba sie zastanowic

ijeszcze jedno pytanko czy w tej chili maszcały układ zamkniety czy otwarty z naczyniem przelewowym?

pytam bo cuda sie zdazaja

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ jes zamknięty ale instalator chce go otworzyć jak zamontuje kopciucha a bardziej to mi zależy własnie na jakimś schemacie podłączenia tych piecy w jeden obieg bez może tylu pomp bo to jakas masakra jak dojdzie kopciuch to kolejne dwie w tym wypadku.

 

A co da ten przylgowy termostat i ma być na zasilaniu do srzęgła czy na powrocie ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nowy domu nowy piec a zużycie gazu 1600m na 120m grzania w trzy równe mieiące.

Dlatego zdecydował się na doinstalowanie kotła węglowego.

 

Z tych danych wynika, że średna moc grzewcza w tym okresie to 6300W (53W/m2). To średnio dobry wynik na te 3 miesiące mrozów. IMHO zamiast ładowania się w koszta nowego kotła lepiej poszukać gdzie ucieka ciepło. Bo za chwilkę się okaże, że 1000zł na gaz na miesiąc to za dużo, ale i tona ekogoroszku (750zł) na miesiąc to też dla niego za wiele.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ jes zamknięty ale instalator chce go otworzyć jak zamontuje kopciucha a bardziej to mi zależy własnie na jakimś schemacie podłączenia tych piecy w jeden obieg bez może tylu pomp bo to jakas masakra jak dojdzie kopciuch to kolejne dwie w tym wypadku.

 

A co da ten przylgowy termostat i ma być na zasilaniu do srzęgła czy na powrocie ?

 

na zasilaniu zdecydowanie i na temp ok 30st

to takie wyjscie awaryjnie pozniej ten termostat sie wykorzysta tylko do podłogówki

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

acha jeszcze jedno zanim dojdziemy do schematu to dowiedz sie czy tówj kocioł ma mozliwosc pracy z układem otwartym i napisz jaki to kocioł

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli tak to przeróbek nie bedziesz miał zadnych poza doprowadzeniem rury wznosnej do zbiornika i zamontowanie zbiornika gdzies na strychu czy w innym najwyzszym pomieszczeniu ,a ukladbym zostawił tak jak masz i trojniki tez masz załozone zaslepione przedsprzegłem i do tego podpiac kocioł weglowy i po robocie a tylko jednego nie zrobił majster mianowicie na dojscu do sprzegła od pieca gazowego nie ma zaworu zwrotnego ktory jest niezbedny ,a ten zawór na powrocie jest ok ale raczej nie bedzie uzywany i totyle by było

jescze tylko jedno jak bedziesz grzał wode na potzeby uzytkowe ?

bo to moze cos zmienic w moich załozeniach

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego najlepiej wstaw bufor podłącz to wszystko do bufora .Z bufora na grupy pompowe z mieszaczami .automatyka sterująca tymi obiegami grzewczymi.pozdrawiam

Witam jest to post gzecznościowy

 

Kumpel psiada piec gazowy w nowy domu nowy piec a zużycie gazu 1600m na 120m grzania w trzy równe mieiące.

Dlatego zdecydował się na doinstalowanie kotła węglowego.

Serwisant od gazówki też jakiś znajomy obiecał mu iż ściągnie zabeapieczenie z kotła i może wtedy otwożyć całą instalację czy to dobre rozwiązanie.

obecnie gazówka jest podłączona na sprzęgle co wymusza trzy pomy jedna bo sprzęgła i po jednaj na co i podłogówkę za sprzęgłem przecięż to generuje koszty a w momęcie podpięcia węglowego kolejne dwie jedna do sprzęgła i jedna do cwu.Dodatkowo chce to wysterować pogodowo.

I teraz pytanie jak to pospinać aby ograniczyć ilość pomp?Czy tak się da

 

oto poglądowe zdjęcie jak to wygląda na teraz tylko gazówka

post-5544-1237553160_thumb.jpg

 

Może należy wywalić to sprzęgło przcież to mała instalacja ale instalator twierdzi iż jest ono na potrzeby podłogówki.

Cwu chce podłączyć na jednej pompie zasilającej sprzęgło z węglowego coś misię wydaje że przkombinował a zawór 3d za sprzęgłem.Chyba zę się mylę.

 

prosę o pomoc w temacie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Majster chce zasilać cwu tą pompą co do strzęgła od węglówki bo będzie chodziła na stałe tak jak teraz w gazówce a co do zuąycia gazu to mam wrażenie że to wszystko przez to sprzęgło bo piec się odpala co 5 min na ok 30s a dom nie potrzebuje jeszcze ciepła,conajmniej godzinne postoje są między cyklami grzania

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem moze miec małe problemy odnosnie wyregulowania instalacji najednej pompie ale mysle ze sobie poradzi a co do zabezpieczzenia na kotle gazowym to jesli zlikwiduje cisnieniowe zabezpieczenie to niech zamontuje powyzej kotła zabezpieczenie w postaci czujnika poziomu wody ,jesli ten kocioł nie ma zadnego zabezpieczenia to mozesz temat o....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zdecydowanie nie dostales info jak masz połaczyc instalacje zeby było ok

 

Podpiełem euster prosto do pieca przedtem euster wyłanczał pompe za sprzęgłem i faktycznie piec po nagrzaniu pomieszczenia wyłączyłsię całkowicie ale pompa za sprzęgłem chodzi na okrętkę jutro pojadę i kupię tę wyłączniki temperaturowe do tych pomp.

Dzięki za pomoc i jeszcze jedno powiedz mi po jaką cholerę jest ten zawór zwrotny pomiędzy tymi pompami nad sprzęgłem na zasilaniu [podłogi przecież jak włączą się dwie pompy naraz to on głupieje tak mi się wydaje.

Czy nie lepie zamontować go nad pompą podłogówki i drugi na wejściu powrotu podmieszującego podłogówkę a jak nie to gdzie chyba że jest dobrze.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.