Adrian3222 Opublikowano 10 Października 2017 #1 Opublikowano 10 Października 2017 Witam szukam pieca gazowego VITODENS 050-W nowy
Maciek92 Opublikowano 10 Października 2017 #2 Opublikowano 10 Października 2017 Kup sobie nawet Chaffoteaux, ale omijaj najgorszy produkt Viessmanna, który jest typowym produktem pod inwestycje deweloperskie i z V ma wspólne co najwyżej logo. Zresztą, nie kupisz jednej sztuki. Polityka firmy tego nie przewiduje.
genesis72 Opublikowano 19 Października 2017 #3 Opublikowano 19 Października 2017 Witam Zamierzam kupić piec gazowy jednofunkcyjny mam do o pow 130 m2, stary gdzies moc piec ok 25kw Czy warto go przewymiarować? Dom dwupiętrory słup wody (od najniższej wartości do najnizszej) 75kpa Czy słup wody jest wazna wartoścą dla pieca gazowego jednofunkcyjnego?
teres Opublikowano 19 Października 2017 #4 Opublikowano 19 Października 2017 Nie warto. Jeśli jednofunkcyjny, to możesz obniżyć moc do jakichś 18-20 kW. Ważne żeby startował od niskiej mocy np. 3 kW. Dwufunkcyjny to już szukaj z mocą 20-25 kW w zależności od potrzeb ciepłej wody. Słup wody jest nieistotny.
slavko18v Opublikowano 19 Października 2017 #5 Opublikowano 19 Października 2017 Ja mam 15kw jednofunkcyjny.. Nowy dom :) 133m. Instalator chciał mi wsadzić 25kw ale po analizie forum i cieplowlasciwe.pl nie dałem sobie wcisnąć tego smoka :(
genesis72 Opublikowano 19 Października 2017 #6 Opublikowano 19 Października 2017 Nie warto. Jeśli jednofunkcyjny, to możesz obniżyć moc do jakichś 18-20 kW. Ważne żeby startował od niskiej mocy np. 3 kW. Dwufunkcyjny to już szukaj z mocą 20-25 kW w zależności od potrzeb ciepłej wody. Słup wody jest nieistotny. Czy decydowac się na komorę spalanie zamknięta? Sorry ale nie rozumiem "Ważne żeby startował od niskiej mocy np. 3 kW." chodzi tu aby palnik'i tak dały się ustawić aby ich moc była 3kW?
teres Opublikowano 19 Października 2017 #7 Opublikowano 19 Października 2017 Kocioł sam sobie reguluje moc. Popatrz sobie na dane techniczne kotłów i będą miały podany zakres mocy np. 2-20kW albo 7-24kW albo 1,9-12kW. Jak weźmiesz taki, która na najniższej mocy ma np. 6 czy 7 kW to Ci będzie taktował (włączał się, dogrzewał zbyt szybko i wyłączał), a to jest nieekonomiczna praca kotła. Ciebie interesuje, żeby kocioł potrafił startować w okolicach 2-3 kW. Zakładałem, że będziesz kupował kocioł kondensacyjny, one mają tylko zamknięte komory spalania.Chyba, że żeby w domu było ciepło musisz na grzejnikach trzymać 70 stopni, to wtedy mógłby być zwykły kocioł (ale też z zamkniętą komorą spalania), bo wielkich oszczędności z kondensacji nie będziesz miał.
genesis72 Opublikowano 19 Października 2017 #8 Opublikowano 19 Października 2017 Czy piec jest dużo sprawniejszy , jezeli na zamknieta komore ? Czy piec dwufunkcyjny moze pracowac jako jednofunkcyjny?
Gość mak Opublikowano 19 Października 2017 #9 Opublikowano 19 Października 2017 Witam szukam pieca gazowego VITODENS 050-W nowy Wyszedł z programu produkcji i praktycznie jest nie dostępny. Może gdzieś powystawowy jeszcze znajdziesz
Gość mak Opublikowano 19 Października 2017 #10 Opublikowano 19 Października 2017 Czy piec jest dużo sprawniejszy , jezeli na zamknieta komore ? Czy piec dwufunkcyjny moze pracowac jako jednofunkcyjny? 1. Jest . Ale pytanie bez sensu bo kotły atmosferyczne (z otwartą komorą spalania ) wychodzą z produkcji i u większości producentów zniknęły z cenników 2. Może ale trzeba go przezbroić, o konkretne modele trzeba pytać sprzedawców Nie dotyczy to kotłów z wbudowanym zasobnikiem. Ogólnie to jest to mało opłacalny biznes jak kocioł ma swoje lata to lepiej go wymienić
genesis72 Opublikowano 19 Października 2017 #11 Opublikowano 19 Października 2017 Czy np piec 14 kW ogrzeje mi budynek 130 metrów? Mam stary (ok 10 lak) piec jednofunkcyjny a otwarta komora spalania Zastawiam sie czy warto go zminiać na piec z zamknięta komora spalania Czy koszt zwróci mi sie - w jakim czasie,jeżeli zdecyduje sie na taki piec? O ile taki piec jest sprawniejszy (oszczedniejsz) od pieca z otwarta komorą spalania
sambor Opublikowano 19 Października 2017 #12 Opublikowano 19 Października 2017 Jak będziesz utrzymywał na kotle temp wody ponad 60C to koszt grzania będzie praktycznie taki sam. Zejść z ceną grzania możesz przez : ocieplenie budynku i powiększenie grzejników , tak aby nie przekraczać na kotle temp kondensacji - czyli ok 55C. Wtedy możemy mówić o oszczędnościach. PS Dodatkowym kosztem przy kotle kondensacyjnym jest wkład kominowy dwuścienny, który też trochę kosztuje.
teres Opublikowano 20 Października 2017 #13 Opublikowano 20 Października 2017 Czy np piec 14 kW ogrzeje mi budynek 130 metrów? Mam stary (ok 10 lak) piec jednofunkcyjny a otwarta komora spalania Zastawiam sie czy warto go zminiać na piec z zamknięta komora spalania Czy koszt zwróci mi sie - w jakim czasie,jeżeli zdecyduje sie na taki piec? O ile taki piec jest sprawniejszy (oszczedniejsz) od pieca z otwarta komorą spalania A ocieplony masz ten budynek? Sprawdzałeś ile w największe mrozy kocioł połykał gazu? Według mnie raczej warto. Poniżej masz rysunek ze sprawnościami. Problem z nim polega na tym, że na dole powinna być temperatura powrotu, a nie "stopień obciążenia kotła". Dodatkowym kosztem przy kotle kondensacyjnym jest wkład kominowy dwuścienny, który też trochę kosztuje. Dwuścienny może być tylko w kotłowni, a w szachcie już tylko rura spalinowa. Dodałbym jeszcze coroczne przeglądy, koszt około 200-250 zł za wizytę serwisanta.
genesis72 Opublikowano 20 Października 2017 #14 Opublikowano 20 Października 2017 Rozumiem, że piec kondensacyjny nie musi mieć komina? Czyli, im mniejsza temperatuja powrotu wody, tym lepiej Czy takie piece szybniej sie zużywają? (jakie są minusy takiego pieca?)
odpowietrznik Opublikowano 20 Października 2017 #15 Opublikowano 20 Października 2017 Musi mieć,kocioł przez coś musi wyrzucać spaliny i pobierać powietrze do spalania.Wystarczy kanał wentylacyjny do którego wkładasz rurę w zalezności od wysokości komina fi60 lub fi 80 do odprowadzenia spalin.Kocioł pobiera powietrze z przestrzeni pomiędzy wspomnianą rurą a ściankami szachtu.Jedynie odcinek od kotła do komina to rura dwuścienna tzw.turbo.Wg mnie komin systemowy do kondensata to tylko dodatkowe koszty i problemy związane z tym że nie tylko musisz odprowadzać kondensat z kotła ale jeszcze z komina. W domach jednorodzinnych jest możliwość poprowadzenia rury powietrzno-spalinowej bezpośrednio przez ścianę czyli wtedy cały "komin" to kolano+kawałek rury-najtańsze rozwiązanie, jak tylko komuś nie przeszkadza kawałek wystającej rury z elewacji)
genesis72 Opublikowano 20 Października 2017 #16 Opublikowano 20 Października 2017 To miałem na myśli, że można spaliny "wyrzucić" przez rurę w ścianie. Czy przez powiększenie (nadwymiarowo) grzejników, spowoduje to iż temp powrotu bedzie niższa?
teres Opublikowano 20 Października 2017 #17 Opublikowano 20 Października 2017 Można pod warunkiem mocy kotła <= 20kW (tak stanowią przepisy). Powiększając grzejniki obniżysz temperaturę powrotu, ale takie działanie zostawiłbym na przyszłość. Chyba, że masz małe grzejniczki, które musisz bardzo mocno grzać.
genesis72 Opublikowano 20 Października 2017 #18 Opublikowano 20 Października 2017 Czy są jakie przeciwskazania, aby zastosowac piec kondensacyjny w starym domu?
genesis72 Opublikowano 20 Października 2017 #19 Opublikowano 20 Października 2017 A ocieplony masz ten budynek? Sprawdzałeś ile w największe mrozy kocioł połykał gazu? Według mnie raczej warto. Poniżej masz rysunek ze sprawnościami. Problem z nim polega na tym, że na dole powinna być temperatura powrotu, a nie "stopień obciążenia kotła". Dwuścienny może być tylko w kotłowni, a w szachcie już tylko rura spalinowa. Dodałbym jeszcze coroczne przeglądy, koszt około 200-250 zł za wizytę serwisanta. Budynek jest stary nie ocieplony 130 metrów
sambor Opublikowano 20 Października 2017 #20 Opublikowano 20 Października 2017 Ale masz pewnie grzejniki żeliwne i to dużo żeberek, jak tak to warto grzać kondensatem.
genesis72 Opublikowano 20 Października 2017 #21 Opublikowano 20 Października 2017 Mam grzejniki stalowe ale duze, czy w tym wypadku piec 14 kW mi starczy? Czy w kotłach gazowych jest zależność, że im mniejszy piec (zdolny do ogrzania) tym lepiej? Czy w piecu dwuobiegowym, mogę "wyłaczyć" obieg do wodu bierzącej i w przyszłość do właczyć?
teres Opublikowano 20 Października 2017 #22 Opublikowano 20 Października 2017 Budynek jest stary nie ocieplony 130 metrów Przyjmując 100W / m2 wychodzi moc koło 13kW. Lepiej z zapasem wziąć w okolicach 20 kW. Mam grzejniki stalowe ale duze, czy w tym wypadku piec 14 kW mi starczy? Czy w kotłach gazowych jest zależność, że im mniejszy piec (zdolny do ogrzania) tym lepiej? Czy w piecu dwuobiegowym, mogę "wyłaczyć" obieg do wodu bierzącej i w przyszłość do właczyć? Moim zdaniem trochę mało. Nie, ale dobrze żeby potrafił startować od niskiej (2-3)kW mocy. W 2 funkcyjnym kotle możesz odłączyć ciepłą wodę. Podobnie w kotle 1F możesz nie podłączać zasobnika.
sambor Opublikowano 20 Października 2017 #23 Opublikowano 20 Października 2017 Należy pamiętać , że z dwóch kotłów tej samej marki o różnych mocach. większą sprawność ma kocioł o mocy nominalnej wyższej Czyli jak potrzebujemy np 8kW ciepła to więcej gazu spali kocioł o mocy nominalnej niższej.
genesis72 Opublikowano 20 Października 2017 #24 Opublikowano 20 Października 2017 Czyli będzie bardzie wyżyłowany? Czyli należy mieć zapas?
genesis72 Opublikowano 20 Października 2017 #25 Opublikowano 20 Października 2017 Przyjmując 100W / m2 wychodzi moc koło 13kW. Lepiej z zapasem wziąć w okolicach 20 kW. Moim zdaniem trochę mało. Nie, ale dobrze żeby potrafił startować od niskiej (2-3)kW mocy. W 2 funkcyjnym kotle możesz odłączyć ciepłą wodę. Podobnie w kotle 1F możesz nie podłączać zasobnika. Czy jeżeli nie będę podłączać ciepłemj wody do kotła dwufunkcyjnego, czy kocioł ie będzie "gupiał"? Czy nie będzie sie psuł?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.