kris889 Opublikowano 19 Listopada 2016 #1 Opublikowano 19 Listopada 2016 Witam,potrzebuje pomocy w instalacji nowego ogrzewania centralnego. Dom z 80 lat, typowa kostka 10x9 m, piętrowa. Dom planujemy ocieplić w przyszłym roku. Teraz właśnie robimy, albo zamierzamy zrobić ogrzewanie. Proszę o pomoc w schemacie, co o nim myślicie? Kocioł 17 kw podajnik na ekogroszek. Moc grzejników obliczyłem mnożąc powierzchnie razy 100 W, wyszło 15kw na cały dom. Pozdrawiam
odpowietrznik Opublikowano 19 Listopada 2016 #2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Źle podłączone naczynie.Jak instalacja jeszcze nie zrobiona to odradzam zawór 4D Zrób wg.schematu jak w załączniku. Oczywiscie grzejniki nie muszą być podłączone jak na załączonym schemacie w układzie rozdzielaczowym mogą być również podłączone w układzie trójnikowym jak u Ciebie
odpowietrznik Opublikowano 19 Listopada 2016 #3 Opublikowano 19 Listopada 2016 Do naczynia wyrównaczego nie moze iść rura PEX ma być CU lub stal 1" i żadnych zaworów na niej
kris889 Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor #4 Opublikowano 19 Listopada 2016 Czemu twierdzisz że zawór 4D mam zastąpić 3D ? Czu rura do naczynia wyrównawczego musi iść z pieca? nie może iść z któregoś z pionów?
hajtaler428 Opublikowano 19 Listopada 2016 #5 Opublikowano 19 Listopada 2016 Może iść z pionu pod warunkiem że od kotła do naczynia po drodze nie będzie na niej żadne armatury ani przewężeń czy syfonow Z zaworem 4d użytkownicy mają wiele problemów - poczytaj tematy na forum
janpol62 Opublikowano 19 Listopada 2016 #6 Opublikowano 19 Listopada 2016 Kolega wyżej ma rację bardzo źle wręcz karygodnie wpięte naczynie. Nie wolno na drodze od kotła do zaworu stosować żadnych zaworów. Zajrzyj do DTR-ki kotła tam powinno być dokładnie narysowane jak je wpiąć. Po drugie brakuje rurki wodowskazowej i przelewu. Jak będziesz uzupłeniał wodę to rozumie we dwoje z telefonem w reku? Dobrze jest wpiąć naczynie do powrotu. Ale na ten temat tez są różne teorie. A co do instalacji w PEX to zapytaj producenta systemu czy ta rura nadaje się do instalacji z kotłem stałopalnym. Jak Ci się zagotuje woda a pewnie kilka razy w życiu Ci się to zdarzy to pytanie jak się zachowa ta rura jak dojdzie do niej para.
kris889 Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor #7 Opublikowano 27 Listopada 2016 Witam, udała mi się poprawić schemat, co teraz o tym myślicie. Producent pieca zaleca zawór 4d. Także musi być...
odpowietrznik Opublikowano 27 Listopada 2016 #8 Opublikowano 27 Listopada 2016 Rura bezpieczeństwa nie moze być podłączona do naczynia od góry lecz od dołu i powinna być nie żadne Cu 25 bo takiego nie ma lecz CU 28 Co do 4D musi to umrzeć ;) W swojej DTRce kotłów firma Defro zezwala na inne sposoby zabezpieczenia kotła przed korozją niskotemperaturową a nie tylko zawór 4D wreszcie producenci kotłów nie narzucają jednego rozwiązania(przynajmniej co niektórzy)
kris889 Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor #9 Opublikowano 27 Listopada 2016 Wielkie dzięki, czyli reszta już jest dobrze? Co do kotła to jeszcze myślimy właśnie nad defro duo oraz zebcem- mercury. Czy na powierzchnie domu 140 m2, kostka z lat 80, dwie osoby narazie ;) będziemy ocieplać w przyszłym roku, to czy moc kotła 17kw wystarczy? a może jest za duża? Nie lepiej może, kupić kocioł zasypowy dolnego spalanie zamiast kotła z podajnikiem? Trwałość kotła zasypowego jest wyższa?
odpowietrznik Opublikowano 27 Listopada 2016 #10 Opublikowano 27 Listopada 2016 Trwałość chyba raczej nie ale komfort użytkowania przy podajniku zdecydowanie większy no ale cena
kris889 Opublikowano 28 Listopada 2016 Autor #11 Opublikowano 28 Listopada 2016 Czy na powierzchnie domu 140 m2, kostka z lat 80, dwie osoby na razie ;) będziemy ocieplać w przyszłym roku, to czy moc kotła 17kw wystarczy? a może jest za duża? Czy wszystko inne z schematu jest już poprawne?
sambor Opublikowano 28 Listopada 2016 #12 Opublikowano 28 Listopada 2016 Jak masz ocieplać to 17kW jest za duże
henryk1953 Opublikowano 28 Listopada 2016 #13 Opublikowano 28 Listopada 2016 Rura bezpieczeństwa nie moze być podłączona do naczynia od góry lecz od dołu i powinna być nie żadne Cu 25 bo takiego nie ma lecz CU 28 Co do 4D musi to umrzeć ;) W swojej DTRce kotłów firma Defro zezwala na inne sposoby zabezpieczenia kotła przed korozją niskotemperaturową a nie tylko zawór 4D wreszcie producenci kotłów nie narzucają jednego rozwiązania(przynajmniej co niektórzy) Widzisz kolego ,a w normie stoi jak byk OD GORY
hajtaler428 Opublikowano 28 Listopada 2016 #14 Opublikowano 28 Listopada 2016 Rura bezpieczeństwa od góry a od dołu rura wznośna. A to że w małych kotłach jedna rura na odcinku kocioł-dolne podłączenie naczynia może pełnić funkcję jednej i drugiej to inna sprawa ;)
henryk1953 Opublikowano 28 Listopada 2016 #15 Opublikowano 28 Listopada 2016 Gdzie w normie pisze ze tylko w małych? Odrębną rurę RB I RW stosuje się wtedy gdy w układzie podpięte są dwa lub więcej kotły.
hajtaler428 Opublikowano 28 Listopada 2016 #16 Opublikowano 28 Listopada 2016 Wydawało mi się że chyba było gdzieś w normie że w,kotłach powyżej iluś kW do naczynia osobna RB i RW ale może coś pomyliłem a nie bardzo teraz mam możliwość sprawdzić
odpowietrznik Opublikowano 28 Listopada 2016 #17 Opublikowano 28 Listopada 2016 Widzisz kolego ,a w normie stoi jak byk OD GORY Tak masz rację.Miałem na myśli oczywiscie rurę wznośną czyli idącą od zasilania kotła do naczynia
hajtaler428 Opublikowano 28 Listopada 2016 #18 Opublikowano 28 Listopada 2016 Rura idącą od zasilania kotła do naczynia(a konkretnie do przestrzeni powyżej lustra wody naczynia) to RB i w schemacie załączonym przez Ciebie RB i RW zaznaczone błędnie (odwrotnie)
kris889 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor #19 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Czy nie uważacie że miedź fi35 jest za duża, może lepiej dać fi28??
hajtaler428 Opublikowano 7 Grudnia 2016 #20 Opublikowano 7 Grudnia 2016 W obiegu kotłowym musi być min Cu 35 lub stal 5/4". Do,CWU może być 28
kris889 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor #21 Opublikowano 7 Grudnia 2016 dzięki, a czy do CWU musi być ten obieg taki jak jest na szkicu, nie może być sama pompa i różnicowy i filtr w jednym zamocowaniu?
hajtaler428 Opublikowano 7 Grudnia 2016 #22 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Pompa i zawór zwrotny musi być na obejściu zaworu różnicowego(jeżeli chcesz grzać CWU grawitacyjnie, jeżeli nie to różnicowy wcale niepotrzebny), zawory odcinające żebyś mógł wyczyścić filtr. Zawór różnicowy w pionie a nie tak jak na schemacie
kris889 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor #23 Opublikowano 7 Grudnia 2016 A co jeśli nie dam pompy do bojlera, to będzie ogrzewana woda tylko grawitacyjnie. Może tak być? Jak wtedy regulować ciepło w bojlerze?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.