Skocz do zawartości
PawelGodziszka

Problem Z Boilerem Dwupłaszczowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od dwóch dni mam problem z bojlerem Problem jest taki, ze kiedy piec przełączy się na grzanie wody w boilerze, chwilę woda będzie krążyła i wtedy zaczyna się przelewać woda przez odpowietrznik, który jest na zasilaniu płaszcza wodnego. Dodam, że pompa jest na wyjściu płaszcza wodnego ustawiona na 1. Dorzucam schemat odręczny instalacji. Zaznaczyłem tylko najważniejsze elementy moim zdaniem. W razie potrzeby udostępnię więcej informacji. Dodam, że wcześniej nic się nie działo. Za wszelkie informacje z góry dziękuję.

 

 

post-66350-0-79142100-1457863262_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jesli pompa jest na powrocie a odpowietrznik na zasilaniu to zawsze będzie źle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... ponieważ bedzie zasysać powietrze przez odpowietrznik automatyczny. Pompa winna być na tym pionowym kawałku rury narysowanego obok naczynia przeponowego. Będzie się sama odpowietrzać. Przed pompą filtr a za nią zawór zwrotny z metalowym grzybkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale na powrocie przed pompą jest filtr, a za nią zawór zwrotny i odpowietrznik automatyczny. Czy to też źle? I dziwne bo działało i nagle lipka. A dokładnie stało się to jak pusciłęm ogrzewanie na kaloryfery. Wcześniej grzałem tylko podłogówką bo maluję pokoje i kaloryfery miałem pościągane. Pytanie może się tak dziać jak jest mało wody w układzie bo jak sciągałem kaloryfery to trochę wody upuściłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle ponieważ odpowietrznik automatyczny nad zbiornikiem jest po stronie ssawnej pompy i będzie się on na chwilę otwierać gdy wystąpi podciśnienie.

Woda ma być wtłaczana do płaszcza a nie z niego wysysana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a usunięcie odpowietrznika coś da. Czy wogóle nie powinno się dawać pompy na powrocie? I jeszcze dlaczego problem nie występował wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrznik tam być musi, ponieważ to najwyższy punkt tego obiegu. Jak wymienisz go i zostawisz pompę na powrocie to sytuacja obecna wróci jak bumerang, ponieważ nie są to wskazane warunki pracy dla odpowietrznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a usunięcie odpowietrznika coś da. 

 

Zakręć go i sprawdź co się będzie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wystarczy zawór odkręcić i wyczyścić?Miałem taki przypadek,zebrało się trochę kamienia i zawór się nie domykał.A też wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Otrzymałeś dobre rady (Automatyk-post 2, Digitrax- post 5), nie ma innej koncepcji. Od siebie dodam to; odpowietrznik w tym miejscu musi być- jeśli tak, to pompa musi być na zasileniu. Żeby to zrozumieć trzeba znać zasadę działania odpowietrznika. Ostatecznie jak nie chcesz przekładać pompy-to przed odpowietrznikiem możesz dać zawór,który musi być zamknięty w czasie pracy pompy. Wtedy odpowietrzanie staje się ręczne, a nie automatyczne i tylko w czasie postoju pompy-poprzez otwarcie zaworu na kilkanaście sekund. Coś za coś wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez katze750
      Witam!
      Mam problem z szybkim wychładzaniem wody w zasobniku, kiedy ogrzewałem wodę z kotła to jeszcze tego tak bardzo nie odczuwałem, choć zawsze wydawało mi się, że zasobnik "krótko trzyma " ciepłą wodę. Po zamontowaniu kolektorów jest tragedia, bo temperatura na wygaszonym piecu jest raptem kilka stopni mniejsza niż na zasobniku. Musiałem zakręcić zawór zasilania cwu z kotla (kontrolując temp na solarach, zasobnik z dwiema wężownicami).
      Buszując po necie znalazłem informację, iż zawór zwrotny klapowy najlepiej zamontować za pompą (na zasilaniu) w pozycji pionowej. W poprzedniej instalacji miałem zawór sprężynowy i nie było żadnych problemów. Jakie podjąć działania by wyeliminować wychładzanie zasobnika?
      Wywalić ten zawór i wstawić sprężynowy za pompą? Czy może najpierw zamontować obecny klapowy pionowo za pompą? Stara instalacja, stare grzejniki stalowe żeberkowe, układ otwarty.
      Za wszelką pomoc z góry dziękuję, gdyż nie mam już sił do pseudo fachowców.
      Pozdrawiam 
       

    • Przez Laudman
      Witam wszystkich, chciałbym wrzucić tu mój schemat instalacji, który zamierzam zrobić u siebie i bardzo bym prosił o wszelkie uwagi. Schemat jest szczegółowy i zawiera wszystko to co zamontuję więc gdybym coś źle zaplanował to dajcie znać.
      Dom ok 80 m2 stare budownictwo częściowo ocieplony jeden poziom. Kocioł 12kw na ekogroszek, układ otwarty.
       
      W schemacie występują między innymi to co słabo widoczne to zawór 4 - drogowy 1 cal z siłownikiem Afriso,  na wejściu separator powietrza 1 cal, na wyjściu separator zanieczyszczeń 1 cal, 
      pompy to 2x grundfos Alpha 1L 25-40, żółty przewód to odpowietrzenie pociągnięte ze strychu do ciepłej kotłowni, a cały zbiornik wyrównawczy wraz z rurkami zamierzam mega dobrze obłożyć ociepleniem a on sam oczywiście fabrycznie izolowany, naczynie przeponowe C.W.U. 8L, bojler stojący 140L, reszta chyba powinna być czytelna na rysunku ale jak coś to piszcie. 
      Największą wątpliwością moją to są te zawory różnicowe pytanie moje jest takie czy potrzebne są dwa, zawory zwrotne czy w dobrych miejscach oraz czy pompy dobrze dobrane?

    • Przez NeS
      Witam
      Kupiłem niedawno domek, jestem na etapie wyboru zasilania C.O. oraz CWU. W piwnicy stoi kocioł SAD C.O. 12 KW, cały dom ma 84 m. kw. powierzchni użytkowej, cały podpiwniczony. W każdym z pomieszczeń jest podłogówka i dodatkowo małe grzejniki w każdym pokoju i kuchni + drabinka w łazience. Mocno rozważam bufor, w związku z tym mam kilka pytań:
      1.    Jaka wielkość  bufora ? (wysokość piwnicy 227 cm, drzwi 80 cm szerokości)
      2.    Jak wpiąć zasilanie i powrót CWU i podłogówki ?
      3.    Co z grzejnikami ? Zostawić czy pościągać i zostawić tylko rurki ?
      4.    Jakie grzałki, ile sztuk i na jakiej wysokości zastosować do grzania CWU w lecie?
      5.    Jak steruje się podłogówką aby w domu zawsze była taka sama temperatura ?
      6.    Czy  przy rozdzielaczach powinny być pompy? ( w tej chwili jest chyba jedna pompa w kotłowni na 2 kondygnacje)
      7.    Czy bufor zasilać pompą, co w przypadku braku prądu  ?
      8.    Ile MB i jakie Fi wężownicy CWU dla 3 a w przyszłości 4 osób żeby nie brakło na wannę od czasu do czasu ?
      9.    Można prosić jakiś uproszczony schemat instalacji ?
      10.    Czy zbierać deszczówkę do zalania układu  ?
      11.    Czy przewidywać wężownicę solarną ? (na razie nie mam solarów ale może kiedyś dołożę)
      12.  Czy ktoś korzysta z bufora od Przemka ? Jakie opionie na temat jego wyrobów ?
      Wiem, że pytań mnóstwo ale chciałbym to zrobić raz, a dobrze. Jeśli ktoś ma pomysł na lepsze rozwiązania słucham propozycji. Na działce nie ma gazu więc odpada. Chcę też być w miarę niezależny od prądu, jak widać w tym kraju ceny mogą się zmienić z dnia na dzień. Mam kawałek swojego lasu, więc opał mogę przygotować sam lub kupić lokalnie w rozsądnej cenie.
      Przybliżone zapotrzebowanie domu: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/5ikg
    • Przez PioBin
      Jak w temacie.
      Czyli zamiast podgrzewac wode sieciową (lub ze studni) od temperatury np. 10C do 45C szukam sposobow aby wczesniej podgrzać ja do przyjmijmy temperatury pokojowej np. 20-25C i dalej tak wstepnie przygotowana wykorzystac do wprowadzenia pod glowny baniak CWU i dogrzac do temperatury uzytkowej.
      Wszelkie pomysly mile widziane. Im taniej tym lepiej...
    • Przez VirtualKris
      Witam wszystkich forumowiczów. To jest mój pierwszy post na tym forum.
      Przez ostatnie dwa tygodnie zgłębiam temat wykonania (przerobienia) kotłowni i sterowania automatycznego dla instalacji ogrzewającej dom (CO i CWU) oraz grzejącej basen w okresie letnim.
      Źródłem ciepła jest kocioł Cichewicz COMPACT 20 (pellet), instalacja jest teraz wykonana w obiegu zamkniętym, wszystkie pomieszczenia są ogrzewane grzejnikami aluminiowymi, ostatnio dołożyłem wymiennik do ogrzewania basenu i to jest powód do przerobienia instalacji w kotłowni.
      Zależy mi na:
      1.       priorytetowej ochronie powrotu kotła z możliwie stabilną temperaturą powrotu na poziomie nie niższym niż 55 C
      2.       niezależnym automatycznym sterowaniu grzejnikowymi obiegami CO1 i CO2 z wykorzystaniem termostatów pokojowych i czujnika temperatury zewnętrznej (jeden obieg wychładza się dużo szybciej od drugiego i muszą pracować niezależnie) Opis obiegów jest w załączonym schemacie.
      3.       ładowaniu wymiennika CWU do zadanej temperatury wody użytkowej
      4.       grzaniu basenu do zadanej temperatury wody basenowej (podobna zasada działania jak przy CWU) – basen jest grzany tylko latem
      Aktualnie dysponuję już (w mojej obecnej kotłowni) zaworem 4-drogowym 5/4 z siłownikiem, pompami obiegowymi (5 szt.) i chciałbym te elementy wykorzystać w czasie przeróbki. Jeśli to możliwe, nie chciałbym wykonywać tej instalacji na sprzęgle. Nie załączam aktualnego schematu, ponieważ dopuszczam całkowite przerobienie kotłowni.
      Po analizie informacji jakie wyczytałem na różnych forach, narysowałem załączony schemat wykorzystujący zawory mieszające z siłownikami. To jest schemat uproszczony. Pominąłem w nim odpowietrzanie, zawory spustowe i dopuszczające wodę, manometry itp.
      Chciałbym Was zapytać czy nie popełniłem w nim błędów w instalacji hydraulicznej. Czy co do zasady takie wykonanie będzie miało szansę na zadziałanie?
      Na temat podłączenia i doboru sterowników i modułów elektronicznych porozmawiam z producentem sterownika kotła. Chciałbym skupić się bardziej na przepływach czynnika grzewczego.
      Bardzo proszę o Wasze uwagi i pytania. Z góry dziękuję za pomoc.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.