Skocz do zawartości
PawelGodziszka

Problem Z Boilerem Dwupłaszczowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od dwóch dni mam problem z bojlerem Problem jest taki, ze kiedy piec przełączy się na grzanie wody w boilerze, chwilę woda będzie krążyła i wtedy zaczyna się przelewać woda przez odpowietrznik, który jest na zasilaniu płaszcza wodnego. Dodam, że pompa jest na wyjściu płaszcza wodnego ustawiona na 1. Dorzucam schemat odręczny instalacji. Zaznaczyłem tylko najważniejsze elementy moim zdaniem. W razie potrzeby udostępnię więcej informacji. Dodam, że wcześniej nic się nie działo. Za wszelkie informacje z góry dziękuję.

 

 

post-66350-0-79142100-1457863262_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jesli pompa jest na powrocie a odpowietrznik na zasilaniu to zawsze będzie źle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... ponieważ bedzie zasysać powietrze przez odpowietrznik automatyczny. Pompa winna być na tym pionowym kawałku rury narysowanego obok naczynia przeponowego. Będzie się sama odpowietrzać. Przed pompą filtr a za nią zawór zwrotny z metalowym grzybkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale na powrocie przed pompą jest filtr, a za nią zawór zwrotny i odpowietrznik automatyczny. Czy to też źle? I dziwne bo działało i nagle lipka. A dokładnie stało się to jak pusciłęm ogrzewanie na kaloryfery. Wcześniej grzałem tylko podłogówką bo maluję pokoje i kaloryfery miałem pościągane. Pytanie może się tak dziać jak jest mało wody w układzie bo jak sciągałem kaloryfery to trochę wody upuściłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle ponieważ odpowietrznik automatyczny nad zbiornikiem jest po stronie ssawnej pompy i będzie się on na chwilę otwierać gdy wystąpi podciśnienie.

Woda ma być wtłaczana do płaszcza a nie z niego wysysana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a usunięcie odpowietrznika coś da. Czy wogóle nie powinno się dawać pompy na powrocie? I jeszcze dlaczego problem nie występował wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrznik tam być musi, ponieważ to najwyższy punkt tego obiegu. Jak wymienisz go i zostawisz pompę na powrocie to sytuacja obecna wróci jak bumerang, ponieważ nie są to wskazane warunki pracy dla odpowietrznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a usunięcie odpowietrznika coś da. 

 

Zakręć go i sprawdź co się będzie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wystarczy zawór odkręcić i wyczyścić?Miałem taki przypadek,zebrało się trochę kamienia i zawór się nie domykał.A też wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Otrzymałeś dobre rady (Automatyk-post 2, Digitrax- post 5), nie ma innej koncepcji. Od siebie dodam to; odpowietrznik w tym miejscu musi być- jeśli tak, to pompa musi być na zasileniu. Żeby to zrozumieć trzeba znać zasadę działania odpowietrznika. Ostatecznie jak nie chcesz przekładać pompy-to przed odpowietrznikiem możesz dać zawór,który musi być zamknięty w czasie pracy pompy. Wtedy odpowietrzanie staje się ręczne, a nie automatyczne i tylko w czasie postoju pompy-poprzez otwarcie zaworu na kilkanaście sekund. Coś za coś wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PioBin
      Jak w temacie.
      Czyli zamiast podgrzewac wode sieciową (lub ze studni) od temperatury np. 10C do 45C szukam sposobow aby wczesniej podgrzać ja do przyjmijmy temperatury pokojowej np. 20-25C i dalej tak wstepnie przygotowana wykorzystac do wprowadzenia pod glowny baniak CWU i dogrzac do temperatury uzytkowej.
      Wszelkie pomysly mile widziane. Im taniej tym lepiej...
    • Przez VirtualKris
      Witam wszystkich forumowiczów. To jest mój pierwszy post na tym forum.
      Przez ostatnie dwa tygodnie zgłębiam temat wykonania (przerobienia) kotłowni i sterowania automatycznego dla instalacji ogrzewającej dom (CO i CWU) oraz grzejącej basen w okresie letnim.
      Źródłem ciepła jest kocioł Cichewicz COMPACT 20 (pellet), instalacja jest teraz wykonana w obiegu zamkniętym, wszystkie pomieszczenia są ogrzewane grzejnikami aluminiowymi, ostatnio dołożyłem wymiennik do ogrzewania basenu i to jest powód do przerobienia instalacji w kotłowni.
      Zależy mi na:
      1.       priorytetowej ochronie powrotu kotła z możliwie stabilną temperaturą powrotu na poziomie nie niższym niż 55 C
      2.       niezależnym automatycznym sterowaniu grzejnikowymi obiegami CO1 i CO2 z wykorzystaniem termostatów pokojowych i czujnika temperatury zewnętrznej (jeden obieg wychładza się dużo szybciej od drugiego i muszą pracować niezależnie) Opis obiegów jest w załączonym schemacie.
      3.       ładowaniu wymiennika CWU do zadanej temperatury wody użytkowej
      4.       grzaniu basenu do zadanej temperatury wody basenowej (podobna zasada działania jak przy CWU) – basen jest grzany tylko latem
      Aktualnie dysponuję już (w mojej obecnej kotłowni) zaworem 4-drogowym 5/4 z siłownikiem, pompami obiegowymi (5 szt.) i chciałbym te elementy wykorzystać w czasie przeróbki. Jeśli to możliwe, nie chciałbym wykonywać tej instalacji na sprzęgle. Nie załączam aktualnego schematu, ponieważ dopuszczam całkowite przerobienie kotłowni.
      Po analizie informacji jakie wyczytałem na różnych forach, narysowałem załączony schemat wykorzystujący zawory mieszające z siłownikami. To jest schemat uproszczony. Pominąłem w nim odpowietrzanie, zawory spustowe i dopuszczające wodę, manometry itp.
      Chciałbym Was zapytać czy nie popełniłem w nim błędów w instalacji hydraulicznej. Czy co do zasady takie wykonanie będzie miało szansę na zadziałanie?
      Na temat podłączenia i doboru sterowników i modułów elektronicznych porozmawiam z producentem sterownika kotła. Chciałbym skupić się bardziej na przepływach czynnika grzewczego.
      Bardzo proszę o Wasze uwagi i pytania. Z góry dziękuję za pomoc.

    • Przez Gryff
      Dzień Dobry Ekpersi,
      Proszę o pomoc w rowiązaniu problemu. Probuję od dłuższego czasu sama ustawić sterownik od kotła na pelet. Problemy pojawiły się już pod koniec zeszłego sezonu grzewczego. Było już kilku specjalistów i każdy ustawiał po swojemu ale problem dalej jest nierozwiązany - Samą instalację sprawdzało już 4 hydraulików. 2 twierdzi że instalacja jest zrobiona ok wg schematu a 2 twierdzi że któraś poma jest zamontowana nieprawidłowo. 
       Przy ostatnim ustawieniu sterownika przy pow. domu 140 m2, ogrzewaniu podłogowym 90 m2 + grzejniki na poddaszu 50 m2, okna 3 warstwowe, nowa elewacja - sturopian 20cm. Kocioł i instalacja mają 3 lata.  kiedy problem się zaczął , kocioł zużywa 3 worki, 15 kg, w 24 godzin, w domu temp. 21c , 13 minut pracy od początku do końca.
      Zeszły tydzień, wyłączyliśmy wszystkie grzejniki na poddaszu ze względu na ilość używanego pelletu na dobe, 15kg na dobe w 20c. 
       
      Kocioł LUMO - 20 kW, Palnik 26 kW.  Pelet 6 mm z Barlinka.
      Pellas Srewis po kontroli potwierdził że sprzęt jest sprawny. ( zdjęcie)
      Wcześniej mieszkający w mieście ten typ ogrzewania jest czymś skomplikowanym. Proszę wybaczyć mi brak dodatkowych informacji tam, gdzie go brakuje.
      Zeszłej nocy, niski płomień i piec nie mogły osiągnąć 50c, musiałem wyłączyć piec o 2 nad ranem i nadal nie mam ciepła, bo nikt nie może przyjść do domu na serwis
       
      Serwisant zalecił nastawienie parametrów (ostatnie): 
      nadmuch 100% - 31%
      praca 100% - 5sek
      przerwa 100% - 6 sek
      histereza 50% - 10 c 
      nadmuch 50 % - 31%
      praca 50% - 5 sek
       przerwa 50% - 14 sek
      histereza 30% - 5 c
      nadmuch 30% - 30%
      praca 30% - 5sek
      przerwa 30% - 22 sek
      histereza kotła - 20 c
      Moc nadmuchu - ruszt 45%     (Co to Ruszt ????) (nie pójdą niżej przy ustawieniu)
      wydajność podajnika 9.0 kg/h    , 
      Kaloryczność paliwa 5.3 kg/h
      .................................................
       
      Proszę ustawienia pieca:  (To są aktualne ustawienia, proszę podać mi poprawne ustawienie,  by ogrzać dzisiejszej w nocy)
       
      Temperatura zadana kotła - 53 st C
       
      Modulacja mocy:
      Moc nadmuchu 100 % na 50 %
      Czas pracy podajnika 100 % - 8,5 sek
      Histereza H2 50% - 8c
      Moc nadmuchu 50 % na 38%
      Czas pracy podajnika 50 % - 3,8 sek
      Histereza h1 30 % - 5c
      Moc nadmuchu 30% na 30% (nie pójdą niżej przy ustawieniu)
      Czas pracy podajnika 30%  2,7 sek
      Histereza kotła HK - 5c
      Moc nadmuchu ruszt - 45% (nie pójdą niżej przy ustawieniu)
      Temp zadana CWU - 42c
      Histereza CWU 5c
       
      PALNIK Rozpalanie:
      czas pracy podajnika 2 -0 sek (?????)
      czas testu zapłonu 10 sek
      czas podawania 20 sek
      detekcja płomienia 30% (nie pójdą niżej przy ustawieniu)
      nadmuch rozpalania 30%
      czas rozpalania 5 min
      nadmuch po rozpaleniu 35%
      czas nadmuchu po rozpaleniu 30 sek
      czas rozgrzewania zapalarki 20 sek
      czas pracy z mocą minimalną 1min
       
      Praca:
      czas cyklu praca 20 sek
      zwiększenie mocy nadmuchu podajnika 2 - 1 %  (????) co to
      wydajność podajnika 9,8 kg/h
      kaloryczność paliwa 5,3 KWh/kg
      pojemność zbiornika 210 kg
      praca podajnika 2 - 115 %  (????) co to
      minimalny czas pracy podajnika 2- 25 sek (nie pójdą niżej przy ustawieniu)
       
      Wygaszanie:
      Max. czas wygaszania 6 min
      Min. czas wygaszania 2 min
      Moc przedmuchu 30%
      Czas przedmuchu 30 sek
      Przerwa przedmuchu 10 sek
      Start przedmuchu 25% (nie pójdą niżej przy ustawieniu)
      Stop przedmuchu 5%
       
      Czyszczenie:
      Czas czyszczenia 30 sek
      Czas czyszczenia wygaszanie 1 min
      Nadmuch czyszczenia 100%
       
      Nadzór: Co to ????
      czas nadzoru 0 min
      czas podawania nadzór 1,8 sek
      czas cyklu nadzór 20 sek
      moc nadmuchu nadzór 30 %
       
      Ustawienia Ruszt:  Co to ??
      Czas przedmuchu- ruszt 20 sek
      Przerwa przedmuchu- ruszt 8 min
      Min moc nadmuchu 25%
       
      Ustawienia Palnika:
      Min moc nadmuchu 25%
      Czas detekcji braku paliwa 1 min
      Max temp palnika 60c
      Czas pracy podaj. dodatkowego 0 min
       
      Ustawienia KOTŁO:
      Wybor termostatu---- wyłączony
      Min temp zadana kotła 50c
      Max temp zadana kotła 75c
      Temp wylaczenia rezerwowego kotła 25c (???) ja mam??
      Temp prewencyjn schladzania kotła 85c
       
      Ustawienia CO i CWU
      Temp zalączenia pompy CO- 40c
      Czas postoju pompy CO podczas lad. CWU - 0 min
      Min temp CWU 42c
      Max temp CWU 45c
      Podwyższ. temp zadanej kotła od CWU i Miesz - 5c     (?????) Co to ????
      Wyd czasu pracy pompy CWU  3 min
      Wymiennik ciepła----- Nie  (????) Ja to mam????
       
      Obrazy są mojego kontrowersyjnego systemu ogrzewania. Plus, wydruk z serwisu i ustawień Pellas. Które zostały zmienione przez trzeciego hydraulika.
      Hydraulik pokazał mi, jak włączać i wyłączać sterownik. Dodatkowo pokazał mojej rodzinie, jak wprowadzać zmiany do sterownika. Jak gdyby wiedzieli już więcej niż ja. Nikt nie chciał przyjść, ponieważ powiedzieli, że potrzeba zbyt wiele godzin, aby dostosować sterownik do mojego domu.
      Pomóżcie, korzystamy z elektrycznych grzejników, dopóki ktoś nie powie jakie ustawienie potrzebne w sterowniku.
      Pozdrowienia
      Asia
       
      ps....  termostat do pompy jest w salonie i rozdzielacz znajduje się w spiżarni












    • Przez wemibo
      Witam 
      Od miesiąca grzeję CO kotłem Junkers Compact ZSB 14kw jednofunkcyjny, dzisiaj (po dokupieniu czujnika NTC do zbiornika CWU) uruchomiłem grzanie CWU tym kotłem.  Zbiornik/zasobnik CWU z wbudowaną wężownicą (i grzałką elektryczną).
      Niestety słychać, że układ CWU jest zapowietrzony. 
      Nie wiem jak go odpowietrzyć oraz jak dopuścić wodę do układu CWU, bo przecież układ CWU jest odrębny/niezależny od układu CO, a dopuszczanie wody u mnie jak i u innych jest zrobione dla CO. Odkręciłem specjalną śrubkę w kotle do odpowietrzania, ale bez efektu. Zapewne w rurach CWU brakuje po prostu wody i nie rozumiem, jak kocioł dopuszcza wodę - pobiera z CO w jakimś specjalnym trybie ? 
      W instrukcji jest: 
      Napełnianie i odpowietrzanie obiegu przygotowania ciepłej wody 
      ... 
      Urządzenia ZSB..DE z podgrzewaczem pojemnościowym c.w.u.: Otworzyć zewnętrzny zawór wody zimnej i zawór wody ciepłej tak długo aż wypłynie woda. 
      ... 
      Jak to rozumieć? Skąd ma ta woda wypłynąć - czy obieg CWU ma mieć jakiś spust wody? Dodam, że zasobnik CWU ma wbudowaną wężownicę i właśnie do wężownicy są podpięte rury CWU z kotła Junksers. 
      pozdrawiam
    • Przez rymol
      Mam pewien kłopot z pomiarem temperatury wody w zbiorniku CWU. Mam zbiornik Hewalexa który posiada 2 otwory do umiejscowienia czujników temperatury: na górze i na dole zbiornika (interesuje mnie ten górny oczywiście). Oba te otwory są już zajęte przez czujniki sterownika paneli solarnych. Otwory te są na tyle wąskie, że nie ma możliwości umieszczenia w nich drugiego czujnika podłączonego pod sterownik kotła CO. Czujniki te są standardowe i wyglądają jak na zdjęciu poniżej.

      Czujnik temp. z kotła podpiąłem tymczasowo na rurze wyjścia ciepłej wody ze zbiornika, ale pomiar w tym miejscu jest zaniżony o ponad 10*C, a co gorsza, wskazanie tego czujnika zmienia się drastycznie w chwili poboru wody więc bazowanie na takim pomiarze podczas grzania CWU kotłem jest bezsensowne.
      Mam pomysł, żeby zdjąć tą metalową osłonę, wtedy jest szansa, że uda mi się to upchnąć w wąską szczelinę, ale pytanie, czy termistor który znajduje się na końcu kabla nie jest jakoś wklejony czy w inny sposób umocowany i próba demontażu tej osnowy nie spowoduje że go uszkodzę?
      Inny pomysł, to wprowadzić w otwór pomiarowy jakiś pręt dobrze przewodzący ciepło i do niego przymocować oba czujniki, ale zależy mi, aby pomiar temp. wody przez czujnik sterownika instalacji solarnej był jak najdokładniejszy. Trzy panele które posiadam, w dobrą pogodę  do godziny 14.00 potrafią zagrzać 300l wody do temperatury ponad 80*C, więc ten pomiar jest dla mnie bardzo istotny.
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.