Skocz do zawartości

krisk

Stały forumowicz
  • Postów

    153
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

5 463 wyświetleń profilu

Osiągnięcia krisk

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

-1

Reputacja

  1. Dom jest spory... ale straty ciepła mogą być około 80W/m2 więc okło 14-16kW ... to by się pokrywało z odbiornikami CWU... musiałbyś mieć kocioł na około 24kW Gamlet zapewni grawitacyjny odbiór ciepła na poziomie 23kW ... wiec dobrze Wysoki parametr ułatwi prace w grawitacji ... pmpę na obejsciu .. w grawitacji zawór zwrotny do grawitacji /grzejniki pozostawić/ inne mogą utrudnić pracę grawitacji i będzesz ciągnoł tylko na pompce moim zdaniem powinieneś wymienić grzejniki i normalnie zabudować pompką podpiętą pod akumulator dziłałoby znacznie efektowniej Pozdrawiam
  2. W kamienicy: Z zamknietą komora spalania, kondensat, Grzanie 55/40, Grzejniki płytowe , najlepiej 11... trzeba się pogodzić z powierzchnią i dobrać ją na temp -5 lub -7 na zewnątrz Potem gdy bedzie poniżej -7C zwiększać temp na kotle do osiągnięcia 20C w mieszkaniu najlepiej niech to policzy projektant... Kociołek dajmy 16kw z zasobnikiem wody albo dokup do kotła bufor 40 litrów ... nie bierz z przepływowym wymienniekiem CWU... prawdę mówiąc są za duże przepływy żeby nagrzał wodę... /prawdę mówiąc woda będzie lecieć porcjami raz ciepła raz zimna/ Ekonomicznie i ekologicznie w domu to GAZ - najtanszy koszt najtańsze ciepło potem pomompa Ciepła - koszt najdroższy /koszty ciepła troszeczke niżej niż gaz/ Ekologicznie o na odnawialną energię .... pelety /kocioł z podajnikiem tłokowym/ Grzejniki - wysokie parametry przy pelecie: Konwektorowe grzejniki niskie parametry przy gazie i pompie ciepła: Grzejniki płytowe najlepiej 11KV ostatecznie 21KV Moc kotła to powiedzmy 70W/m2 i jeżeli byłaby rekuperacja 50W/m2 to daje 7,5kW do 10,5kW + wentylacja 4 do 6kW realnych strat ciepła + CWU 100 litrów buforu wody z wężownicą około 2,0m2 /20kW/ wiec mamy 16 x 1,15 = od 12 do 18kW na całość wystarczy dla bezpieczeństwa 20kW Pozdrawiam czytających
  3. Witam Nie ma takiej możliwości aby kocioł z przepływowym podgrzewaczem przełączjący się na CO dawał non stop na wylewkę zadaną temperaturą.. Ma określony bufor... powiedzmy 0,5l który podgrzewa i się przełącza... tak jest zawsze.. i jak zaczyna lecieć zimna woda przełącza sie z powrotem jest to manakment podgrzewaczy ciśnieniowych... trzeba sie z tym pogodzić lub zakupić bufor 100l i będzie hulać /co do ciśnień dokładnie trzeba mieć trochę mniejsze... zastosować regulator ciśnienia przed kotłem/ - mniejszy przepływ i płynniejsza praca przełączania funkcji kotła trochę poprawia sytuację Pozdrawiam
  4. Kolega MichałSS dobrze pisze... to najtańsze rozwiązanie ... ale tylko z regulatorem prędkości trzeba pamiętać bedzie działa zależnie od potrzeb ... Oczywiście będą pewne niedogodności z uwagi na to że zasięg strumienia jest spory i gdzieniegdzie może wiać przy maksymalnym wydatku ale to mała niedogodność /trzeba by poszukać takiej nagrzewnicy aby zasięg strumienia nie był zbyt duży/ - ale to indywidualny wybór 18 stopni... troche dużo ale indywidualny wybór... Warsztat to 14C wystarczająca zimą /zgodnie z przepisami/ no i nalezy zgodnie z przepisami zapewnić 0,5W/h dobrze by było ograniczyć grawitacje w warsztacie i zamienić ja na wentylator działający zimą... zmniejszy się zapotrzebowanie na ciepło o 30 do 50% Pozdrawiam czytających
  5. Ocieplenie zawsze od zewnątrz... podstawowa sprawa nigdy inaczej z uwagi na wilgoć która będzie odkładana wewnątrz przegrody i nigdy nie odparuje z uwagi na ocieplenie Tanio.. na zewnątrz pomieszczenia to styropian na zakladkę lub wełna twarda... Cóż wykonać metodą lekką suchą... lub ścianki wykonać jako G-K trzeba uważać na strop... bo może się skończyć nieprzyjemnie Obliczenie ciężaru zabudowy na stropie i ekspertyzę wykonania wzmocnienia zlecić inżynierowi budownictwa z uprawnieniami /uważać na to czy bud. jest zabytkowy/... On Obliczy czy to co jest w stropie wystarczy aby tam zrobić pomieszczenie i je ocieplić i zrobić podłogi/ na to trzeba uważać bo zrobić jest prosto ale póżniej mogą być nieprzyjemności.. Pozdrawiam czytających
  6. Moc kotła 80W/m3 - przelicz. Następnie dołóż 15% na zawory termostatyczne Kocioł z podajnikiem tłokowym ... najlepiej z uwagi na to że nie będzie się zacinał i zrywał zawleczki ze sprzęgła na rotorze znajdziesz taki to będzie super No i wykorzystaj grzejniki te które masz.. Dla kotła załóż 25dm3 x [obliczona ilość KW] buforu wody... Jak coś schemacik niewielki mam ... już gdzieś na forum pisałem ... była prosta instalacja... o grawitacji nie myśl bo nie pójdzie Nowa instalacjja z niewilkimi przekrojami rur i pompka podpięta pod UPS Na grzejnikach zawory termostatyczne Za grzejnikami ekrany z folii aluminiowych Ciepłą wodę mógłbyś robić z nadwyżek ciepła... zabezpieczając tym samym kocioł ale to już sugestia Pozdrawiam
  7. Wysokość Kominów ... nie pomyslałem bo to oczywiste dla mnie... chyba że nad nimi nikt nie panował / przy nowych budynkach jest to próba oszczędności i bagatelizowania niektórych spraw /kosztem pięknego wyglądu budynku/ myślę że musi być w tym zachowana równowaga... ale jak juz wysokość to zgodnie z normą PN-EN 1443 i tu tekst wyjaśnienia co i jak na żywo --- "Norma PN EN 1443 określa wysokość, ponad którą mogą wychodzić wyloty kominowe: - jeśli dach ma kąt nachylenia połaci do 12° bądź przekraczającym 12°, ale wykonany jest z łatwopalnego materiału, to wylot powinien znajdować się minimum 60cm ponad kalenicą; - jeśli dach pokryty jest ognioodpornym materiałem i jego kąt nachylenia jest minimum 12°- wylot kominowy powinien znajdować się na wysokości 30cm ponad powierzchnią dachu i minimum 1m od tej powierzchni, stosując pomiar w poziomie. W przypadku gdy komin zlokalizowany jest w odległości mniejszej niż 1,5m od przeszkody, wówczas wylot kominowy powinien znajdować się minimum 30cm powyżej jej górnej krawędzi. Jeśli komin znajduje się w odległości 1,5 ? 3m od przeszkody, wylot kominowy musi być na wysokości górnej krawędzi przeszkody. Jeśli znajduje się w odległości 3-10m, to powinien wystawać 30cm pod kątek 12° nad płaszczyzną. Kąt ten powinien iść w dół od krawędzi górnej przeszkody. W Polsce jest nakazane przepisami, by komin zbudowany był z niepalnego materiału, posiadającego min 60% odporności ogniowej." Pozdrawiam czytających
  8. "Zdecyduję się pewnie na rozdzielacze, przy odpowiednim przekroju, i zastosowaniu rozdzielacza w piwnicy pod stropem, mam nadzieje osiągnąć grawitację na parterze, na podaszu pewnie się tak nie uda, ale parter w iluś procentach powinien chodzić, ( tak wynika z tego co tu wyczytałem i informacji jakie udało mi się zebrać) Więc pewnie przy tym zostanę, dzięki." Grawitacje szybciej osiągniesz na poddaszu .... dobrze czytałeś zle zinterpretowałeś Jeżeli chcesz grawitacje to oczywiście piony instalacyjne a nie rozdzielacze ... tyle rurek to się rozjedzie instalacja nie rób takiego misz maszu ... ma być prosta... symetryczna i zwięzła a najlepiej bardzo smukła i będzie działać dodatkowo zrób obejscie grawitacji pompowe stosując zawór zwrotny na grawitacji. i żeby nie zagotować wody zrób bufor przed kotłem ok. 25dm3/1kw mocy kotła zbiornik niech będzie troszeczkę powyżej połowy kotła ... na wysokich parametrach będzie działać no i załatwiona sprawa z prądem goowaniem i wogóle z problemami Pozdrawiam Czytających
  9. Witam tłokowiec, kominek kuchnia... na każdy 1kw potrzebujesz 5cm2 nawiewu powietrza, 30cm nad posadzką, z zewnątrz. ... wywiew to 50% tej wartości tak aby zapewnić odpowiednie warunki dla ciągu I komin... ten który masz .. i wszystko powinno zadziałać Jeżeli sie nic nie poprawi to dalej Dym w wentylacji: zwalczysz wyposażając wentylacje w tkz. Turbowent z zasilanie elektrycznym z lepszym efetem lub bez zasilania... A na wywiewki kominów załóż nasady żeby nie było wstecznych przepływów Jak to nic nie da to Załóż wkłady na kominy: moze komin jest nieszczelny Te modernizacje wprowadzaj po kolei i obserwuj rezultaty Ale zacznij od odpowiedniej wentylacji Pozdrawiam
  10. Cyrkulacje zaślepić... mały budynek tego nie wymaga ... a tak musisz na cyrkulacji dać pompkę np UPS 15-30 żeby pociągneła i żeby ta woda napewno kązyła wyjdz z bojlera z wężownicą krućcem CW i wejdz na krócic zimnej wody do dwupłaszczowego Zimną wodę wepnij w podgrzewacz z wężownicą... Wiesz ... trzeba było zainwestować w Biawar ... klasy mega... powiedzmu 220 litrów w potężną wężownicą i miałbys kompakt bez zbędnej hydrauliki Pozdrawiam
  11. O grawitacji zapomnij Wodę napewno zagotujesz więc bufor wody około (25 do 40dm3/1kw ) przyjmij 400 dm3 Pompy niewileki typu UPS 15-30 jeszcze dostaniesz ... to maksymalne pompy przy tym systemie Pompa wg mojego rysunku... Moc wężownicy to wg proporcji około 1m2 to 10kW (80/60) z danych technicznych zasobnika powinieneś znależć powierzchnie wezownicy Rury stalowe .. wysokie parametry pracy... nie baw się w plastiki przy małej instacji - /rury stalowe kompensacja dla 10 metrów/ Nie mieszaj metali /stali z miedzią/ /aluminium z miedzią - masakra/ z miedzią tylko kwasówka... Zrób na stali będzie hulać oczywiście pamiętaj o filtrach przed pompą, i uPS do pompy przy kotle na krótkim obiegu Odpowietrzniki .. ręczne przy grzejnikach i to wszystko będzie na tyle duże nadciśninenie że nie bedzie wydzielania tlenu Będzie dobrze .... tylko na tym nie oszczędzaj Pozdrawiam
  12. Franek 19... dobrze napisał Sprawność kominka... to około 50 do 60 prcent w stosunku do kotła 80-90% to z uwagi na grzane medium... Woda a powietrze... Następnie trzeba też powiedzieć o ilości tego powietrza ... Normalnie na kocioł przyjmuje się średnio 0,5W/h a tu żeby ogrzać dom 1,5W/h zgodnie ze wzorem .... [dm3/s]x1,24x1,005x[dt] to mamy 3 razy większe straty na wentylację i dodatkowo powietrze dostaje się z zewnątrz bezpośrednio pod cisneiniem więc ma dużo niższą temp. niż powietrze dostające się do budynku przez nieszczelnosci Wiec... żeby ogrzać taki dom trzeba okolo 24kW kominka dodatkowo równomierny rozpływ powietrza w pomieszczeniach Zwykle się robi tak że powietrze podgrzewane jest z zewnątrz budynku, /tu mieści się ilość powietrza do spalania/ i z cześci zawracanej z pomieszczeń odejmując tę częśc powietrza która zostanie usunieta przez węzły sanitarne budynku zachowuje się bilans powietrza i nie tworzy się nadciśnienia w budynku Wtedy kominek to moc rzędu 18-20kW Pozdrawiam
  13. Wiele moze być przyczyn... a efekty to szczuplejący portfel Trzeba zlokalizować termotat.... albo jest w zimnym miejscu i non stop jest sygnał grzania albo jest popsuty i nie podaje sygnału do zaprzestania grzania... /temp. musi być minimum 60C i na powrocie do 55C/ to kocioł atmosfeyczny Ponadto może być problem z czujnikami temp. na zasialniu ... ciepło w innych pomieszczeniach będzie regulowane zawsze przez zawory na grzejnikach więc przy grzejącym kotle powinno zawsze być ok. Zimne pomieszczenie... może zapowietrzony grzejnik... albo pop prostu za mały kolejną sprawą może być to ze naczynie wzbiorcze już wogóle nie spełnia swojej funkcji i wówczas instalacja w najwyższych punktach ... grzejniku drabinkowym moze być poprostu nie obsługiwana i szybko się zapowietrzać... Pompy ciepłownicze poniżej ciśnienia napływu 1 bar bez naczynia wzbiorczego dziłają na słowo honoru Pozdrawiam
  14. Na moje za dużo powietrza... płomieć powinien być swobodny ... i rozlewać się pod rusztem Kupka węgla: Stożkowa.. powinin sie palić na całej podstawie a nie tylko na środku Zadymienie jest związane z paleniem się juz spalonych a jeszcze niedopalonych i nieusuniętych z palnika czastek węgla z małym działem powietrza ... od żaru widocznego słupa płomienia.... Rada... Tak ustawić podajnik aby zawsze płomień palił się na całym obszarze paleniska Troche pokombinować i wyjdzie A temp. powrotu wspominałem 45C to maksymalne minimum z uwagi na wyziębienie plomienia pod rusztami Wyziębienie płomienia powoduje ... zręsztą już wiecie wiecie z czym jest problem Pozdrawiam Czytaczy....
  15. 1. Nie piec a kocioł 2. Pamietaj min. temp powrotu to 45C /to i tak bardzo nisko ale z przymrużeniem oka/ powinno być 55C 3. Co to za pompa 25/60 .... coś wiecej może ustawiona na 1 lub 2 bieg ... wymiennik ma opór rzędu 13 do 17kPa do 1,7 m a połączenie prosto z kotła 4. Wszystkie grzejniki przepnij na stronę wtórną i tam zamontuj pompkę Już ktoś tak napisał nie zauważyłem przepraszam Proste to gdy masz sterownk kotła dostosowany do rozdzielenia obiegów poprzez wymiennik. Tylko jeszcze trzeba pamiętac o tym że kocioł gazowy nie może jednocześnie działać z kotłem na paliwo stałe jeżeli ten nie ma automatycznego podawania opału. Taki kocioł trzeba ręcznie odpalać po rozłączeniu automatyki kotła na paliwo stałe Dwie pompy nie moga działać jednocześnie albo jedna z nich nie może otrzymywac dwóch sygnałów Trzeba o tym pamiętać Pozdrawiam czytających
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.