Skocz do zawartości

krisk

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    153
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

-1 Marny

O krisk

  • Tytuł
    Stały Forumowicz

Ostatnie wizyty

5113 wyświetleń profilu
  1. Dyskusja zdaje się skończyła i wydaje mi się że to wszystko to przyszłość gdzie z wody szarej będziemy odzyskiwać nie tylko ciepło ale i produkować prąd elektryczny rozbijając ją na wodór i tlen... wtedy kiedy cena tych działań będzie konkurencyjna Wymienniki GWC to już pieśń przeszłości bo tylko bogatych na to stać aby działkę budowlaną mieć na tyle dużą aby go wykorzystać w całości np. posiadając np. basen gdzie trzeba suszyć powietrze nawiewane bez użycia chłodnicy. Z zastosowań grzewczych już się od takich instalacji odchodzi na rzecz central wentylacyjnych z odzyskiem do 90% przy równych strumieniach powietrza ... każdy metr ziemi jest drogi, za drogi na rekuperator GWC. Wszystko się opłaca ale nie wszystko ma sens w teraźniejszości. Pozdrawiam
  2. Trzeba pamiętać że parownie to zarówno jak już napisane zostało strata ciepła, jak też woda która skrapla się w konstrukcji budynku. dostarczenie ciepła do basenu jest niczym w porównaniu z zachowaniem odpowiedniej wilgotności na basenie. Trzeba pamiętać że punkt rosy dla temp ok 30oC i 54% to ok 19,6oC /wtedy dopiero na szybach widać ile wody wnika w konstrukcje/ a takie warunki trzeba na szybach utrzymać zimą Co do lata utrzymanie parametru 30oC i 54% wilgotności jest wyzwaniem z uwagi na wilgotność powietrza zewnętrznego Baseny domowe fajnie zabezpiecza się poprzez suszenie powietrza w gruntowych wymiennikach ciepła PS. Warunki jakie podałem wewnątrz hali Basenowej są wytyczną do ich projektowania w basenach publicznych gdzie ilość pary wodnej w 1m3 powietrza nie może przekroczyć 14,3g.
  3. Komin przy "kotle" kondensacyjnym może być zainstalowany zarówno ze spadkiem do kotła jak i do komina. Spadek do komina powoduje konieczność zainstalowania odskraplacza i wyczystki aby odprowadzić wężykiem skropliny z komina. Komin w całości powinien być widoczny dla bezpieczeństwa użytkownika - tak najlepiej A jeśli... Tu cytat ze strony https://www.rury-kominowe.pl/wyprowadzenie-dach-skosny.html "Przejście przez sufit podwieszany: Przejście przez sufit podwieszany wymaga zachowania szczególnej ostrożności: należy zwrócić uwagę na stabilność komina; oraz zachować bezpieczną odległość od materiałów palnych; uwzględnić reakcję sufitu podwieszanego na wysoką temperaturę; oraz rozszerzanie komina pod wpływem gorąca. W tym celu stosuje się części polecane przez producenta komina. W przypadku sztywnych kominów izolowanych wszelkie zmiany gotowych elementów są zabronione." Co do kominów .. dalej Komin dla kotłów o niskiej temp. spalin powinien być odporny na działanie kwasów ... tzn powinien być z nierdzewki lub ceramiki inne wykonania to wyrzucanie pieniędzy i narażanie się na opary gazowe powstające przy trawieniu metalu kwasami
  4. Uszkodzona pompa... co to oznacza .... może przenosić drgania w rurach stalowych ... Tyle na temat Dudnienie i wibracje odczuwalne w bloku, jeżeli są z instalacji to kwestia zaprojektowanych małych średnic instalacji /duże opory przepływu/ dużych uderzeń hydrauliczny oraz pracy pompy na kawitacji co wiąże się z doborem pompy nieelektronicznej lub o stałym przepływie przy wykorzystaniu elektronicznych regulatorów przepływu /Pompa nie dopasowywuje się do ilości wody ma np. 3 stany nastawy tkz. Autoadapt/ Pozdrawiam
  5. polecam kocioł Jednofunkcyjny z zasobnikiem, /Dwufunkcyjny to wyzwanie /jak nie ma miejsca/ Zasilanie zbiornika wepnij przed zawór 3D i będzie wszystko idealnie / oczywiście pompa na obieg CWU i pompa na CO Kup kocioł bez pompy lub z możliwością jej rozłączenia .... Kocioł ustawiasz z priorytetem CWU i masz spokój.... Pozdrawiam
  6. Sprzęgło dobiera się na przepływ, to bardzo prosta metoda, Ogranicza się do obliczenia predkości przepływu przy przepływie nominalnym instalacyjnym na poziomie do ok 0,1m/s / Oczywiście Liczymy przepływ związany ze średnicą sprzęgła - jest to dobór wystarczający dla małych układów. Większe układy dobiera się na rozdział temperatur zasilania i powrotu oraz moc źródła. Grupy pompowe Herca to pompy na rozdzielacz w kotłowni.... Zainwestuj w rozdzielacze z układem mieszającym i rotametrami z zaworami termostatycznymi lub drugi przypadek w Większe grzejniki zasilane 50/40 /odpowiedni dobór/ i wtedy kupujesz rozdzielacze bez mieszaczy a kocioł ustawiasz na temperatury pracy 50/40 - i oczywiście w dwóch przypadkach sprzegło Pozdrawiam
  7. Przy tanich rozwianiach zawór 4D zstąpi Sprzęgło /Cóż dla niektórych taki wydatek na sprzęgło jest za duży/ a przepływy zarówno po stronie kotła jak i po stronie instalacji będą zachowane/ W innym przypadku kocioł będzie miał potężny opór hydrauliczny, straci swoja sprawność oraz nie będzie możliwości wyregulowania ilości przepływającej wody przez kocioł Nie wiem czy znasz wymagania postawione w poscie na początku... Pozdrawiam
  8. Bufor kocioł.... Wszystko ok... Trzeba się zastanowić ile strat ciepła jest na takim buforze wody.. Myślę że w fazie grzania do 40oC niewiele ale przy 50oC to już zaczynają się schody. Mam wrażenie że do utrzymania ciepła potrzeba około 5kW może nawet 6kW więc każdy następny stopień podgrzewu wody będzie dłuższy i w czasie 0,6h będzie się podnosiła temp. od 40oC do 50oC w zbiorniku 500l/ Kolejne 10oC będzie już dożo trudniejsze do uzyskania. Strata ciepła jest spowodowana wolnym nagrzewaniem. /długi czas/ Takie bufory ok. 1000 l grzeje się z kotła 40kW gdzie szybko się regeneruje wymiennik i kocioł przestaje grzać. Duże kotły są o wiele sprawniejsze i to sie wykorzystuje. PS dla takiego kociołka to optymalnym rozwiązaniem jest 300 litrów wody /małe straty/ po około 1,1h /sprawność/ masz podgrzane o 50oC Zakładasz zawór 3D na zasileniu masz 80oC i działa jak trzeba a po zgaśnięciu masz jeszcze przez godzinę ciepło.
  9. Zawór 3d... może byćale lepiej będzie 4d... Rozumiem że grzejniki dobrałeś na parametr 50/40 Chyba że podłogówkę masz z układem mieszczonym ... to już brzmi sensownie. Jeżeli kocioł ma swoja pompę to za zaworem 4d na obiegu CO zamontuj drugą pompę o wydatku mniejszym o około 10 do 20% mniejszym od maksymalnego przepływu na pompie CO Pozdrawiam
  10. Trzeba zadać pytanie: Cóż to takiego wykonuje w instalacji to sprzęgło? Odpowiedzi jest kilka /4 najważniejsze przytoczę/ 1. Najważniejsza sprawa to ochrona kotła przed przegrzaniem wymiennika. Czym mniejsza pojemność kotła tym bardziej wymagane sprzęgło. Im większa ilość wody w układzie, co reguluje co raz to mniejsze dt tym bardziej potrzebne sprzęgło. Zastosowanie sprzęgła pozwala na stabilna prace kotła i zachowanie obliczeniowych temperatur nominalnych dla długowieczności działania kotła bez jego awarii. 2. Prawie ważna sprawa to opory które powoduje źródło ciepła /kocioł/ Przy przepływie powyżej nominalnego dla kotła jest wymagane /bezsprzecznie/ sprzęgło hydrauliczne. /Działanie przepływu ponad nominalnego przy wysokiej temperaturze powodować może kawitacje co może doprowadzić do utraty np. 5 letniej gwarancji. Mało przekonujące? ale prawdziwe /Producent łapie się wszystkiego/ 3. Rozdzielenie obiegów .. obieg kotłowy i obieg Centralnego ogrzewania. Kocioł zawsze działa w 100% swojej sprawności i to samo można powiedzieć o instalacji. 4. Super zmniejszona prędkość na instalacji powoduje szybkie pozbywanie się zanieczyszczeń i możliwość odgazowania wody lub odpowietrzenia układu.
  11. Pogodówka wylicza tempereturę dla mieszacza ... a kocioł /tu patrz nie piec/ jest elementem nadążnym utrzymującym zawsze kilkanascie stopni wiecej niż zadana temperatura z pogodówki na mieszaczu...... Pozdrawiam wszystkich czytających....
  12. Dom jest spory... ale straty ciepła mogą być około 80W/m2 więc okło 14-16kW ... to by się pokrywało z odbiornikami CWU... musiałbyś mieć kocioł na około 24kW Gamlet zapewni grawitacyjny odbiór ciepła na poziomie 23kW ... wiec dobrze Wysoki parametr ułatwi prace w grawitacji ... pmpę na obejsciu .. w grawitacji zawór zwrotny do grawitacji /grzejniki pozostawić/ inne mogą utrudnić pracę grawitacji i będzesz ciągnoł tylko na pompce moim zdaniem powinieneś wymienić grzejniki i normalnie zabudować pompką podpiętą pod akumulator dziłałoby znacznie efektowniej Pozdrawiam
  13. W kamienicy: Z zamknietą komora spalania, kondensat, Grzanie 55/40, Grzejniki płytowe , najlepiej 11... trzeba się pogodzić z powierzchnią i dobrać ją na temp -5 lub -7 na zewnątrz Potem gdy bedzie poniżej -7C zwiększać temp na kotle do osiągnięcia 20C w mieszkaniu najlepiej niech to policzy projektant... Kociołek dajmy 16kw z zasobnikiem wody albo dokup do kotła bufor 40 litrów ... nie bierz z przepływowym wymienniekiem CWU... prawdę mówiąc są za duże przepływy żeby nagrzał wodę... /prawdę mówiąc woda będzie lecieć porcjami raz ciepła raz zimna/ Ekonomicznie i ekologicznie w domu to GAZ - najtanszy koszt najtańsze ciepło potem pomompa Ciepła - koszt najdroższy /koszty ciepła troszeczke niżej niż gaz/ Ekologicznie o na odnawialną energię .... pelety /kocioł z podajnikiem tłokowym/ Grzejniki - wysokie parametry przy pelecie: Konwektorowe grzejniki niskie parametry przy gazie i pompie ciepła: Grzejniki płytowe najlepiej 11KV ostatecznie 21KV Moc kotła to powiedzmy 70W/m2 i jeżeli byłaby rekuperacja 50W/m2 to daje 7,5kW do 10,5kW + wentylacja 4 do 6kW realnych strat ciepła + CWU 100 litrów buforu wody z wężownicą około 2,0m2 /20kW/ wiec mamy 16 x 1,15 = od 12 do 18kW na całość wystarczy dla bezpieczeństwa 20kW Pozdrawiam czytających
  14. Witam Nie ma takiej możliwości aby kocioł z przepływowym podgrzewaczem przełączjący się na CO dawał non stop na wylewkę zadaną temperaturą.. Ma określony bufor... powiedzmy 0,5l który podgrzewa i się przełącza... tak jest zawsze.. i jak zaczyna lecieć zimna woda przełącza sie z powrotem jest to manakment podgrzewaczy ciśnieniowych... trzeba sie z tym pogodzić lub zakupić bufor 100l i będzie hulać /co do ciśnień dokładnie trzeba mieć trochę mniejsze... zastosować regulator ciśnienia przed kotłem/ - mniejszy przepływ i płynniejsza praca przełączania funkcji kotła trochę poprawia sytuację Pozdrawiam
  15. Kolega MichałSS dobrze pisze... to najtańsze rozwiązanie ... ale tylko z regulatorem prędkości trzeba pamiętać bedzie działa zależnie od potrzeb ... Oczywiście będą pewne niedogodności z uwagi na to że zasięg strumienia jest spory i gdzieniegdzie może wiać przy maksymalnym wydatku ale to mała niedogodność /trzeba by poszukać takiej nagrzewnicy aby zasięg strumienia nie był zbyt duży/ - ale to indywidualny wybór 18 stopni... troche dużo ale indywidualny wybór... Warsztat to 14C wystarczająca zimą /zgodnie z przepisami/ no i nalezy zgodnie z przepisami zapewnić 0,5W/h dobrze by było ograniczyć grawitacje w warsztacie i zamienić ja na wentylator działający zimą... zmniejszy się zapotrzebowanie na ciepło o 30 do 50% Pozdrawiam czytających
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.