Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z piecem mialowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

aha-zapomniałem Ci powiedzieś-odczyść dobrze komin-wpuść z góry jakies staliwo z 5 kg-obwiąż szmatą-żeby wyczyścło-tam ,gdzie masz w piecu rury nad kanalem wyczystnym-przepchnij jakimś drągiem syf do komina-przez płomieniówki/w połączeniu międz piecem a kominem ma być czysto. I OGNIA

PS .gdyby coś nie wyszło pisz-pytaj-temat na pewno rozwikłamy

Opublikowano

komin jest czysty-widzialem bo zagldałem. do płomieniowek mam wycior wiec sa czyste. czopuch wchodzi bezposrednio w komin jego polączenie z kominem jest szczelne. niewiem ale wydaje mi sie ze to mały przekrój płomieniowek jest problemem. kiedys juz myslałem nad tym żeby pominać je przez zastosowanie rury spiro bezposrednio z dzwiczek do czyszcenia i postaram sie to zrobic w najblizszych dniach. jak myslicie czy zwykla rura spiro wytrzyma temperature spalin ?

jerryk piszerz ze twoje palenisko ma wymiary 25x14 cm -przeciez tam nic sie nie zmiesci. to jest piec 35 kW wiec musi miec mozliwosc wiekszego zaladunku. narazie ogrzewam 90m ale docelowo 180m2 . przeciez jak bede grzal 180 m to nie nadązę podkladac.

bardzo dziekuje za wszystkie cenne porady i chec udzielenia mi pomocy. :)

Opublikowano

autentycznie 14x25 i mieści się wiaderko węgla,mam zamiar jeszcze zmniejszyć do 14x14 W szamocie węgiel dopiero się pali-dymu zero.znalazłem coś takiego http://www.tapis.pl/kominkowy/wyciagi-spalin.htm jak juz nic nie pomoże,czasami na złomie można podkupić wentylator typu FK,bo te ich ceny z nóg zwalają.Rura spiro-AL spokojnie wytrzyma temp.spalin i kwasy-u mnie kiedys w kominie była 3 lata-jako wkład,ale osmołowała sie i przy czyszczeniu wyrzuciłem.Jak nie chcesz przerabiać paleniska to zrób przegrodę z blachy,albo wstaw rurę-w niej pal,albo wyspawaj kosz ze zbrojeniówki-jak koksownik

pozdrawiam

Opublikowano
no wlasne niebardzo. a co mialbym zrobic? moze cos wykombinuje.

 

Do komina jeszcze wrócimy. Na razie chcę Cię wypytać o te przeróbki w piecu:

 

1. Czy zakleiłeś szczelnie ruszt za przegrodą, tak jak było pokazane na rysunku ?

2. Jaki wymiary miało palenisko po Twoich przeróbkach ?

3. Z czego w końcu zrobiłeś tę przegrodę, bo jak dla mnie, ta kostka brukowa to jakiś żart ? Musi być szamot.

4. Jakie wymiary fabryczne ma to palenisko, bez przeróbek ?

5. Jak wysoką zrobiłeś tę przegrodę ?

6. Jakie wymiary okienka wylotowego u dołu przegrody zrobiłeś ?

 

I jeszcze prośba: jak chcesz naprawdę porady, nie konsultuj się tu z kimś, kto twierdzi, że to wszystko jakaś ściema, bo

znowu wyłączę się z rozmowy i nic z tego nie będzie. Biorę odpowiedzialność za doprowadzenie całej sprawy do dobrego zakończenia.

Pozdrawiam.

Opublikowano

palenisko ma wymiary (oryginalne) 45x45 cm i wysokość od rusztu do pierwszej półki 54 cm. przegorde zrobiłem z bloczka z betonu komorkowego o grubosci 8 cm. przegrode zrobiłem dokladnie na połowie paleniska. otwór pod przegroda mial wysokość 12 cm . przegroda miała wysokość 36cm czyli pomiedzy półka z przegroda zostało 18 cm. wieczorem postaram sie wrzucic kilka zdjec pieca w srodku-oczywiscie bez przegrody bo ją wywaliłem.

Opublikowano
palenisko ma wymiary (oryginalne) 45x45 cm i wysokość od rusztu do pierwszej półki 54 cm. przegorde zrobiłem z bloczka z betonu komorkowego o grubosci 8 cm. przegrode zrobiłem dokladnie na połowie paleniska. otwór pod przegroda mial wysokość 12 cm . przegroda miała wysokość 36cm czyli pomiedzy półka z przegroda zostało 18 cm. wieczorem postaram sie wrzucic kilka zdjec pieca w srodku-oczywiscie bez przegrody bo ją wywaliłem.

 

 

OK. czekam na zdjęcia. Zaskoczony jestem tak znaczną szerokością tego paleniska. Wstępnie proponuję Ci oblożenie

bocznych ścianek na grubość cegły szamotowej, czyli po 7 cm z każdej strony. Pozostanie jakieś 30 cm szerokości.

Drugi wymiar zrób na ok.20 cm- w głąb pieca. Otwór dolny- te 12 cm wysokości lub trochę więcej. Wysokośc przegrody- liczac

od rusztu 40 cm, pozostaw szczelinę wylotowa ( pod półką) szeroką na te 45 cm, wysoką na 54 minus 40, czyli 14 cm.

Koniecznie zasłoń tylną część rusztu. Uszczelnij też przegrodę po bokach. nie bój sie wyłożenia komory paleniska

cegłą szamotową, to da korzyść. Zrób to solidnie, potem ustalimy resztę.

Opublikowano

zastanawia mnie dlaczego spaliny mialy by sie wydostawac za przegroda skoro na zdrowy rozsadek powinno sie palic przed przegrodą . moze nalezało by zastosowac przesuwana zasłone i przesuwac ja w zaleznosci od potrzeby ? czy palenisko 30 na 20 cm nie bedzie za małe ? czy na bocznych scianach wykladanie szamotówka zakonczyc na wysokosci konca przegrody czy tez wylozyc do pierwszej półki ? czy jak zalepie tylna czesc rusztu zaprawa szamotową - to czy da sie go potem wykruszyc w razie czego ? powietrze do paleniska ma sie dostawac tylko przez ruszt pod paleniskiem ?

Opublikowano
zastanawia mnie dlaczego spaliny mialy by sie wydostawac za przegroda skoro na zdrowy rozsadek powinno sie palic przed przegrodą . moze nalezało by zastosowac przesuwana zasłone i przesuwac ja w zaleznosci od potrzeby ? czy palenisko 30 na 20 cm nie bedzie za małe ? czy na bocznych scianach wykladanie szamotówka zakonczyc na wysokosci konca przegrody czy tez wylozyc do pierwszej półki ? czy jak zalepie tylna czesc rusztu zaprawa szamotową - to czy da sie go potem wykruszyc w razie czego ? powietrze do paleniska ma sie dostawac tylko przez ruszt pod paleniskiem ?

 

Szamot w samym palenisku możesz zakończyć trochę niżej niż wysokość przegrody. Chodzi o to , żeby nie zasłaniać już

w tym miejscu ścianek kotła. Natomiast szamot w palenisku podniesie temperaturę spalania, co jest korzystne.

 

Co do tego wydostawania sie spalin- pamiętaj, że to komin zasysa, a przynajmniej ma zasysać spaliny, więc z paleniska

będą 'wyciągane". Którędy? Tam gdzie będą najmniejsze opory przeplywu. Jeżeli będziesz w palenisku dość wysokim

i wąskim sypał tego paliwa dość dużo, pod sam wierzch, to spaliny będą tu miały utrudnioną drogę- wybiorą tę na dole

przegrody. Może warto zrobić ją trochę większą, niż podalem- około 15 cm wysokości.

 

Zalep koniecznie ruszt za przegrodą, wykruszysz bez problemu w razie czego, chociaż mam nadzieję, że nie będziesz musiał.

Nie widzę drogi, którą można by jeszcze dostarczyć powietrze, oprócz rusztu. Tak jak pisałem wcześniej, za przegrodą

możesz zostawić trochę nie zakrytego rusztu, ale nie za dużo, bo powietrze może wtedy tam przepływać bez kontaktu z

palnymi gazami z paliwa ! Na pewno nie warto wpuszczać powietrza górnymi drzwiczkami, bo to tylko wystudzi spaliny.

 

Trochę niepokoi mnie ten ruszt na zdjęciach. Są trochę za małe szczeliny. Ale może nie będzie tak żle, najwyżej będziesz

częściej tam czyścił z popiołu.

 

Ty na miejscu masz najlepszą obserwację, być może trzeba będzie na podstawie prób jeszcze coś poprawić, zmienić.

Tyle na razie. Pisz o wszystkich szczegółach, bo wszystko może być ważne.

 

Na tych ściankach to smoła ? Sporo jej, spróbuj wyskrobać.

Opublikowano

moze jutro kupie cegłe szamotową i bede murował. to na sciankach to smoła- piec sie poci bo nie mozna osiagnac wysokiej temperatury. czy sciany za przegrodą tez wykladac szamotem ? wlasnie nie wiem jak zrobic z ta szczelina pod spodem przegrody-nie zmienie jej juz potem. duzo zostawic niezalepionego rusztu za przegrodą ?

a i tak z ciekawosci -dlaczego szamot podnosi temp spalania ?

Opublikowano
moze jutro kupie cegłe szamotową i bede murował. to na sciankach to smoła- piec sie poci bo nie mozna osiagnac wysokiej temperatury. czy sciany za przegrodą tez wykladac szamotem ? wlasnie nie wiem jak zrobic z ta szczelina pod spodem przegrody-nie zmienie jej juz potem. duzo zostawic niezalepionego rusztu za przegrodą ?

a i tak z ciekawosci -dlaczego szamot podnosi temp spalania ?

 

 

Obejrzałem sobie jeszcze raz te zdjęcia. Nie obraż się, że tak kręcę, ale doszedłem do wniosku, że to dość trudna sprawa

taka przeróbka i efekty niepewne w takim piecu. To wszystko miałoby sens przy jeszcze większych zmianach, ale

wymaga to spawania w piecu, co jest bardzo trudne.

 

Ruszt ma naprawdę małe szczeliny i to jest problem z tą przeróbką. Proponuję Ci zupełnie inne proste rozwiązanie.

Po pierwsze, nie włączaj w ogóle wentylatora. Po drugie, zalep- zaślep wszystkie otworki w bocznych ściankach, te

do doprowadzania powietrza z boku. Nie wiem dokładnie, gdzie jeszcze to powietrze dochodzi, oprócz rusztu, ale

zostaw tylko dopływ powietrza pod ruszt. Oczywiście muszą być otwarte, z regulacją, dolne drzwiczki. Paliwo syp, tak

jak na rysunku, zostawiaj zawsze tam w głębi trochę wolnego

miejsca na płomienie. Nie pal na razie miałem, albo syp tylko w małych ilościach, jak się piec rozgrzeje.

 

I jeszcze dośc ważna sprawa: postaraj się ocieplić chociaż częściowo wełną mineralną ten wylot z pieca do komina, żeby nie wychładzać spalin. Jeżeli możesz, usuń całkowicie ten szyber z wylotu, on przeszkadza w przeplywie i jest niepotrzebny.

 

Jeżeli to wszystko nie bardzo pomoże, spróbujemy zrobic coś z kominem.

 

mialpiecbezprzerif1.jpg

Opublikowano

witam

głowimy sie co tu zrobić z piecem,ale jest to ewidentnie piec z górnym rozpalaniem/tzn zasypujesz piec paliwem-miałem-nawet całą komorę i na górze rozpalasz "ognisko" to,że tak jest widać jak rozjasniłem zdjęcie kol.polonusapost-164-1193467702_thumb.jpg

Przy rozpalaniu pieca,by nie dymiło należy uchylić dzwiczki zasypowe w celu wprowadzenia odpowiedniej ilości powietrza.

zał 1

Tak,że ten piec powinien sie sprawowac bez żadnych przeróbek-ew.aby nie przegrzewał możesz zmniejszyć palenisko,lub zastosować ruchomą przegrodę/za przegrodą ruszt musi być zakryty np wełna mineralną/ ważne-dla tego typu pieca nie robisz przegrody z dolnym odprowadzeniem spalin-ma stykać sie z rusztem-jako tylna scianka.

Odpisz jak to działa-tym sposobem rozpalania

Opublikowano

to ze to jest piec miałowy z górnym spalaniem to ja wiem. teraz wogole nie pale zasypujac piec miałem na full i rozpalając z góry bo nie mam na to siły i pieniedzy :) . kiedys jak paliłem tak to objawy były takie ze bardzo czesto drzewo do rozpałki sie wypaliło a miał sie nie zapalił,poza tym jak juz sie zaczeło palić to piec strzelał jak działo(nie pomagały rózne nastawy czasu przedmuchu) a poza tym to do pieca wchodzi 60 kg miału a to strczało na max 30 godz palenia przy temp na piecu nie przekraczajacej 44 stopni . jak ustawilem temp wyzsza -okolo 50 st to nadmuch praktycznie sie nie wyłączał a miał ginął w oczach. od razu mowie żę miał miałem z różnych zródeł i napewno nie była to wina paliwa. wiec zużycie na poziomie 50 kg na dobe do ogrzania 90m2 i temp w domu 20-max 22 stopni mnie totalnie zniecheciło. dodam jeszcze ze drzwiczek do powietrza wtórnego nie moge uchylac bo dym sie z nich wydostaje.

Opublikowano

zapomnialem dodac że komin od wysokosci pierwszego stropu jest ocieplony styropianem o grubości chyba 3 cm - czy to nie przeszkadza ? a co do doprowadzenia powietrza z dmuchawy -to jest ono doprowadzone pod ruszt i przez dwa kątowniki widoczne na zdjeciu. wiecej kątowników nie ma.

Opublikowano
Od razu powinieneś to powiedzieć-byłoby mniej domysłów i zbędnych dyskusji.W takim układzie proponuję rozwiązanie

zaproponowane przez heso.

 

jerryk , jak myślisz, czy to wszystko przez słaby ciąg ? Bo do tego się skłaniam.

 

Jest takie dość dziwne zjawisko z kominami. Powszechnie uważa się, że komin o dużym przekroju daje duży ciąg.

Ale...., no właśnie: tylko wtedy, kiedy dostanie duże ilości dość rozgrzanych spalin. Jeżeli nie, to ciągu nie będzie.

A dlaczego ten większy ciąg nie chce powstać ? Bo często komin ma po prostu ZA DUŻY PRZEKRÓJ. Nie starcza spalin

na jego rozgrzanie i powodowanie dobrego ciągu. Tak jest przynajmniej z początku palenia i potem ten stan utrzymuje się.

 

Chcę polonusowi zaproponować poprawę tego komina. Trzeba mianowicie na wylocie na dachu wstawić w

otwór komina jakiś kawałek rury, która zredukowałaby wylot. Wiem, że to co proponuję, wygląda na jakieś brednie, ale

cala sprawa jest już dawno przeze mnie przemyślana. Pozostaje tylko próba praktyczna, co oczywiście może nie

być łatwe, tak jak wspomnial polonus. Cóż, poczekajmy na razie na wyniki dalszych prób palenia. Pozdrawiam.

Opublikowano
zapomnialem dodac że komin od wysokosci pierwszego stropu jest ocieplony styropianem o grubości chyba 3 cm - czy to nie przeszkadza ? a co do doprowadzenia powietrza z dmuchawy -to jest ono doprowadzone pod ruszt i przez dwa kątowniki widoczne na zdjeciu. wiecej kątowników nie ma.

 

Czy jak robiłeś pierwsze próby z tą przegrodą, to zaklejałeś dopływ powietrza przez wszystkie inne otwory, oprócz rusztu ?

Czy wyłączałeś wentylator i otwierałeś dolne drzwiczki od popielnika, żeby wpuścić powietrze ?

 

Styropian nie przeszkadza, no i pewnie też nie pomaga.

 

Nie puszczaj powietrza wentylatorem- pisaliśmy Ci już o tym. Pal po prostu jak w zwyczajnym piecu z naturalnym ciągiem.

Zaklej te kątowniki.

Opublikowano

Ukłony dla kol.heso.Też tak uważam-"pies jest pogrzebany" w słabym ciągu-zmniejszenie średnicy u wylotu komina napewno to poprawi-lepiej wyrywa.Rzucę zaraz na forum nowy temat-dobry cug-opracowanie kominiarzy.Z piecem polonusa nie jest tak żle-wystarczy by zmniejszył palenisko i palił węglem.Piec jest jak koło zamachowe-trzeba go dobrze ruszyć i dawać taki minimalny czad by nie straciło obrotów.Ciekawe czy czopuch szczelny na tej wyczystce.Do ogrzania 90 m/2 w zupełności wystarczy/dla węgla/ palenisko 15x25 Ocieplanie ceglanego komina nie ma sensu-a jeżeli tak to wełną kamienną-niepalne.

W kominach wkład z cienkiej blachy powoduje,szybkie jego rozgrzanie-mała bezwładność-to mogłoby pomóc.

Opublikowano

zmierzyłem komin- 24x 14 cm wlożęnie czegos w komin jest bardzo,bardzo trudne bo nie ma dostepu. załaczam zdjecia komina. jak paliłem z przegroda to paliłem na ciagu naturalnym-bez nadmuchu. myslicie że wyciecie tej kryzy w czopuchu może cos pomóc ? wokól osi na ktorej sie obraca sa spore otwory(w czopuchu) ale nie sadze żeby to cos pomogło.

post-305-1193483938_thumb.jpg

post-305-1193483990_thumb.jpg

Opublikowano

wywaliłem przepustnice i zakleilem otwory . zauważalnej róznicy nie ma. ale dochodze do wniosku ze to slaby ciag kominowy jest przyczyna. pale bez nadmuchu -musze czesto grzebac w ruszcie bo sa waskie szczeliny. zauwazylem różnice w temperaturze czopucha. tzn jak pale z nadmuchem to prawie ze moge na nim polozyc reke a jak bez nadmuchu to to jest dużo bardziej gorący. wnioskuje ze nadmuch znacznie chłodzi spaliny. oczywiscie nadal spalanie nie jest bardzo intensywne ale jest jako tako i jak wloze suchego drzewa to piec dosyc szybko rozgrzewa sie do tem 50 stopni (moze 15-20 min) od temperatury poczatkowej 25 st. mysle ze nalezało by zlikwidowac nadmuch do komory spalania przez te nieszczesne kątowniki z dziurami. jak myslicie moze jednak zmniejszycz to palenisko przez obudowanie szamotem? mysle ze jezeli juz obudowac to moze zrobic przegrode ale pozostac przy górnym spalaniu. co o tym myslicie ? może jeszcze jakies eksperymenty ?

Opublikowano

14x24 to ciąg i wydajność powinna być super.A dzwiczki do wybierania sadzy z komina-tu nie może być najmniejszej nieszczelności/doszczelnić gliną lub wełną szklaną/ Często użytkownicy wstawiają tutaj blachę jako bezpiecznik przeciwwybuchowy/ Trochę stromy masz ten dach-trudno to czyscić od góry.Proponuję rozpalić drewno w samym kominie/wyczystce/ powypalasz pajęczyny-jak tego dużo to też niedobrze.,no i sprawdzisz ciąg komina

Opublikowano

w kominie rozpaliłem w tamtym roku. zapaliły sie sadze. komin byl gorący jak nie wiem, az cegły strzelały. drzwiczek do wybierania sadzy nie mam. wybieram przez otwor rewizyjny w czopuchu pieca.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.