welacz Opublikowano 18 Stycznia 2009 #1 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam szanownych forumowiczów. Posiadam stary piec gazowy Bepis Bielsko-Biała/"Pegaz" (tzn. w instrukcji jest napisane, że jest to kocioł typu "pegaz", ale wygląda on bardzo podobnie do pieca bepisowskiego). Problem polega na tym, że prawdopodobnie przepaliła się termopara (objawy: nie można zapalić świeczki - gaśnie po czasie wystarczającym do nagrzania termopary, odcięty dopływ gazu do palnika głównego). Jako, że nie znam się na temacie za bardzo proszę o pomoc w następujących kwestiach: - jaki jest to typ termopary, ewentualnie jak się tego dowiedzieć? - czy można jeszcze kupić części do takich wiekowych pieców? Może ktoś wie gdzie? - czy w ogóle diagnoza jest trafna/co innego mogło spowodować takie objawy? Wiem, że powinienem piec już dawno wymienić, więc proszę o nie przypominanie mi tego faktu:) Pozdrawiam, Kuba
piotrek automatyk Opublikowano 18 Stycznia 2009 #2 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witaj, Weź starą termoparę i pójdź do sklepu z częściami AGD i gazowymi. Ważny jest gwint w tej termoparze i jej długość, chociaż może bez problemu być i dłuższa. Na 99 % będzie pasowała termopara tzw. uniwersalna, koszt - około 20 zł. Jeśli masz uszkodzoną termoparę i pytasz co może jeszcze być przyczyną - to przyczyną może być zespół gazowy lub brak gazu ( zakręcony zawór ). Zacznij jednak od termopary - jeśli jest przepalona to zespół gazowy nie puści gazu na palnik główny. A świeczka się pali? Pozdrawiam Piotr