Animus Opublikowano 24 Listopada 2015 #51 Opublikowano 24 Listopada 2015 Kotły z palnikami do wszystkiego są tańsze w zakupie . :)
Vlad24 Opublikowano 24 Listopada 2015 #52 Opublikowano 24 Listopada 2015 Idealna to 140-160 CTak po prostu? Zawsze i wszędzie? U każdego i u wszystkich? Widzisz bezsens tego wpisu? Jak juz zacząłeś o temperaturze w czopuchu, to powinieneś skończyć na "najwyższą możliwa, dla danego strumienia paliwa". Mowa oczywiście o dostosowaniu strumienia powietrza, do strumienia paliwa.
radziuszkaa Opublikowano 24 Listopada 2015 #53 Opublikowano 24 Listopada 2015 A mnie na tydzień to max 80kg przy -15C wychodziło - czyli 2x mniej niż teraz u ciebie . I tak rodzą się mity o drogim paleniu pelletem - odpowiedni kocioł to podstawa, wtedy nawet drogie paliwo nie jest problem Nagram filmik jak wygląda u mnie istalacja i jak przebiega spalanie. Zauważyłem ten sam problem co u kbkb, że spalanie odbywa się głeboko w palniku rynnowym... Na resztę opini poczekam od Was, ale wydaję mi się że chyba już nic nie poradzę na ilość spalanego pelletu, a wracając do ilości spalanego pelletu to jestem/byłem zadowolony (hehe do momentu podsumowania przez sambora) w porównianiu do ogrzewania olejowego.
Animus Opublikowano 24 Listopada 2015 #54 Opublikowano 24 Listopada 2015 Nie podoba mi się to spalanie głęboko w palniku ogień bezpośrednio dotyka zimnej ścianki wymiennika , Jaki tam jest sterownik (Tech ?) czy spalając akurat pellet gmera się w sterowniku i ustawia spalanie pelletu jest tam taka opcja .
sambor Opublikowano 24 Listopada 2015 #55 Opublikowano 24 Listopada 2015 Pełne "nawęglenie" palnika, to lambda poniżej 1, CO powyżej 5000ppm,a płomień sięgał do połowy długości wymiennika. To teraz jak grzejesz PC sąsiedzi mogą odetchnąć czystszym powietrzem. ;) U mnie poziom CO podczas pomiarów rok temu wynosił 230 - 300ppm - analizator TESTO z aktualną kalibracją.
sambor Opublikowano 24 Listopada 2015 #56 Opublikowano 24 Listopada 2015 Rozmawiamy o paleniu pelletem a tam właśnie dąży się jak sam piszesz do dostosowania strumienia powietrza do strumienia paliwa w kotle liczonym wg wszelkich reguł daje taką a nie inną temp spalin, Twój ostatni post jest przykładem czepiania się tak jak "czepia się szczerbaty łysego zębami za włosy".
Vlad24 Opublikowano 24 Listopada 2015 #57 Opublikowano 24 Listopada 2015 Może i tak. Może to nie ważne. Może faktycznie wszyscy powinni ustawiać u siebie 150C, a jak im nie wyjdzie, to są lewi, albo kotły mają lewe. I to tylko z jednego prostego powodu, bo w instrukcji twojego kotła (palnika) tak napisano.
sambor Opublikowano 24 Listopada 2015 #58 Opublikowano 24 Listopada 2015 U mnie podano, że przy takiej temp 150-160C wykonuje się pomiary spalin i to wsio. Podobny zakres temp podaje np Kostrzewa dla swoich kotłów i palnika sprzedawanego luzem , podobnie Wolf. Jak temp wyjściowa spalin jest za wysoka to wiadomo, że moc palnika jest za dużą lub za mały wymiennik ( kocioł) To jakiś punkt odniesienia, duże zawężenie do dalszej regulacji kotła, palnika, podajnika, wentylatora i ciągu kominowego. Był na forum taki przypadek kotła ok 40kW na pellet gdzie gość nie mógł kotłem dogrzać pomieszczeń a komin puszczał ponad 250C, regulacja przez serwis na analizatorze była ok . Po dorobieniu zawirowywaczy do wymiennika rurowego i zamontowaniu RCK temp spalin spadła do 140C a kocioł zaczął dogrzewać pomieszczenia. Więc nie pisz, że samym analizatorem się podeprzesz i jest OK. PS Zawsze zostaje ten szuwaks z Prudnika - dodany poprawi wszystko! :P PPS Te słowa o lewych osobach i lewych kotłach to tylko twoje zdanie, ja pod nim się nie podpisuję!
Vlad24 Opublikowano 24 Listopada 2015 #59 Opublikowano 24 Listopada 2015 Kol ma problem z spalaniem, a nie wymiennikiem kotła. Ty wychyliłeś się z temperaturą spalin, która bardziej świadczy o pracy i stanie wymiennika, a nie palnika. Jak ona reaguje na nastawy palnika napisałem wyżej. Animus wychylił się z "nawęgleniem palnika" więc pojawił się analizator. To, że producenci zalecają jakąś temperaturę spalin, to nie dlatego, że jest ona wg nich najlepsza, tylko jako d... chron przed korozją kotła lub komina. Temperatura ta jest wynikową wielu czynników i nie można po prostu powiedzieć "ma być 150C". Jak będzie 130C to co jest złe? Palnik, wymiennik, źle dobrany przez producenta, ma sobie wymienić? Absurd.
radziuszkaa Opublikowano 25 Listopada 2015 #60 Opublikowano 25 Listopada 2015 Nie podoba mi się to spalanie głęboko w palniku ogień bezpośrednio dotyka zimnej ścianki wymiennika , Jaki tam jest sterownik (Tech ?) czy spalając akurat pellet gmera się w sterowniku i ustawia spalanie pelletu jest tam taka opcja . hej, udało mi się nagrać filmik więc wstawiam... kilka szczegółów, kocioł na pewno jest przewymiarowany w stosunku do zapotrzebowania, użytkuję pierwszy sezon, palę pelletem, kocioł defro duo uni 25 kw, deflektor 20cm nad palnikiem rynnowym, temperatura powrotu 35 stopni, , sterownik TECH K1PRv2, sterowanie automatyczne z PID, mogę wyłączyć PID i przejść na sterowanie ręczne. w tej chwili kocioł śmiga na ustawieniach 12KW, testuję czy mniej będzie pobierać paliwa, na ustawianiach 25KW czesto przechodził w nadzór i robiła się wędzareczka w komorze spalania, czekam na opinie i komentarze co zrobić żeby poprawić pracę kotła...
Vlad24 Opublikowano 25 Listopada 2015 #61 Opublikowano 25 Listopada 2015 Na filmie i bez analizatora lambda conajmniej 3.
sambor Opublikowano 25 Listopada 2015 #62 Opublikowano 25 Listopada 2015 To teraz doradź co zrobić aby była 1,2-1,6.
Vlad24 Opublikowano 26 Listopada 2015 #63 Opublikowano 26 Listopada 2015 Nie ma szans na taką lambdę i jednocześnie niskie CO oraz brak smoły. Nie z tym palnikiem. Powinien zwiększyć nawęglenie, lub ograniczyć nadmuch. Lambda 2 na takim palniku to i tak będzie sukces.
kbkb Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor #64 Opublikowano 26 Listopada 2015 Płomień po zaklejeniu otworów faktycznie trochę się przesunął jednak pojawił się niespalony pellet. Zmniejszyłem podawanie o 2 sek oraz czas podawania o 2 sek. Także nic, zdjęcie z dziś. Niespalony pellet jest. Może odtworze otwory które zakleiłem ? Pozdrawiam
Gość Opublikowano 26 Listopada 2015 #65 Opublikowano 26 Listopada 2015 Jeżeli zmniejszyłeś czas podawania,przerwę należało zostawić taką jak była dotychczas inaczej jest bez sensu. Zmień deflektor(popierdółka jakaś a nie deflektor) na większą średnicę i opuść o 10cm niżej(15cm nad rynną). Zrób np. ramkę z kątownika z haczykiem do podwieszenia i włóż tam płytki szamotowe 3cm gr.lub tarczę hamulcową wentylowaną(mam taką w swoim kotle zamontowaną)
Animus Opublikowano 26 Listopada 2015 #66 Opublikowano 26 Listopada 2015 Płomień po zaklejeniu otworów faktycznie trochę się przesunął jednak pojawił się niespalony pellet. Zmniejszyłem podawanie o 2 sek oraz czas podawania o 2 sek. Także nic, zdjęcie z dziś. Niespalony pellet jest. Może odtworze otwory które zakleiłem ? Pozdrawiam Korektę współczynnika wentylatora trzeba dać na plus .Granulacja paliwa jest ustawiona na drobna ? A gdzie jest szamot bez niego nie uda się podnieść temperatury w palniku.
kbkb Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor #67 Opublikowano 26 Listopada 2015 Dolozylem szamot. Zwiększyłem przerwę podawania do 51sek. Czas podawania 10sek. Wentylator 16%. Hm..?:)
Animus Opublikowano 26 Listopada 2015 #68 Opublikowano 26 Listopada 2015 Ja się nie będzie dopalać to wentylator zwiększaj % aż dojdzie do wypalenia. Ten szamot to byś musiał z czasem pod mniejszym kątem, w poprzek z 2 części taki daszek zrobić między rogami . /\ :D
kbkb Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor #69 Opublikowano 26 Listopada 2015 Zrobiłem na 20%. Zobaczę rano jakie będą efekty. A przesłona wentylatora ? Może tym ruszyć? teraz jest tak jak na początku posta na foto...
CooleR Opublikowano 26 Listopada 2015 #70 Opublikowano 26 Listopada 2015 kbkb, kocioł zapuszczony okrutnie, ale głowa do góry. Masz w tej komorze tyle miejsca że możesz pokusić się o całą komorę szamotową a dodatkowo to co Animus słusznie zauważył że ten szamot powinien być załamany i tworzyć długą drogę zanim trafi do wymiennika. Pozdrawiam
Animus Opublikowano 26 Listopada 2015 #71 Opublikowano 26 Listopada 2015 Zrobiłem na 20%. Zobaczę rano jakie będą efekty. A przesłona wentylatora ? Może tym ruszyć? teraz jest tak jak na początku posta na foto... Przesłona przy pracy na Pid-zie całkowicie otwarta a tak jak teraz spalasz w dwu stanie to na maxa otwiera się trochę więcej jak do połowy otworu zasysającego a na minimum to szpara na palec to dodatkowa regulacja pomiędzy biegami ustawianymi w sterowniku . Otwórz przesłonę na trzy palce . :)
kbkb Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor #72 Opublikowano 27 Listopada 2015 kbkb, kocioł zapuszczony okrutnie, ale głowa do góry. Masz w tej komorze tyle miejsca że możesz pokusić się o całą komorę szamotową a dodatkowo to co Animus słusznie zauważył że ten szamot powinien być załamany i tworzyć długą drogę zanim trafi do wymiennika. Pozdrawiam Dlaczego okrutnie?:) Szkoda że nie mam zdjęć jak było na ekogroszku. Piec czyściłem gruntownie na każdym poziomie po 1-2 tyg palenia.
kbkb Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor #73 Opublikowano 27 Listopada 2015 Przesłona przy pracy na Pid-zie całkowicie otwarta a tak jak teraz spalasz w dwu stanie to na maxa otwiera się trochę więcej jak do połowy otworu zasysającego a na minimum to szpara na palec to dodatkowa regulacja pomiędzy biegami ustawianymi w sterowniku . Otwórz przesłonę na trzy palce . :) Czyli muszę zwiększyć bo mam coś takiego jak na zdjęciu...
Animus Opublikowano 27 Listopada 2015 #74 Opublikowano 27 Listopada 2015 Jak najbardziej zwiększ ,bo przy takiej szparce to zmiany obrotów dmuchawy na sterowniku z 15% na 20% to praktycznie nie widać.Po jakichkolwiek zmianach musisz częściej nadzorować kocioł .
kbkb Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor #75 Opublikowano 27 Listopada 2015 Po jakim czasie od zmiany są widoczne efekty w kotle ? Zazwyczaj jak coś zmienię to idę zobaczyć minimum po nocy ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.