Animus Opublikowano 30 Października 2015 #51 Opublikowano 30 Października 2015 Poczytaj to co jest napisane (podaj wskaźnik efektywności energetycznej EEI tej pompy)
leszkowaty Opublikowano 31 Października 2015 #52 Opublikowano 31 Października 2015 podam za @suspenser'a :) EEI tej pompy to 0,23 http://www.lfp.com.pl/pl/pdf/katalog/epco.pdf
Animus Opublikowano 31 Października 2015 #53 Opublikowano 31 Października 2015 A u konkurencji EEI < = 0,15 3-4 lata temu to by była super pompka ;)[/size] [/size] http://www.marktplaza.nl/L37817882/1/grundfos-alpha2-25-40-130-180-blueflux-pomp-energieklasse-a-eei-0-15-37817882.jpg
SUSPENSER Opublikowano 1 Listopada 2015 #54 Opublikowano 1 Listopada 2015 Ok więc teraz na podstawie tych danych uzasadnij, że jak napisałeś "pompa energooszczędna pobiera o połowę mniej prądu".
Animus Opublikowano 1 Listopada 2015 #55 Opublikowano 1 Listopada 2015 Dobra ,brnijmy w to dalej . :D Dokładnie tak napisałem ,ta pompa ,której bronisz nie pobiera o połowę mniej prądu . Te ,które ja za linkowałem pobierają o połowę mniej prądu.
tablo888 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor #56 Opublikowano 15 Listopada 2015 Witam wczoraj dzwoniłem do Hydraulika. Przyszły tydzień ma się zjawić na montaż tego zaworu. Rozmawiałem z Nim o tych rurach cu35 i zaworze 5/4 on powiedział,że to wyjdą masakryczne koszta i on by tego tak nie robił u Siebie. Stwierdził,że rury cu 28 i zawór 1calowy w zupełności wystarcza i wszystko będzie działać jak nazlezy. Sam już nie wiem ten Hydraulik to dobry znajomy nie chce go pouczać. Proszę Mi powiedzieć jaki będzie efekt jeśli założone zostaną rury cu28 i zawór 1calowy czy to będzie działać tak jak powinno czy raczej upierać się na tym co pisali forumowicze. Jakich argumentów użyć za tymi rurami 35 i zaworze 5/4. Nie finansuje całej inwestycji sam i akurat Mama i Babcia oczekują jak najnizszej kwoty za montaż i towar. Kitowy miesiąc z finansami....Pozdrawiam
Animus Opublikowano 15 Listopada 2015 #57 Opublikowano 15 Listopada 2015 Zrób rurami stalowymi daj zawór 5/4, wyjdzie tanio ,spytaj hydraulika czy wie jakie są graniczne przepływy w rurach miedzianych ,niech się nie ośmiesza.
tablo888 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor #58 Opublikowano 15 Listopada 2015 No dobrze o wszystko spytam.Ale ja nie decyduje o instalacji tylko ten kto płaci Mama i Babcia:/ Jak będzie działała instalacja na tych rurach 28 i zaworze 1cal? Chodzi tylko o regulacje kaloryferów aby nie przegrzewało domu.Smutne to jest ale jednak nie Mam zbytnio prawa głosu nie sponsoruje tego a wszystko co Mówię odbierane jest na zasadzie naczytałeś się w internecie:/ Pozdrawiam
Animus Opublikowano 15 Listopada 2015 #59 Opublikowano 15 Listopada 2015 Kilka lat na pewno podziała dopóki miedź nie zostanie wypłukana ale to już będzie po gwarancji czyli naprawa na Wasz koszt.A czemu uparłeś się na tą miedź ,od kilku lat ścianka rury miedzianej 28 czy innej ,się kurczy już w sklepie ,z kształtkami miedzianymi jest podobnie trzeba wiedzieć co brać i gdzie.
sambor Opublikowano 15 Listopada 2015 #60 Opublikowano 15 Listopada 2015 Zawór 4-D 1" i rury Cu 28 , kilku forumowiczom sprawiły problem, wiele zależy od kotła, jego mocy, mocy pobieranej przez inst CO, staranności wykonania obiegu kotłowego. Generalnie ja zalecam zaw 4-D 5/4 lub 6/4" i rury Cu35 - wtedy obieg kotłowy działa na pewno i jest regulacja na odbiorach - grzejnikach
tablo888 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor #61 Opublikowano 15 Listopada 2015 Miedz zalecał hydraulik podejrzewam,że to jest szybsze do zrobienia. Tak samo jak ceny nie wiem czy instalatorzy doliczają jakąś marże do towaru. Ale ceny np w internecie są dużo tańsze niż z tego co przedstawiał hydraulik.Np zawór firmy Hel-Wita na 1cal on chce około 250zł a w internecie znalazłem za 160z przesyłką http://allegro.pl/zawor-mieszajacy-4-drogowy-1-hel-wita-i5331743964.htmljest to dosyć znacząca różnica. Mnie się wydaje,że jeśli tej rury nawet miedzianej cu35 z pieca do zaworu jest kawałek z zaworu do powrotu który wchodzi do pieca jest mniej więcej 1,5m plus jakieś kolanka trójniki itp to nie powinno to aż tak dużo kosztować znam ceny jedynie z internetu. Cu35 musi być z kotła do zaworu 4-D i z zaw do kotła - raptem niecałe 2m rury, za zaw 4-D powinna być rura Cu28 Do naczynia przelewowego też Cu28 lub stal 1" Za zaworem już może być te cu 28 to koszt nie powinien aż tak mocno podskoczyć. Wkurza Mnie to bo gdyby każdemu ufać na słowo i nie czytając niczego to jest normalnie masówka do produkcji bubli. Prawie kazdy z instalatorów idzie na łatwiznę:/
Animus Opublikowano 15 Listopada 2015 #62 Opublikowano 15 Listopada 2015 Jeżeli umiesz to ogarnąć to sam kup kształtki 35 ,rurę 35 i zawór 5/4 taniej w internecie a hydraulik zmontuje i dołoży resztę.Na twoim miejscu zażądał bym od niego spisu najważniejszych materiałów potrzebnych do tej modernizacji z cenami jakie wystawi i spróbował bym kupić taniej ,pamiętaj że kupując w internecie trzeba zapłacić dodatkowo za przesyłkę.
tablo888 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor #63 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Witam. Długo nic nie pisałem ale czekałem za hydraulikiem i nic z tego nie wyszło bo nie ma czasu:/ Dzisiaj był inny i zamiast zaworu 4 drożnego zalecał 3drogowy i dodatkową pompę na cwu. Czy ktoś mógłby Mi doradzic jakaś w miarę tania i dobra pompkę do cwu i jakiej firmy zaworu 3 drogowego szukać>?Pozdrawiam
Animus Opublikowano 2 Grudnia 2015 #64 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Zawór 3 drogowy nie dogrzewa powrotu szukaj innego hydraulika ten pewnie nie umie zamontować takiego zaworu ,CWU zrób na obieg grawitacyjny przed zaworem jak nie będzie dogrzewać to wtedy pompkę się pakuje. .Czy tam nie ma normalnego hydraulika w okolicy. :)
tablo888 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor #65 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Animus skąd jesteś? Może ty mi to podłączysz? Ja już mam serdecznie dosyć jeden Mnie olał chciał zamontować dobrze ale 1cal i rury 28. Drugi chce pakować dwie pompy i zostawiać te cienkie 22 bo podobno dożo przeróbek jak 4drozny. No masakra jakaś może jest tu jakiś instalator z Leszna lub okolic lub Poznania to tylko 60km
Animus Opublikowano 2 Grudnia 2015 #66 Opublikowano 2 Grudnia 2015 To weź już tego co chciał zamontować 1 cal i rury fi 28 niech tak zrobi.Ja mieszkam na Mazurach. :D
tablo888 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor #67 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Witam przyszły tydzień w piątek ma się zjawić instalator na założenie zaworu 4droznego. Mam pytanie odnośnie sterownika ognik pid 2. W tej chwili na piecu temperatura zadana 55 PARAMETRY: PP -7 d60 ni3 pid1 pco1 zawory w kotłowni otwarte w połowie temperatura w domu 25 stopni węgiel wypala się bardzo ładnie z prawej patrząc do środka z lewej się skleja retora uszczelniona płomień na całym palenisku eko groszek czeski(czekam za dostawa lepszego) piec cały czas pracuje nie wchodzi w nadzór. Gdy zawory zamknę i jest tylko obieg cwu piec przechodzi w nadzór i bardzo rzadko podaje paliwo i żar się zapada do środka po 2h jest malutki płomyczek na dnie a temperatura na piecu 55.Latem przy takich samych ustawieniach kopiec ładny cały zasobnik na cały miesiąc czeskiego.Pewnie ktoś zapyta po co zamykam zawory na instalacje odpowiadam w domu za gorąco. Czy po każdym zamknięciu na grzejniki trzeba zmieniać jakiś parametr?Mam nadzieje,że ten zawór 4drogowy rozwiąże bałagan który rozpoczął się od użytkowania tego pieca:/
Melmack Opublikowano 3 Grudnia 2015 #68 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Mam zawór 4D 5/4 cala i rury na obiegu kotłowym fi 28 i.... będę przerabiać na fi 35 i maksymalnie skracać odległość z pieca do zaworu 4d, bo grawitacyjny obieg kotłowy mi prawie w ogóle nie działa... To tak jakbyś miał wątpliwości czy wydawać kasę na szersze rurki...
tablo888 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor #69 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Witam dzisiaj zamówiłem 2,5m rury cu 35 i zawór 4drogowy firmy Afriso dn32 i jak instalator przyjedzie to będę mu kazał dokupić resztę do założenia zaworu 4 drogowego. Mam jeszcze pytanie z kotła do zaworu rury fi 35 z zaworu do powrotu fi 35 a pozostałe dwa wyjścia na zaworze mogą już być fi 28 tak? No i czy w późniejszym czasie dokupienie siłownika do zaworu jest opłacalne sterownik ognik plus pid 2 obsługuje regulator pokojowy. Jakie niesie kozysci zamontowanie takiego siłownika patrząc na Moją instalacje? Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi w tym temacie dzięki ludziom z forum nie zostałem kolejny raz naciągnięty( o ile dobrze będzie założony ten zawór 4drogowy przez instalatora ) Pozdrawiam serdecznie
Animus Opublikowano 6 Grudnia 2015 #70 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Pozostałe 2 wyjścia na zaworze 4 drogowym zrób kawałkami rur cu 35 i zaraz za rurą daj po 2 trójniki cu 35 a w nie wsadź redukcje na cu 28 i dalej jedź już rurą cu 28, po 2 otwory w trójnikach zaślep jak będziesz wycinał starą instalację wtedy te otwory będą potrzebne bo masz tam 3 rozejścia na piony . Bojler masz zasilić przed zaworem 4-drogowym
tablo888 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor #71 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Tak to narysował instalator czy tak to powinno wyglądać? Zasilenie na cwu jest przed zaworem 4d i ma działac grawitacyjnie z tego co zrozumiałem.Myślałem że tylko te Cu 35 ma iść z pieca do zaworu i zaworu do powrotu do pieca. Jak to powinno wyglądać jakiś schemat taki do mojej instalacji
Animus Opublikowano 6 Grudnia 2015 #72 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Prawie dobrze ,praktycznie wszystko było omówione wcześniej schemat był tu: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/20070-kilka-pytan-na-temat-obsługi-kotła-z-podajnikiem/?p=225545
tablo888 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor #73 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Witam instalatora nadal brak:/ Jaka może być przyczyna,że na retorze od strony podajnika ekogroszek się spieka niesamowicie w takie kalafiory sypałem już rożny ekogroszek ale zawsze to samo. Retora uszczelniona ognik ustawiony PID 1 PP-5 D50 zmienione w serwisowym 3111 P na 70 ekogroszek aktualnie hit sezonu czarna perła:D Pozdrawiam
Mancio Opublikowano 13 Grudnia 2015 #74 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Kolego poczekaj na zawór 4D , używam od wielu lat w śmieciuchu , 6/4 cala i rury na małym obiegu stalowe 6/4 i jest super, myślę o wymianie kotła na podajnik ale czytając o różnych problemach zaczynam się zastanawiać , czytając forum mogę jedynie zauważyć że problemy zaczynają się gdy: kocioł jest dobrany dobrze pod względem mocy ale jest np podłogówka albo sporo wody w układzie i brak zaworu 4D, próbujemy zagrzać w krótkim czasie dużo wody i robią się spieki bo kocioł pracuje na wysokich obrotach a woda wraca zimna, tyle ode mnie, pozdrawiam.
Animus Opublikowano 13 Grudnia 2015 #75 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Jaka może być przyczyna ekogroszek aktualnie hit sezonu czarna perła:D Pozdrawiam Czarna perła to inaczej czarny spiek . :D
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.